Постанова
від 24.03.2025 по справі 159/1422/25
КОВЕЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 159/1422/25

Провадження № 3/159/764/25

КОВЕЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 березня 2025 року м. Ковель

Суддя Ковельського міськрайонного суду Волинської області Шишилін О.Г., розглянувши матеріали у справі про адміністративне правопорушення, передбаченеч. 1 ст. 41 Кодексу Українипро адміністративні правопорушення(КУпАП),стосовно

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,громадянку України, паспорт НОМЕР_1 виданий 27.02.2001 Ковельським МРВ УМВС України у Волинській області, РНОКПП НОМЕР_2 ,зареєстровану: АДРЕСА_1 , проживаючу: АДРЕСА_2 , працюючу: директором Ковельської ТШ ТСОУ,-

в с т а н о в и в:

Відповідно до протоколу ОСОБА_1 обіймаючи посаду директора Ковельської ТШ ТСОУ вчинив адміністративне правопорушення вимог законодавства про працю, встановлене 25.02.2025 при проведенні заходу державного нагляду (контролю) у Ковельській технічній школі товариства сприяння обороні України ( далі Ковельська ТШ ТСОУ) (ЄДРПОУ 20142038), а саме: станом на 11.07.2024 у Ковельській ТШ ТСОУ встановлено наявність заборгованості із заробітної плати працівникам, яка виникла з січні 2024 року. Станом на 01.03.2024-26,0тис.грн; 01.04.2024-61,2тис.грн; 01.05.2024-96,6 тис.грн; 01.06.2024-77,1тис.грн; 01.07.2024 157,6 тис.грн. Не виплачено заплату частково за березень, квітень, травень, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 10 Закону України № 2136 "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану".

Суд кваліфікує дії ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 41 КУпАП як порушення встановлених термінів виплати заробітньої плати, виплата її не в повному обсязі.

В суді ОСОБА_1 пояснила, що приступила до виконання своїх службових обов`язків з 29.04.2024 року, станом на цю дату заборгованість по заробітній платі вже існувала. Основною причиною виникнення заборгованості з виплати заробітної плати є погіршення фінансового стану, зокрема: зменшення слухачів по навчанню, що є основним джерелом фінансування органів. Також зазначила, що на даний час заборгованість по заробітній платі погашена, а тому просить суворо не карати.

Крім визнання ОСОБА_1 вини у вчиненні адміністративного правопорушення, вина доведена наступними дослідженими та перевіреними судом доказами долученими до протоколу про адміністративне правопорушення№ЗХ/ВЛ/19469/023577/П/ПТ від 25.02.2025,який містить відомості щодопорушення вимог ОСОБА_1 законодавства про працю, а саме встановлено, що існує заборгованість по заробітній платі перед працівниками Ковельської ТШ ТСОУ за період 01.03.2024 - 01.07.2024, актом№ЗХ/ВЛ/19469/017 від 11.07.2024 від 11.07.2024складеним за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання вимог законодавства про працю, зведеними відомостями сум для зарахування на картрахунки, довідкою про використання коштів підприємства, наказами по особовому складу, постановою про закриття кримінального провадження від 30.01.2025 року.

Відповідно до ст.ст. 245, 278, 280 КУпАП завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом. При підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення суд має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, а при розгляді справи слід з`ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно вимог ч.1 ст.10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», заробітна плата, виплачується у терміни, встановлені трудовим договором.

Із змісту ч. 1 ст. 41 КУпАП слідує, що відповідальність настає за порушення встановлених термінів виплати пенсій, стипендій, заробітної плати, виплата їх не в повному обсязі, терміну надання посадовими особами підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та фізичними особами - підприємцями працівникам, у тому числі колишнім, на їхню вимогу документів стосовно їх трудової діяльності на даному підприємстві, в установі, організації чи у фізичної особи - підприємця, необхідних для призначення пенсії (про стаж, заробітну плату тощо), визначеного Законом України "Про звернення громадян", або надання зазначених документів, що містять недостовірні дані, порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення, а також інші порушення вимог законодавства про працю. Порушення, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене повторно протягом року, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, тягне за собою відповідальність, передбачену частиною другою цієї статті.

Відповідно до вимог частини другої статті 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», роботодавець вживає всі можливі заходи для забезпечення реалізації права працівників на своєчасне отримання заробітної плати. Згідно вимог частини 5 статті 97 КЗпП України та частини 3 статті 15 Закону України «Про оплату праці» оплата праці здійснюється в першочерговому порядку.

Враховуючи викладене,суд приходить до висновку,що ОСОБА_1 допустила порушення вимог законодавства про працю, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 41 КУпАП.

Вирішуючи питання про накладення адміністративного стягнення слід врахувати наступне.

Адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самою особою, що притягується до адміністративної відповідальності, так і іншими особами (ст. 23 КУпАП).

З урахуванням викладеного та правил, визначених ч. 2 ст. 33 КУпАП, приходжу до висновку про необхідність застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу в межах санкції ч. 1 ст. 41 КУпАП.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення, у зв`язку з чим на вимогу п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 605,60 грн.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 33, 34, 40-1, 41, 250-252, 280, 283, 284 КУпАП, -

п о с т а н о в и в:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 41 КУпАП та накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 510 гривень ( Штраф сплачувати за наступними реквізитами: (отримувач : ГУК у Волин.обл/м.Ковель/21081100; номер рахунку (IBAN) UA308999980313080106000003564; код отримувача (ЄДРПОУ): 38009371).

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 в дохід держави судовий збір в сумі 605,60 гривень (отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), розрахунковий рахунок № UA908999980313111256000026001, кодкласифікації доходів бюджету: 22030106 «Судовий збір (Державна судова адміністрація України,050)» за розгляд справ у Ковельському міськрайонному суді Волинської області).

У разі несплати штрафу в 15-ти денний термін, штраф підлягає примусовому стягненню з ОСОБА_1 в порядку ст.308 КУпАП у подвійному розмірі, а саме в сумі 1020 грн.

Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці.

В разі оскарження постанови перебіг строку давності зупиняється до розгляду скарги.

Постанова може бути оскаржена до Волинського апеляційного суду через Ковельський міськрайонний суд Волинської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

СуддяО. Г. Шишилін

СудКовельський міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення24.03.2025
Оприлюднено27.03.2025
Номер документу126089532
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі охорони праці і здоров’я населення Порушення вимог законодавства про працю та про охорону праці

Судовий реєстр по справі —159/1422/25

Постанова від 24.03.2025

Адмінправопорушення

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Шишилін О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні