Постанова
від 20.03.2025 по справі 420/4558/24
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 березня 2025 р.м. ОдесаСправа № 420/4558/24

Категорія:112010200Головуючий в 1 інстанції: Бездрабко О.І.

Місце ухвалення: м. Одеса

Дата складання повного тексту:01.07.2024 р.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого Бітова А.І.

суддів Лук`янчук О.В.

Ступакової І.Г.

у зв`язку з поданням апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, яке ухвалене в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження), справа розглянута за правилами п.3 ч.1 ст. 311 КАС України,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 01 липня 2024 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області", Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях (філія ГСЦ МВС) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А :

У лютому 2024 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області" (далі ДУ "ТМО МВС України в Одеській області"), Регіонального сервісного центру (далі РСЦ) ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях (філія ГСЦ МВС) про:

-визнання протиправними дій ДУ "ТМО МВС України по Одеській області" щодо відмови ОСОБА_1 у підготовці та надані до Головного управління Пенсійного фонду (далі ГУПФ) України в Одеській області оновленої довідки про розмір його грошового забезпечення станом на 05 березня 2019 року, у відповідності до вимог ст.ст. 43 і 63 Закону України від 09 квітня 1992 року №2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі Закон №2262-ХІІ), положень Постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" (далі Постанова №704), із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для здійснення обчислення та перерахунку з 01 травня 2023 року основного розміру пенсії;

-зобов`язання ДУ "ТМО МВС України по Одеській області" підготувати та надати до ГУПФ України в Одеській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 05 березня 2019 року, у відповідності до вимог ст.ст. 43 і 63 Закону №2262-ХІІ, ст. 9 Закону України від 20 грудня 1991 року №2011-XII "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (далі Закон №2011-ХІІ) та з врахуванням положень Постанови №704, із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення з 01 травня 2023 року перерахунку основного розміру пенсії.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що у період з 01 лютого 2018 року по 31 квітня 2023 року позивач не отримував пенсію за Законом №2262-ХІІ. 05 березня 2019 року набрало законної сили рішення Окружного адміністративного суду від 12 грудня 2018 року у справі №826/3858/18, яким визнано протиправним та скасовано п.п.1, 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (далі Постанова №103) та зміни до п.5 Додатку 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року №45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", та внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393" (далі Порядок №45), у зв`язку з чим він звернувся до ДУ "ТМО МВС України по Одеській області" із заявою про виготовлення та направлення до ГУПФ України в Одеській області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05 березня 2019 року. Однак листом відповідач відмовив у виготовленні оновленої довідки, оскільки у 2018 році позивач не отримував пенсію за Законом №2262-ХІІ та перерахунок його пенсії згідно Постанови №103 не здійснювався. Вважав такі дії відповідача протиправними, так як з 05 березня 2019 року з дня набрання чинності судовим рішенням у справі №826/3858/18 виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом №2262-ХІІ, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення, оскільки з цієї дати позивач має право на отримання пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з Постановою №704 у відповідності до вимог ст.ст. 43, 63 Закону №2262-ХІІ та ст. 9 Закону №2011-ХІІ.

Відповідач ДУ "ТМО МВС України по Одеській області" позов не визнав, вказуючи, що на дату проведення перерахунку пенсій з 01 березня 2018 року, позивач отримував пенсію згідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" №1058-IV (далі Закон №1058-IV), тому відсутній у списках осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, отриманих у 2018 році від територіального органу Пенсійного фонду України, на позивача Ліквідаційною комісією довідка за прирівняною посадою не складалась, до ГУПФ України в Одеській області не направлялась. Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 грудня 2018 року у справі №286/3858/18 (набрало законної сили 05 березня 2019 року) та від 14 травня 2019 року у справі №826/12704/18 (набрало законної сили 19 листопада 2019 року) не містять зобов`язань щодо видачі нових довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, а також не змінюють діючий алгоритм їх видачі, урядом не прийнято жодної іншої постанови, яка б визначала умови, порядок та розміри перерахунку пенсій, тому довідки про розмір грошового забезпечення виготовляються сектором ДУ "ТМО МВС України в Одеській області" відповідно до Закону України "Про звернення громадян" та подаються до ГУПФ України в Одеській області по заяві пенсіонера про виготовлення та надання довідки до ГУПФ України в Одеській області на підставі списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, отриманих у 2018 році Ліквідаційною комісією від ГУПФ України в Одеській області, у яких позивач відсутній. Відповідно до відповіді ГУПФ України в Одеській області позивач з 01 лютого 2018 року по 31 квітня 2023 року отримував пенсію за іншим законом, і тільки з 01 травня 2023 року, згідно протоколу за пенсійною справою 1503029895 від 01 травня 2023 року, позивачу поновлено пенсію за вислугу років згідно Закону №2262-ХІІ. Тобто, на момент виникнення права на видачу оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05 березня 2019 року відповідно до Закону №2262-ХІІ позивач отримував пенсію відповідно до Закону №1058-IV, а отже у позивача відсутнє право на отримання оновленої довідки станом на 05 березня 2019 року.

Відповідач РСЦ ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях (філія ГСЦ МВС) позов не визнав, вказуючи, що підставою для звернення позивача до суду з цим позовом слугувала відмова ДУ "ТМО МВС України по Одеській області" у видачі довідок про розмір грошового забезпечення станом на 05 березня 2019 року. Функції з видачі довідок про розмір грошового забезпечення колишнім особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, військовослужбовцям Національної гвардії України, внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України, членам їх сімей передані регіональним сервісним центрам ГСЦ МВС лише з 01 травня 2024 року. До РСЦ ГСЦ МВС з питань, порушених у позовній заяві, позивач не звертався, будь-яких відмов щодо підготовки та надання до ГУПФ України в Одеській області довідок про розміри грошового забезпечення позивач не отримував, а тому між РСЦ ГСЦ МВС та позивачем не існує будь-яких правових відносин, тобто РСЦ ГСЦ МВС не є особою яка не визнає, порушує або оспорює право позивача у даній справі. З огляду на викладене, РСЦ ГСЦ МВС помилково визначено відповідачем у даній справі, а тому РСЦ ГСЦ МВС є неналежним відповідачем. Також зазначає, що позивач має право на перерахунок пенсії, оскільки з 01 лютого 2018 року по 31 квітня 2023 року отримував пенсію за іншим законом, і тільки з 01 травня 2023 року позивачу поновлено пенсію за вислугу років згідно Закону №2262-ХІІ.

Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 01 липня 2024 року відмовлено в задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 до ДУ "ТМО МВС України по Одеській області", РСЦ ГСЦ МВС про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального та з порушенням норм процесуального права.

Доводи апеляційної скарги:

-на відповідача покладено функції по складанню довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій у разі прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для визначених осіб або про введення для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством. Враховуючи, що позивачу перераховувалась пенсія на підставі Постанови №103, скасування пунктів цієї постанови впливає на розмір його пенсії, яка розрахована, з урахуванням усіх складових Постанови №704;

-рішення Верховного Суду у зразковій справі №160/8324/19 та рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 грудня 2018 року у справі №826/3858/18 мають вплив на права позивача та стали підставою для зміни розміру грошового забезпечення, оскільки пенсія йому призначена до 01 березня 2018 року відповідно до Закону №2262-ХІІ, а тому є правові підстави для задоволення позову.

У відзиві РСЦ ГСЦ МВС на апеляційну скаргу вказується, що вимоги апеляційної скарги є безпідставним та такими, що не підлягають задоволенню.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ОСОБА_1 , перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.

Судом першої інстанції встановлені, судом апеляційної інстанції підтверджені, учасниками апеляційного провадження неоспорені наступні обставини.

ОСОБА_1 з 21 грудня 1998 року було призначено пенсію за вислугу років відповідно до Закону №2262-XII.

У період з 01 лютого 2018 року по 31 квітня 2023 року позивач отримував пенсію згідно Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" №1058-IV (далі Закон №1058-IV).

За заявою позивача відповідно до протоколу за пенсійною справою 1503029895 (МВС) від 01 травня 2023 року, ОСОБА_1 з 01 травня 2023 року поновлено виплату пенсії за Законом №2262-ХІІ.

16 січня 2024 року позивач звернувся до начальника ДУ "ТМО МВС України по Одеській області" із заявою щодо складання та надання до ГУПФ України в Одеській області нової довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05 березня 2019 року.

Листом від 30 січня 2024 року №33-36-Ш-52 ДУ "ТМО МВС України по Одеській області" повідомила, що на дату проведення перерахунку пенсії з 01 січня 2016 року позивач отримував пенсію згідно Закону №2262-ХІІ, а тому у відповідності до вимог Порядку №45 та внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393 на позивача Ліквідаційною комісією довідка не складалася та ГУПФ України в Одеській області не направлялася, а тому і підстави для складання оновленої довідки відсутні.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що, у період з 01 лютого 2018 року по 31 квітня 2023 року позивач не отримував пенсію за вислугу років відповідно до Закону №2262-ХІІ, перерахунок пенсії з врахування положень Постанови №103 позивачу не проводився, позивач не був включений до списку осіб, пенсії яких підлягають перерахунку у зв`язку з прийняттям Постанови №103.

З огляду на викладене, суд першої інстанції прийшов до висновку що на момент виникнення права на видачу оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 05 березня 2019 року відповідно до Закону №2262-ХІІ ОСОБА_1 отримував пенсію відповідно до Закону №1058-IV, а отже у позивача відсутнє право на отримання оновленої довідки станом на 05 березня 2019 року, складеної відповідно до ст.ст. 43, 63 Закону №2262-ХІІ, Постанови №704 із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення з 01 травня 2023 року перерахунку основного розміру пенсії.

Колегія суддів не погоджується з цими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Згідно ч.2 ст. 9 Закону №2262-ХІІ до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Відповідно ч.3 ст. 9 Закону №2262-ХІІ грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця. Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону.

Відповідно ч.3 ст. 43 Закону №2262-ХІІ, якого, пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно ч.18 ст. 43 Закону №2262-ХІІ у разі, якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку.

Приписами ч.ч.1, 2 ст. 63 Закону №2262-ХІІ передбачено, що перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку. Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Приписами ч.ч.1, 2, 4 ст. 63 Закону №2262-XII перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку. Якщо пенсіонер згодом надає додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Частина 18 ст. 43 Закону №2262-ХІІ встановлює, що у разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку.

Відповідно ч.3 ст. 51 Закону №2262-ХІІ перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Пунктом 1 Порядку № 45 передбачено, що перерахунок раніше призначених відповідно до Закону №2262-ХІІ пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, або у зв`язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

30 серпня 2017 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову №704, яка набрала чинності 01 березня 2018 року та якою затверджено тарифні сітки розрядів і коефіцієнтів посадових окладів, схеми тарифних розрядів, тарифних коефіцієнтів, додаткові види грошового забезпечення, розміри надбавки за вислугу років, пунктом 2 якої установлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Так, Постановою №704 установлено такі додаткові види грошового забезпечення:

-надбавка за особливості проходження служби в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років, порядок та умови виплати якої визначається керівниками державних органів залежно від якості, складності, обсягу та важливості виконуваних обов`язків за посадою (абз.4 пп.1 п.5);

-надбавка за службу в умовах режимних обмежень військовослужбовцям(крім військовослужбовців строкової військової служби), особам рядового і начальницького складу (п. 6).

При цьому, пп.2 п. 5 Постанови №704 надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби у межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.

Пунктом 1 Постанови №103 відповідно до ч.4 ст. 63 Закону №2262-ХІІ постановлено: перерахувати пенсії, призначені згідно із Законом №2262-ХІІ до 01 березня 2018 року (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 01 березня 2018 року відповідно до Постанови № 704.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 грудня 2018 року у справі №826/3858/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05 березня 2019 року, визнано протиправними та нечинними п.п.1, 2 Постанови №103 та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45. Зобов`язано Кабінет Міністрів України невідкладно після набрання рішенням суду законної сили опублікувати резолютивну частину рішення суду про визнання нормативно-правового акта протиправним та нечинним в окремій його частині у виданні, в якому було офіційно оприлюднено нормативно-правовий акт. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 грудня 2018 року набрало законної сили 05 березня 2019 року.

Таким чином, саме з 05 березня 2019 року з дня набрання чинності судовим рішенням у справі №826/3858/18 виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно за Законом №2262-ХІІ, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення і премії, оскільки з цієї дати позивач має право на отримання пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно Постанови №704, відповідно до вимог ст.ст. 43 і 63 Закону та ст. 9 Закону №2011-ХІІ.

Наведені висновки узгоджуються із правовою позицією Верховного Суду у зразковій справі №160/8324/19.

З огляду на викладене, на думку колегії суддів, доводи апеляційної скарги щодо відсутності підстав для складання оновленої довідки є необґрунтованими та суперечать правовим позиціям Верховного Суду.

Колегія суддів також вважає безпідставними висновки суду першої інстанції, стосовно того, що станом на 05 березня 2019 року позивач не отримував пенсію згідно Закону №2262-ХІІ, а виплату пенсії позивачу було поновлено з 01 травня 2023 року, що свідчить про відсутність у позивача права на перерахунок його пенсії згідно положень Постанови №103, з таких мотивів.

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується сторонами у справі, позивачу була призначена пенсія відповідно до Закону №2262-ХІІ, яку він отримував до переходу на пенсію за віком згідно із Законом №1058-IV.

01 травня 2025 року позивачу поновлено виплату пенсії відповідно до Закону №2262-ХІІ.

Колегія суддів зазначає, що п.1 Постанови №103 постановлено перерахувати пенсії, які були призначені згідно із Законом №2262-ХІІ до 01 березня 2018 року. Отже, норми Закону №2262-ХІІ та Постанови №103 не пов`язують можливість перерахунку пенсії та видачі органом комплектування та соціальної підтримки відповідної довідки із фактом отримання відповідної пенсії станом на момент прийняття Постанови №103, а лише з фактом її призначення до 01 березня 2018 року.

Таким чином, оскільки первинна пенсія була призначена позивачу згідно вимог Закону №2262-ХІІ до 01 березня 2018 року, позивач має право як на перерахунок пенсії, так і на отримання відповідної довідки. Інше тлумачення норм чинного законодавства, на якому наполягає апелянт, є дискримінаційним, оскільки гарантоване законом право на отримання особою, яка має право на пенсійне забезпечення за нормами різних законів, пенсії за її вибором, не може впливати на зміст гарантованого Законом права на перерахунок пенсії.

Колегія суддів констатує, що поновлення виплати позивачу пенсії згідно Закону №2262-ХІІ з 01 травня 2025 року не позбавляє його права на перерахунок пенсії, як помилково вважав суд першої інстанції, а лише свідчить про наявність підстав для такого перерахунку з 01 травня 2023 року.

За таких обставин, колегія суддів доходить висновку про наявність правових підстав для визнання протиправними дії відповідача щодо відмови у підготовці та надані до ГУПФ України в Одеській області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення позивача станом на 05 березня 2019 для здійснення перерахунку з 01 травня 2025 року основного розміру пенсії.

Враховуючи, що судом першої інстанції порушені норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а також, що висновки суду не відповідають обставинам справи, колегія суддів, керуючись п.п.3, 4 ч.1 ст. 317 КАС України вважає необхідним, скасовуючи рішення суду першої інстанції, ухвалити нове судове рішення, яким задовольнити позовні вимоги ОСОБА_1 .

Судові витрати у справі відсутні.

Оскільки дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, постанова суду апеляційної інстанції відповідно до ч.5 ст. 328 КАС України в касаційному порядку оскарженню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 308, 311, п.2 ч.1 ст. 315, п.п.3, 4 ч.1 ст. 317, ст.ст. 321, 322, 325, ч.5 ст. 328 КАС України, колегія суддів,

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 01 липня 2024 року скасувати.

Ухвалити нове судове рішення, яким задовольнити позов ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Одеській області", Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївський та Херсонський областях (філія ГСЦ МВС) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Визнати протиправними дії Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Одеській області" щодо відмови ОСОБА_1 у підготовці та надані до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області оновленої довідки про розмір його грошового забезпечення станом на 05 березня 2019 року, у відповідності до вимог ст.ст. 43 і 63 Закону України від 09 квітня 1992 року № 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", положень постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для здійснення обчислення та перерахунку з 01 травня 2023 року основного розміру пенсії;

Зобов`язати Державну установу "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Одеській області" підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 05 березня 2019 року, у відповідності до вимог ст.ст. 43 і 63 Закону України від 09 квітня 1992 року №2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", ст. 9 Закону України від 20 грудня 1991 року №2011-XII "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення з 01 травня 2023 року перерахунку основного розміру пенсії.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків передбачених п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.

Повне судове рішення складено 20 березня 2025 року.

Головуючий: Бітов А.І.

Суддя: Лук`янчук О.В.

Суддя: Ступакова І.Г.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2025
Оприлюднено24.03.2025
Номер документу126033666
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —420/4558/24

Постанова від 20.03.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 01.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 15.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні