Постанова
від 20.10.2010 по справі 2а-12769/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 20 жовтня 2010 року           14:30           № 2а-12769/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді  Григоровича П.О. при секретарі судового засідання  Очколясу О.В.  розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом

 Державної податкової інспекції у Дарницькому районі міста Києва

до

 Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтер термо"

про

 скасування державної реєстрації

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся з позовом про припинення юридичної особи –Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтер Термо».

Ухвалою суду від 03.09.2010 року відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду у судовому засіданні 30.09.2010 року, яке в подальшому було перенесено на 20.10.2010р.

Позивач просить припинити юридичну особу ТОВ «Інтер-Термо», яке не подає до ДПІ у Дарницькому районі м. Києва податкову звітність більше року. Через відділ документального обігу та контролю Окружного адміністративного суду м. Києва ДПІ у Дарницькому районі м. Києва подано заяву (вх. №03-15/33141 від 20.10.10р.) про розгляд справи за відсутності представника позивача.

Відповідач заперечень проти позову  не надав, в судові засідання не з’явився, представника не направив, про час та місце розгляду справи, з урахуванням положень п. 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, був повідомлений належним чином,  за адресою, що міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - м. Київ, просп. Бажана, буд. 24-1, кв. 128. Направлена за даною адресою поштова кореспонденція повернулася до суду з поміткою «за закінченням терміну зберігання».

Дарницька районна у місті Києві державна адміністрація надіслала заяву про розгляд справи без участі представника третьої особи, тому справа, відповідно до ст. 128 КАС України вирішується в письмовому провадженні на підставі наявних в ній доказів.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, –

ВСТАНОВИВ:

Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтер- Термо»зареєстроване Дарницькою районною у м. Києві  державною адміністрацією 22.07.2008 року, ідентифікаційний код юридичної особи 36046406, адреса реєстрації: 02140, м. Київ, пр.-т Бажана, буд. 24/1, кв. 128.

Як платник податків та зборів взяте на облік до ДПІ у Дарницькому районі м. Києва.

Згідно довідки ДПІ у Дарницькому  районі м. Києва №632 від 23.11.2009р. ТОВ «Інтер-Термо»не подає податкову звітність моменту реєстрації –22.07.2008 року,  заборгованості по сплаті податків не має.

Згідно п. 15 ст. 58 Господарського кодексу України скасування (припинення) державної реєстрації суб‘єкта господарювання здійснюється на підставі рішення суду у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ст. 238 ГК України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб‘єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративного-господарські санкції, тобто заходи майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб‘єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Ст. 239 ГК України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб‘єктів  господарювання адміністративно-господарські санкції, однією з яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб‘єкта господарювання.

Згідно ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб’єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб’єкта та його ліквідації.

Відповідно до вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій; документів фінансової звітності відповідно до закону.

Відповідно до п. 6 ст. 38 "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у разі,  якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або засновника (учасника) юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Право органу державної податкової служби звертатися до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності передбачене п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні".

Окружний адміністративний суд м. Києва вважає за необхідне зазначити, що Господарським кодексом України та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»вжиті різні терміни для визначення такого правового інституту, як припинення юридичної особи. У Господарському кодексі України, вживаються терміни «скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання», «припинення діяльності суб’єкта господарювання». Водночас, Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»вживає термін «припинення юридичної особи». Термін «припинення юридичної особи»вживається також у статті 104 Цивільного кодексу України.

Утім, усі зазначені вище нормативно-правові акти (частина 2 статті 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», частина 2 статті 104, частина 5 статті 111 Цивільного кодексу України, частина 7 статті 59 Господарського кодексу України) пов’язують момент припинення юридичної особи (суб’єкта господарювання) з однією подією: внесенням до державного реєстру запису про припинення такої особи (суб’єкта господарювання).

Виходячи із приписів частини 4 статті 91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення такої особи, тобто саме з моменту втрати юридичною особою цивільної правоздатності юридична особа є такою, що припиняється.

Викладене дає підстави для висновку, що будь-які позовні вимоги, спрямовані на втрату юридичною особою цивільної правоздатності, мають бути розцінені як вимоги про припинення юридичної особи, яка в свою чергу, відповідає повноваженням органу державної податкової служби, а відповідно і компетенції адміністративних судів.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про можливість в даному випадку задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також відсутності витрат позивача - суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 160-163, 186 КАС України, ст.ст. 58, 238, 239, 247 Господарського кодексу України, ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", п. 2 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні",  суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1.  Позов задовольнити повністю.

2. Припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтер-Термо»(ідентифікаційний код 36046406.

3. Зобов’язати державного реєстратора Дарницької районної у м. Києві державної адміністрації не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи –Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтер-Термо»(ідентифікаційний код 36046406) внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису. Вказати як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або засновника (учасника) юридичної особи.

4.   Постанову надіслати сторонам по справі,  державному реєстратору для здійснення заходів по ліквідації юридичної особи у встановленому законом порядку.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова  може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя                                                                                                П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.10.2010
Оприлюднено07.12.2010
Номер документу12608508
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12769/10/2670

Ухвала від 03.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Постанова від 20.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні