Герб України

Рішення від 25.03.2025 по справі 140/14949/24

Волинський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 березня 2025 року ЛуцькСправа № 140/14949/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Андрусенко О. О.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ягоди Волині» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ягоди Волині» (далі ТОВ «Ягоди Волині», позивач) звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області, відповідач-1), Державної податкової служби України (далі ДПС України, відповідач-2), в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 30.12.2024 (т. 2 а.с. 232-233), просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія ГУ ДПС у Волинській області) від 30.09.2024 про відмову в реєстрації податкових накладних (далі ПН) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН), а саме: №11841604/43375525; №11841605/43375525; №11841606/43375525; №11841607/43375525; №11841608/43375525; №11841609/43375525; №11841610/43375525; №11841611/43375525; №11841612/43375525; №11841613/43375525; №11841614/43375525; №11841615/43375525; №11841616/43375525; №11841617/43375525; №11841618/43375525; №11841619/43375525; №11841620/43375525; №11841621/43375525; №11841622/43375525; №11841623/43375525; №11841624/43375525; №11841625/43375525; №11841626/43375525; №11841627/43375525; №11841628/43375525;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПН ПН датою їх первинного подання на реєстрацію: №2 від 02.08.2024 на загальну суму 126 836,82 грн., в т.ч. ПДВ 21 139,47 грн.; №5 від 07.08.2024 на загальну суму 142 354,87 грн., в т.ч. ПДВ 23 725,81 грн., №6 від 07.08.2024 на загальну суму 136 275,00 грн., в т.ч. ПДВ 22 712,50 грн., №7 від 08.08.2024 на загальну суму 127 857,00 грн., в т.ч. ПДВ 21 309,50 грн., №7 від 29.07.2024 на загальну суму 111 179,84 грн., в т.ч. ПДВ 18 529,97 грн., №8 від 09.08.2024 на загальну суму 193 545,00 грн., в т.ч. ПДВ 32 257,50 грн., №8 від 31.07.2024 на загальну суму 158 612,38 грн., в т.ч. ПДВ 26 435,40 грн., №9 від 09.08.2024 на загальну суму 138 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 23 000,00 грн., №10 від 12.08.2024 на загальну суму 149 959,63 грн., в т.ч. ПДВ 24 993,27 грн., №11 від 12.08.2024 на загальну суму 179 814,00 грн., в т.ч. ПДВ 29 969,00 грн., №12 від 13.08.2024 на загальну суму 200 997,00 грн., в т.ч. ПДВ 33 499,50 грн., №13 від 14.08.2024 на загальну суму 112 056,00 грн., в т.ч. ПДВ 18 676,00 грн., №14 від 15.08.2024 на загальну суму 247 392,94 грн., в т.ч. ПДВ 41 232,16 грн., №15 від 16.08.2024 на загальну суму 222 801,00 грн., в т.ч. ПДВ 37 133,50 грн., №16 від 19.08.2024 на загальну суму 200 307,00 грн., в т.ч. ПДВ 33 384,50 грн., №17 від 19.08.2024 на загальну суму 192 022,86 грн., в т.ч. ПДВ 32 003,81 грн., №18 від 20.08.2024 на загальну суму 207 007,18 грн., в т.ч. ПДВ 34 501,20 грн., №19 від 21.08.2024 на загальну суму 213 940,02 грн., в т.ч. ПДВ 35 656,67 грн., №20 від 22.08.2024 на загальну суму 151 600,45 грн., в т.ч. ПДВ 25 266,74 грн., №21 від 23.08.2024 на загальну суму 223 836,70 грн., в т.ч. ПДВ 37 306,12 грн., №22 від 26.08.2024 на загальну суму 224 890,74 грн., в т.ч. ПДВ 37 481,79 грн., №23 від 26.08.2024 на загальну суму 216 337,32 грн., в т.ч. ПДВ 36 056,22 грн., №24 від 27.08.2024 на загальну суму 126 811,10 грн., в т.ч. ПДВ 21 135,18 грн., №25 від 29.08.2024 на загальну суму 139 745,70 грн., в т.ч. ПДВ 23 290,95 грн., №26 від 30.08.2024 на загальну суму 108 485,24 грн., в т.ч. ПДВ 18 080,87 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ «Ягоди Волині» є виробником сільськогосподарської продукції та в межах своєї господарської діяльності 01.07.2024 уклало з ТОВ «Агрофрукт» договір від 01.07.2024 №ORG MAN N2-24 на продаж вирощеної продукції (малина органічна свіжа сортів B, С, D), яка фактично відвантажувалася по мірі збирання врожаю ягід безпосередньо з поля на склад покупця. У зв`язку з чим впродовж липня-серпня 2024 позивач направив для реєстрації в ЄРПН 25 ПН, однак згідно з квитанціями реєстрація вказаних ПН була зупинена.

Позивач подав до Комісії ГУ ДПС у Волинській області зведене повідомлення від 18.09.2024 №1 про подання пояснень та копій документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію вказаних ПН, а в подальшому, у відповідь на повідомлення Комісії від 23.09.2024, додатково подав повідомлення від 19.09.2024 №1 (фактично подано 25.09.2024), до якого долучив усі наявні у нього на той час документи, які у нього витребовувалися.

Однак Комісією ГУ ДПС у Волинській області 30.09.2024 прийнято рішення №11841604/43375525, №11841605/43375525, №11841606/43375525, №11841607/43375525, №11841608/43375525, №11841609/43375525, №11841610/43375525, №11841611/43375525, №11841612/43375525, №11841613/43375525, №11841614/43375525, №11841615/43375525, №11841616/43375525, №11841617/43375525, №11841618/43375525, №11841619/43375525, №11841620/43375525, №11841621/43375525, №11841622/43375525, №11841623/43375525, №11841624/43375525, №11841625/43375525, №11841626/43375525, №11841627/43375525, №11841628/43375525 про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН з такої підстави - у зв`язку з ненаданням/частковим надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної в ПН, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлень про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів.

Позивач не погоджується із зазначеними рішеннями Комісії ГУ ДПС у Волинській області та зазначає, що графа «додаткова інформація» оскаржуваних рішень податковим органом не заповнена - не вказано якої саме інформації чи документів недостатньо, що вже свідчить про протиправність таких рішень. У свою чергу, позивач через повідомлення від 18.09.2024 № 1 та повідомлення від 19.09.2024 №1 (фактично подано 25.09.2024) подав податковому органу усі існуючі у товариства на той момент документи (142 електронних файли із понад 200 документами), що підтверджують не тільки факти поставок вирощеної продукції на адресу ТОВ «Агрофрукт», але й наявність у товариства в користуванні та обробітку земельних ділянок, саджанців, основних засобів для ведення сільськогосподарського виробництва та вирощування продукції, надано документи, що підтверджують використання орендованого майна, придбання біопрепаратів, добрив, отримання послуг/виконання робіт по обробітку сільськогосподарської продукції із надавачами таких послуг, в т.ч. й залученими фізичними особами підрядниками, а також документи, що підтверджують факти продажу/поставки, транспортування вирощеної продукції покупцю, приймання ним такої продукції та здійснення оплати за неї, дані щодо сплати податків та зборів із заробітної плати працівників, тобто було подано документи, що повністю підтверджують весь цикл вирощування ягід та збору врожаю, а також поставку продукції покупцю. Із додатково витребовуваних податковим органом документів у повідомленнях від 23.09.2024 позивач станом на вересень 2024 року не зміг надати контролюючому органу лише документи щодо сплати податків та зборів із заробітної плати працівників стосовно фізичних осіб, які надавали послуги/виконували роботи на умовах договору підряду, та причиною неподання таких документів була їх фактична відсутність на той момент (згідно договорів підряду від 01.07.2024 оплата здійснюється по закінченню сезонних робіт та збору продукції (ягід) та розрахунки за виконані роботи проводяться шляхом виплати грошових коштів підрядчику по закінченню сезону, відтак лише після першої декади жовтня 2024 року товариство нарахувало та сплатило винагороду фізичним особам підрядчикам та визначені законодавством податки). Позивач також наголошує на тому, що дослідження факту здійснення господарської операції, на виконання якої складено ПН, є предметом документальних перевірок, а обов`язком контролюючого органу при реєстрації ПН є виключно перевірка відповідності вказаних документів формі, встановленій чинним законодавством.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 30.12.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в даній адміністративній справі та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (т. 2 а.с.237).

В поданому до суду відзиві на позовну заяву представник відповідачів позовних вимог не визнав та просив відмовити у їх задоволенні повністю. В обґрунтування такої позиції зазначив, що на підтвердження здійснених операцій ТОВ «Ягоди Волині» направлено повідомлення від 18.09.2024 №1 про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрація яких зупинена, до якого долучено копії документів в кількості 36 додатків. За результатами розгляду наданих документів контролюючим органом направлено повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 23.09.2024, в графі «додаткова інформації» яких також було зазначено «надати пояснення та підтверджуючі документи щодо залучення трудових ресурсів до виконання робіт (надання послуг), а також документи щодо сплати податків та зборів із заробітної плати працівників». У відповідь на вказані документи товариство направило повідомлення від 25.09.2024 №1 про надання додаткових пояснень та копій документів, до якого долучено копії документів в кількості 36 додатків. За результатами розгляду наданих документів контролюючим органом прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації спірних ПН в ЄРПН у зв`язку з ненаданням/частковим надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної в ПН, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення. З урахуванням наведеного зазначив, що конкретні документи витребовувались у позивача попередньо шляхом направлення відповідних повідомлень, зі змістом яких він був ознайомлений та міг надати відповідні документи на підтвердження витребуваної інформації. Оскільки контролюючий орган чітко визначив перелік документів, які є достатніми для реєстрації ПН, однак позивач їх не надав (частково надав), тому Комісія ГУ ДПС у Волинській області в межах дискреції прийняла рішення про відмову в реєстрації ПН (т. 3 а.с.1-4).

У відповіді на відзив представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, наведених у позовній заяві, та просив їх задовольнити. Додатково зазначив, що в дійсності ТОВ «Ягоди Волині» до повідомлення від 18.09.2024 №1 долучило копії документів в кількості 106 додатків, серед яких також були подані: штатний розпис та наказ № 13 від 29.03.2024 про його затвердження, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого сплаченого на користь платників податків від 17.07.2024 (в даному документі вказані суми доходу, нараховані та виплачені фізичним особам як працевлаштованим на підприємстві, так і тим, що надавали послуги/виконували роботи на умовах договору підряду), вказані документи згодом повторно вимагалися у повідомленнях від 23.09.2024. У свою чергу, до повідомлення від 25.09.2024 №1 позивач долучив документи, серед яких були і пояснення щодо кількості залучених працівників та інформації про господарські відносини, а також 10 договорів підряду від 01.07.2024, укладених з певними фізичними особами. Відтак, товариством було надано всі існуючі на той момент документи про наявні та залучені трудові ресурси, а також поданий до контролюючого органу документ про розрахунок сум доходів нарахованого сплаченого на користь фізичних осіб, тобто було виконано усі вимоги про надання додаткових документів, визначених у повідомленнях від 23.09.2024. У свою чергу, документи, що підтверджують виплату коштів фізичним особам - підрядникам не могли бути надані податковому органу станом на вересень 2024 року, оскільки розрахунки за надані послуги були здійснені лише по закінченню першої декади жовтня 2024 року (т. 3 а.с. 72-75).

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 20.01.2025 у задоволенні клопотання представника відповідачів про розгляд справи за правилами загального позовного провадження відмовлено (т. 3 а.с.79-80).

Перевіривши доводи сторін у заявах по суті справи, дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини.

ТОВ «Ягоди Волині» зареєстроване 29.11.2019 як юридична особа, видами діяльності якого є, зокрема: 01.25 вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників (основний); 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 01.13 вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів.

01.07.2024 ТОВ «Ягоди Волині» (продавець) та ТОВ «Агрофрукт» ЛТД (покупець) укладено договір купівлі-продажу біо, органічної продукції №ORG MAN N2-24, відповідно до умов якого продавець зобов`язався передати у власність покупцю сільськогосподарську продукцію, що є «органічною» (БІО) у розумінні Стандарту Європейського Союзу та вирощену на відповідній інспектованій земельній ділянці, а покупець зобов`язався виконати роботи визначені умовами договору та прийняти й оплатити передану на умовах даного договору продукцію (т. 1 а.с 200 зворот-202).

Відповідно до додатку №1 до договору купівлі-продажу біо, органічної продукції №ORG MAN N2-24від 01.07.2024 сторонами погоджено, що поставці на умовах договору підлягає «малина культурна свіжа органічна» класів «А», «B», «С», «Н/С»; ціна продукції: клас «А/В» (Н/С) 138,00 грн/кг, в т.ч. ПДВ, клас «С» - 130,00 грн/кг, в т.ч. ПДВ; обсяг поставки без обмежень за обсягом; період поставки 01.07.2024-31.11.2024; оплата за поставлену продукцію здійснюється на розрахунковий рахунок продавця 80 % упродовж 4 робочих днів з моменту поставки продукції, 20 % упродовж 7 робочих днів з моменту отримання покупцем підтвердження відповідності готової до експорту партії продукції вимогам Стандарту Європейського Союзу (т. 1 а.с. 203).

За наслідками господарських операцій з ТОВ «Агрофрукт» ЛТД з поставки продукції «малина органічна свіжа» відповідних сортів ТОВ «Ягоди Волині» складено та подано до реєстрації в ЄРПН такі ПН (т.1 а.с.20-44):

1)№2 від 02.08.2024 на загальну суму 126 836,82 грн., в т.ч. ПДВ 21 139,47 грн.;

2)№5 від 07.08.2024 на загальну суму 142 354,87 грн., в т.ч. ПДВ 23 725,81 грн.,

3)№6 від 07.08.2024 на загальну суму 136 275,00 грн., в т.ч. ПДВ 22 712,50 грн.,

4)№7 від 08.08.2024 на загальну суму 127 857,00 грн., в т.ч. ПДВ 21 309,50 грн.,

5) №7 від 29.07.2024 на загальну суму 111 179,84 грн., в т.ч. ПДВ 18 529,97 грн.,

6) №8 від 09.08.2024 на загальну суму 193 545,00 грн., в т.ч. ПДВ 32 257,50 грн.,

7)№8 від 31.07.2024 на загальну суму 158 612,38 грн., в т.ч. ПДВ 26 435,40 грн.,

8)№9 від 09.08.2024 на загальну суму 138 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 23 000,00 грн.,

9)№10 від 12.08.2024 на загальну суму 149 959,63 грн., в т.ч. ПДВ 24 993,27 грн.,

10)№11 від 12.08.2024 на загальну суму 179 814,00 грн., в т.ч. ПДВ 29 969,00 грн.,

11)№12 від 13.08.2024 на загальну суму 200 997,00 грн., в т.ч. ПДВ 33 499,50 грн.,

12) №13 від 14.08.2024 на загальну суму 112 056,00 грн., в т.ч. ПДВ 18 676,00 грн.,

13)№14 від 15.08.2024 на загальну суму 247 392,94 грн., в т.ч. ПДВ 41 232,16 грн.,

14)№15 від 16.08.2024 на загальну суму 222 801,00 грн., в т.ч. ПДВ 37 133,50 грн.,

15)№16 від 19.08.2024 на загальну суму 200 307,00 грн., в т.ч. ПДВ 33 384,50 грн.,

16) №17 від 19.08.2024 на загальну суму 192 022,86 грн., в т.ч. ПДВ 32 003,81 грн.,

17)№18 від 20.08.2024 на загальну суму 207 007,18 грн., в т.ч. ПДВ 34 501,20 грн.,

18)№19 від 21.08.2024 на загальну суму 213 940,02 грн., в т.ч. ПДВ 35 656,67 грн.,

19)№20 від 22.08.2024 на загальну суму 151 600,45 грн., в т.ч. ПДВ 25 266,74 грн.,

20)№21 від 23.08.2024 на загальну суму 223 836,70 грн., в т.ч. ПДВ 37 306,12 грн.,

21)№22 від 26.08.2024 на загальну суму 224 890,74 грн., в т.ч. ПДВ 37 481,79 грн.,

22)№23 від 26.08.2024 на загальну суму 216 337,32 грн., в т.ч. ПДВ 36 056,22 грн.,

23)№24 від 27.08.2024 на загальну суму 126 811,10 грн., в т.ч. ПДВ 21 135,18 грн.,

24)№25 від 29.08.2024 на загальну суму 139 745,70 грн., в т.ч. ПДВ 23 290,95 грн.,

25)№26 від 30.08.2024 на загальну суму 108 485,24 грн., в т.ч. ПДВ 18 080,87 грн

Згідно із квитанціями (т. 1 а.с. 45-67) реєстрація вказаних ПН була зупинена з таких підстав: обсяг постачання товару/послуги 0810, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбаного такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій(додаток 3 Порядку); запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (договори, у т.ч. зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у т.ч. рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі), достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Реєстрі).

18.09.2024 ТОВ «Ягоди Волині» подало повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено (а саме по ПН №7 від 29.07.2024, №8 від 31.07.2024, №2 від 02.08.2024, №5 від 07.08.2024, №6 від 07.08.2024, №7 від 08.08.2024, №8 від 09.08.2024, №9 від 09.08.2024, №10 від 12.08.2024, №11 від 12.08.2024, №12 від 13.08.2024, №13 від 14.08.2024, №14 від 15.08.2024, №15 від 16.08.2024, №16 від 19.08.2024, №17 від 19.08.2024, №18 від 20.08.2024, №19 від 21.08.2024, №20 від 22.08.2024, №21 від 23.08.2024, №22 від 26.08.2024, №23 від 26.08.2024, №24 від 27.08.2024, №25 від 29.08.2024, №26 від 30.08.2024), кількість додатків 106, у графі пояснення зазначено: «пояснення вихідний №26 від 17.09.20424» (т.1 а.с.68-250, т. 2 а.с. 1-18).

23.09.2024 Комісія ГУ ДПС у Волинській області надіслала 25 повідомлень про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, в якому вказано на необхідність подання копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН: первинних документів щодо придбання послуг, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків та інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у ПН, а у графі «додаткова інформація» вказаних повідомлень зазначено: «надати пояснення та підтверджуючі документи щодо залучення трудових ресурсів до виконання робіт (надання послуг), а також документи щодо сплати податків та зборів із заробітної плати працівників» (т. 2 а.с. 19-68).

25.09.2024 ТОВ «Ягоди Волині» подало повідомлення від 19.09.2024 №1 про надання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, кількість додатків 36, у графі пояснення зазначено: «пояснення №29 від 25.09.2024» (т. 2 а.с. 69-140).

30.09.2024 Комісією ГУ ДПС у Волинській області прийнято такі рішення (т.2 а.с.141-165):

1)№11841604/43375525 про відмову у реєстрації ПН №7 від 29.07.2024,

2)№11841605/43375525 про відмову у реєстрації ПН №8 від 31.07.2024,

3)№11841606/43375525 про відмову у реєстрації ПН №2 від 02.08.2024,

4)№11841607/43375525 про відмову у реєстрації ПН №5 від 07.08.2024,

5)№11841608/43375525 про відмову у реєстрації ПН №6 від 07.08.2024,

6)№11841609/43375525 про відмову у реєстрації ПН №7 від 08.08.2024,

7)№11841610/43375525 про відмову у реєстрації ПН №8 від 09.08.2024,

8)№11841611/43375525 про відмову у реєстрації ПН №9 від 09.08.2024,

9)№11841612/43375525 про відмову у реєстрації ПН №10 від 12.08.2024,

10)№11841613/43375525 про відмову у реєстрації ПН №11 від 12.08.2024,

11)№11841614/43375525 про відмову у реєстрації ПН №12 від 13.08.2024,

12)№11841615/43375525 про відмову у реєстрації ПН №13 від 14.08.2024,

13)№11841616/43375525 про відмову у реєстрації ПН №14 від 15.08.2024,

14)№11841617/43375525 про відмову у реєстрації ПН №15 від 16.08.2024,

15)№11841618/43375525 про відмову у реєстрації ПН №16 від 19.08.2024,

16) №11841619/43375525 про відмову у реєстрації ПН №17 від 19.08.2024,

17)№11841620/43375525 про відмову у реєстрації ПН №18 від 20.08.2024,

18)№11841621/43375525 про відмову у реєстрації ПН №19 від 21.08.2024,

19) №11841622/43375525 про відмову у реєстрації ПН №20 від 22.08.2024,

20)№11841623/43375525 про відмову у реєстрації ПН №21 від 23.08.2024,

21)№11841624/43375525 про відмову у реєстрації ПН №22 від 26.08.2024,

22) №11841625/43375525 про відмову у реєстрації ПН №23 від 26.08.2024,

23)№11841626/43375525 про відмову у реєстрації ПН №24 від 27.08.2024,

24)№11841627/43375525 про відмову у реєстрації ПН №25 від 29.08.2024

25)№11841628/43375525 про відмову у реєстрації ПН №26 від 30.08.2024

- у зв`язку із ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, платником податку, а графа «додаткова інформація (зазначити конкретні документи)» не заповнена.

При вирішенні спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.

Відповідно до абзацу першого пункту201.1 статті 201 ПК Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт201.7 статті 201 ПК України).

За правилами абзаців першого, п`ятого пункту201.10 статті 201 ПК Українипри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку (абзаци десятий, дванадцятий пункту201.10 статті 201 ПК України).

Відповідно до пункту201.16 статті 201 ПК Україниреєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно із пунктом 1 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165(далі- Порядок № 1165; в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), цей Порядок визначає механізм зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Пунктом 7 Порядку №1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингуподаткової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

За приписами пунктів 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно доПорядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Відповідно до пункту 25 Порядку №1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У спірних правовідносинах зі змісту квитанцій (т. 1 а.с. 45-67) про зупинення реєстрації спірних ПН встановлено, що реєстрацію ПН зупинено з такої підстави: обсяг постачання товару/послуги 0810, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбаного такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку).

Додатком 3 до Порядку № 1165 визначені Критерії ризиковості здійснення операцій, у пункті 1 яких вказано: обсяг постачання товару/послуги згідно з кодомУКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений уподатковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.

Відповідач не надав переконливих доказів про наявність підстав для зупинення реєстрації спірних ПН про продаж вирощеної позивачем продукції «малина органічна свіжа».

Згідно із пунктом 1 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженогонаказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520(зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, далі - Порядок №520, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно допункту 201.16статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктами 2-4 Порядку № 520 передбачено, що рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня). Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначеніпунктом 9цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимогКодексута Законів України«Про електронні документи та електронний документообіг»і«Про електронні довірчі послуги». У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 встановлено, що платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Відповідно до пункту 6 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених упункті 5цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

За обставин цієї справи контролюючим органом у квитанціях про зупинення реєстрації спірних ПН (т. 1 а.с. 45-67) не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання для реєстрації в ЄРПН спірних ПН, запропоновано подати документи, перелік яких передбачений у пункті 5 Порядку №520.

Однак суд зауважує, що пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно з таким переліком. Наданню підлягають лише ті документи, які безпосередньо стосуються предмета господарської операції, за якою оформлено ПН, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки. Можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання ПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації ПН.

Як встановлено пунктом 9 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимогКодексута Законів України«Про електронні документи та електронний документообіг»та«Про електронні довірчі послуги»за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимогКодексута Законів України«Про електронні документи та електронний документообіг»та«Про електронні довірчі послуги»за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Відповідно до пункту 10 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як вбачається із оскаржуваних рішень Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 30.09.2024 №11841604/43375525; №11841605/43375525; №11841606/43375525; №11841607/43375525; №11841608/43375525; №11841609/43375525; №11841610/43375525; №11841611/43375525; №11841612/43375525; №11841613/43375525; №11841614/43375525; №11841615/43375525; №11841616/43375525; №11841617/43375525; №11841618/43375525; №11841619/43375525; №11841620/43375525; №11841621/43375525; №11841622/43375525; №11841623/43375525; №11841624/43375525; №11841625/43375525; №11841626/43375525; №11841627/43375525; №11841628/43375525 у реєстрації спірних ПН відмовлено у зв`язку з із ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, платником податків (т.2 а.с.141-165).

Суд не погоджується із вказаною підставою прийняття оскаржуваних рішень та зауважує, що крім загального формулювання воно не містить чіткої фактичної причини його прийняття, тобто у ньому не вказано, які конкретно документи не були надані позивачем та графа «Додаткова інформація» (зазначити конкретні документи)» не заповнена, що вказує на формальне прийняття Комісією ГУ ДПС у Волинській області рішення про відмову у реєстрації в ЄРПН спірних ПН за відсутності обґрунтованих підстав для прийняття таких рішень.

Варто зазначити, що предметом доказування у цій справі є наявність підстав, підтверджених належними та достатніми документами, для реєстрації спірних ПН.

Вказані ПН №7 від 29.07.2024, №8 від 31.07.2024, №2 від 02.08.2024, №5 від 07.08.2024, №6 від 07.08.2024, №7 від 08.08.2024, №8 від 09.08.2024, №9 від 09.08.2024, №10 від 12.08.2024, №11 від 12.08.2024, №12 від 13.08.2024, №13 від 14.08.2024, №14 від 15.08.2024, №15 від 16.08.2024, №16 від 19.08.2024, №17 від 19.08.2024, №18 від 20.08.2024, №19 від 21.08.2024, №20 від 22.08.2024, №21 від 23.08.2024, №22 від 26.08.2024, №23 від 26.08.2024, №24 від 27.08.2024, №25 від 29.08.2024, №26 від 30.08.2024 сформовані за господарськими операціями з продажу продукції «малина органічна свіжа» у взаємовідносинах саме з ТОВ «Агрофрукт» ЛТД. Такі відносини встановлені договором купівлі-продажу біо, органічної продукції від 01.07.2024 №ORG MAN N2-24, з урахуванням додатку №1 до вказаного договору, якими визначено предмет поставки, умови передачі товару від продавця до покупця, умови оплати (т. 1 а.с 200 зворот-203).

Вказані вище ПН складені за фактом поставки товару.

Суд зауважує, що згідно з пунктом187.1 статті 187 ПК Українидатою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно доЗакону України«Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», незалежно від дати накладення електронного підпису.

Отже, для реєстрації спірних ПН позивач має підтвердити подію, яка зумовила складання ПН саме цією датою (зокрема, надати договір купівлі-продажу та документи, що засвідчують факт поставки товару; інші документи є допоміжними та дають змогу зрозуміти зміст взаємовідносин позивача та його контрагента).

Суд враховує, що до повідомлення №1 від 18.09.2024 (т. 1 а.с. 68) позивач долучив копії документів, які безпосередньо стосуються господарських операцій з ТОВ «Агрофрукт» ЛТД, за наслідками яких складено спірні ПН (договір купівлі-продажу біо, органічної продукції від 01.07.2024 №ORG MAN N2-24 та додаток №1 до вказаного договору; видаткові накладні №26 від 29.07.2024, №27 від 31.07.2024, №28 від 02.08.2024, №31 від 07.08.2024, №32 від 07.08.2024, №33 від 08.08.2024, №34 від 09.08.2024, №35 від 09.08.2024, №38 від 12.08.2024, №39 від 12.08.2024, №40 від 13.08.2024, №41 від 14.08.2024, №42 від 15.08.2024, №43 від 16.08.2024, №44 від 19.08.2024, №46 від 19.08.2024, №47 від 20.08.2024, №48 від 21.08.2024, №49 від 22.08.2024, №50 від 23.08.2024, №51 від 26.08.2024, №52 від 26.08.2024, №53 від 27.08.2024, №54 від 29.08.2024, №55 від 30.08.2024, товарно-транспортні накладні №Р26 від 29.07.2024, №Р27 від 31.07.2024, №Р28 від 02.08.2024, №Р31 від 07.08.2024, №Р32 від 07.08.2024, №Р33 від 08.08.2024, №Р34 від 08.08.2024, №Р35 від 09.08.2024, №Р38 від 12.08.2024, №Р39 від 12.08.2024, №Р40 від 13.08.2024, №Р41 від 14.08.2024, №Р42 від 15.08.2024, №Р43 від 16.08.2024, №Р44 від 19.08.2024, №Р46 від 19.08.2024, №Р47 від 20.08.2024, №Р48 від 21.08.2024, №Р49 від 22.08.2024, №Р50 від 23.08.2024, №Р51 від 26.08.2024, №Р52 від 26.08.2024, №Р53 від 27.08.2024, №Р54 від 29.08.2024, №Р55 від 30.08.2024, акт звірки взаємних розрахунків із ТОВ «Агрофрукт», картку рахунку 361 за 9 місяців 2024 року та оборотно-сальдову відомість по рахунку 361 за 9 місяців 2024 року (т. 1 а.с. 200-250, т. 2 а.с. 1-8).

Крім того, суд враховує письмові пояснення позивача №26 від 17.09.20424 (один із додатків до повідомлення №1 від 18.09.2024), в яких зазначив, що ТОВ «Ягоди Волині» зареєстровано в 2019 році та є сільськогосподарським товаровиробником (основний вид діяльності - вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників (код 01.25). Для здійснення господарської діяльності товариство орендує земельні ділянки сільськогосподарського призначення площею 15,5521 га; ці ділянки включено в декларацію платника єдиного податку четвертої групи, яка подана до органу ДПС 16.02.2024. Згідно із штатним розписом станом на 01.04.2024 на підприємстві працює 7 осіб (із них: директор, начальник виробничою відділу, водій автотранспортних засобів, робітники з комплексного обслуговування сільськогосподарського виробництва 3 чол., майстер виробництва). На праві власності підприємство має основні засоби на загальну суму 3177,7 тис.грн. (зокрема, саджанці: малини, суниці садової, суниці дрібноплідної, система крапельного поливу, теплиця, навісне обладнання до трактора-копача, грядко утворювач, навісне обладнання до трактора грядкоутворювач, тунелі з поливом), вказані основні засоби обліковуються на балансі підприємства. Транспортний засіб (автомобіль марки Мерседес ), який підприємство орендує за договором оренди транспортного засобу в ПП «Пастораль», використовується для господарської діяльності для перевезення продукції; стосовно всіх перелічених активів, як власних, так і орендованих, підприємство подано до податкових органів повідомлення за формою №20-ОПП; також підприємство уклало договір з ТОВ «Тарумши» про надання послуг з дискування фрезерування та обприскування. У межах господарської діяльності підприємство має відносини з ключовим контрагентом ТОВ «Агрофрукт» ЛТД згідно договору купівлі-продажу від 01.07.2024 №ORG MAN N2-24 та ТОВ «Ягоди Волині» реалізувало продукцію вказаному контрагенту, на яку були оформлені ПН на дату першої події (т. 1 а.с. 69-70).

На підтвердження вказаних обставин позивач як і на розгляд Комісії, так і суду надав такі документи: відомість про наявність земельних ділянок; податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи, договори оренди земельних ділянок від 24.02.2020, від 24.02.2020, від 11.11.2020, від 17.01.2022, від 17.01.2022, від 17.01.2022, від 17.01.2022 разом з відповідними актами приймання-передачі земельних ділянок в оренди; повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма №20-ОПП); штатний розпис ТОВ «Ягоди Волині» та наказ № 13 від 29.03.2024 про його затвердження; податковий розрахунок сум доходу, нарахованого сплаченого на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за ІІ квартал 2024 року; договір про надання послуг №01/04/2024 від 01.04.2024, укладений з ТОВ «Тарумши», відповідні акти надання послуг, акт звірки взаємних розрахунків з ТОВ «Тарумши» за період квітень-серпень 2024 року, банківську виписки про оплату послуг; договір оренди автомобіля від 06.05.2021, укладений з ПП «Пастораль», акт приймання-передачі до вказаного договору, відповідні акти здачі-прийняття робіт (надання послуг), акт звірки взаєморозрахунків з ПП «Пастораль» станом на 10.09.2024, платіжні інструкції на оплату послуг оренди автомобіля; договір купівлі-продажу нафтопродуктів через мережу АЗС №433/12/19 від 05.12.2019, укладений з ТОВ «Нафтова компанія «Аветра», з додатками до нього, акт звірки взаємних розрахунків з ТОВ «Нафтова компанія «Аветра» за період з 01.01.2024 по 30.06.2024, відповідні видаткові накладні, акти приймання-передачі ПММ, акти списання палива; подорожні листи за червень-серпень 2024 року; відповідні видаткові накладні на придбання у постачальників добрив, засобів захисту рослин, біопрепаратів, які використовуються у процесі вирощування сільськогосподарської продукції, та відповідні акти про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин за травень-липень 2024 року (т. 1 а.с. 71-119, т. 2 а.с. 9-18).

У повідомленнях про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 23.09.2024 Комісія ГУ ДПС у Волинській області вказала на необхідність подання копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН: первинних документів щодо придбання послуг, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків та інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у ПН, а у графі «додаткова інформація» вказаних повідомлень зазначено: «надати пояснення та підтверджуючі документи щодо залучення трудових ресурсів до виконання робіт (надання послуг), а також документи щодо сплати податків та зборів із заробітної плати працівників» (т. 2 а.с. 19-68).

25.09.2024 позивач подав повідомлення від 19.09.2024 №1, пояснення №29 від 25.09.2024 та додаткові документи (т. 2 а.с. 69-140). При цьому у поясненнях №29 від 25.09.2024 позивач вказав, що у ТОВ «Ягоди Волині» офіційно працевлаштовано згідно штатного розпису 7 працівників, але для збору продукції підприємство ще уклало договори підряду і залучило 10 працівників. Оплата згідно договору становить 9000,00 грн в місяць, з врахуванням податків передбачених чинним законодавством, після закінчення сезонних робіт по збору продукції (копії договорів підряду надаються); також повторно зазначив, що укладено договір про надання послуг №01/04/2024 від 01.04.2024 з ТОВ «Тарумши», згідно якого надаються послуги дискування, фрезерування та обприскування культур, договір оренди автомобіля від 06.05.2022 з ПП «Пастораль», який використовується для господарської діяльності для перевезення продукції (відповідні договори, акти платіжні інструкції, акти звірки, акти надання послуг додаються) (т. 2 а.с. 70 зворот-71). При цьому, позивач повторно подав, зокрема, штатний розпис ТОВ «Ягоди Волині» та наказ № 13 від 29.03.2024 про його затвердження, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого сплаченого на користь платників податків-фізичних осіб за ІІ квартал 2024 року, відповідні документи у взаємовідносинах з ТОВ «Тарумши та ПП «Пастораль», а також заключну виписку за період з 01.07.2024 по 17.09.2024, розрахункові відомості за липень-серпень 2024 року, картки рахунку 642, 651 за січень-серпень 2024 року, платіжні інструкції №8737 від 06.08.2024, 8845 від 09.08.2024, №8979 від 14.09.2024, №9005 від 16.08.2024, №9087 від 20.08.2024, №9199 від 23.08.2024, №9283 від 27.08.2024, №9366 від 30.08.2024, №9413 від 03.09.2024, №9525 від 06.09.2024, які підтверджують оплату ТОВ «Агрофрукт» ЛТД придбаної продукції, та оборотно-сальдову відомість по рахунку 361 та картку рахунку за 9 місяців 2024 року.

Крім того, позивач до повідомлення від 19.09.2024 №1 (фактично подано 25.09.2024) долучив укладені 01.07.2024 договори підряду №01/07 (укладений із ОСОБА_1 ), №02/07 (укладений із ОСОБА_2 ), №03/07 (укладений із ОСОБА_3 ), №04/07 (укладений із ОСОБА_4 ), №05/07 (укладений із ОСОБА_5 ), №06/07(укладений із ОСОБА_6 ), №07/07 (укладений із ОСОБА_7 ), № 08/07 (укладений із ОСОБА_8 ), №09/07 (укладений із ОСОБА_9 ), №10/07 (укладений із ОСОБА_9 ) (т. 2 а.с.94-108). Відповідно до умов вказаних договорів підряду від 01.07.2024 замовник ТОВ «Ягоди Волині» доручив, а підрядчики зобов`язалися самостійно виконати роботу по збору ягід, польових робіт, пов`язаних із вирощуванням культур. Відповідно до пунктів 5.1, 5.2, 5.3, 6.1 вказаних договорів розмір винагороди складає 9000,00 грн за місяць; вартість робіт зазначена із врахуванням податків, передбачених чинним законодавством; оплата здійснюється по закінченню сезонних робіт та збору продукції (ягід); розрахунки за виконані роботи проводяться в гривнях шляхом виплати грошових коштів підрядчику по закінченню сезону.

Отже, фактично позивач надав на розгляд Комісії документи, які у нього витребовувалися згідно повідомлень від 23.09.2024 та були наявні станом на вересень 2024 року, а саме пояснення та відповідні підтверджуючі документи щодо залучення трудових ресурсів до виконання робіт (надання послуг), а також документи щодо сплати податків та зборів із заробітної плати працівників (штатних).

У свою чергу, зважаючи на зміст договорів підряду від 01.07.2024 винагорода працівникам, які виконували роботи по збору ягід, польових робіт, повинна була бути виплачена по закінченню сезону, про що було наголошено позивачем у поясненнях №29 від 25.09.2024. Вказане пояснює те, що позивач у вересні 2024 року не міг надати документи щодо сплати податків та зборів із заробітної плати вказаних працівників, позаяк сезон збору ягід та проведення необхідних польових робіт закінчився після першої декади жовтня 2024 року.

Поряд з тим, зважаючи на вище наведене позивач до матеріалів справи долучив відомість на виплату готівки за жовтень 2024 року, платіжні інструкції від 15.10.2024 №724, №725, №726, які підтверджують сплату військового збору, єдиного внеску, ПДФО згідно договорів підряду від 01.07.2024, додатки 1, 4, 5 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам», «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» та «Відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби» за 1, 2, 3 місяці ІІІ кварталу 2024 року (т. 2 а.с. 166-179).

Суд наголошує, що подані позивачем на розгляд Комісії ГУ ДПС у Волинській області документи підтверджують господарські операції з ТОВ «Агрофрукт» ЛТД, за наслідками яких складно спірні ПН, та ці документи є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію в ЄРПН вказаних ПН.

Вказані первинні документи відповідають встановленим вимогам щодо форми та змісту, у суду відсутні підстави ставити під сумнів достовірність відображених у цих документах даних про господарські операції, передбачених законом підстав для позбавлення права позивача на реєстрацію спірних ПН в ЄРПН судом під час розгляду цієї справи не встановлено.

При вирішенні спору суд враховує правові висновкиВерховного Суду у постанові від 07.12.2022 у справі №500/2237/20, відповідно до яких суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції, за наслідками якої складено ПН, подану для реєстрації в ЄРПН, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в ПН, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією. Предметом розгляду у справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації ПН, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом. При розгляді таких спорів, крім іншого, має бути встановлено настання обставини, яка обумовлює обов`язок платника податків скласти податкову накладу та зареєструвати її в ЄРПН відповідно до пункту187.1 статті 187 ПК України.

Суд також наголошує на тому, що під час реєстрації ПН проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми критеріями шляхом дослідження документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної саме у ПН. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.

Така правова позиція вже неодноразово викладалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 28.11.2019 у справі №1640/2650/18, від 23.10.2018 у справі №822/1817/18, від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18.

Приймаючи рішення про реєстрацію ПН, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій платника податку на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормамиПК України(постанови Верховного Суду від 03.10.2023 у справі №380/4146/22, від 13.12.2023 у справі №500/4191/22).

Відповідачами не підтверджено факт виявлення об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем продажу власне вирощеної продукції («малина органічна свіжа» та відповідність господарських операцій ознакам ризиковості.

На підставі аналізу норм законодавства, що врегульовує спірні правовідносини, та встановлених обставин у справі, зокрема, зважаючи на наявність у позивача передбачених законодавством документів стосовно господарських операцій, які обумовлюють складання спірних ПН, надання ним достатніх документів для прийняття рішення про реєстрацію таких ПН в ЄРПН, в контролюючого органу не було обґрунтованих причин для відмови у її реєстрації.

Отже, суд дійшов висновку про те, що рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 30.09.2024 №11841604/43375525, №11841605/43375525, №11841606/43375525, №11841607/43375525, №11841608/43375525, №11841609/43375525, №11841610/43375525, №11841611/43375525, №11841612/43375525, №11841613/43375525, №11841614/43375525, №11841615/43375525, №11841616/43375525, №11841617/43375525, №11841618/43375525, №11841619/43375525, №11841620/43375525, №11841621/43375525, №11841622/43375525, №11841623/43375525, №11841624/43375525, №11841625/43375525, №11841626/43375525, №11841627/43375525, №11841628/43375525 прийняті безпідставно та підлягають скасуванню, тому позов у цій частині позовних вимог суд задовольняє.

Крім того, підлягають до задоволення позовні вимоги про зобов`язання вчинити дії, виходячи з такого.

За приписами частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Пунктом 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (зі змінами) передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання такої події, як набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).

Відповідно до пункту 20 вказаного Порядку внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимогиабзацу десятогопункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваних рішень, а подані позивачем пояснення та документи, на думку суду, підтверджують здійснення господарських операцій, по яких складені спірні ПН, ознак порушення вимог законодавства щодо їх складення вони не містять та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію вказаних ПН, тому з метою повного та ефективного захисту прав позивача похідні позовні вимоги про зобов`язання зареєструвати ПН №7 від 29.07.2024, №8 від 31.07.2024, №2 від 02.08.2024, №5 від 07.08.2024, №6 від 07.08.2024, №7 від 08.08.2024, №8 від 09.08.2024, №9 від 09.08.2024, №10 від 12.08.2024, №11 від 12.08.2024, №12 від 13.08.2024, №13 від 14.08.2024, №14 від 15.08.2024, №15 від 16.08.2024, №16 від 19.08.2024, №17 від 19.08.2024, №18 від 20.08.2024, №19 від 21.08.2024, №20 від 22.08.2024, №21 від 23.08.2024, №22 від 26.08.2024, №23 від 26.08.2024, №24 від 27.08.2024, №25 від 29.08.2024, №26 від 30.08.2024 в ЄРПН датою їх подання на реєстрацію належить також задовольнити.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зважаючи на те, що суд задовольняє позов, то на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача ГУ ДПС у Волинській області (яким винесено протиправні рішення) необхідно стягнути судовий збір у розмірі 60560,00 грн., сплата якого підтверджується платіжною інструкцією від 16.12.2024 №769 (т.1 а.с. 18).

Керуючись статтями 243 - 246, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області від 30.09.2024 №11841604/43375525, №11841605/43375525, №11841606/43375525, №11841607/43375525, №11841608/43375525, №11841609/43375525, №11841610/43375525, №11841611/43375525, №11841612/43375525, №11841613/43375525, №11841614/43375525, №11841615/43375525, №11841616/43375525, №11841617/43375525, №11841618/43375525, №11841619/43375525, №11841620/43375525, №11841621/43375525, №11841622/43375525, №11841623/43375525, №11841624/43375525, №11841625/43375525, №11841626/43375525, №11841627/43375525, №11841628/43375525.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Товариством з обмеженою відповідальністю «Ягоди Волині» податкові накладні №7 від 29.07.2024, №8 від 31.07.2024, №2 від 02.08.2024, №5 від 07.08.2024, №6 від 07.08.2024, №7 від 08.08.2024, №8 від 09.08.2024, №9 від 09.08.2024, №10 від 12.08.2024, №11 від 12.08.2024, №12 від 13.08.2024, №13 від 14.08.2024, №14 від 15.08.2024, №15 від 16.08.2024, №16 від 19.08.2024, №17 від 19.08.2024, №18 від 20.08.2024, №19 від 21.08.2024, №20 від 22.08.2024, №21 від 23.08.2024, №22 від 26.08.2024, №23 від 26.08.2024, №24 від 27.08.2024, №25 від 29.08.2024, №26 від 30.08.2024 датою їх подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ягоди Волині» судовий збір у розмірі 60560,00 грн. (шістдесят тисяч п`ятсот шістдесят грн 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Ягоди Волині» (45601, Волинська область, село Липини, вулиця Лесі Українки, 11, код ЄДРПОУ 43375525).

Відповідач-1: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, ідентифікаційний код ВП 44106679).

Відповідач-2: Державна податкова служба України (04053, місто Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).

Суддя О. О. Андрусенко

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2025
Оприлюднено27.03.2025
Номер документу126096360
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —140/14949/24

Ухвала від 26.05.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 26.05.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 08.05.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 02.05.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Рішення від 02.04.2025

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Рішення від 25.03.2025

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 20.01.2025

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 30.12.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні