Хмельницький окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 686/19139/23
Провадження № 2/686/263/25
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10.03.2025
Хмельницький міськрайонний суд
в складі: головуючого судді Салоїд Н.М.,
при секретареві Лоб І.А.,
за участі представника позивача ОСОБА_1 ,
відповідача ОСОБА_2 та його представника ОСОБА_3 ,
представника відповідача ОСОБА_4 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Хмельницький в залі суду цивільну справу за позовом ОСОБА_5 до Хмельницької районної державної адміністрації, ОСОБА_2 , ОСОБА_6 , третіх осіб Хмельницької міської ради, ОСОБА_7 , ОСОБА_8 про визнання протиправним та скасування розпорядження Хмельницької райдержадміністрації, витребування з незаконного володіння земельну ділянку та скасування державної реєстрації, -
в с т а н о в и в :
В липні 2023 ОСОБА_5 звернулась до суду із позовом до Хмельницької районної державної адміністрації, ОСОБА_2 , ОСОБА_6 , третіх осіб Хмельницької міської ради, ОСОБА_7 , ОСОБА_8 про визнання протиправним та скасування розпорядження Хмельницької райдержадміністрації, витребування з незаконного володіння земельну ділянку та скасування державної реєстрації.
В обгрунтування на підставі рішення тридцять другої сесії Хмельницької міської ради від 25 грудня 2013 року № 38 їй надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення ) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) із земель житлової та громадської забудови площею 1000 кв.м., що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 .
Підставою для прийняття такого рішення стало рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради № 1085 від 08.08.1996 року «Про надання дозволу для будівництва індивідуальних житлових будинків» та дозволено будівництво житлового будинку зі змінами, внесеними до нього рішенням сесії Хмельницької міської ради №35 від 25.121.2013 та внесено зміни в частині назви АДРЕСА_1 ».
На підставі вищевказаного рішення нею виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі.
19 січня 2023 року з метою внесення інформації про земельну ділянку по АДРЕСА_1 площею 0.10 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) вона звернулась до Державного земельного кадастру з відповідною заявою до якої додала технічну документацію із землеустрою.
Рішенням № РВ1200060472023 від 30 січня 2023, державним кадастровим реєстратором відділу № 8 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області і їй було відмовлено у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру на підставі невідповідності електронного документа, а саме перетин з ділянкою 6825082200:05:004:0281.
Власником означеної земельної ділянки є ОСОБА_6 , що підтверджується відомостями поземельної книги. Дата державної реєстрації речового права на нерухоме майно ОСОБА_6 12.08.2021.
На підставі розпорядження голови Хмельницької РДА № 1176/05-р від 23.12.2005 року «Про надання у власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування жилих будинків» ОСОБА_2 передано у власність земельну ділянку по АДРЕСА_1 розміром 0,10 га за межами с. Грузевиця Хмельницького району (житловий масив « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та видано на його ім`я Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 374341 від 30 грудня 2005 року.
В подальшому на підставі договору дарування означену земельну ділянку ОСОБА_2 подарував ОСОБА_7 , кадастровий номер 6825082200:05:004:0281.
Вважає, що розпорядження Хмельницької РДА № 1176/05-р від 22 грудня 2005 року «Про надання у власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування жилих будинків» в частині передачі ОСОБА_2 земельної ділянки площею 0,10 га по АДРЕСА_1 за межами села Грузевиця Грузевицької сільської ради в житловому масиві «Обрій» незаконним, та таким, що порушує її права, як законного користувача земельної ділянки. є протиправним та підлягає скасуванню.
Постановою ВР України від 18 жовтня 1996 року № 425/96 Хмельницькій міській раді попередньо погоджено місце розташування індивідуальної житлової забудови на землях радгоспу ім Щорса, який реорганізований в АТЗТ «Гречани» 65,0 га земель, тому з цих підстав права розпоряджатися спірною земельною ділянкою Хмельницька районна державна адміністрація права не мала. Просить визнати розпорядження Хмельницької РДА незаконним та скасувати його, витребувати з незаконного володіння ОСОБА_6 означену земельну ділянку та скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки.
В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримала, просить його задовольнити із викладених у заяві підстав. Суду пояснила, що ОСОБА_5 за рішенням 32 сесії Хмельницької міської ради від 25 грудня 2013 № 38 надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою за адресою по АДРЕСА_1 .
Підставою для прийняття такого рішення було стало рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради за № 1085 від 08.08.1996 року «Про надання дозволу для будівництва індивідуальних житлових будинках» надано земельну ділянку площею 0.10 га для будівництва і обслуговування житлового будинку господарських будівель і споруд по АДРЕСА_1 .
ОСОБА_5 обробляла земельну ділянку, вивезла деякі будівельні матеріали на земельну ділянку, однак у зв`язку з матеріальним станом будівництва не розпочинала.
Вважає, що відповідно до постанови ВР України від 18 жовтня 1996 року № 425/96-ВР Хмельницькій міській раді попередньо погоджено місце розташування індивідуальної житлової забудови на землях радгоспу ім Щорса, який реорганізований в АТЗТ «Гречани» 65,0 га земель, тому з цих підстав права розпоряджатися спірною земельною ділянкою Хмельницька районна державна адміністрація права не мала. Подальший розгляд справи просила проводити без її участі.
Заперечує ОСОБА_2 та його представник заявленого позову не визнали, покликаються на те, що у передбаченому законом порядку розпорядженням Хмельницької РДА 22.12.2005 року за № 1170/05-р було надано земельну ділянку розміром 0.10 га для будівництва та обслуговування жилого будинку по АДРЕСА_1 за межами с. Грузевиця Грузевицької сільської ради (житловий масив «Обрій).
28 листопада 2005 року розпорядження Хмельницької РДА за № 1060/05-р надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для будівництва жилих будинків за межами с. Грузевиця Грузевицької сільської ради (житловий масив «Обрій).
Хмельницька міська рада отримала в постійне користування земельну ділянку лише 04 квітня 1997 року, і лише після цієї дати мала юридично обгрунтовані підстави надавати земельні ділянки в користування.
Позивачка отримала рішення в 1996 році, і лише через 26 років приступила до оформлення документів. Вважає позов необгрунтованим, і таким, що задоволенню не підлягає.
Представник Хмельницької районної державної адміністрації подала відзив на позов, яким заперечує позовні вимоги ОСОБА_5 . Суду пояснила, що розпорядженням Хмельницької РДА 22.12.2005 року за № 1170/05-р було надано земельну ділянку розміром 0.10 га для будівництва та обслуговування жилого будинку по АДРЕСА_1 за межами с. Грузевиця Грузевицької сільської ради (житловий масив «Обрій) ОСОБА_9 , ОСОБА_2 , ОСОБА_10 та ОСОБА_2 .
При прийнятті вказаного розпорядження Хмельницька РДА керувалася ст. 13 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», статтями 17.118.121,125,126 та п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України та враховувала висновки та пропозиції Держкомзему у Хмельницькому районі. Просить у задоволенні позову відмовити.
Представник ОСОБА_6 в судовому засіданні заявленого позову не визнав та суду пояснив, що позивач як на підставу своїх вимог покликається на рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради за № 1085 від 08.08.1996 року «Про надання дозволу для будівництва індивідуальних житлових будинків» яким ОСОБА_5 виділено 1000 кв.м. земельної ділянки по АДРЕСА_1 та дозволено будівництво житлового будинку.
Натомість ОСОБА_6 є законним власником спірної земельної ділянки площею 0.10 га, що по АДРЕСА_1 з кадастровим номером 6825082200:05:004:0281 та підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав. власності від 12.08.2021.
Згідно з рішенням 32 сесії Хмельницької міської ради від 25.12.2013 року № 38 ОСОБА_5 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості).
Вважає, що твердження позивачки про те, що вона, починаючи з 1996 року користується спірною земельною ділянкою з посиланням на довідку (без вихідного номера і без дати) за підписом голови правління Телішевського О.Ф., скріплену печаткою кооперативу ЖБК «Обрій» (код ЄДРПОУ 25978907) і начебто земельна ділянка площею 0,10 га по АДРЕСА_1 належить ОСОБА_5 та членські внески нею сплачено не заслуговують на увагу.
09.07.2021 той самий голова правління ЖБК «Обрій» - Телішевський О.Ф. надав відповідь за вих. № 77 на запит представника позивача № 23 від 18.07.2021 що тапка ділянка є вільною.
Попри це, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підпиємців та громадських формувань відомості щодо ЖБК «Обрій» (код ЄДРПОУ 25978907) відсутні. Щодо членства в Обслуговуючому кооперативі «Обрій» позивач не надала.
На відміну від позивач. ОСОБА_6 є законним власником земельної ділянки площею 0.10 га з кадастровим номером 6825082200:05:004:0281, що знаходиться по АДРЕСА_1 , що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 12.08.2021 року № 270266731.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_2 містить довідку за підписом голови ЖБК «Обрій» Телішевського О.Ф. про те, що земельна ділянка по АДРЕСА_1 вважається вільною. Тому при наданні означеної земельної ділянки Хмельницька РДА видаючи розпорядження № 1176/05-р від 22.12.2005 року діяла правомірно.
Державний акт на право постійного користування землею Хмельницькою міською радою не був виготовлений, а відтак землі району не були передані в її користування.
Додатково зазначає, що згідно п. 5 рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради народних депутатів № 1085 від 08 серпня 1996 року виконком вирішив, що неосвоєні на протязі двох років земельні ділянки вилучаються із землекористування громадян. Просить відмовити у задоволенні позову.
Представник Хмельницької міської ради про сить справу розглянути за відсутності повноважного представника.
Треті особи ОСОБА_7 та ОСОБА_8 в судове засідання не з`явились, повідомлені про час і місце розгляду справи у передбаченому законом порядку.
Ухвалою судді Хмельницького міськрайонного суду від 24 липня 2023 року позов ОСОБА_5 залишено без руху та надано строк для усунення недоліків.
Ухвалою суду від 14 серпня 2023 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою Хмельницького міськрайонного суду від 11 жовтня 2023 підготовче провадження закрито та справу призначено до розгляду по суті.
10.03.2025 ухваленого рішення у справі.
Заслухавши доводи представника позивача, заперечення відповідачів та їх представників, перевіривши матеріали справи доказами, суд встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.
Судом встановлено, що на підставі рішення тридцять другої сесії Хмельницької міської ради від 25 грудня 2013 року № 38 ОСОБА_5 надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), землі громадської та житлової забудови площею 1000 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Підставою для прийняття такого рішення стало рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради № 1085 від 08.08.1996 року «Про надання дозволу для будівництва і обслуговування житлових будинків» щодо земельної ділянки площею 1000 кв.м. по АДРЕСА_1 та дозволено будівництво житлового будинку.
На її замовлення, на підставі вищевказаного рішення ФОП ОСОБА_11 виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) згідно поданої позивачкою заяви 19 грудня 2022 року.
19 січня 2023 року з метою внесення інформації про земельну ділянку по АДРЕСА_1 площею 0.10 га для будівництва та обслуговування житлового будинку до Державного реєстру речових прав ОСОБА_5 звернулась до органів Держгеокадастру із відповідною заявою до якою додала виготовлену технічну документацію.
Рішенням № РВ 12000060472023 від 30 січня 2023 державним кадастровим реєстратором Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області їй було відмовлено у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру на підставі невідповідності електронного документа встановленим вимогам, а саме перетину з земельною ділянкою з кадастровим номером 6825082200:05:004:0281 повним співпадінням площею.
Відповідно до Поземельної книги земельної ділянки з кадастровим номером 6825082200:05:004:0281, встановлено, що останнім власником земельної ділянки є ОСОБА_6 . Дата державної реєстрації речового права 12.08.2021.
На підставі розпорядження голови Хмельницької РДА № 1176/05-р від 22 грудня 2005 «Про надання у власність земельних ділянок для будівництва і обслуговування та обслуговування житлових будинків» ОСОБА_2 передано у власність земельну ділянку по АДРЕСА_1 розміром 0,10 га за межами с. Грузевиця Грузевицької сільської ради (житловий масив «Обрій) та видано на його ім`я Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 374341 від 30 грудня 2005 року.
В подальшому на підставі договору дарування земельної ділянки від 20 квітня 2006 ОСОБА_2 подарував означену земельну ділянку ОСОБА_7 .
Згідно Поземельної книги вказана земельна ділянка була відчужена ОСОБА_8 , котра відчужила її ОСОБА_6 .
Позивач вважає, що розпорядження Хмельницької РДА № 1176/05-р від 22.12.2005 є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки на момент прийняття спірного розпорядження ОСОБА_5 , являлась володільцем та користувачем земельної ділянки по АДРЕСА_1 , а тому передання її у власність іншій особі грубо порушує ч.3 ст. 116 ЗК України.
Просила витребувати з незаконного володіння ОСОБА_6 земельну ділянку з кадастровим номером 6825082200:05:004:0281, що знаходиться по АДРЕСА_1 , скасувавши в Державному земельному кадастрі реєстрацію земельної ділянки з цим кадастровим номером, припинивши одночасно усі речові права на неї.
Мотивована оцінка аргументів сторін, порушення прав.
Позивач вважає свої права порушеними винесеним розпорядженням голови Хмельницької РДА № 1176/05-р від 22 грудня 2005 «Про надання у власність земельних ділянок для будівництва і обслуговування житлових будинків» ОСОБА_2 .
Постановою ВР України 18 жовтня 1996 року № 425/96-ВР Хмельницькій міській раді попередньо погоджено місце розташування індивідуальної житлової забудови на землях радгоспу ім Щорса, який реорганізований в АТЗТ «Гречани» 65,0 га земель , в т.ч. 57,0 га ріллі, постановою ВР України від 04 квітня 1997 № 180/97-ВР ці землі вилучені у АТЗТ «Гречани» та передані Хмельницькій міській раді.
Водночас, рішенням п`ятої сесії Хмельницької районної ради ХХІІ скликання від 17.08.1995 № 174 «Про відведення земельної ділянки міськвиконкому під індивідуальну забудову площею 0.70 га за рахунок земель радгоспу ім.. Щорса.
Постановою Верховної Ради України № 3349-Уі від 12 травня 2011 року змінено межі міста Хмельницький і Хмельницького району, збільшивши територію міста на 681,0 га за рахунок 130,0 га земель , що знаходяться у віданні Грузевицької сільської ради та додатку до вказаної постанови План зовнішньої межі м. Хмельницький Хмельницької області.
Позивач покликається на те, що згідно довідки голови правління «Обрій» від 09 липня 2021 згідно документації ЖБК «Обрій» земельна ділянка АДРЕСА_1 площею 0.10 га рахується за нею, оскільки вона з 1996 року є членом ЖБК «Обрій» сплачує членські внески та постійно обробляє земельну ділянку, позяак вона користується спірною земельною ділянкою з 1996 року та не давала жодного погодження та згоди на її вилучення.
Такі твердження позивачки є голослівними та не відповідають матеріалам справи.
Суд критично оцінює і не бере до уваги означеної довідки, бо вона протирічить аналогічній довідці за підписом того ж голови правління, що додана до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_2 (виготовлений у 2005) площею 0.10 га, яка розташована по АДРЕСА_2 в якій міститься запис, що означена ділянка є вільною.
Вважає, що реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 6825082200:05:004:0281 в Державному земельному кадастрі проведена з порушенням закону, зважаючи, на те, що розпорядження Хмельницької РДА № 1176/05-р від 22.12.2005 є незаконним, тому і є підставою для скасування її державної реєстрації в Державному земельному кадастрі.
Не підтверджують вимоги позивачки і квитанції щодо сплати нею земельного податку.
Статтею 19 Земельного кодексу України (у редакції 1992 року, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що міська Рада народних депутатів надає земельні ділянки (крім ріллі і земельних ділянок, зайнятих багаторічними насадженнями) для будь-яких потреб у межах міста.
Відповідно до вимог ст. 22 Земельного кодексу України (в редакції 1992 року) право власності на землю або право користування наданою земельною ділянкою виникає після встановлення землевпорядними організаціями меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і одержання документа, що посвідчує це право.
Статтею 23 Земельного кодексу України (в редакції 1992 року) визначено, що право власності або право постійного користування землею посвідчується державними актами, які видаються і реєструються сільськими, селищними, міськими, районними Радами народних депутатів.
В силу ст. 31 Земельного кодексу України (в редакції 1992 року) вилучення (викуп) земельних ділянок з метою передачі їх у власність або надання у користування громадянам, підприємствам, установам і організаціям проводиться за згодою власників землі і землекористувачів на підставі рішення Верховної Ради України, місцевих Рад народних депутатів.
З матеріалів справи вбачається, що постановою Верховної Ради України від 18 жовтня 1996 року «Про вилучення і надання земельних ділянок для несільськогосподарських потреб та попереднє погодження місць розташування об`єктів» попередньо погоджено місце розташування індивідуальної житлової забудови на землях радгоспу ім. Щорса Хмельницького району, який реорганізовано в АТЗТ «Гречани». В подальшому постановою Верховної Ради України від 04 квітня 1997 року №180\97-ВР «Про вилучення і надання земельних ділянок для несільськогосподарських потреб та попереднє погодження місць розташування об`єктів» було вилучено землі в АТЗТ «Гречани» Хмельницького району та передано в постійне користування під індивідуальне житлове будівництво Хмельницькій міській раді 65,0 га земель, в тому числі 57,0 га ріллі та доручено останній виготовити Державний акт на право постійного користування землею.
Однак Державний акт на право постійного користування землею Хмельницькою міською радою не був виготовлений, землі району не були передані в користування Хмельницької міської ради.
В порушення зазначених вимог закону виконавчий комітет Хмельницької міської ради на виконання делегованих Радою повноважень рішенням № 907 від 25 квітня 1996 року виділив ОСОБА_5 земельну ділянку площею 1000 кв. м по АДРЕСА_1 та надав дозвіл на будівництво індивідуального житлового будинку.
Державний акт на право власності чи право користування земельною ділянкою останній не видавався.
З цих підстав, суд приходить до висновку, що виконавчий комітет Хмельницької міської ради не вправі був розпоряджатися спірною земельною ділянкою, а тому рішення виконавчого комітету № 1085 від 08 серпня 1996 року про виділення земельної ділянки ОСОБА_5 є незаконним за відсутності повноважень.
Частиною 2 ст. 152 Земельного кодексу України передбачено, що власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Згідно з ч. 3 ст. 152 ЗК України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом:
а) визнання прав;
б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав;
в) визнання угоди недійсною;
г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування;
ґ) відшкодування заподіяних збитків;
д) застосування інших, передбачених законом, способів.
Позивачем технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_5 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_1 виготовлена ФОП ОСОБА_11 лише у 2022 році за заявою ОСОБА_5 від 19.12.2022, котрій за рішенням 32 сесії Хмельницької міської ради від 25.12.2013 за № 38 надано дозвіл на виготовлення технічної документації.
Натомість, розпорядженням Хмельницької РДА № 1060/05-р від 28.11.2005 ОСОБА_2 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для будівництва та обслуговування жилих будинків за межами с. Грузевиця Грузевицької сільської ради (житловий масив « ІНФОРМАЦІЯ_1 »).
Розпорядженням Хмельницької РДА № 1176/05-р від 22.12.2005 року надана ОСОБА_2 спірна земельна ділянка та у 2005 році виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, 10 грудня 2005 року йому видано Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯБ № 374342 та присвоєно кадастровий номер6825082200:05:004:0281.
З наведених підстав, виготовлюючи технічну документацію позивачці ФОП ОСОБА_11 мав би відмовити їй з підстав зайнятості земельної ділянки, тому суд вважає. що правомірно рішенням № РВ № 12000060472023 від 30 січня 2023 року державним кадастровим реєстратором відділу № 8 управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Побережній Р.А. було відмовлено у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру на підставі невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме перетину із земельною ділянкою 6825082200:05:004:0281 (площа співпадає 100% (повне співпадіння).
Відповідно до статті 40 ЗК України громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених цим Кодексом.
За змістом частини першої статті 81 ЗК України громадяни України можуть набувати право власності на земельну ділянку шляхом приватизації за умови наявності підстав набуття права на землю, передбачених статтею 116 ЗК України.
Частинами 1-3 ст.116 ЗК України (в редакції чинній на момент виникнення права власності на земельну ділянку у ОСОБА_2 передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Відповідно до ч.ч.1-2 ст.118 Земельного кодексу України (в зазначеній вище редакції) громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки.
Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.
Як вбачається із матеріалів справи, ОСОБА_2 державний акт на право власності на земельну ділянку видавався на підставі розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації від 22.12.2005 року №1176\05-р, керуючись ст.ст.116, ч.1,2 ст.118 Земельного кодексу України.
Проте, Хмельницька міська рада, приймаючи рішення 32 сесії Хмельницької міської ради №38 від 25 грудня 2013 року в частині надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва житлового будинку, господарських будівель і споруд, розташованої в по АДРЕСА_1 , загальною площею 0,10 га позивачці на підставі рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради за № 1085 від 08.08.1996 в частині надання дозволу для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд ОСОБА_5 , розташованої в АДРЕСА_1 , зазначеного не врахувала, спірна земельна ділянка на час прийняття зазначених рішень не була вільною.
З цих підстав вимоги щодо скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в Державному земельному кадастрі на земельну ділянку з кадастровим номером 6825082200:05:004:0281, площею 0,10 га, розташовану по АДРЕСА_1 та витребування земельної ділянки є похідними від вищезазначених позовних вимог, тому такі позовні вимоги теж не підлягають задоволенню.
Оскільки вимоги позивачки про визнання недійсним та скасування розпорядження Хмельницької районної РДА Хмельницької області від 22.12.2005 року № 1176/05-р щодо надання у власність земельних ділянок для будівництва і обслуговування жилих будинків» в частині надання земельної ділянки у власність ОСОБА_2 витребування земельної ділянки , то підстав для задоволення такого позову не вбачається.
Відповідно до ст.15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, має бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10.02.2010 року).
В силу ст. ст. 12, 81 цього Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Стаття 41 Конституції України передбачає, що кожен має право, володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.
Згідно із ч.1 ст.321 ЦК України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.
Відповідно до ч.ч. 1,2 ст.152 ЗК України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Позовні вимоги не підлягають до задоволення.
Відповідно до положень статті 141 ЦПК України у разі вдмови у задоволені позову судові витрати покладаються на сторону, яка їх понесла.
На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 81, 258, 263, 264, 265, ЦПК України, ст. 19,41 Конституції України, ст.ст. 116, 118, 152 ЗК України, ст.ст. 321 ЦК України, суд
у х в а л и в :
У задоволенні позову ОСОБА_5 до Хмельницької районної державної адміністрації, ОСОБА_2 , ОСОБА_6 , третіх осіб Хмельницької міської ради, ОСОБА_7 , ОСОБА_8 про визнання протиправним та скасування розпорядження, витребування з незаконного володіння земельну ділянку та скасування державної реєстрації земельної ділянки відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом 30 днів з дня його проголошення до Хмельницького апеляційного суду.
Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом 30 днів з дня отримання копії цього рішення.
Повний текст рішення суду складено 20 березня 2025 року.
Позивач: ОСОБА_5 , адреса місця проживання, АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_1 ;
Відповідачі: Хмельницька районна державна адміністрація, місце знаходження м. Хмельницький, вул. Кам`янецька, 122/2, код ЄДРПОУ 21318806;
ОСОБА_2 , місце проживання АДРЕСА_4 ;
ОСОБА_6 , РНОКПП НОМЕР_2 , місце реєстрації АДРЕСА_5 ;.
Третя особа на стороні відповідачів: Хмельницька міська рада, місце знаходження м. Хмельницький, вул. Героїв Маріуполя, 3, код ЄДРПОУ 33332218.
Суддя :
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2025 |
Оприлюднено | 26.03.2025 |
Номер документу | 126075182 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про спонукання виконати або припинити певні дії |
Цивільне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Салоїд Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні