Герб України

Ухвала від 21.03.2025 по справі 200/116/25

Донецький окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

21 березня 2025 року Справа №200/116/25

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Духневич О.С., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання відповідача про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, звернувся 08 січня 2025 року через систему «Електронний суд» до Донецького окружного адміністративного суду із позовною заявою, в якій позивач просить суд:

- визнати протиправними дії відповідача щодо здійснення з 01.01.2025 виплати пенсії у обмеженому (фіксованому) розмірі 27292,52 грн.;

- зобов`язати відповідача здійснити з 01.01.2025 виплату пенсії у розмірі 32737,08 грн., без застосування обмежень встановлених п. 1 постанови Кабінету Міністрів України № 1 від 03.01.2025 «Про визначення порядку виплати пенсій деяким категоріям осіб у 2025 році у період воєнного стану», з урахуванням виплачених сум.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 08.01.2025, зазначена вище справа була розподілена та передана судді Духневичу О.С.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 10.01.2025 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено її розглядати в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні відповідно до ст. 263 КАС України. Зобов`язано відповідача подати до суду: засвідчену належним чином у відповідності до вимог ст. 94 КАС України копію пенсійної справи відносно позивача.

13.01.2025 на адресу суду від позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог.

23.01.2025 на адресу суду від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Також надано витребувані документи.

27.01.2025 на адресу суду від позивача надійшла відповідь на відзив. Однак вказана заява судом до уваги не береться, адже справа розглядається з особливостями передбаченими ст. 263 КАС України, а згідно ч. 3 ст. 263 КАС України, у справах визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 27.01.2025 заяву ОСОБА_1 про збільшення позовних вимог прийнято до розгляду.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 31.01.2025 адміністративну справу № 200/116/25 передано до Верховного Суду разом з поданням про її розгляд як зразкової адміністративної справи.

03.02.2025 на адресу суду надійшли додаткові пояснення ОСОБА_1 , у яких позивач просить застосувати правові висновки, викладені Верховним Судом в рішенні від 05.03.2024 в зразковій справі № 440/14216/23 щодо розміру разової грошової виплати до Дня Незалежності України у 2023 році особам з інвалідністю внаслідок війни.

Ухвалою Верховного Суду від 25.02.2025 відмовлено у відкритті провадження у справі № 200/116/25 про розгляд цієї справи як зразкової.

26.02.2025 на адресу суду від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшло клопотання про зупинення провадження у справі до набрання законної сили рішення Київського окружного адміністративного суду у справі № 320/2229/25.

26.02.2025 на адресу суду від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшло клопотання про залучення до участі у справі Міністерства соціальної політики України в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

Клопотання обгрунтовано тим, що у разі винесення рішення про задоволення позовних вимог, його реальне виконання залежатиме від дій Міністерства соціальної політики України, як органу, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері пенсійного забезпечення, та є головним розпорядником коштів за бюджетною програмою за КПКВК 2506080 «Фінансове забезпечення виплати пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за пенсійними програмами, та дефіциту коштів Пенсійного фонду». Крім того, як зазначає відповідач, розробником проєкту постанови Кабінету Міністрів України від 03.01.2025 № 1 «Про визначення порядку виплати пенсій деяким категоріям осіб у 2025 році у період воєнного стану» є Міністерство соціальної політики України та відповідні дії здійсненні відповідно до статті 46 Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» з урахуванням складної макрофінансової ситуації, яка є наслідком збройної агресії Російської Федерації проти України, пропорційного перерозподілу коштів з метою збереження балансу інтересів усього суспільства.

За таких обставин, на переконання відповідача, прийняте у цій справі рішення впливатиме на інтереси Міністерства соціальної політики України.

27.02.2025 на адресу суду від позивача надійшло заперечення проти клопотань відповідача про зупинення провадження у справі до набрання законної сили рішення Київського окружного адміністративного суду у справі № 320/2229/25 та залучення до участі у справі Міністерства соціальної політики України в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

17.03.2025 до Донецького окружного адміністративного суду з Верховного Суду повернулася адміністративна справа № 200/116/25 за вхідним № 1206/25.

Розглянувши клопотання відповідача про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Згідно з ч. 4, 5 ст. 49 КАС України у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.

Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.

Таким чином з аналізу наведених положень процесуальних норм слідує, що підставою для залучення до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, є можливість впливу судового рішення на права, свободи, інтереси або обов`язки такої особи.

Разом з тим обов`язок доказування щодо впливу рішення суду на права, свободи, інтереси або обов`язки третіх осіб покладений на учасника справи, який подає відповідну заяву.

Суд зазначає, що Головним управління Пенсійного фонду України в Донецькій області не наведено належного обґрунтування, яким чином рішення суду у цій справі вплине на права, свободи, інтереси або обов`язки Міністерства соціальної політики України.

В даному випадку суд враховує, що спірні правовідносини у цій справі виникли безпосередньо між позивачем та Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області щодо обчислення та виплати з 01.01.2025 пенсії у неповному розмірі шляхом застосування обмежуючих коефіцієнтів передбачених постановою Кабінету Міністрів України "Про визначення порядку виплати пенсій деяким категоріям осіб у 2025 році у період дії воєнного стану" від 03.01.2025 № 1. Тому лиш сам факт того, що розробником проєкту цієї постанови є Міністерство соціальної політики України як і те, що останнє забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері пенсійного забезпечення жодним чином не свідчать про наявність підстав для залучення Міністерства соціальної політики України до участі у цій справі в якості третьої особи.

Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що клопотання відповідача про залучення до участі у справі в якості третьої особи є необґрунтованим, а тому задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. 49, 248, 256, 295 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про залучення до участі у справі № 200/116/25 Міністерства соціальної політики України в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя О.С. Духневич

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.03.2025
Оприлюднено24.03.2025
Номер документу126035792
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —200/116/25

Ухвала від 28.04.2025

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 21.03.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Духневич О.С.

Ухвала від 21.03.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Духневич О.С.

Ухвала від 21.03.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Духневич О.С.

Ухвала від 25.02.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 31.01.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Духневич О.С.

Ухвала від 27.01.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Духневич О.С.

Ухвала від 10.01.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Духневич О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні