Герб України

Постанова від 25.03.2025 по справі 727/2437/25

Шевченківський районний суд м. чернівців

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 727/2437/25

Провадження № 2-а/727/62/25

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(вступна та резолютивна частини)

24 березня 2025 року

Шевченківський районний суд міста Чернівці у складі:

головуючої судді Бойко М.Є.,

за участю секретаря судових засідань Васківчук В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в м. Чернівці, справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови №3734 у справі про адміністративне правопорушення від 09.09.2024 року,

ВСТАНОВИВ:

У лютому 2025 року ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить скасувати як незаконну постанову №3734 від 09.09.2024року начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 - полковника ОСОБА_2 про накладення адміністративного стягнення в справі про адміністративне правопорушення за ч. 3 ст. 210 КУпАП у розмірі 17 000,00 гривень.

В обґрунтування таких вимог позивач вказує наступне.

В оскаржуваній постанові зазначено, що він, будучи військовозобов`язаним, під час дії воєнного стану не уточнив впродовж 60-ти днів з дня набрання чинності Указу Президента про оголошення мобілізації свої персональні дані через Центр комплектування,електронний кабінет або в Центрі з наданням адміністративних послуг, чим порушив вимоги додатку №2 Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів в редакції від 11.07.2024 року, що затверджені постановою КМУ №1487, та вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.3 ст.210 КУпАП. Одночасно - в самому тексті цієї постанови йдеться про доведеність його вини за ч.3 ст. 210-1 КУпАП, а також не вказано, які саме пункти «Правил військового обліку, призовників, військовозобов`язаних та резервістів» ним було порушено, які саме відомості ним не були оновлені та коли саме ним було вчинене адміністративне правопорушення, отже, пред`явлене йому обвинувачення є неконкретним, а сама постанова №3734 від 09.09.2024 року необґрунтованою та протиправною .

Указ Президента №69/2022 було видано 24.02.2022 року, тобто, на думку позивача, у випадку не уточнення військовозобов`язаними своїх персональних даних впродовж 60 днів, датою вчинення адміністративного правопорушення є 26.04.2022 року.

Крім того, відповідачем не враховано положення примітки до ст.210 КУпАП, згідно якої положення ст.ст. 210,210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів персональних даних щодо них шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами та базами даних, держателем яких є державні органи.

Також, ОСОБА_1 просив суд поновити йому строк на звернення до суду з позовом як пропущений з поважних причин, оскільки копію оскаржуваної постанови він отримав лише 16.02.2025 року.

Ухвалою Шевченківського районного суду м. Чернівці від 28лютого 2025року відкрито спрощене позовне провадження в справі.

10 березня 2025 року представником відповідача - ІНФОРМАЦІЯ_1 подано відзив на позовну заяву, в якому він проти задоволення позовних вимог заперечує, вказуючи на їх безпідставність та законність притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210 КУпАП, а також на правомірність дій працівників ІНФОРМАЦІЯ_3 , оскільки, не уточнивши свої облікові дані протягом 18.05-16.07.2024 року, позивач порушив правила військового обліку під час дії особливого періоду. Також, у відзиві на позов зазначено, що матеріали адміністративної справи відповідають вимогам ст.235 КУпАП, протокол складено правильно, правопорушник під особистий підпис був повідомлений про час і місце розгляду справи, права, визначені ст.268 КУпАП, йому роз`яснені, обставини, що виключають здійснення провадження у справі та визначені в ст. 247 КУПАП , відсутні.

20 березня 2025 року представник позивача адвокат Бідашко О.Є. подав до суду відповідь на відзив на позов, в якому виклав обставини та доводи, які є аналогічними зазначеним у позовній заяві.

У судове засідання 11 березня 2025 року сторони не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, письмово просили його проводити в їх відсутність.

Згідно з ч.1 ст.205 КАС України неявка у судове засідання учасників справи, яких належним чином повідомлено про дату, час та місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті.

Відповідно до ч.4 ст.229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов такого висновку.

Судом встановлено, що 02.09.2024 року відносно позивача ОСОБА_1 головним спеціалістом відділення обліку мобілізаційної роботи ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_3 складено протокол 4 №474, відповідно до якого 02 вересня 2024 року, о 12 год.05 хв. ОСОБА_1 порушив ч.3 ст. 210 КУпАП, а саме не уточнив протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, свої персональні дані через Центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет призовника, військовозобов?язаного, резервіста, або у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, в порушення п.1.1. Правил військового обліку в особливий період не перебував на військовому обліку за місцем проживання.

Зі змісту даного протоколу вбачається, що його складено у присутності ОСОБА_1 , останнім власноруч підписано, будь-яких заперечень викладених у ньому обставин позивач не зазначив, також його було ознайомлено з правами та обов`язками відповідно до ст.63 Конституції України та ст.268 КУпАП і повідомлено під підпис про те, що розгляд справи про адміністративне правопорушення відбудеться о 11 год. 00 хв. 09 вересня 2024 року в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_1 , кабінет №24.

В подальшому, 09.09.2024 року відносно позивача ухвалено постанову №3734, відповідно до якої громадянин ОСОБА_1 , який є військовозобов`язаним, під час дії воєнного стану не уточнив в продовж 60 днів з дня набрання чинності Указу президента про оголошення мобілізації свої персональні дані через Центр комплектування, електронний кабінет або в центрі з надання адміністративних послуг, чим порушив вимоги додатку №2 Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів в редакції від 11.07.2024 року, що затверджені постановою КМУ №1487 та скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч.3 ст.210 Кодексу України про адміністративні правопорушення за яке на нього накладено адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 17 000 грн.

Даних про те, що позивач вищезазначену постанову отримав раніше, ніж 16.02.2025 року матеріали справи не містять , а тому суд вважає, що строк на її оскарження, визначений ст.121 КАС, ним пропущений з поважних причин, в зв`язку із чим його слід поновити.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно даних додатку "Резерв+" ОСОБА_1 перебуває на обліку у ІНФОРМАЦІЯ_5 (Новоселиця), має звання солдат, спеціальність - діловод. Дата уточнення даних - 02.09.2024 року.

Відповідно до абз. 7 ч. 3ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»військовозобов`язані протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, зобов`язані уточнити свої облікові дані через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження.

Згідно з ч. 10ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу»громадяни України, які підлягають взяттю на військовий облік, перебувають на військовому обліку призовників або у запасі Збройних Сил України, у запасі Служби безпеки України, розвідувальних органів України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані:

уточнити протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, свої персональні дані через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

Також, згідно пп. 10-1 п. 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів (Додаток 2 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487)призовники, військовозобов`язані та резервісти повинні: у період проведення мобілізації (крім цільової) та/або протягом дії правового режиму воєнного стану уточнити протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, свої персональні дані через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

Положеннями п. 1 ч. 2 розділу ІІ «;Прикінцеві та перехідні положення» Закону України № 3633-ІХ від 11.04.2024 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку", який набрав чинності 18 травня 2024 року, визначено, що під час діїУказу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 24 лютого 2022 року № 65/2022, затвердженогоЗаконом України "Про затвердження Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 03 березня 2022 року № 2105-IX, громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов`язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв`язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані: у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста (за наявності).

Відповідно до ч.1ст.210 КУпАПпорушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною 3ст.210 КУпАПпередбачено, що вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно дост. 246 КУпАПпорядок провадження в справах про адміністративні правопорушення в органах (посадовими особами), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення, визначається цим кодексом та іншими законами України.

Згідно зі статтею 235 Кодексу України про адміністративні правопорушеннятериторіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України).

Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

Як передбаченостаттею 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення,орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Таким чином, враховуючи вимоги абз.7 ч.3ст.22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», всі військовозобов`язані, крім тих що відносяться до абз.2-6, зобов`язані протягом 60 днів уточнити свої облікові дані через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження.

Нормами вказаногоЗакону визначено 60-денний строк для уточнення облікових даних, останній день якого припадав на 16.07.2024.

Оже, доводи позивача про відсутність у нього такого обов`язку є хибними та не приймаються судом до уваги як необґрунтовані та безпідставні.

Також суд наголошує, що чинним законодавством передбаченотри способи, якими громадяни України, які перебувають на території України та які перебувають на військовому обліку, повинні були уточнити свої персональні дані з 18.05.2024 по 16.07.2024 (включно), а саме:

-через центр надання адміністративних послуг;

-через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста;

-у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

Оскільки, як вбачається з протоколу та оскаржуваної постанови, та встановлено судом ОСОБА_1 , будучи військовозобов`язаним, під час дії воєнного стану не уточнив впродовж 60-ти днів з дня набрання чинності Указу Президента про оголошення мобілізації свої персональні дані, що є його обов`язком, через Центр комплектування,електронний кабінет або в Центрі з наданням адміністративних послуг, чим порушив вимоги додатку №2 Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів в редакції від 11.07.2024 року, що затверджені постановою КМУ №1487, суд вважає що такі дії його вірнокваліфіковані відповідачем за ч. 3ст. 210 КУпАП, всі обставини скоєння адміністративного правопорушення та його суть викладені відповідачем відповідно до її диспозиції, помилкове зазначення у постанові ч.3 ст.210-1 є простою технічною помилкою та не впливає на правильність притягнення позивача у даному випадку до адміністративної відповідальності .

Крім того, зі змісту позову вбачається, що позивач не заперечує факту неуточнення ним своїх військово-облікових даних.

Жодних належних доказів на спростування вказаних вище обставин ОСОБА_1 не надав.

Щодо доводів позивача про порушення відповідачем строків притягнення його до адміністративної відповідальності за вчинення даного правопорушення, суд зазначає, що відповідно до частини 7статті 38 КУпАПадміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями210,210-1цьогоКодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

Позивач мав уточнити дані з 18.05.2024 по 16.07.2024 включно. Тож, оновлення даних в будь-який інший день після 17.07.2024 утворює склад правопорушення, передбаченого ч. 3ст. 210 КУпАП. Позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за скоєння адміністративного правопорушення, що передбачене ч. 3ст. 210 КУпАП, постановою№ 3734 від 09.09.2024, тобто у строк не пізніше одного року з дня його вчинення.

Посилання позивача на неврахування відповідачем примітки до статті 210 КУпАП суд вважає неспроможними та такими, що не заслуговують на увагу, оскільки чинне законодавство зобов`язувало саме позивача вчинити певні дії, і уточнити свої персональні дані у встановлений строк, які могли бути вчинені тільки ним особисто у один із визначених способів. Держатель Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів може перевірити чи уточнив військовозобов`язаний свої персональні дані, але обов`язок такого уточнення покладається саме на військовозобов`язаного, яким є позивач.

До того ж, інформаційно-комунікаційні системи, реєстри, бази даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, можуть не містити окремих даних, які необхідно було оновити до 16.07.2024, зокрема, актуального номеру телефону, адреси електронної пошти.

З урахуванням наведеного суд вважає, що постанова № 3734 від 09.09.2024 начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 - полковника ОСОБА_2 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 3ст. 210 КУпАП є правомірною та підстави для її скасування відсутні, отже, позовні вимоги останнього задоволенню не підлягають.

Оскільки суд відмовляє у задоволенні позовних вимог, судові витрати понесені позивачем не підлягають розподілу.

На підставівикладеного та,керуючись ст.ст.7,9,19,90,72,77-78,139,243-246,250,286Кодексу адміністративногосудочинства України,суд

УХВАЛИВ:

Поновити ОСОБА_1 строк на оскарження постанови начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 полковника ОСОБА_2 №3734 від 09.09.2024 року за ч.3 ст. 210 КУпАП про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 17000,00 грн.

У задоволенні позову ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови №3734 у справі про адміністративне правопорушення від 09.09.2024 року повністю відмовити.

Рішення може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі протягом десяти днів з дня його проголошення апеляційної скарги.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення , якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасник справи,якому повнийтекст рішеннясуду небуло врученоу деньйого проголошенняабо складання,має правона поновленняпропущеного строкуна апеляційнеоскарження:на рішеннясуду -якщо апеляційнаскарга поданапротягом десятиднів здня врученняйому повногорішення суду.

Повний текст рішення складено 25.03.2025 року.

Суддя М.Є. Бойко

СудШевченківський районний суд м. Чернівців
Дата ухвалення рішення25.03.2025
Оприлюднено27.03.2025
Номер документу126119834
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —727/2437/25

Ухвала від 08.07.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Постанова від 20.05.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 05.05.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 09.04.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Постанова від 25.03.2025

Адміністративне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Бойко М. Є.

Постанова від 28.02.2025

Адміністративне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Бойко М. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні