Для доступу до отримання резюме судової справи необхідно зареєструватися або увійти в систему.
РеєстраціяСправа № 159/1037/25
Провадження № 3/159/601/25
КОВЕЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 березня 2025 року м. Ковель
Суддя Ковельського міськрайонного суду Волинської області Денисюк Т.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (РНОКПП НОМЕР_1 ), адреса: АДРЕСА_1 , керівник «Виробничого об`єднання «Ковельсільмаш» (код ЄДРПОУ 31533318),
за вчинення правопорушення, передбаченого частиною першою статті 163-1 КУпАП,
у с т а н о в и в :
Згідно зпротоколом проадміністративне правопорушення№1553від 26.12.2024керівнику ТОВ«Виробниче об`єднання«Ковельсільмаш» ОСОБА_1 ставиться упровину порушення порядку ведення податкового обліку, а саме:
- п.п.39.2.1.2 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39, п.134.1 ст.134, п.п.140.5.5-1 п.140.5 ст.140 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями) -донараховано податок на прибуток в сумі 262163,19 гривень;
- п.198.6 ст.198, п.201.1 ст.201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (зі змінами та доповненнями) - завищено від`ємне значення в сумі 6570 гривень;
- п.49.2 ст.49 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (зі змінами та доповненнями) несвоєчасно подано до податкового органу податкову декларацію з податку на прибуток за І півріччя 2024 року;
- п.63.3 ст.63 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (зі змінами та доповненнями) не повідомлено про наявні об`єкти оподаткування.
Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за частиною першою статті 163-1 КУпАП.
ОСОБА_1 та його захисник Губар Н.В. на виклик до суду не з`явилися, клопотали про розгляд справи без їх участі.
Керуючись положеннями статті 268 КУпАП суддя вважає можливим розглянути справу у відсутності особи.
Захисником Губар Н.В. 13.03.2025 подане письмове клопотання про закриття провадження у справі, яке мотивоване тим, що за результатами перевірки на підставі акту №41047/02-32-07-04/31533318 від 26.12.2024 посадовими особами контролюючого органу складений протокол про адміністративне правопорушення за ч.1 ст.163-1КУпАП відносно ОСОБА_1 .На підставівказаного актупосадовими особамивинесені податковіповідомлення-рішеннята вимогапро сплатуборгу,які ТОВ«ВО «Ковельсільмаш»14.02.2025оскаржило вадміністративному порядкудо ДПСУкраїни шляхомподання скаргив порядкуп.56.2,56.3ст.56ПК України.На цейчас триваєпроцедура оскарження,за результатамирозгляду скаргирішення неприйняте,тому на думку захисника правових підстав для того, щоб стверджувати про наявність факту порушення податкового законодавства, про яке вказується в акті перевірки, а відтак порушень з боку ОСОБА_1 , як відповідальної особи за ведення податкового обліку, немає.
Також захисник звертає увагу суду на те, що акт перевірки є лише службовим документом, що фіксує проведення перевірки. Висновки, викладені в Акті перевірки, є відображенням дій працівників контролюючого органу з виконання податкового контролю та їх результатів та не відповідають критерію юридичної значимості, не створюють для платника жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав та не породжують будь-які обов`язки, що в свою чергу, виключає підстави для притягнення особи до адміністративної відповідальності за наслідками обставин, встановлених в акті перевірки. Будь-яких інших доказів, окрім Акту перевірки і протоколу про адміністративне правопорушення матеріали справи не містять. До закінчення процедури оскарження податкових повідомлень-рішень, винесених на підставі акту перевірки, результати перевірки не можуть бути підставою для висновків щодо наявності в діях відповідальних осіб порушень вимог податкового законодавства.
Окрім того вказала, що ОСОБА_1 не був викликаний у податковий орган для складання протоколу про адміністративне правопорушення, а отже він був позбавлений права надавати пояснення та зауваження щодо змісту протоколу, користуватися іншими процесуальними правами, передбаченими статтею 268 КУпАП.
Враховуючи викладене, вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення щодо встановленого законом порядку ведення податкового обліку.
Вивчивши матеріали справи, суд вважає необхідним провадження у справі закрити враховуючи таке.
Завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
Відповідно до приписів статті 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність (стаття 9 КУпАП).
Доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами (стаття 251 КУпАП).
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення.
Згідно зі статтею 252 КУпАП орган (посадова особа), що розглядає справу про адміністративне правопорушення оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Отже,притягнення особидо адміністративноївідповідальності,можливе лишеза наявностіподії адміністративногоправопорушення тавини особиу йоговчиненні,яка підтвердженаналежними доказами.
Адміністративна відповідальністьза відсутністьподаткового обліку,порушення керівникамита іншимипосадовими особамипідприємств,установ,організацій встановленогозаконом порядкуведення податковогообліку,у томучислі неподанняабо несвоєчаснеподання аудиторськихвисновків,подання якихпередбачено законамиУкраїни,передбачена частиноюпершою статті 163-1 КУпАП.
Суду, окрім протоколу про адміністративне правопорушення, наданий лише акт №41047/02-32-07-04/31533318від 26.12.2024 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ВО «Ковельсільмаш».
Акт перевірки це документ, який складається у передбачених Податковим кодексом України випадках, підтверджує факт проведення перевірки тобто, він відображає роботу перевіряючих органів та містить їх висновки щодо зафіксованих обставин та обґрунтування позиції під час прийняття рішення про визначення грошових зобов`язань, і не дає можливість суду встановити дійсність встановлених порушень, що тягнуть за собою можливість притягнення відповідальної особи до адміністративної відповідальності.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду № 811/119/13-а від 10.05.2018.
Окрім цього, відповідно до п.п.3 та 4 «Інструкції з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення», затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 02.07.2016 року №566 (далі - Інструкція), посадові особи органів доходів і зборів при виявленні адміністративного правопорушення складають протокол про адміністративне правопорушення на бланку за формою згідно з Додатком 1 до цієї Інструкції. Зміст протоколу повинен відповідати вимогам, викладеним у статті 256 КУпАП.
Згідно вимог статті 256 КУпАПу протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адмінправопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Суд встановив, що посадова особа, яка складала протокол, не виконала вимоги статті 256 КУпАП, якою передбачене обов`язкове підписання протоколу особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, а також роз`яснення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, його прав і обов`язків, передбачених статтею 268 КУпАП, про що робиться відмітка у протоколі. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання.
За матеріалами справи протокол складений 26.12.2024 у відсутності особи. Дані про те, що ОСОБА_1 отримав скероване повідомлення про виклик до органу ДПС та копію протоколу суду не надані.
Разом із тим, протокол про адміністративне правопорушення сам по собі, без підтвердження іншими належними та допустимими доказами, не є безумовним та беззаперечним доказом на доведення вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення, і являє собою лише початковий правовий висновок щодо дій певної особи. Окрім цього суд звертає увагу на правильність написання прізвища ОСОБА_1 , яка різниться у протоколі та у акті.
До матеріалів справи не долучено документів, на підставі яких Головним управлінням Державної податкової служби у Вінницькій області встановлено наявність порушень ведення податкового обліку, а лише акт перевірки від 26.12.2024 №41047/02-32-07-04/31533318 не дає можливість суду встановити дійсність встановлених порушень, що тягнуть за собою можливість притягнення відповідальної особи до адміністративної відповідальності.
Суд зауважує, що матеріали справи не містять жодної первинної та іншої звітної документації на підставі якої контролюючий орган дійшов висновку про наявність у діянні ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.
Узгоджене податкове повідомлення-рішення податковим органом до матеріалів справи не долучене.
Отже, будь яких належних, допустимих, достовірних та достатніх документальних доказів, які б підтверджували викладені в Акті, а відтак і в складеному за частиною першою статті 163-1 КУпАП протоколі про адміністративне правопорушення, обставини, посадовою особою, уповноваженою на складення адміністративних матеріалів, суду не надано.
Таким чином, враховуючи, що усі сумніви щодо доведеності вини тлумачаться на користь особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, відсутність у матеріалах справи про адміністративне правопорушення належних і допустимих доказів на підтвердження заявлених податковим органом обставин, суд дійшов висновку, що у діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення.
Провадження у справі підлягає закриттю на підставі пункту 1 частини першої статті 247 КУпАП.
На підставі викладеного та керуючись пунктом 1 частини першої статті 247, статтями 283, 284 КУпАП, суддя
у х в а л и в :
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за частиною першою статті 163-1 КУпАП закрити на підставі пункту 1 частини першої статті 247 КУпАП за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Волинського апеляційного суду через Ковельський міськрайонний суд Волинської області особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, або прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 КУпАП, протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
СуддяТ. В. Денисюк
Суд | Ковельський міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2025 |
Оприлюднено | 28.03.2025 |
Номер документу | 126121054 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Ковельський міськрайонний суд Волинської області
Денисюк Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні