Справа № 635/2196/25
Провадження № 2-а/635/91/2025
У Х В А Л А
25 березня 2025 року Харківський районний суд Харківської області у складі судді Савченка Д.М., розглянувши адміністративну позовну заяву ОСОБА_1 , яка діє в інтересах неповнолітньої ОСОБА_2 , до Головного Управління Державної міграційної служби у Харківській області, про визнання відмови протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 , яка діє в інтересах неповнолітньої ОСОБА_2 , звернулась до суду з позовною заявою до Головного Управління Державної міграційної служби у Харківській області, в якій просить:
-визнати протиправною відмову Головного Управління Державної міграційної служби України в Харківській області в особі т.в.о.першого заступника начальника Олексія Довгопол відділу Головного Управління Державної міграційної служби України в Харківській області у оформленні та видачі паспорта громадянина України у формі книжечки зразка 1994 року, надіслану листом від 27.01.2025 N? 6301.4.1-1396/63.2-25, згідно з якою відмовлено у видачі ОСОБА_3 у зв?язку із досягненням 16-річного віку паспорта громадянина України у формі книжечки відповідно до Положення про паспорт громадянина України, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 26.06.1992 N? 2503-XII та ненаданням згоди на обробку персональних даних;
-зобов?язати Головне Управління Державної міграційної служби України Харківській області в особі Олексія Довгопол відділу Головного Управління Державної міграційної служби України в Харківській області оформити та видати ОСОБА_3 , 2008 року народження, паспорт громадянина України у формі книжечки відповідно до Положення про паспорт громадянина України, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 26.06.1992 N? 2503-ХII, у зв?язку із досягненням 16-річного віку та ненаданням згоди на обробку персональних даних.
Дослідивши матеріали позовної заяви, суд вважає за необхідне передати її на розгляд іншого адміністративного суду, виходячи із наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
З`ясовуючи відповідність позовної заяви вищевказаним вимогам, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Кодексу адміністративного судочинства України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні 1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; 2)адміністративні справи,пов`язані звиборчим процесомчи процесомреферендуму,щодо: оскарженнярішень,дій чибездіяльності дільничнихвиборчих комісій,дільничних комісійз референдуму,членів цихкомісій; уточнення списку виборців; оскарження дійчи бездіяльностізасобів масовоїінформації,інформаційних агентств,підприємств,установ,організацій,їх посадовихта службовихосіб,творчих працівниківзасобів масовоїінформації таінформаційних агентств,що порушуютьзаконодавство провибори тареферендум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб; 3)адміністративні справи,пов`язані зперебуванням іноземцівта осіббез громадянствана територіїУкраїни,щодо: примусовогоповернення вкраїну походженняабо третюкраїну іноземцівта осіббез громадянства; примусовоговидворення іноземцівта осіббез громадянстваза межіУкраїни; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземцівабо осіббез громадянствадо вирішенняпитання провизнання їхбіженцями абоособами,які потребуютьдодаткового захистув Україні; затриманняіноземців абоосіб безгромадянства зметою забезпеченняїх передачівідповідно доміжнародних договорівУкраїни прореадмісію; 4)адміністративні справиз приводурішень,дій чибездіяльності державноговиконавця чиіншої посадовоїособи державноївиконавчої службищодо виконанняними рішеньсудів усправах,визначених пунктами1-3частини першоїцієї статті; 5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставіЗакону України"Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".
Згідно ч.2 ст.20 КАС України окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.
У позовній заяві ОСОБА_1 , яка діє в інтересах неповнолітньої доньки ОСОБА_2 , просить визнати протиправною відмову Головного Управління Державної міграційної служби України в Харківській області у оформленні та видачі паспорта громадянина України у формі книжечки зразка 1994 року, зобов?язати Головне Управління Державної міграційної служби України Харківській області оформити та видати паспорт громадянина України у формі книжечки.
Таким чином, позовну заяву подано до Харківського районного суду Харківської області із порушенням правил предметної підсудності, оскільки така справа підсудна окружному адміністративному суд.
Згідно з ч. 6 ст. 7 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 29 Кодексу адміністративного судочинства України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Згідно з ч. 1 ст. 25 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративні справиз приводуоскарження індивідуальнихактів,а такождій чибездіяльності суб`єктіввладних повноважень,які прийняті(вчинені,допущені)стосовно конкретноїфізичної чиюридичної особи(їхоб`єднань),вирішуються завибором позивачаадміністративним судомза зареєстрованиму встановленомузаконом порядкумісцем проживання(перебування,знаходження)цієї особи-позивачаабо адміністративнимсудом замісцезнаходженням відповідача,крім випадків,визначених цимКодексом. Якщо така особа не має місця проживання (перебування) в Україні, тоді справу вирішує адміністративний суд за місцезнаходженням відповідача.
Місце проживання позивача в позовній заяві зазначено: АДРЕСА_1 .
Таким чином, зважаючи на те, що позовна заява подана із порушенням правил предметної підсудності, з урахуванням ч. 6 ст. 7, ч. 1 ст. 25,п. 2 ч. 1 ст. 29 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за необхідне передати її на розгляд Харківського окружного адміністративного суду за місцезнаходженням позивача.
Керуючись ст. ст. 29, 248, 256, 294, 295 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Матеріали адміністративної справи №635/2196/25 за позовом ОСОБА_1 , яка діє в інтересах неповнолітньої ОСОБА_2 , до Головного Управління Державної міграційної служби у Харківській області, про визнання відмови протиправною та зобов`язання вчинити певні дії передати на розгляд Харківського окружного адміністративного суду за підсудністю.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський районний суд Харківської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Суддя Д.М. Савченко
Суд | Харківський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2025 |
Оприлюднено | 26.03.2025 |
Номер документу | 126081809 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Харківський районний суд Харківської області
Савченко Д. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні