Постанова
від 17.11.2010 по справі 2а-6001/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №2.32

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 листопада 2010 року Справа № 2а-6001/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд

у складі головуючого судді Чернявської Т.І.,

за участю

секретаря судового засіда ння Ігнатович О.А.

та

представників сторін:

від позивача - провідний фахівець сек тору правової роботи ГУ МНС

України в Луганській о бласті

Андреєв С.О. (довіре ність від 09.07.2010 № 13/47/513)

від відповідача - головний спеціаліст - юрисконсульт відділу правов ої

роботи Полякова І.О. (довіреність від 08.10.2010 № 9486)

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку

справу за адміністративни м позовом

Кремінського районного ві дділу

Головного управління МНС У країни в Луганській області

до контрольно-ревізійного управління в Луганській обл асті

про визнання протиправним та скасування окремих полож ень пункту 5 вимоги від 22.04.2010 № 260-14 /437,

ВСТАНОВИВ:

04 серпня 2010 року на адресу Луг анського окружного адмініст ративного суду надійшов адмі ністративний позов Кремінсь кого районного відділу Голов ного управління МНС України в Луганській області до Конт рольно-ревізійного управлін ня в Луганській області, в яко му позивач просить:

- визнати протиправним та ск асувати пункт 5 вимоги контро льно-ревізійного відділу у К ремінському районі Контроль но-ревізійного управління в Луганській області від 22 квіт ня 2010 року № 260-14/437 в частині зобов `язання відобразити дебіторс ьку заборгованість за юридич ною особою, щодо якої здійсне но безпідставні витрати та п ровести претензійно-позовну роботу з документальним їх п ідтвердженням у відповіднос ті до діючого законодавства.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив таке.

В період з 22.02.2010 по 29.03.2010 контрол ьно-ревізійним відділом у Кр емінському районі Контрольн о-ревізійного управління в Л уганській області було прове дено планову ревізію фінансо во-господарської діяльності в Кремінському районному ві дділі Головного управління М іністерства надзвичайних си туацій України в Луганській області за період з 01.01.2007 по 01.02.2010.

За результатами перевірки відповідачем складено акт в ід 29 березня 2010 року № 260-21/007, на під ставі якого винесено вимогу від 22 квітня 2010 року № 260-14/437 щодо у сунення позивачем виявлених ревізією порушень законодав ства. Так, позивач не згодний і з пунктом 5 вимоги, в якому вка зано відобразити дебіторськ у заборгованість за юридично ю особою, щодо якої здійснено безпідставні витрати, та про вести претензійно-позовну ро боту з документальним їх під твердженням у відповідності до діючого законодавства.

Позивач вважає, що вказаний пункт оскаржуваної вимоги в ідповідача за змістом не від повідає чинному законодавст ву, порушує законні права та і нтереси позивача, а отже не пі длягає виконанню з таких під став.

Функцію з фінансування вид атків на утримання відповідн ого складського приміщення ( зокрема, оплату праці праців ників, які забезпечують його схоронність) було в установл еному порядку покладено на п озивача за наказом начальник а Головного управління Мініс терства надзвичайних ситуац ій України в Луганській обла сті від 20.01.2006 № 24 з метою забезпеч ення належного зберігання ма теріально-технічних засобів і таке фінансування здійсню валося відповідно до коштори сів, затверджених Головним у правлінням, за рахунок загал ьного фонду державного бюдже ту. Також на виконання наказу МНС України від 11.12.2007 № 856, наказу начальника Головного управл іння від 28.12.2007 № 468 та з метою дотр имання законодавства про пра цю і законних прав та інтерес ів працівників складу № 6 майн а ІІ групи накопичення смт. Кр асноріченське МНС України, Г оловне управління і позивач належним чином виконали свій обов' язок і в період з 01.01.2007 по 01.03.2008 профінансували видатки н а оплату праці цих працівник ів і виплатили їм вихідну доп омогу.

З огляду на викладене, позив ач просить визнати протиправ ним та скасувати пункт 5 вимог и від 22 квітня 2010 року № 260-14/437.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав повністю, надав пояснення, аналогічні викла деним у позові, просив суд зад овольнити адміністративний позов повністю.

У судовому засіданні предс тавник відповідача проти зад оволення позовних вимог запе речував, про що надав суду зап еречення на адміністративни й позов від 03 вересня 2010 року б/н , в яких посилається на таке (а рк. справи 51-52).

У відповідності із статтею 51 Бюджетного кодексу України кошторис є основним планови м документом бюджетної устан ови, який надає повноваження щодо отримання доходів і зді йснення видатків, визначає о бсяг і спрямування коштів дл я виконання бюджетною устано вою своїх функцій та досягне ння цілей, визначених на бюдж етний період відповідно до б юджетних призначень. Відпові дно до пункту 5 Порядку склада ння, розгляду, затвердження т а основних вимог до виконанн я кошторисів бюджетних устан ов, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228, установ и мають право брати бюджетні зобов' язання, витрачати бю джетні кошти на цілі та в межа х, установлених затвердженим и кошторисами, планами асигн увань загального фонду бюдже ту, планами надання кредитів із загального фонду бюджету , планами спеціального фонду . Бюджетне зобов' язання - б удь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування р озміщення замовлення, укладе ння договору, придбання това ру, послуги чи здійснення інш их аналогічних операцій прот ягом бюджетного періоду, згі дно з якими необхідно здійсн ити платежі протягом цього ж періоду або в майбутньому. До того ж, згідно Порядку склада ння, розгляду, затвердження т а основних вимог до виконанн я кошторисів бюджетних устан ов, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228, під час визначення обсягів вида тків та/або надання кредитів з бюджету розпорядників ниж чого рівня головні розпорядн ики повинні враховувати об' єктивну потребу в коштах кож ної установи, виходячи з її ос новних виробничих показникі в і контингентів, які встанов люються для установ. Тому, кож на установа має здійснювати свої видатки на власне утрим ання відповідно до затвердже ного їй кошторису, незважаюч и на те, що всі ці об' єкти нал ежать до системи МНС та фінан суються з одного бюджету.

Таким чином, відповідач вва жає позовні вимоги незаконни ми та просить суд відмовити в задоволенні адміністративн ого позову повністю.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянув ши справу в межах заявлених п озовних вимог і наданих стор онами доказів, оцінивши дока зи відповідно до вимог стате й 69-72 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд в важає позовні вимоги такими, що підлягають повному задов оленню, з таких підстав.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб'єктів при зді йсненні ними владних управлі нських функцій на основі зак онодавства, в тому числі на ви конання делегованих повнова жень, шляхом справедливого, н еупередженого та своєчасног о розгляду адміністративних справ.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди відпов ідно до вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого суд вирішує справи відп овідно до Конституції та зак онів України, а також міжнаро дних договорів, згода на обов 'язковість яких надана Верхо вною Радою України, а також за стосовує інші нормативно-пра вові акти, прийняті відповід ним органом на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, пе редбачені Конституцією та за конами України, та принципом рівності усіх учасників адм іністративного процесу пере д законом і судом.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності відповідно до ч астини 2 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни покладається на відпо відача, якщо він заперечує пр оти адміністративного позов у.

Статус державної контроль но-ревізійної служби в Украї ні, її функції та правові осно ви діяльності визначені Зако ном України від 26 січня 1993 року № 2939-XII «Про державну контрольн о-ревізійну службу в Україні ».

Відповідно до статті 1 Закон у України від 26 січня 1993 року 2939-XI I «Про державну контрольно-ре візійну службу в Україні» де ржавна контрольно-ревізійна служба складається з Головн ого контрольно-ревізійного у правління України, контрольн о-ревізійних управлінь в Рес публіці Крим, областях, міста х Києві і Севастополі, контро льно-ревізійних підрозділів (відділів, груп) в районах, міс тах і районах у містах.

Державна контрольно-ревіз ійна служба діє при Міністер стві фінансів України і підп орядковується Міністерству фінансів України. Контрольн о-ревізійні управління в Рес публіці Крим, областях, міста х Києві і Севастополі підпор ядковуються Головному контр ольно-ревізійному управлінн ю України. До складу обласних контрольно-ревізійних управ лінь входять контрольно-реві зійні підрозділи (відділи, гр упи) в районах, містах і района х у містах (стаття 4 Закону Укр аїни від 26 січня 1993 року 2939-XII «Про державну контрольно-ревізій ну службу в Україні»).

Головним завданням держав ної контрольно-ревізійної сл ужби відповідно до статті 2 За кону України від 26 січня 1993 рок у 2939-XII «Про державну контрольн о-ревізійну службу в Україні » є здійснення державного фі нансового контролю за викори станням і збереженням держав них фінансових ресурсів, нео боротних та інших активів, пр авильністю визначення потре би в бюджетних коштах та взят тя зобов'язань, ефективним ви користанням коштів і майна, с таном і достовірністю бухгал терського обліку і фінансово ї звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бю джетних установах і у суб'єкт ів господарювання державног о сектору економіки, а також н а підприємствах і в організа ціях, які отримують (отримува ли в періоді, який перевіряєт ься) кошти з бюджетів усіх рів нів та державних фондів або в икористовують (використовув али у періоді, який перевіряє ться) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні ус танови), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропо зицій щодо усунення виявлени х недоліків і порушень та зап обігання їм у подальшому.

Державний фінансовий конт роль реалізується державною контрольно-ревізійною служб ою через проведення державно го фінансового аудита, перев ірки державних закупівель та інспектування.

Інспектування здійснюєтьс я у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансов о-господарської діяльності п ідконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявл ення наявних фактів порушенн я законодавства, встановленн я винних у їх допущенні посад ових і матеріально відповіда льних осіб. Результати ревіз ії викладаються в акті.

Порядок проведення інспек тування державною контрольн о-ревізійною службою затверд жений постановою Кабінету Мі ністрів України від 20 квітня 2 006 року № 550.

Згідно із статтею 10 Закону У країни від 26 січня 1993 року № 2939-XII « Про державну контрольно-реві зійну службу в Україні» голо вному контрольно-ревізійном у управлінню України, контро льно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, м істах Києві і Севастополі, ко нтрольно-ревізійним підрозд ілам (відділам, групам) у район ах, містах і районах у містах, серед іншого, надається прав о пред'являти керівникам та і ншим службовим особам підкон трольних установ, що ревізую ться, вимоги щодо усунення ви явлених порушень законодавс тва з питань збереження і вик ористання державної власнос ті та фінансів, вилучати в суд овому порядку до бюджету вия влені ревізіями приховані і занижені валютні та інші пла тежі, ставити перед відповід ними органами питання про пр ипинення бюджетного фінансу вання і кредитування, якщо от римані підприємствами, устан овами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законод авства.

За приписами частини 2 статт і 15 Закону України від 26 січня 1 993 року № 2939-XII «Про державну конт рольно-ревізійну службу в Ук раїні» законні вимоги службо вих осіб державної контрольн о-ревізійної служби є обов'яз ковими для виконання службов ими особами об'єктів, що ревіз уються.

Кремінський районний відд іл Головного управління Міні стерства надзвичайних ситуа цій України в Луганській обл асті зареєстрований у якості юридичної особи Кремінською районною державною адмініст рацією Луганської області 04 л ютого 2005 року за № 1 366 105 0001 000229, ідент ифікаційний код 08783102 (арк. справ и 34, 35).

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом під час судового розгляду сп рави, контрольно-ревізійним відділом у Кремінському райо ні Контрольно-ревізійного уп равління в Луганській област і у період з 22.02.2010 по 29.03.2010 проведен о ревізію фінансово-господар ської діяльності Кремінсько го районного відділу Головно го управління МНС України в Л уганській області за період з 01.01.2007 по 01.02.2010, результати якої оф ормлено актом від 29 березня 2010 року № 260-21/007 (арк. справи 8-20).

В ході ревізії, серед іншого , встановлено, що до 01.03.2008, відпов ідно до затвердженого коштор ису Кремінського РВ ГУ МНС, пр оводились видатки на виплату заробітної плати працівника м, що забезпечують охорону ск ладу № 6 смт. Красноріченське ( далі - склад № 6), який за даним и бухгалтерського обліку на балансі Кремінського РВ ГУ М НС не обліковується. Вказани й склад разом з товарно-матер іальними цінностями значивс я на балансі Головного управ ління МНС України в Луганськ ій області.

З метою упорядкування робо ти Кремінського РВ ГУ МНС, заб езпечення належного зберіга ння матеріально-технічних за собів, відповідно до наказу Г оловного управління Міністе рства надзвичайних ситуацій України в Луганській област і від 20.01.2006 № 24 «Про порядок фінан сування складів другої групи накопичення та ремонтно-гра дуювального пункту» Кремінс ьким РВ ГУ МНС був прийнятий н а фінансування склад № 6 смт. Красноріченс ьке. Пунктом 2 даного наказу пе редбачено зарахувати на фіна нсове забезпечення з 01.01.2006 скла ди ІІ групи накопичення. На пі дставі наказу Головного упра вління Міністерства надзвич айних ситуацій України в Луг анській області від 24.02.2006 № 58 зат верджено з 24.02.2006 штатний розпис складів ІІ групи накопиченн я та ремонтно-градуювального пункту. Штатний розпис на 2006 рі к складу № 6 затверджено у кіль кості 5 штатних одиниць (цивіл ьних працівників). На підстав і наказу Головного управлінн я від 28.02.2008 № 52 працівники складу № 6 були звільнені у зв' язку зі скороченням штату.

Таким чином, в порушення пун кту 5 Порядку складання, розгл яду, затвердження та основни х вимог до виконання коштори сів бюджетних установ, затве рдженого Постановою Кабінет у Міністрів України від 28 люто го 2002 року № 228, за рахунок асигну вань загального фонду коштор ису за період з 01.01.2007 по 01.03.2008 прове дено касові та фактичні вида тки по сплаті заробітної пла ти працівникам сторонньої ор ганізації за КПКВ 3201280 «Забезпе чення заходів у сфері цивіль ного захисту» у сумі 56735,24 грн., н араховано та перераховано вн есків до державних цільових фондів у сумі 20538,15 грн. Крім того , за період з 01.01.2007 по 01.03.2008 Кремінс ьким РВ ГУ МНС проведено спис ання вугілля в кількості 4263 кг на суму 2121,84 грн. та дров у кільк ості 10,0 куб. м. на суму 900,30 грн. на о палення складу № 6, тобто прове дені видатки по сплаті за ком унальні послуги сторонньої о рганізації за КПКВ 3201280 «Забезп ечення заходів у сфері цивіл ьного захисту» (арк. справи 14).

За результатами проведено ї ревізії на підставі пункту 7 статті 10, статті 15 Закону Укра їни від 26 січня 1993 року № 2939-XII «Про державну контрольно-ревізій ну службу в Україні» контрол ьно-ревізійний відділ у Крем інському районі Луганської о бласті направив Кремінськом у районному відділу Головног о управління МНС України в Лу ганській області вимогу від 22 квітня 2010 року № 260-14/437 про усунен ня порушень, у пункті 5 якої зо бов' язав відобразити дебіт орську заборгованість за юри дичною особою, щодо якої здій снено безпідставні витрати, та провести претензійно-позо вну роботу з документальним їх підтвердженням у відповід ності до діючого законодавст ва (арк. справи 28-29).

Суд вважає, що Кремінським р айонним відділом Головного у правління МНС України в Луга нській області не вчинялося порушення, зазначене в акті р евізії від 29 березня 2010 року № 260 -21/007, - в порушення пункту 5 Поряд ку складання, розгляду, затве рдження та основних вимог до виконання кошторисів бюджет них установ, затвердженого П остановою Кабінету Міністрі в України від 28 лютого 2002 року № 228, за рахунок асигнувань зага льного фонду кошторису за пе ріод з 01.01.2007 по 01.03.2008 проведено кас ові та фактичні видатки по сп латі заробітної плати праців никам сторонньої організаці ї за КПКВ 3201280 «Забезпечення за ходів у сфері цивільного зах исту» у сумі 56735,24 грн., нарахован о та перераховано внесків до державних цільових фондів у сумі 20538,15 грн., проведені видатк и по сплаті за комунальні пос луги сторонньої організації за КПКВ 3201280 «Забезпечення зах одів у сфері цивільного захи сту» на суму 2121,84 грн. та на суму 900,30 грн., а тому вимога к онтрольно-ревізійного відді лу у Кремінському районі Кон трольно-ревізійного управлі ння в Луганській області від 22 квітня 2010 року № 260-14/437 «Про усун ення порушень, виявлених в ре зультаті ревізії» щодо відоб раження дебіторської заборг ованості за юридичною особою , щодо якої здійснено безпідс тавні витрати, та провести пр етензійно-позовну роботу з д окументальним їх підтвердже нням у відповідності до діюч ого законодавства, є протипр авною та підлягає скасуванню з огляду на нижчевикладене.

Відповідно до наказу Мініс терства України з питань над звичайних ситуацій та у спра вах захисту населення від на слідків Чорнобильської ката строфи від 16.02.2004 № 73 начальників територіальних підрозділів з питань надзвичайних ситуа цій та у справах захисту насе лення від наслідків Чорнобил ьської катастрофи відповідн их обласних державних адміні страцій зобов' язано до 25.03.2004 п ередати, а начальників голов них управлінь МНС України в о бластях прийняти матеріальн і цінності хіміко-радіометри чних лабораторій та ремонтно -градуювальних пунктів, згід но з переліком підрозділів, я кі підлягають прийому-переда чі. Начальникам головних упр авлінь МНС України в областя х наказано зарахувати на фін ансове забезпечення з 01.03.2004 скл ади ІІ групи, хіміко-радіомет ричній лабораторій та ремонт но-градуювальні пункти (в скл аді фактичної чисельності пр ацівників згідно зі штатами та штатними розписами, затве рдженими МНС, без звільнення з посад) та до 01.03.2004 затвердити в становленим порядком штатні розписи складів ІІ-ї групи та ремонтно-градуювальних пунк тів, зарахованих на фінансов е забезпечення. (арк. справи 36).

Серед переліків підрозділ ів, які підлягають прийому-пе редачі відповідно до наказу від 16.02.2004 № 73, зазначено також Г оловне управління Міністерс тва надзвичайних ситуацій Ук раїни в Луганській області.

У подальшому, Головним упра влінням Міністерства надзви чайних ситуацій України в Лу ганській області видано нака з від 20.01.2006 № 24 «Про порядок фінан сування складів другої групи накопичення та ремонтно-гра дуювального пункту», яким зо бов' язано фінансово-економ ічне управління Головного уп равління до 25.01.2006 передати, а на чальникам міських (районних) управлінь Головного управлі ння та аварійно-рятувального загону спеціального признач ення прийняти на фінансуванн я склади другої групи накопи чення та ремонтно-градуюваль ний пункт, згідно з переліком підрозділів. Відповідно до п ереліку підрозділів, які під лягають прийму-передачі скла д № 6 смт. Красноріченське у кі лькості 6 робітників передан о до Рубіжанського міського відділу (арк. справи 111-112).

Наказом Міністерства Укра їни з питань надзвичайних си туацій та у справах захисту н аселення від наслідків Чорно бильської катастрофи від 11.12.200 7 № 856 внесено зміни до наказу МН С від 16.02.2004 № 73, а саме, виключено з 01.01.2008 з абзацу третього пункту 2 слова «зарахувати на фінанс ове забезпечення з 01.03.2004 склади ІІ групи» (арк. справи 37).

Тобто, згідно зазначеного н аказу з 01.01.2008 припинено фінансу вання складів другої групи.

Разом з цим, на виконання на казу МНС України від 11.12.2007 № 856 Го ловним управлінням Міністер ства надзвичайних ситуацій У країни в Луганській області видано наказ від 28.12.2007 № 468, яким прийнято рішення про скороч ення чисельності працівникі в складів ІІ групи накопичен ня Головного управління на 43 о соби з 28.02.2008 за пунктом 1 статті 40 Кодексу законів про працю Ук раїни (арк. справи 113-115).

Згідно з пунктом 2 додатку № 2 до наказу МНС України від 02.03.20 06 № 117 «Про визначення прав кері вників та начальників органі в і підрозділів цивільного з ахисту МНС України у сфері ро боти з персоналом» та пункто м 2 додатку № 2 до наказу МНС від 07.02.2008 № 90 «Про затвердження номе нклатури посад для призначен ня осіб рядового і начальниц ького складу органів і підро зділів цивільного захисту» д о повноважень начальників Го ловного управління МНС в обл астях віднесено право призна чати на посади, переміщувати , звільняти осіб рядового і на чальницького складу, робітни ків і службовців органів та п ідрозділів, які підпорядкова ні головному управлінню (арк . справи 80-92, 94 - 101).

Таким чином, рішення про зві льнення працівників складу № 6 ІІ групи накопичення смт. Кр асноріченське мав право прий мати лише начальник Головног о управління МНС України в Лу ганській області, таким прав ом не наділена жодна посадов а особа Кремінського районно го відділу Головного управлі ння МНС України в Луганській області.

Як вбачається з матеріалів справи, Кремінський районни й відділ Головного управлінн я МНС України в Луганській об ласті діє на підставі Положе ння, є підпорядкованим підро зділом Головного управління МНС України в Луганській обл асті. Штат районного відділу затверджується та вводиться в дію наказом МНС України. Роз роблення кошторисів витрат, їх затвердження та фінансува ння здійснює Головне управлі ння МНС України в Луганській області. Згідно з пунктом 6.6 По ложення начальник районного відділу розпоряджається кош тами в межах затвердженого к ошторису витрат на утримання районного відділу та його пі дпорядкованих підрозділів (а рк. справи 30-33).

Відповідно до пункту 32 Поря дку складання, розгляду, затв ердження та основних вимог д о виконання кошторисів бюдже тних установ, затвердженого Постановою Кабінету Міністр ів України від 28 лютого 2002 року № 228, кошториси, плани асигнува нь загального фонду бюджету, плани надання кредитів із за гального фонду бюджету, план и спеціального фонду, плани в икористання бюджетних кошті в (крім планів використання б юджетних коштів одержувачів ), помісячні плани використан ня бюджетних коштів і штатні розписи затверджуються кері вником відповідної вищестоя щої установи, за винятком кош торисів, зазначених у пункті 33 цього Порядку.

Згідно кошторисів на 2007 рік т а на 2008 рік Кремінського район ного відділу Головного управ ління МНС України в Луганськ ій області, затверджених Гол овним управлінням Міністерс тва надзвичайних ситуацій Ук раїни в Луганській області 06.0 3.2007 та 04.03.2008 відповідно, до витрат на оплату праці включено зар обітну плату працівників скл аду № 6 ІІ групи накопичення см т. Красноріченське (арк. справ и 67-68, 69-70, 75-76, 77-78).

У свою чергу, до кошторисів Головного управління Мініст ерства надзвичайних ситуаці й України в Луганській облас ті на 2007 рік та 2008 рік, затвердже ного заступником Міністра 28.02 .2007 та 29.02.2008 відповідно, включено витрати на виплату заробітн ої плати працівникам складів ІІ групи накопичення по всій Луганській області (арк. спра ви 63-64, 65-66, 71-72, 73-74).

Пунктом 20 Порядку складання , розгляду, затвердження та ос новних вимог до виконання ко шторисів бюджетних установ, затвердженого Постановою Ка бінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228, передбачен о, що під час визначення обсяг ів видатків та/або надання кр едитів з бюджету розпорядник ів нижчого рівня головні роз порядники повинні враховува ти об' єктивну потребу в кош тах кожної установи, виходяч и з її основних виробничих по казників і контингентів, які встановлюються для установ (кількість класів, учнів у шко лах, ліжок у лікарнях, дітей у дошкільних закладах тощо), об сягу виконуваної роботи, шта тної чисельності, необхіднос ті погашення дебіторської і кредиторської заборгованос ті та реалізації окремих про грам і намічених заходів щод о скорочення витрат у планов ому періоді. Обов' язковим є виконання вимоги щодо першо чергового забезпечення бюдж етними коштами видатків на о плату праці з нарахуваннями, а також на господарське утри мання установ. Під час визнач ення видатків у проектах кош торисів установи повинен заб езпечуватися суворий режим е кономії коштів і матеріальни х цінностей. До кошторисів мо жуть включатися тільки видат ки, передбачені законодавств ом, необхідність яких обумов лена характером діяльності у станови. Видатки на придбанн я обладнання, капітальний ре монт приміщень тощо, які не є п ершочерговими, можуть передб ачатися лише за умови забезп ечення коштами невідкладних витрат та відсутності забор гованості. При цьому видатки на заробітну плату з коштів с пеціального фонду обчислюют ься залежно від обсягу діяль ності, що провадиться за раху нок цих коштів, із застосуван ням встановлених законодавс твом норм, які використовуют ься установами аналогічного профілю.

Таким чином, Кремінський ра йонний відділ Головного упра вління Міністерства надзвич айних ситуацій України в Луг анській області, виплативши заробітну плату працівникам складу № 6 ІІ групи накопиченн я за період з 01.01.2007 по 01.03.2008, здійсн ив видатки в межах кошторису , затвердженого керівником в ищестоящої установи.

Також, суд вважає за необхід не зазначити, що згідно Кодек су законів про працю України у випадку розірвання трудов ого договору, укладеного на н евизначений строк, а також ст рокового трудового договору до закінчення строку його чи нності у випадку змін в орган ізації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорг анізації, банкрутства або пе репрофілювання підприємств а, установи, організації, скор очення чисельності або штату працівників власник повинен повідомити працівників про наступне вивільнення не пізн іше ніж за два місяці.

Пунктом 5 статті 20 Закону Укр аїни від 1 березня 1991 року № 803-XII « Про зайнятість населення» ре гламентовано, що при вивільн енні працівників (у тому числ і працюючих пенсіонерів та і нвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідаці єю, реорганізацією або переп рофілюванням підприємств, ус танов, організацій, скорочен ням чисельності або штату пр ацівників, підприємства, уст анови, організації, незалежн о від форми власності, повідо мляють про це не пізніш як за д ва місяці в письмовій формі д ержавну службу зайнятості, в казуючи підстави і строки ви вільнення, найменування проф есій, спеціальностей, кваліф ікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після в ивільнення - направляють спи ски фактично вивільнених пра цівників, зазначаючи в них ін валідів. У разі неподання або порушення строків подання ц их даних стягується штраф у р озмірі річної заробітної пла ти за кожного вивільненого п рацівника. Ці кошти зарахову ються до Фонду загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття і викорис товуються для фінансування з аходів по працевлаштуванню т а соціального захисту вивіль нюваних працівників.

Отже, вивільнивши працівни ків складу № 6 ІІ групи накопич ення смт. Красноріченське ли ше після попередження про по переднє звільнення за два мі сяці, позивач уникнув додатк ових витрат.

Стосовно проведення Кремі нським районним відділом Гол овного управління МНС Україн и в Луганській області списа ння вугілля в кількості 4263 кг н а суму 2121,84 грн. та дров у кількос ті 10,0 куб. м. на суму 900,30 грн. на опа лення складу № 6 ІІ групи накоп ичення смт. Красноріченське, суд зазначає, що зазначені ви трати також здійснювались по зивачем відповідно до коштор исів на 2007 рік та на 2008 рік, затве рджених 06.03.2007 та 04.03.2008 відповідно Головним управлінням Мініст ерства надзвичайних ситуаці й України в Луганській облас ті як головним розпорядником бюджетних коштів за кодом пр ограмної класифікації видат ків 3201280 «Забезпечення заходів у сфері цивільного захисту» .

Крім того, суд погоджується з позивачем, що проведення Кр емінським районним відділом Головного управління МНС Ук раїни в Луганській області в итрат на опалення складу № 6 ІІ групи накопичення смт. Красн оріченське було обумовлено н еобхідністю належного функц іонування цього об' єкту дер жавної власності, яке належи ть до категорії сил і засобів цивільного захисту, адже вон о призначене для зберігання майна державного матеріальн ого (мобілізаційного) резерв у, яке використовується для з ахисту населення при ліквіда ції наслідків надзвичайних с итуацій, а також потребою у за безпеченні належних та безпе чних умов праці робітникам п озивача, які на цьому складі п рацювали в осінньо-зимовий п еріод до моменту їх вивільне ння.

Згідно з частиною 1 статті 94 К одексу адміністративного су дочинства України якщо судов е рішення ухвалене на корист ь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень, суд при суджує всі здійснені нею док ументально підтверджені суд ові витрати з Державного бюд жету України (або відповідно го місцевого бюджету, якщо ін шою стороною був орган місце вого самоврядування, його по садова чи службова особа).

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судов ому засіданні 17 листопада 2010 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини постанови . Складення постанови у повно му обсязі відкладено до 22 лист опада 2010 року, про що згідно вим ог частини 2 статті 167 Кодексу а дміністративного судочинст ва України повідомлено після проголошення вступної та ре золютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23 , 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний по зов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати пункт 5 вимоги ко нтрольно-ревізійного відділ у у Кремінському районі Конт рольно-ревізійного управлін ня в Луганській області від 22 квітня 2010 року № 260-14/437 "Про усунен ня порушень, виявлених в резу льтаті ревізії" щодо зобов'яз ання відобразити дебіторськ у заборгованість за юридично ю особою, щодо якої здійснено безпідставні витрати та про вести претензійно-позовну ро боту з документальним їх під твердженням у відповідності до діючого законодавства.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Кремі нського районного відділу Го ловного управління МНС Украї ни в Луганській області (іден тифікаційний код 08783102, місцезн аходження: 92900, Луганська облас ть, м. Кремінна, вул. Куйбишева , буд. 165) судові витрати зі спла ти судового збору в сумі 3,40 грн . (три гривні сорок копійок).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова склад ена у повному обсязі 22 листопа да 2010 року.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2010
Оприлюднено06.12.2010
Номер документу12607954
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6001/10/1270

Постанова від 17.11.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні