Герб України

Постанова від 07.03.2025 по справі 569/1018/25

Рівненський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 569/1018/25

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 березня 2025 року м.Рівне

Суддя Рівненського міського суду Крижова О.Г. з участю представника Рівненської митниці Пастушенко Н., розглянувши матеріали про порушення митних правил, які надійшли з Рівненської митниці ДМС України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця Казахстана, с.Докучаївка, Наурзумського району, громадянина України, працюючого директором ТОВ «Українська транспортно фінансова група», зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного Кодексу України, -

В С Т А Н О В И В :

На виконання умов зовнішньоекономічного договору (контракту) №07/22- ВIO/UKR від 14.01.2022 року, укладеного між компанією «Bio -Chemical Engineering s.r.o.» та ТОВ «УКРАЇНСЬКА ТРАНСПОРТНО -ФІНАНСОВА ГРУПА» було ввезено на митну територію України товар «автомобіль легковий, марка TOYOTA, модель - RAV4, номер кузова - НОМЕР_2 » на адресу ТОВ «УКРАЇНСЬКА ТРАНСПОРТНО-ФІНАНСОВА ГРУПА» (код ЄДРПОУ 43014708).

04.11.2022 директором ТОВ «УКРАЇНСЬКА ТРАНСПОРТНО -ФІНАНСОВА ГРУПА» громадянином ОСОБА_1 у Рівненську митницю подано митну декларацію типу ІМ40ЕЕ №204000/2022/950511 з метою переміщення через митний кордон України та подальшого митного оформлення в Рівненській митниці товару «автомобіль легковий марки TOYOTA, модель - RAV4, номер кузова - НОМЕР_2 ».

На підставі вказаної митної декларації 06.11.2022 року в зоні діяльності Львівської митниці громадянин ОСОБА_2 ввіз на митну територію України вищезазначений транспортний засіб.

07.11.2022 року ОСОБА_1 у Рівненську митницю подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №UA204020/2022/238997 для здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг легкового автомобіля марки TOYOTA, модель RAV4, номер кузова - НОМЕР_2 .

До митної декларації долучено товаросупровідні документи: рахунок-фактуру (Інвойс) №221104.24-BIOC/UKRA від 04.11.2022 року; зовнішньоекономічний договір (контракт) №07/22-BIO/UKR від 14.11.2022 року; реєстраційний документ на автомобіль №2012ALFZ89951 від 28.12.2012 року.

Відповідно до рахунку-фактури (Інвойс) №221104.24-BIOC/UKRA від 04.11.2022 року, вартість легкового автомобіля марки TOYOTA, модель RAV4, номер кузова - НОМЕР_2 на умовах поставки DAP UA Рівне становить 2800 EUR, митну вартість товару заявлено на рівні 100 748,76 грн.

За результатом аналізу товаросупровідних документів встановлено, що продавцем товару заявлено компанією «Bio-Chemical Engineering s.r.o.», а отримувачем та покупцем - ТОВ «УКРАЇНСЬКА ТРАНСПОРТНО -ФІНАНСОВА ГРУПА» (код ЄДРПОУ 43014708).

13.08.2024 року на адресу Рівненської митниці надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 13.08.2024 року №26-03/26-04/7/1832, яким отримано звернення митних органів Республіки Польща стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України транспортного засобу марки TOYOTA, модель - RAV4, номер кузова - НОМЕР_2 , оформлення якого здійснювалось за митною декларацією від 07.11.2022 ІМ40ДЕ №UA204020/2022/238997.

Митні органи Республіки Польща повідомили, що автомобіль легковий марки TOYOTA, модель - RAV4, номер кузова - НОМЕР_2 було оформлено відповідно до експортної декларації MRN №22PL402010E1875320 від 04.11.2022 року компанією «CAR-SERWIS» на адресу ОСОБА_3 .

Митні органи Республіки Польща надали копію комерційного рахунку FAKTURA№004/11/2022 від 04.11.2022 року, згідно якого вартість вищевказаного транспортного засобу становить 6830EUR (32782PL), що за курсом НБУ на дату подання митної декларації становить 251893,61 грн.

За результатами співставлення відомостей, наявних у копіях документів, надісланих митними органами Республіки Польща, з відомостями в документах, поданих до митного оформлення митним органам України, встановлено розбіжності щодо продавця (відправника), покупця (одержувача), реквізитів комерційного рахунку, фактурної та статистичної вартості.

З урахуванням документально підтверджених відомостей щодо вартості імпортованого товару, наданих митними органами Республіки Польща, яка не відповідає декларованій за митною декларацією, та за відсутності інформації про суми інших додаткових витрат, сума недоборів митних платежів становить 48366,34 грн.

Отже, директор ТОВ «УКРАЇНСЬКА ТРАНСПОРТНО-ФІНАНСОВА ГРУПА» (код ЄДРПОУ 43014708) ОСОБА_1 , при ввезенні на митну територію України та митному оформленні вищезазначеного транспортного засобу, свідомо подав митним органам України рахунок-фактуру (Інвойс) №221104.24-BIOC/UKRA від 04.11.2022 року, що містить неправдиві відомості (дані).

Згідно графи 8 та графи 9 вищезазначеної митної декларації ТОВ «УКРАЇНСЬКА ТРАНСПОРТНО-ФІНАНСОВА ГРУПА» (код ЄДРПОУ 43014708є одержувачем товарів та особою відповідальною за фінансове врегулювання.

Згідно положень частини 4 статті 58 Митного кодексу України митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорт, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована у разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті.

Статтею 74 Митного кодексу України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Відповідно до пункту 3.2. Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 р. №651, відомості, заявлені у митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.

Статтею 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. Частиною 8 статті 264 Митного кодексу України встановлено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Постановою Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» (із змінами і доповненнями) визнано, що документи, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Станом на дату оформлення митної декларації директором ТОВ «УКРАЇНСЬКА ТРАНСПОРТНО-ФІНАНСОВА ГРУПА» (код ЄДРПОУ 43014708) значився громадянин України ОСОБА_1 .

Таким чином, директор ТОВ «УКРАЇНСЬКА ТРАНСПОРТНО-ФІНАНСОВА ГРУПА» (код ЄДРПОУ 43014708) громадянин України ОСОБА_1 , вчинив дії, спрямовані на переміщення товару «автомобіль легковий марки TOYOTA, модель - RAV4, номер кузова - НОМЕР_2 », вартістю 251893,61 грн., через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товару документів (рахунок-фактуру (Інвойс) №221104.24-BIOC/UKRA від 04.11.2022 року), що містить неправдиві відомості (дані) щодо продавця/відправника, покупця/одержувача, реквізитів комерційного рахунку, фактурної та статистичної вартості а також неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

Своїми діями ОСОБА_1 вчинив правопорушення митних правил, передбачене ч.1ст. 483 МК України.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився про час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином.

Представник Рівненської митниці в судовому засіданні вказав, що протокол відносно ОСОБА_1 складений правомірно, у ньому викладені всі обставини справи, що підтверджують винність останнього у вчиненні порушення передбаченого ч.1ст.483 МК України. Просила застосувати до порушника стягнення передбачене санкцією ч.1ст.483 МК України, без конфіскації товару.

Заслухавши думку представника Рівненської митниці, здослідивши письмові докази по справі, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 міститься склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.483 Митного кодексу України, як переміщення товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товару документів, одержаних незаконним шляхом, таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника та отримувача товару, а також його дійсної вартості.

Відповідно дост.458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановленийМК Українита іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів вказаним Кодексом чи іншими законами України, і за які вказаним Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

За приписами ч.1ст.486 МК Українизавданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно ч.1ст.318 МК Українимитному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Відповідно до ч.4ст.58 МК Українимитною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорт, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована у разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті.

Ст.257 МК Українипередбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Згідно ч.8ст.264 МК Україниз моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до ч.1ст.495 МК Українидоказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення підтверджується дослідженими в судовому засіданні письмовими доказами по справі, зокрема протоколом про порушення митних правил № 0176/20400/2024 від 10 грудня 2024 року який відповідно дост. 495 МК Україниє доказом у справі про порушення митних правил, службовою запискою від 11.12.2024 року, копіями митних декларацій та іншими матеріалами справи.

Адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами (ст.23 КУпАП).

Відповідно дост.33 КУпАПстягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України з урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, ступеня його вини, майнового стану, обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно санкції ч.1ст.483МК Україниза вчинення даного правопорушення передбачено адміністративне стягнення у виді накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.

Враховуючи наведені докази в їх сукупності, суд вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене санкцією ч.1ст.483 МК Україниу виді штрафу в розмірі 100% вартості переміщуваного товару, що становить 251 893,61 грн. без конфіскації товару.

Відповідно дост.40-1 КУпАПсудовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Згідно п.5 ч.2ст.4 Закону України "Про судовий збір"до стягнення з ОСОБА_1 підлягає судовий збір в розмірі 605,60 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.33,283,284 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В :

Визнати винним ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за ч.1 ст.483 Митного кодексу України та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 251893,61грн. (двісті п`ятдесят одна тисяча вісімсот дев`яносто три) грн. 61 коп. без конфіскації товару

Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в сумі 605 грн. 60 коп. (шістсот п`ять грн. 60 коп.).

Реквізити для оплати судового збору: Отримувач коштів: ГУК у Рівн.обл/Рiвнен.міс.тг/22030101. Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38012494. Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП). Код отримувача: (код за ЄДРПОУ): 38012494. Рахунок отримувача: UA458999980313191206000017527. Кодкласифікації доходів бюджету: 22030101.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд Рівненської області.

Суддя Рівненського міського суду Оксана КРИЖОВА

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.03.2025
Оприлюднено27.03.2025
Номер документу126091430
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —569/1018/25

Постанова від 07.03.2025

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Крижова О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні