Постанова
від 16.11.2010 по справі 2а-5996/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №2.32

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 листопада 2010 року Справа № 2а-5996/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд

у складі головуючого судді Чернявської Т.І.,

за участю

секретаря судового засіда ння Ігнатович О.А.

та

представників сторін:

від позивача - провідний фахівець сек тору правової роботи ГУ МНС

України в Луганській о бласті

Андреєв С.О. (довіре ність від 08.07.2010 № 13/51/533)

від відповідача - головний спеціаліст - юрисконсульт відділу правов ої

роботи Єрохно С.В. ( довіреність від 19.10.2010 № 9820)

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку

справу за адміністративни м позовом

Новоайдарського районного відділу

Головного управління МНС У країни в Луганській області

до контрольно-ревізійного управління в Луганській обл асті

про визнання протиправним та скасування окремих полож ень пункту 8 вимоги від 11.05.2010 № 280-14 /377,

ВСТАНОВИВ:

04 серпня 2010 року на адресу Луг анського окружного адмініст ративного суду надійшов адмі ністративний позов Новоайда рського районного відділу Го ловного управління МНС Украї ни в Луганській області до Ко нтрольно-ревізійного управл іння в Луганській області, в я кому позивач просить визнати протиправним та скасувати п ункт 8 вимоги від 11 травня 2010 рок у № 280-14/377 в частині зобов`язання відобразити дебіторську заб оргованість за Головним упра влінням МНС України в Луганс ькій області, у штаті якого бу ли передбачені посади праців никам складу № 3 ІІ групи накоп ичення та зайво витрачені ко шти на сплату комунальних по слуг за приміщення складу № 3 І І групи накопичення, та прове сти претензійно-позовну робо ту з Головним управлінням МН С України в Луганській облас ті щодо повернення до держав ного бюджету зайво сплачених сум грошових коштів нарахов аної та сплаченої заробітної плати у сумі 11965,73 грн. та нараху вань на заробітну плату у сум і 2253,47 грн. та суми грошових кошт ів витрачених на сплату елек троенергії та сплату інших е нергоносіїв відповідно на су му 150,67 грн. та на суму 238,00 грн. відп овідно.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив таке.

В період з 22.02.2010 по 06.04.2010 контрол ьно-ревізійним відділом у Но воайдарському районі Контро льно-ревізійного управління в Луганській області було пр оведено планову ревізію вико ристання бюджетних коштів, в иділених для забезпечення ді яльності сил цивільного захи сту, в Новоайдарському район ному відділі Головного управ ління Міністерства надзвича йних ситуацій України в Луга нській області за період з 01.01.2 008 по 31.01.2010.

За результатами перевірки відповідачем складено акт в ід 06 квітня 2010 року № 280-21/004, на підс таві якого винесено вимогу в ід 11 травня 2010 року № 280-14/377 щодо ус унення позивачем виявлених р евізією порушень законодавс тва. Так, позивач не згодний із пунктом 8 вимоги, в якому вказ ано відобразити дебіторську заборгованість за Головним управлінням МНС України в Лу ганській області, у штаті яко го були передбачені посади п рацівникам складу № 3 ІІ групи накопичення та зайво витрач ені кошти на сплату комуналь них послуг за приміщення скл аду № 3 ІІ групи накопичення, т а провести претензійно-позов ну роботу з Головним управлі нням МНС України в Луганські й області щодо повернення до державного бюджету зайво сп лачених сум грошових коштів нарахованої та сплаченої зар обітної плати у сумі 11965,73 грн. та нарахувань на заробітну пла ту у сумі 2253,47 грн. та суми грошов их коштів витрачених на спла ту електроенергії та сплату інших енергоносіїв відповід но на суму 150,67 грн. та на суму 238,00 г рн. відповідно.

Позивач вважає, що вказаний пункт оскаржуваної вимоги в ідповідача за змістом не від повідає чинному законодавст ву, порушує законні права та і нтереси позивача, а отже не пі длягає виконанню з таких під став.

Функцію з фінансування вид атків на утримання відповідн ого складського приміщення ( зокрема, оплату праці праців ників, які забезпечують його схоронність) було в установл еному порядку покладено на п озивача за наказом начальник а Головного управління Мініс терства надзвичайних ситуац ій України в Луганській обла сті від 20.01.2006 № 24 з метою забезпеч ення належного зберігання ма теріально-технічних засобів і таке фінансування здійсню валося відповідно до коштори сів, затверджених Головним у правлінням, за рахунок загал ьного фонду державного бюдже ту. Також на виконання наказу МНС України від 11.12.2007 № 856, наказу начальника Головного управл іння від 28.12.2007 № 468 та з метою дотр имання законодавства про пра цю і законних прав та інтерес ів працівників складу № 3 майн а ІІ групи накопичення м. Ново айдара МНС України, Головне у правління і позивач належним чином виконали свій обов' я зок і в період з 01.01.2008 по 01.04.2008 проф інансували видатки на оплату праці цих працівників і випл атили їм вихідну допомогу.

З огляду на викладене, позив ач просить визнати протиправ ним та скасувати пункт 8 вимог и від 11 травня 2010 року № 280-14/377.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав повністю, надав пояснення, аналогічні викла деним у позові, просив суд зад овольнити адміністративний позов повністю.

У судовому засіданні предс тавник відповідача проти зад оволення позовних вимог запе речував, про що надав суду зап еречення на адміністративни й позов від 03 вересня 2010 року б/н , в яких посилається на таке (а рк. справи 70-72).

В штаті № 51/639-XIX, затвердженому наказом МНС від 05.07.2004 № 300, типово му штаті 2-А, затвердженого нач альником УРП Головного управ ління МНС України в Луганськ ій області від 10.02.2007 по райвідді лу, посад по складу № 3 майна ІІ групи накопичення смт. Новоа йдара: завідуючого складу та сторожів у кількості 4 посад, відсутні. Вищевказані посади знаходилися у штаті Головно го управління МНС України в Л уганській області (штатний р озпис на 2007 рік ГУ МНС України в Луганській області). По бухга лтерському обліку райвідділ у склади № 3 ІІ групи накопичен ня відсутні. Також райвідділ ом були здійснені видатки на оплату електроенергії та оп лату інших енергоносіїв за п риміщення складів № 3 майна ІІ групи накопичення, які не зна ходилися на обліку райвідділ у. Таким чином до кошторису ви датків були включені та спря мовані видатки, які не визнач ені функціями та досягненням цілей райвідділу, що є поруше нням пункту 2 статті 51 Бюджетн ого кодексу України, пункту 20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних ви мог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України від 28 лютого 2002 року № 228.

Таким чином, відповідач вва жає позовні вимоги незаконни ми та просить суд відмовити в задоволенні адміністративн ого позову повністю.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянув ши справу в межах заявлених п озовних вимог і наданих стор онами доказів, оцінивши дока зи відповідно до вимог стате й 69-72 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд в важає позовні вимоги такими, що підлягають повному задов оленню, з таких підстав.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб'єктів при зді йсненні ними владних управлі нських функцій на основі зак онодавства, в тому числі на ви конання делегованих повнова жень, шляхом справедливого, н еупередженого та своєчасног о розгляду адміністративних справ.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди відпов ідно до вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого суд вирішує справи відп овідно до Конституції та зак онів України, а також міжнаро дних договорів, згода на обов 'язковість яких надана Верхо вною Радою України, а також за стосовує інші нормативно-пра вові акти, прийняті відповід ним органом на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, пе редбачені Конституцією та за конами України, та принципом рівності усіх учасників адм іністративного процесу пере д законом і судом.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності відповідно до ч астини 2 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни покладається на відпо відача, якщо він заперечує пр оти адміністративного позов у.

Статус державної контроль но-ревізійної служби в Украї ні, її функції та правові осно ви діяльності визначені Зако ном України від 26 січня 1993 року № 2939-XII «Про державну контрольн о-ревізійну службу в Україні ».

Відповідно до статті 1 Закон у України від 26 січня 1993 року 2939-XI I «Про державну контрольно-ре візійну службу в Україні» де ржавна контрольно-ревізійна служба складається з Головн ого контрольно-ревізійного у правління України, контрольн о-ревізійних управлінь в Рес публіці Крим, областях, міста х Києві і Севастополі, контро льно-ревізійних підрозділів (відділів, груп) в районах, міс тах і районах у містах.

Державна контрольно-ревіз ійна служба діє при Міністер стві фінансів України і підп орядковується Міністерству фінансів України. Контрольн о-ревізійні управління в Рес публіці Крим, областях, міста х Києві і Севастополі підпор ядковуються Головному контр ольно-ревізійному управлінн ю України. До складу обласних контрольно-ревізійних управ лінь входять контрольно-реві зійні підрозділи (відділи, гр упи) в районах, містах і района х у містах (стаття 4 Закону Укр аїни від 26 січня 1993 року 2939-XII «Про державну контрольно-ревізій ну службу в Україні»).

Головним завданням держав ної контрольно-ревізійної сл ужби відповідно до статті 2 За кону України від 26 січня 1993 рок у 2939-XII «Про державну контрольн о-ревізійну службу в Україні » є здійснення державного фі нансового контролю за викори станням і збереженням держав них фінансових ресурсів, нео боротних та інших активів, пр авильністю визначення потре би в бюджетних коштах та взят тя зобов'язань, ефективним ви користанням коштів і майна, с таном і достовірністю бухгал терського обліку і фінансово ї звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бю джетних установах і у суб'єкт ів господарювання державног о сектору економіки, а також н а підприємствах і в організа ціях, які отримують (отримува ли в періоді, який перевіряєт ься) кошти з бюджетів усіх рів нів та державних фондів або в икористовують (використовув али у періоді, який перевіряє ться) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні ус танови), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропо зицій щодо усунення виявлени х недоліків і порушень та зап обігання їм у подальшому.

Державний фінансовий конт роль реалізується державною контрольно-ревізійною служб ою через проведення державно го фінансового аудита, перев ірки державних закупівель та інспектування.

Інспектування здійснюєтьс я у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансов о-господарської діяльності п ідконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявл ення наявних фактів порушенн я законодавства, встановленн я винних у їх допущенні посад ових і матеріально відповіда льних осіб. Результати ревіз ії викладаються в акті.

Порядок проведення інспек тування державною контрольн о-ревізійною службою затверд жений постановою Кабінету Мі ністрів України від 20 квітня 2 006 року № 550.

Згідно із статтею 10 Закону У країни від 26 січня 1993 року № 2939-XII « Про державну контрольно-реві зійну службу в Україні» голо вному контрольно-ревізійном у управлінню України, контро льно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, м істах Києві і Севастополі, ко нтрольно-ревізійним підрозд ілам (відділам, групам) у район ах, містах і районах у містах, серед іншого, надається прав о пред'являти керівникам та і ншим службовим особам підкон трольних установ, що ревізую ться, вимоги щодо усунення ви явлених порушень законодавс тва з питань збереження і вик ористання державної власнос ті та фінансів, вилучати в суд овому порядку до бюджету вия влені ревізіями приховані і занижені валютні та інші пла тежі, ставити перед відповід ними органами питання про пр ипинення бюджетного фінансу вання і кредитування, якщо от римані підприємствами, устан овами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законод авства.

За приписами частини 2 статт і 15 Закону України від 26 січня 1 993 року № 2939-XII «Про державну конт рольно-ревізійну службу в Ук раїні» законні вимоги службо вих осіб державної контрольн о-ревізійної служби є обов'яз ковими для виконання службов ими особами об'єктів, що ревіз уються.

Новоайдарський районний в ідділ Головного управління М іністерства надзвичайних си туацій України в Луганській області зареєстрований у яко сті юридичної особи Новоайда рською районною державною ад міністрацією Луганської обл асті 04 лютого 2005 року за № 1 371 120 0000 0000 81, ідентифікаційний код 08783237 (ар к. справи 59, 60).

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом під час судового розгляду сп рави, контрольно-ревізійним відділом у Новоайдарському р айоні Контрольно-ревізійног о управління в Луганській об ласті у період з 22.02.2010 по 06.04.2010 пров едено ревізію використання б юджетних коштів, виділених д ля забезпечення діяльності ц ивільного захисту населення Новоайдарського районного в ідділу Головного управління Міністерства надзвичайних с итуацій України в Луганській області за період з 01.01.2008 по 31.01.2010, результати якої оформлено а ктом від 06 квітня 2010 року № 280-21/004 (а рк. справи 9-42).

Під час ревізії загалом вия влено порушень на загальну с уму 47024,10 грн., з яких: недоотрима ння фінансових ресурсів на с уму 3869,26 грн.; фінансові і матері альні ресурси, що призвели до втрат на загальну суму 42313,22 грн .; інші порушення фінансової д исципліни на загальну суму 841, 62 грн.

Зокрема, в акті зазначено, щ о ревізією обґрунтованості п отреби у передбачених коштор исом розмірах асигнувань на 2008 рік в розрізі кожного коду е кономічної класифікації вид атків (далі за текстом - КЕКВ ) за загальним фондом видатко вої частини кошторису встано влено, що до розрахунку потре би по КПКВ 3201280 «Забезпечення з аходів у сфері цивільного за хисту» за КЕКВ 1111 «Заробітна п лата» було включено витрати на заробітну плату, що забезп ечували охорону складів № 3 ІІ групи накопичення смт. Новоа йдар, які відповідно до облік ових відомостей по субрахунк у 103 «Будинки та споруди» та за писам книги «Журнал-головна» по відповідному субрахунку за період з 01.01.2008 по 31.01.2010 не обліко вуються, та відповідно догов орів на оренду відповідних с кладів № 3 ІІ групи накопиченн я смт. Новоайдар до ревізії на дано не було.

До ревізії було надано копі ю телеграми начальника Голов ного управління МНС України в Луганській області В.Куче ра від 23.01.2006 № 137, акт передачі о собових карток співробітник ів 3-го складу ІІ групи смт. Нов оайдар та наказ Головного уп равління Міністерства надзв ичайних ситуацій України в Л уганській області від 20.01.2006 № 24 « Про порядок фінансування скл адів другої групи накопиченн я та ремонтно-градуювального пункту», в яких зазначено, що склад № 3 ІІ групи накопичення смт. Новоайдар зарахувати на фінансове забезпечення Ново айдарському районному відді лу з 01.01.2006 (у складі фактичної чи сельності працівників згідн о зі штатним розписом, затвер дженим МНС України). Перевірк ою штату № 51/639-XIX, затвердженого наказом МНС від 05.07.2004 № 300, типово го штату 2-А, затвердженого нач альником УРП Головного управ ління МНС України в Луганськ ій області від 10.02.2007 по райвідді лу, посад по складу № 3 ІІ групи накопичення смт. Новоайдара : завідуючого складу та сторо жів у кількості 4 посади, відсу тні.

До ревізії було надано копі ю штатного розпису на 2007 рік по складам ІІ групи накопиченн я Головного управління МНС У країни в Луганській області, відповідно до якого вищевка зані посади знаходилися у шт аті Головного управління МНС України в Луганській област і.

Враховуючи вищевказане, в а кті ревізії зазначено, що в по рушення пункту 2 статті 51 Бюдж етного кодексу України, пунк ту 20 Порядку складання, розгля ду, затвердження та основних вимог до виконання кошторис ів бюджетних установ, затвер дженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютог о 2002 року № 228, до кошторису були включені та спрямовані видат ки, які не визначені функціям и та досягненням цілей райві дділу, а саме за КЕКВ 1111 «Заробі тна плата» 11965,73 грн., яка була на рахована та сплачена у січні -лютому 2008 року, відповідно до р озрахунково-платіжних відом остей. Внаслідок зазначеного завищено бюджетні асигнуван ня за КЕКВ 1120 «Нарахування на з аробітну плату» на суму 2253,47 гр н., які були перераховані до де ржавних цільових фондів. Від повідне порушення призвело д о незаконних видатків на заг альну суму 14219,20 грн. (арк. справи 14-16).

Також, ревізією встановлен о, що Новоайдарським районни м відділом Головного управлі ння МНС України в Луганській області протягом січня-бере зня 2008 року сплачувалась елек троенергія на суму 150,67 грн. та н а опалення списувалися дрова згідно актів на списання від 31.01.2008 № 1 та від 29.02.2008 № 4 на загальну суму 238,00 грн. за приміщення скл адів № 3 ІІ групи накопичення с мт. Новоайдар, яке відповідно до облікових відомостей по с убрахунку 103 «Будинки та спору ди» та записам книги «Журнал -головна» по відповідному су брахунку за період з 01.01.2008 по 31.01.20 10 не обліковується, та відпові дно договорів на оренду відп овідних складів № 3 ІІ групи на копичення смт. Новоайдар до р евізії надано не було, що є пор ушенням пункту 2 статті 51 Бюдж етного кодексу України та пу нкту 20 Порядку складання, розг ляду, затвердження та основн их вимог до виконання коштор исів бюджетних установ, затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 28 лют ого 2002 року № 228. Відповідне пору шення призвело до незаконних видатків на загальну суму 388,67 грн. (арк. справи 35-36).

За результатами проведено ї ревізії на підставі пункту 7 статті 10, статті 15 Закону Укра їни від 26 січня 1993 року № 2939-XII «Про державну контрольно-ревізій ну службу в Україні» контрол ьно-ревізійний відділ у Ново айдарському районі Луганськ ої області направив Новоайда рському районному відділу Го ловного управління МНС Украї ни в Луганській області вимо гу від 11 травня 2010 року № 280-14/377 про усунення порушень, у пункті 8 якої зобов' язав відобразит и дебіторську заборгованіст ь за Головним управлінням МН С України в Луганській облас ті, у штаті якого були передба чені посади працівникам скла ду № 3 ІІ групи накопичення та зайво витрачені кошти на спл ату комунальних послуг за пр иміщення складу № 3 ІІ групи на копичення, та провести прете нзійно-позовну роботу з Голо вним управлінням МНС України в Луганській області щодо по вернення до державного бюдже ту зайво сплачених сум грошо вих коштів нарахованої та сп лаченої заробітної плати у с умі 11965,73 грн. та нарахувань на за робітну плату у сумі 2253,47 грн. та суми грошових коштів витрач ених на сплату електроенергі ї та сплату інших енергоносі їв відповідно на суму 150,67 грн. т а на суму 238,00 грн. відповідно (ар к. справи 47-50).

Суд вважає, що Новоайдарськ им районним відділом Головно го управління МНС України в Л уганській області не вчиняло ся порушення, зазначене в акт і ревізії від 06 квітня 2010 року № 280-21/004, - в порушення пункту 2 стат ті 51 Бюджетного кодексу Украї ни, пункту 20 Порядку складання , розгляду, затвердження та ос новних вимог до виконання ко шторисів бюджетних установ, затвердженого Постановою Ка бінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228, до кошторис у були включені та спрямован і видатки, які не визначені фу нкціями та досягненням цілей райвідділу, а саме у січні-лют ому 2008 року за КЕКВ 1111 «Заробітн а плата» була нарахована та в иплачена заробітна плата пра цівникам складу № 3 ІІ групи на копичення, які згідно штатно го розпису знаходилися у шта ті Головного управління МНС України в Луганській області , в сумі 11965,73 грн., внаслідок чого завищено бюджетні асигнуван ня за КЕКВ 1120 «Нарахування на з аробітну плату» на суму 2253,47 гр н., які були перераховані до де ржавних цільових фондів, що п ризвело до незаконних видатк ів на загальну суму 14219,20 грн., та здійснені видатки на оплату електроенергії та оплату ін ших енергоносіїв за приміщен ня складів № 3 ІІ групи накопич ення, які не знаходились на об ліку райвідділу, що призвело до незаконних видатків на за гальну суму 388,67 грн., а тому вимо га контрольно-ревізійного ві дділу у Новоайдарському райо ні Контрольно-ревізійного уп равління в Луганській област і від 11 травня 2010 року № 280-14/377 «Про усунення порушень» щодо від ображення дебіторської забо ргованості за Головним управ лінням МНС України в Лугансь кій області, у штаті якого бул и передбачені посади працівн икам складу № 3 ІІ групи накопи чення та зайво витрачених ко штів на сплату комунальних п ослуг за приміщення складу № 3 ІІ групи накопичення, та про ведення претензійно-позовно ї роботи з Головним управлін ням МНС України в Луганській області щодо повернення до д ержавного бюджету зайво спла чених сум грошових коштів на рахованої та сплаченої зароб ітної плати у сумі 11965,73 грн. та н арахувань на заробітну плату у сумі 2253,47 грн. та суми грошових коштів витрачених на сплату електроенергії та сплату ін ших енергоносіїв відповідно на суму 150,67 грн. та на суму 238,00 гр н. відповідно, є протиправною та підлягає скасуванню з огл яду на нижчевикладене.

Відповідно до наказу Мініс терства України з питань над звичайних ситуацій та у спра вах захисту населення від на слідків Чорнобильської ката строфи від 16.02.2004 № 73 начальників територіальних підрозділів з питань надзвичайних ситуа цій та у справах захисту насе лення від наслідків Чорнобил ьської катастрофи відповідн их обласних державних адміні страцій зобов' язано до 25.03.2004 п ередати, а начальників голов них управлінь МНС України в о бластях прийняти матеріальн і цінності хіміко-радіометри чних лабораторій та ремонтно -градуювальних пунктів, згід но з переліком підрозділів, я кі підлягають прийому-переда чі. Начальникам головних упр авлінь МНС України в областя х наказано зарахувати на фін ансове забезпечення з 01.03.2004 скл ади ІІ групи, хіміко-радіомет ричній лабораторій та ремонт но-градуювальні пункти (в скл аді фактичної чисельності пр ацівників згідно зі штатами та штатними розписами, затве рдженими МНС, без звільнення з посад) та до 01.03.2004 затвердити в становленим порядком штатні розписи складів ІІ-ї групи та ремонтно-градуювальних пунк тів, зарахованих на фінансов е забезпечення (арк. справи 62).

Серед переліків підрозділ ів, які підлягають прийому-пе редачі відповідно до наказу від 16.02.2004 № 73, зазначено також Гол овне управління Міністерств а надзвичайних ситуацій Укра їни в Луганській області.

У подальшому, Головним упра влінням Міністерства надзви чайних ситуацій України в Лу ганській області видано нака з від 20.01.2006 № 24 «Про порядок фінан сування складів другої групи накопичення та ремонтно-гра дуювального пункту», яким зо бов' язано фінансово-економ ічне управління Головного уп равління до 25.01.2006 передати, а на чальникам міських (районних) управлінь Головного управлі ння та аварійно-рятувального загону спеціального признач ення прийняти на фінансуванн я склади другої групи накопи чення та ремонтно-градуюваль ний пункт, згідно з переліком підрозділів. Відповідно до п ереліку підрозділів, які під лягають прийму-передачі скла д № 3 смт. Новоайдар у кількост і 6 робітників передано до Нов оайдарського районного відд ілу (арк. справи 138-139).

Наказом Міністерства Укра їни з питань надзвичайних си туацій та у справах захисту н аселення від наслідків Чорно бильської катастрофи від 11.12.200 7 № 856 внесено зміни до наказу МН С України від 16.02.2004 № 73, а саме, вик лючено з 01.01.2008 з абзацу третього пункту 2 слова «зарахувати на фінансове забезпечення з 01.03.20 04 склади ІІ групи» (арк. справи 61).

Тобто, згідно зазначеного н аказу з 01.01.2008 припинено фінансу вання складів другої групи.

Разом з цим, на виконання на казу МНС України від 11.12.2007 № 856 Го ловним управлінням Міністер ства надзвичайних ситуацій У країни в Луганській області видано наказ від 28.12.2007 № 468, яким прийнято рішення про скороч ення чисельності працівникі в складів ІІ групи накопичен ня Головного управління на 43 о соби з 28.02.2008 за пунктом 1 статті 40 Кодексу законів про працю Ук раїни (арк. справи 140-142).

Згідно з пунктом 2 додатку № 2 до наказу МНС України від 02.03.20 06 № 117 «Про визначення прав кері вників та начальників органі в і підрозділів цивільного з ахисту МНС України у сфері ро боти з персоналом» та пункто м 2 додатку № 2 до наказу МНС Укр аїни від 07.02.2008 № 90 «Про затвердже ння номенклатури посад для п ризначення осіб рядового і н ачальницького складу органі в і підрозділів цивільного з ахисту» до повноважень начал ьників Головного управління МНС в областях віднесено пра во призначати на посади, пере міщувати, звільняти осіб ряд ового і начальницького склад у, робітників і службовців ор ганів та підрозділів, які під порядковані головному управ лінню (арк. справи 105-117, 119 - 126).

Таким чином, рішення про зві льнення працівників складу № 3 ІІ групи накопичення смт. Но воайдар мав право приймати л ише начальник Головного упра вління МНС України в Лугансь кій області, таким правом не н аділена жодна посадова особа Новоайдарського районного в ідділу Головного управління МНС України в Луганській обл асті.

Як вбачається з матеріалів справи, Новоайдарський райо нний відділ Головного управл іння МНС України в Луганські й області діє на підставі Пол оження, є підпорядкованим пі дрозділом Головного управлі ння МНС України в Луганській області. Штат районного відд ілу затверджується та вводит ься в дію наказом МНС України . Розроблення кошторисів вит рат, їх затвердження та фінан сування здійснює Головне упр авління МНС України в Луганс ькій області. Згідно з пункто м 6.6 Положення начальник район ного відділу розпоряджаєтьс я коштами в межах затверджен ого кошторису витрат на утри мання районного відділу та й ого підпорядкованих підрозд ілів. (арк. справи 51-58).

Відповідно до пункту 32 Поря дку складання, розгляду, затв ердження та основних вимог д о виконання кошторисів бюдже тних установ, затвердженого Постановою Кабінету Міністр ів України від 28 лютого 2002 року № 228, кошториси, плани асигнува нь загального фонду бюджету, плани надання кредитів із за гального фонду бюджету, план и спеціального фонду, плани в икористання бюджетних кошті в (крім планів використання б юджетних коштів одержувачів ), помісячні плани використан ня бюджетних коштів і штатні розписи затверджуються кері вником відповідної вищестоя щої установи, за винятком кош торисів, зазначених у пункті 33 цього Порядку.

Згідно кошторису на 2008 рік Но воайдарського районного від ділу Головного управління МН С України в Луганській облас ті, затвердженого Головним у правлінням Міністерства над звичайних ситуацій України в Луганській області 04.03.2008, до ви трат на оплату праці включен о заробітну плату працівникі в складу № 3 ІІ групи накопичен ня смт. Новоайдар (арк. справи 100-101, 102-103).

У свою чергу, до кошторису Г оловного управління Міністе рства надзвичайних ситуацій України в Луганській област і на 2008 рік, затвердженого заст упником Міністра 29.02.2008, включен о витрати на виплату заробіт ної плати працівникам складі в ІІ групи накопичення по всі й Луганській області за 2 міся ці (арк. справи 96-97, 98-99).

Пунктом 20 Порядку складання , розгляду, затвердження та ос новних вимог до виконання ко шторисів бюджетних установ, затвердженого Постановою Ка бінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228, передбачен о, що під час визначення обсяг ів видатків та/або надання кр едитів з бюджету розпорядник ів нижчого рівня головні роз порядники повинні враховува ти об' єктивну потребу в кош тах кожної установи, виходяч и з її основних виробничих по казників і контингентів, які встановлюються для установ (кількість класів, учнів у шко лах, ліжок у лікарнях, дітей у дошкільних закладах тощо), об сягу виконуваної роботи, шта тної чисельності, необхіднос ті погашення дебіторської і кредиторської заборгованос ті та реалізації окремих про грам і намічених заходів щод о скорочення витрат у планов ому періоді. Обов' язковим є виконання вимоги щодо першо чергового забезпечення бюдж етними коштами видатків на о плату праці з нарахуваннями, а також на господарське утри мання установ. Під час визнач ення видатків у проектах кош торисів установи повинен заб езпечуватися суворий режим е кономії коштів і матеріальни х цінностей. До кошторисів мо жуть включатися тільки видат ки, передбачені законодавств ом, необхідність яких обумов лена характером діяльності у станови. Видатки на придбанн я обладнання, капітальний ре монт приміщень тощо, які не є п ершочерговими, можуть передб ачатися лише за умови забезп ечення коштами невідкладних витрат та відсутності забор гованості. При цьому видатки на заробітну плату з коштів с пеціального фонду обчислюют ься залежно від обсягу діяль ності, що провадиться за раху нок цих коштів, із застосуван ням встановлених законодавс твом норм, які використовуют ься установами аналогічного профілю.

Таким чином, Новоайдарськи й районний відділ Головного управління Міністерства над звичайних ситуацій України в Луганській області, виплати вши заробітну плату працівни кам складу № 3 ІІ групи накопич ення за період з 01.01.2008 по 28.02.2008, зді йснив видатки в межах коштор ису, затвердженого керівнико м вищестоящої установи.

Також, суд вважає за необхід не зазначити, що згідно Кодек су законів про працю України у випадку розірвання трудов ого договору, укладеного на н евизначений строк, а також ст рокового трудового договору до закінчення строку його чи нності у випадку змін в орган ізації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорг анізації, банкрутства або пе репрофілювання підприємств а, установи, організації, скор очення чисельності або штату працівників власник повинен повідомити працівників про наступне вивільнення не пізн іше ніж за два місяці.

Пунктом 5 статті 20 Закону Укр аїни від 1 березня 1991 року № 803-XII « Про зайнятість населення» ре гламентовано, що при вивільн енні працівників (у тому числ і працюючих пенсіонерів та і нвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідаці єю, реорганізацією або переп рофілюванням підприємств, ус танов, організацій, скорочен ням чисельності або штату пр ацівників, підприємства, уст анови, організації, незалежн о від форми власності, повідо мляють про це не пізніш як за д ва місяці в письмовій формі д ержавну службу зайнятості, в казуючи підстави і строки ви вільнення, найменування проф есій, спеціальностей, кваліф ікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після в ивільнення - направляють спи ски фактично вивільнених пра цівників, зазначаючи в них ін валідів. У разі неподання або порушення строків подання ц их даних стягується штраф у р озмірі річної заробітної пла ти за кожного вивільненого п рацівника. Ці кошти зарахову ються до Фонду загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття і викорис товуються для фінансування з аходів по працевлаштуванню т а соціального захисту вивіль нюваних працівників.

Отже, вивільнивши працівни ків складу № 3 ІІ групи накопич ення смт. Новоайдар лише післ я попередження про попереднє звільнення за два місяці, поз ивач уникнув додаткових витр ат.

Стосовно проведення Новоа йдарським районним відділом Головного управління МНС Ук раїни в Луганській області в идатків на оплату комунальни х послуг складу № 3 ІІ групи на копичення по КЕКВ 1163 «Оплата е лектроенергії» в сумі 150,67 грн., по КЕКВ 1166 «Оплата інших енерг оносіїв» в сумі 238,00 грн., суд заз начає, що зазначені витрати т акож здійснювались позиваче м відповідно до кошторису на 2008 рік, затвердженого 04.03.2008 Голо вним управлінням Міністерст ва надзвичайних ситуацій Укр аїни в Луганській області як головним розпорядником бюдж етних коштів за кодом програ мної класифікації видатків 3 201280 «Забезпечення заходів у сф ері цивільного захисту».

Крім того, суд погоджується з позивачем, що проведення Но воайдарським районним відді лом Головного управління МНС України в Луганській област і видатків на оплату комунал ьних послуг складу № 3 ІІ групи накопичення смт. Новоайдар б уло обумовлено необхідністю належного функціонування ць ого об' єкту державної власн ості, яке належить до категор ії сил і засобів цивільного з ахисту, адже воно призначене для зберігання майна держав ного матеріального (мобіліза ційного) резерву, яке викорис товується для захисту населе ння при ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, а так ож потребою у забезпеченні н алежних та безпечних умов пр аці робітникам позивача, які на цьому складі працювали в з имовий період до моменту їх в ивільнення.

Згідно з частиною 1 статті 94 К одексу адміністративного су дочинства України якщо судов е рішення ухвалене на корист ь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень, суд при суджує всі здійснені нею док ументально підтверджені суд ові витрати з Державного бюд жету України (або відповідно го місцевого бюджету, якщо ін шою стороною був орган місце вого самоврядування, його по садова чи службова особа).

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судов ому засіданні 16 листопада 2010 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини постанови . Складення постанови у повно му обсязі відкладено до 22 лист опада 2010 року, про що згідно вим ог частини 2 статті 167 Кодексу а дміністративного судочинст ва України повідомлено після проголошення вступної та ре золютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23 , 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний п озов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати пункт 8 вимоги ко нтрольно-ревізійного відділ у у Новоайдарському районі К онтрольно-ревізійного управ ління в Луганській області в ід 11 травня 2010 року № 280-14/377 «Про ус унення порушень» щодо зобов` язання відобразити дебіторс ьку заборгованість за Головн им управлінням МНС України в Луганській області, у штаті я кого були передбачені посади працівникам складу № 3 ІІ груп и накопичення та зайво витра чені кошти на сплату комунал ьних послуг за приміщення ск ладу № 3 ІІ групи накопичення, та провести претензійно-позо вну роботу з Головним управл інням МНС України в Луганськ ій області щодо повернення д о державного бюджету зайво с плачених сум грошових коштів нарахованої та сплаченої за робітної плати у сумі 11965,73 грн. ( одинадцять тисяч дев' ятсот шістдесят п' ять гривень сі мдесят три копійки) та нараху вань на заробітну плату у сум і 2253,47 грн. (дві тисячі двісті п' ятдесят три гривні сорок сім копійок) та суми грошових кош тів витрачених на сплату еле ктроенергії та сплату інших енергоносіїв відповідно на с уму 150,67 грн. (сто п' ятдесят гри вень шістдесят сім копійок) т а на суму 238,00 грн. (двісті тридця ть вісім гривень нуль копійо к) відповідно.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Новоа йдарського районного відділ у Головного управління МНС У країни в Луганській області (ідентифікаційний код 08783237, міс цезнаходження: 93500, Луганська о бласть, Новоайдарський район , с.м.т. Новоайдар, кв. Миру, бу д. 36) судові витрати зі сплати с удового збору в сумі 3,40 грн. (тр и гривні сорок копійок).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова склад ена у повному обсязі 22 листопа да 2010 року.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2010
Оприлюднено06.12.2010
Номер документу12607953
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5996/10/1270

Постанова від 16.11.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні