Для доступу до отримання ШІ аналізу судового документа необхідно зареєструватися або увійти в систему.
РеєстраціяСправа № 519/587/25
"Е"2-а/519/8/25
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25.03.2025 м. Південне
Суддя Южного міського суду Одеської області Москаленко І.О., дослідивши матеріали адміністративного позову адвоката Гришаєвої Я.М., яка діє в інтересах ОСОБА_1 , до Управління патрульної поліції в Одеській області про постанови про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованого в автоматичному режимісерії 4АВ №07061607 від 29.08.2024,
В С Т А Н О В И В:
1.20.03.2025 року позивач звернувся з позовом до Управління патрульної поліції в Одеській області, де просить суд скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення у справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, серії 4АВ №07061607 від 29.08.2024.
2.Ознайомившись з поданою заявою, суд доходить до висновку, що позовну заяву слід залишити без руху з наступних причин.
Щодо доказів поважності причин пропуску строку звернення
3.Відповідно до ч.1 ст.122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
4.Як вбачається з матеріалів справи, позивач оскаржує постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення.
5.Згідно ч. 2 ст. 286 КАС України позовну заяву щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності може бути подано протягом десяти днів з дня ухвалення відповідного рішення (постанови), а щодо рішень (постанов) по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, - протягом десяти днів з дня вручення такого рішення (постанови).
6.Відповідно до ч.1 ст. 123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду із заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
7.Як вбачається з тексту позовної заяви, позивач просить скасувати постанову серії 4АВ №07061607 від 29.08.2024, проте звернувся до суду з відповідним адміністративним позовом 20.03.2025 та пропустив строк оскарження постанови. Одночасно в адміністративному позові адвокат просив поновити строк звернення до суду в зв`язку з тим, що копію оскаржуваної постанови Позивачем не було отримано, проте не надано доказів на підтвердження даного факту. Також зазначає, що ОСОБА_1 дізналася про винесення постанови на початку березня 2025 року,однак доказівна підтвердження вказаних обставин суду не надає. Більш того, у першому абзаці позову заначено: «29 серпня 2024 року власниця автотранспортного засобу HYUNDAI державний номерний знак НОМЕР_1 ОСОБА_1 , 1996 року народження, РНОКПП НОМЕР_2 , дізналася,що відносноїї ТЗбуло винесено Постанову про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу за порушення ПДР, що були зафіксовані в автоматичному режимі».
8.Оскільки позивачем не надано доказів на підтвердження обставин, викладених в адміністративному позові, щодо дати отримання оскаржуваної постанови, а твердження щодо обізнаності щодо винесення оскаржуваної постанови є суперечливими, тому адміністративний позов підлягає залишенню без руху з наданням можливості позивачу подати до суду докази поважності пропуску строку звернення до адміністративного суду.
Щодо належного відповідача у справі
9.Згідно до ст.ст. 222-244-20 КУпАП, відповідачем у справах з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності, які розглядаються судом в порядку, визначеному КАС України, є саме орган державної влади - суб`єкт владних повноважень.
10.Постановою КМУ від 16 вересня 2015 року №730 «Про утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ» утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Національної поліції, в тому числі Департамент патрульної поліції як міжрегіональний територіальний орган Національної поліції.
11.Департамент патрульної поліції складається із структурних підрозділів апарату Департаменту патрульної поліції і територіальних (відокремлених) підрозділів Департаменту патрульної поліції (далі - підрозділи Департаменту патрульної поліції).
12.Департамент патрульної поліції організовує діяльність своїх підрозділів, здійснює контроль за їх діяльністю, надає їм організаційно-методичну і практичну допомогу та здійснює їх інформаційно-аналітичне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення.
13.З матеріалів справи вбачається, що відповідачем у справі позивачем визначено Управління патрульної поліції в Одеській області Департаменту патрульної поліції, яке є структурним підрозділом Департаменту патрульної поліції без створення окремої юридичної особи.
14.Позивач зазначає, що код ЄДРПОУ 26542916, але це код Первинної профспілки працівників управління поліції охорони в Одеській області, а не УПП в Одеській області.
15.Відповідно до ч. 3 ст.43 КАС України здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).
16.Суд зазначає, що оскільки УПП в Одеській області Департаменту патрульної поліції - територіальним (структурним) підрозділом ДПП та не є окремою юридичної особою, тому відповідно до ст. 43 КАС України не має адміністративної процесуальної правосуб`єктності та не може виступати самостійними відповідачами по справі.
17.Натомість, належним відповідачем, рішення якого оскаржує позивач, у даній справі має бути Департамент патрульної поліції, тобто, відповідний суб`єкт владних повноважень від імені якого винесена постанова про накладення адміністративного стягнення, проте останній не був визначений позивачем як відповідач у позовній заяві.
18.Зважаючи на вищенаведене, зазначена позовна заява підлягає залишенню без руху, оскільки така подана з порушенням вимог КАС України, з встановленням позивачу строку на усунення недоліків.
19.Керуючисьст.ст.169КАС України,
У Х В А Л И В:
20.Адміністративний позовадвоката Гришаєвої Я.М., яка діє в інтересах ОСОБА_1 , до Управління патрульної поліції в Одеській області про постанови про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованого в автоматичному режимісерії 4АВ №07061607 від 29.08.2024 - залишити без руху, надавши позивачу строк п`ять днів для усунення недоліків, з дня отримання ним даної ухвали.
21.У разі не усунення недоліків у встановлений строк позовна заява вважатиметься не поданою і буде повернута.
22.Ухвала суду не підлягає оскарженню і набирає законної сили з моменту її підписання, відповідно до положень ч.2 ст.256 КАС України.
Суддя Южного міського суду
Одеської області І.О. Москаленко
Суд | Автозаводський районний суд м.Кременчука |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2025 |
Оприлюднено | 26.03.2025 |
Номер документу | 126078049 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Южний міський суд Одеської області
Москаленко І. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні