03.12.2010
< копія >
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 листопада 2010 р.
Справа № 2а-13446/10/0470
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді
Захарчук Н. В. < Текст >
при секретарі
Чмух Ю.В.
за участю:
< найм. Пр. >
< ПІБ Пр. >
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція до Об"єднання співвласників багатоквартирного будинку "№ 44" про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
27 жовтня 2010 року Нікопольська об’єднана державна податкова інспекція (далі – Позивач) звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «№44» (далі - Відповідач) на користь державного бюджету в рахунок погашення заборгованості по орендній платі в розмірі 229 грн. 76коп.
В обґрунтування позову зазначено, що Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «№44» має податковий борг перед бюджетом в сумі 229 грн. 76коп. по орендній платі, який виник внаслідок несвоєчасності сплати узгоджених податкових зобов’язань по податковим деклараціям. До теперішнього часу відповідачем сума боргу у розмірі 229 грн. 76коп. добровільно не сплачена.
Представник позивача у судовому засіданні просив позов задовольнити.
Відповідач не з‘явився у судове засідання, про дату, час та місце його проведення повідомлений належним чином, заперечення проти позову не надав, з клопотанням про відкладення розгляду справи не звертався.
Розглянувши надані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.
З матеріалів справи вбачається, що Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «№44» (код ЄДРПОУ 21928545) зареєстроване рішенням виконавчого комітету Нікопольської міської Ради 22.10.2003р., та знаходиться на податковому обліку в Нікопольській об’єднаній державній податковій інспекції.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про плату за землю" №2535-ХІІ від 03.07.1992 року, використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом. Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподіл продукції, сплачують земельний податок.
Статтею 15 Закону України "Про плату за землю" №2535-ХІІ від 03.07.1992 року встановлено, що власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями (стаття 14 Закону України "Про плату за землю" №2535-ХІІ від 03.07.1992 року).
Згідно статті 27 Закону України "Про плату за землю" №2535-ХІІ від 03.07.1992 року, контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.
Законом України "Про систему оподаткування" №1251-ХІІ від 25.06.1991 року встановлено, що земельний податок є обов’язковим платежем, а платниками податків та зборів (обов’язкових платежів) є юридичні та фізичні особи, на яких згідно із законодавством покладено обов’язок сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі) у встановлені законом строки.
Порядок погашення зобов’язань юридичних та фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами визначено Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-ІІІ від 21.12.2000 року.
Статтею 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-ІІІ від 21.12.2000 року визначено податковий борг як податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого зобов’язання.
Відповідно до статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-ІІІ від 21.12.2000 року, платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку зазначає у податковій декларації і в такому випадку обчислена сума податкового зобов’язання вважається узгодженою та не може бути оскаржена в адміністративному порядку.
09.11.2009р. Нікопольською ОДПІ складено Акт №2029/153.21928545 «Про результати перевірки ОСББ №44 (код 219288545) з питання своєчасності сплати до бюджету земельного податку за період діяльності з 30.07.2009р. по 09.11.2009р.», при цьому встановлено порушення ч.1 ст.17 Закону України "Про плату за землю" №2535-ХІІ від 03.07.1992 року та пп. 5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"- несвоєчасна сплата земельного податку:
- за червень 2009 по строку 30.07.2009р. у сумі 5грн. 44коп.;
- за липень 2009 по строку 31.08.2009р. у сумі 11грн. 73коп.;
- за серпень 2009 по строку 30.09.2009р. у сумі 02грн. 83коп.;
На підставі Акту №2029/153.21928545 від 09.11.2009р. Нікопольською ОДПІ на адресу Відповідача були направлені податкові повідомлення-рішення:
- №0003661530/0/48201 від 12.11.2009р., яким визначено платнику до сплати суму штрафу у розмірі 0грн. 28коп.
- №0003651530/0/48201від 12.11.2009р., яким визначено платнику до сплати суму штрафу у розмірі 3грн. 44коп.
Податкові повідомлення-рішення були отримані відповідачем, що підтверджується
підписом на корінцях податкового повідомлення-рішення.
Граничний термін подання податкового розрахунку земельного податку на 2010 рік - 01.02.2010р.
Відповідач не надав до Нікопольської ОДПІ розрахунок земельного податку на 2010 рік, чим порушив ч.1 ст.14 Закону України «Про плату за землю». Вказане порушення було зафіксоване фахівцями Нікопольської ОДПІ у Акті №565/153.21928545 від 22.03.2010р.
На підставі Акту №565/153.21928545 від 22.03.2010р. Нікопольською ОДПІ було винесено податкове повідомлення-рішення №0001241530/0/12509 від 26.03.2010р. на суму 170грн. 00коп.
Відповідно до статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-ІІІ від 21.12.2000 року, з метою погашення податкового боргу відповідача податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Згідно підпункту 6.2.1. пункту 6.2. статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-ІІІ від 21.12.2000 року, у випадку відсутності можливості вручення вимоги особисто працівниками інспекції або поштою, податкові вимоги вважаються врученими, якщо їх розміщено на дошку податкових повідомлень.
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про систему оподаткування" контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених законами.
Статтею 2 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-ІІІ від 21.12.2000 року податкові органи відносяться до контролюючих органів - стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.
Відповідно до ст. 4.1.1. вищевказаного Закону платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених цим Законом. Також цією статтею зобов'язано платника податку своєчасно подавати податкову декларацію до податкового органу.
Заборгованість перед бюджетом у сумі 229 грн. 76коп. відповідачем станом на 17.09.2010 року не сплачено.
Виходячи з викладеного позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 122, 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції до Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «№44» про примусове стягнення активів в рахунок погашення податкового боргу - задовольнити повністю.
Стягнути з Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «№44» (53225, м.Нікополь, вул.Добролюбова, буд.52, код ЄДРПОУ 21928545) на користь державного бюджету (р/р 33213811700029, код 13050100, отримувач відділення ДКУ у м.Нікополі, банк ГУДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, ОКПО 23929845) активи в рахунок погашення податкового боргу з земельного податку на суму 229 (двісті двадцять дев’ять) грн. 76коп.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складений 03.12.2010 року.
Суддя < (підпис) >
< Текст >
< Список >
< Список >
< Список >
Н.В. Захарчук
< Текст >
< ПІБ Судді >
< ПІБ Судді >
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2010 |
Оприлюднено | 07.12.2010 |
Номер документу | 12607718 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук Наталія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні