Справа №463/2507/25
Провадження №1-кс/463/2808/25
У Х В А Л А
24 березня 2025 року слідчий суддя Личаківського районного суду м. Львова ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , детективів ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , захисника ОСОБА_6 ,підозрюваного ОСОБА_7 , розглянувши клопотання старшого детектива Підрозділу детективів (на правах самостійного Управління) Територіального управління Бюро економічної безпеки у Львівській області ОСОБА_5 , про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою із визначенням розміру застави, щодо
ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянинаУкраїни,проживаючого заадресою: АДРЕСА_1 ,який підозрюєтьсяу вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.,
встановив:
слідчий, як сторона кримінального провадження, звернувся з клопотанням до слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова, погодженим з прокурором про обрання підозрюваному ОСОБА_8 запобіжного заходу у виді тримання під вартою строком 60 днів із можливістю внесення застави у розмірі 1 998 480 грн.
Клопотання мотивує тим, що детективами Підрозділу детективів (на правах самостійного Управління) Територіального управління Бюро економічної безпеки у Львівській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12024140000000871 від 04.09.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 5 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що тимчасово виконувач обов`язків начальника Управління капітального будівництва Львівської обласної державної адміністрації ОСОБА_7 , зловживаючи своїм службовим становищем та діючи умисно, з метою отримання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, а саме: ДП Державний інститут проектування міст «Містопроект» (ЄДРПОУ 02497909) (далі ДП «Містопроект»), в порушення вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою КМУ від 11.05.2011 № 560 «Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» та будучи відповідальним зі сторони Управління капітального будівництва Львівської обласної державної адміністрації (ЄДРПОУ- 23948842) (далі УКБ ЛОДА) за умовами виконання Договору, не забезпечив проведення комплексної експертизи зазначеного проєкту, не отримавши позитивного висновку проєктної організації, що є завершальним етапом розроблення проектів будівництва, а саме: умисно не перевірив відповідність даного проєкту вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва та прийняв в цілому проєктно-кошторисну документацію із внесеними завідомо неправдивими відомостями в частині розрахунку вартості робі по виготовленню проєктно-кошторисної документації по об`єкту: «Нове будівництво хірургічного корпусу комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівська обласна дитяча лікарня «Охмадит» на вулиці Джорджа Вашингтона, 6 у м. Львові» відповідно до Договору від 25.01.2022 № ПД/1868-11/1-2, що спричинило тяжкі наслідки у вигляді безпідставно перерахованих на адресу ДП «Містопроект» бюджетних коштів в загальній сумі 3 991 305,01 грн., за наступних обставин.
Розпорядженням голови ЛОДА від 18.06.2021 №149/0/8-21 на посаду начальника УКБ ЛОДА з 22.06.2021 призначено ОСОБА_9 .
Наказом начальника УКБ ЛОДА від 18.01.2022 № 4-к на посаду заступника начальника управління начальника відділу технагляду і проектних робіт УКБ ЛОДА з 19.01.2022 призначено ОСОБА_7 .
Відповідно до п. 2.1 наказу начальника УКБ ЛОДА від 01.11.2022 № 48, заступнику начальника управління начальнику відділу технагляду і проектних робіт УКБ ЛОДА ОСОБА_7 надано право першого підпису юридичних, фінансових, банківських документів та фінансової звітності.
При цьому встановлено, що 30.11.2021 УКБ ЛОДА в електронній системі закупівель Prozorro (UA-2021-11-30-011775-c) опубліковано оголошення про відкриття торгів та предметом закупівлі визначено роботи щодо «Виготовлення проектно-кошторисної документації на будівництво нового хірургічного корпусу КНП ЛОР «Охматдит». 13.01.2022 уповноваженою особою УКБ ЛОДА учасника ДП «Містопроект» визначено переможцем вищезазначеної закупівлі з ціновою пропозицією 19 730 103,00 грн з ПДВ.
25.01.2022 між УКБ ЛОДА в особі начальника управління ОСОБА_9 (Замовник) з однієї сторони та ДП «Містопроект» в особі виконувача обов`язки директора ОСОБА_8 (Виконавець) з іншої сторони, укладено договір № ПД/1868-11/1-22 на виготовлення проєктно-кошторисної документації (далі Договір).
Відповідно до п. 1.1 Договору Виконавець зобов`язується виконати в повному обсязі та у визначені Договором (додатками, додатковими угодами до нього) строки, роботи «Виготовлення проектно-кошторисної документації на будівництво нового хірургічного корпусу КНП ЛОР «Охмадит».
Згідно п. 2.1 Договору проектувальна документація повинна містити відповідні креслення, обґрунтування, пояснювальні записки та інші матеріали, що визначають обсяг і зміст робіт, та повинна відповідати вимогам, встановлених Законами України «Про основи містобудування», «Про архітектурну діяльність», державними будівельними нормами, правилами та іншими нормативно-технічними документами у галузі містобудування архітектури.
У відповідності до п. 2.2 Договору виконавець розпочинає виконання проектних робіт тільки після укладення цього договору сторонами та за умовами отримання відповідних вихідних даних.
Згідно до п. п. 3.1-3.3 Договору загальна вартість робіт, які зобов`язується виконати Виконавець за цим Договором та згідно з протоколом погодження договірної ціни (додаток № 1 до договору), становить 19 730 103,00 грн з ПДВ, розрахунки здійснюються в національній валюті України гривні у безготівковій формі шляхом перерахування Замовником протягом 7 робочих днів коштів на розрахунковий рахунок Виконавця згідно оформленого акту приймання-здачі виконаних робіт.
Відповідно до п. п. 4.1, 4.6 Договору Виконавець виконує роботи згідно з вимогами чинних державних будівельних норм та іншими нормативно-технічними документами у галузі містобудування та архітектури, роботи по відповідному етапу вважаються виконаними Виконавцем та прийнятими Замовником з моменту підписання сторонами акту приймання-здачі виконаних робіт.
Пунктом 4.7. Договору передбачено, що у разі наявності обґрунтованих претензій Замовника до результатів робіт, сторонами оформляється протокол з переліком і термінами необхідних доопрацювань. Зазначені доопрацювання здійснюються Виконавцем за власний рахунок. Приймання результатів робіт після усунення недоліків здійснюється у відповідності до пунктів 4.2.-4.5. Договору.
Згідно п. 10.7 Договору цей договір вважається укладеним з моменту його підписання уповноваженими представниками сторін та діє до 31.12.2022 року. В разі невиконання сторонами свої зобов`язань до закінчення строку дії договору, він продовжує дію до повного та належного виконавця сторонами своїх зобов`язань.
Відповідно до п. 10.8 Договору сторони затвердили додатки до договору, що є невід`ємними його частинами: Додаток № 1 (Протокол погодження договірної ціни), Додаток № 2 (Зведений кошторис № 1), Додаток № 3 (Календарний план), Додаток № 4 (Завдання на проектування).
Згідно протоколу погодження договірної ціни на виготовлення проєктно-кошторисної документації на будівництво нового хірургічного корпусу КНП ЛОР «Охмадит» (Додаток № 1), сторонами досягнуто згоди про розмір договірної ціни на виконання проєктно-кошторисної документації в сумі 19 730 103,00 грн з ПДВ. Вказаний протокол є підставою для проведення взаємних розрахунків та платежів між замовником та виконавцем.
Вихідними даними для проєктування зазначені містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки, рішення виконавчого комітету Львівської міської ради про затвердження містобудівних умов та обмежень, завдання на проєктування, медичне завдання, матеріали інженерно-геодезичних та інженерно-геологічних вишукувань, нормативні документи.
У завданні на проектування (Додаток 4) передбачені вимоги до проєктної документації, як стадійність проєктування з визначеннями затверджуваної стадії. Проєктування тристадійне та складається з стадій «ЕП» (ескізний проект), «П» (проект) (затверджувальна частина), «Р» (робоча документація), а на замовника покладено обов`язки щодо проведення комплексної експертизи проєкту. Також у завданні передбачені основні архітектурно-планувальні вимоги і характеристики запроєктованого об`єкта.
Відповідно до Зведеного кошторису № 1 (Додаток № 2) на проєктні, науково-проєктні, вишукувальні роботи з «Виготовлення проєктно-кошторисної документації на будівництво нового хірургічного корпусу КНП ЛОР «Охмадит», ДП «Містопроект» сформовано сім розділів проєктно-кошторисної документації за стадіями проєктування, а саме: кошторис № 1 на вишукувальні роботи (інженерно-геодезичні), кошторис № 2 на вишукувальні роботи (інженерно-геологічні), кошторис № 3 ескізний проект (центр медицини дитинства), кошторис № 4 проєкт (центр медицини дитинства), кошторис №5 проєкт (ОВНС, енергоефективність, енергозбереження, інженерно-технічні засоби та інше), кошторис № 6 проєкт (погодження проєкту зі службами, які експлуатують підземні і надземні комунікації), кошторис № 7 робоча документація (центр медицини дитинства). По кожному із перелічених розділів проектно-кошторисної документації окремо наведені розрахунки вартості проведених робіт.
При цьому, 21.07.2023 тимчасово виконувач обов`язків начальника УКБ ЛОДА ОСОБА_7 уклав з ДП «Містопроект» додаткову угоду № 4 до Договору від 25.01.2022 № ПД/1868-11/1-22 про виготовлення проєктно-кошторисної документації на будівництво нового хірургічного корпусу КНП ЛОР «Охмадит», згідно якої п. 3.1 розділу 3 «Ціна договору та порядок розрахунків Договору про закупівлю робіт за державні кошти № ПД/1868-11/1-22 від 25.01.2022» викладено у наступній редакції: «3.1 Загальна вартість робіт, які зобов`язується виконати Виконавець за цим договором та згідно з протоколом погодження договірної ціни (додаток № 1 до договору) становить 19 730 103, 00 грн з ПДВ 20%. Вартість робіт по даному Договору в межах бюджетного фінансування на 2023 рік становить 9 834 503,50 грн в тому числі ПДВ 20%. Інші умови Договору залишаються незмінними».
Пунктом 6 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою КМУ від 11.05.2011 № 560 «Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі Порядок) визначено, що метою проведення експертизи проектів будівництва (далі Експертиза) є визначення та перевірка якості проектних рішень шляхом виявлення відхилень від вимог до міцності, надійності та довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, зокрема щодо додержання нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, допустимого відсотка забудови земельної ділянки, гранично допустимої висоти будівництва та щільності населення, санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, охорони праці, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, енергозбереження, кошторисної частини проекту будівництва. Експертиза є завершальним етапом розроблення проектів будівництва.
Пунктом 10 Порядку визначено, що обов`язковій експертизі підлягають проекти будівництва об`єктів, що: за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, - щодо додержання нормативів з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо додержання нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення; споруджуються на територіях із складними інженерно-геологічними та техногенними умовами - щодо їх міцності, надійності та довговічності; споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, якщо їх кошторисна вартість перевищує 300 тис грн, а під час дії воєнного стану 1 млн. грн, - щодо кошторисної частини проекту будівництва.
Поділ проєкту будівництва на стадії техніко-економічного обґрунтування, техніко-економічного розрахунку чи ескізного проєкту на черги не звільняє від необхідності обов`язкового проведення експертизи проєктної документації на окрему чергу, що підлягає затвердженню в установленому порядку.
Пунктом 3 Порядку визначено, що при дво- і тристадійному проектуванні проєкти будівництва затверджуються на стадії проєкт та робочий проєкт і схвалюються на стадії техніко-економічне обґрунтування, техніко-економічний розрахунок та ескізний проєкт.
Разом з тим встановлено, що на виконання Договору від 25.01.2022 № ПД/1868-11/1-22, ДП «Містопроект» складено зведений кошторис № 1 на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи з виготовлення проектно-кошторисної документації на будівництво нового хірургічного корпусу КНП ЛОР «Охмадит» (Форма № 1-П), кошторис 1 на вишукувальні роботи інженерно-геодезичні (вишукування) (Форма № 2-П), кошторис 3 на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи ескізний проект (Форма № 2-П), кошторис 4 на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи проект виготовлення проектно-кошторисної документації на будівництво нового хірургічного корпусу КНП ЛОР «Охмадит» (Форма № 2-П) та кошторис 7 на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи робоча документація (Форма № 2-П).
Так, при складанні кошторису № 1 на вишукувальні роботи (етап-«Інженерно-геодезичні вишукування»), застосовано розрахунковий показник площі земельної ділянки в розмірі 8,65 га, що суперечить вихідним даним на проектування, оскільки площа земельної ділянки становить 3,3031 га.
При складанні кошторису № 3 на проєктні, науково-проєктні, вишукувальні роботи (етап «Ескізний проект»), в п. 1 кошторису «Центр медицини дитинства» застосовано розрахунковий показник загальної площі 29 000 м2, що не відповідає дійсності, оскільки необхідно було прийняти розрахунковий показник 23 649,18 м2, в п. 4 «Закрита багатоповерхова стоянка» автотранспорту застосовано розрахунковий показник в розмірі 4 300 м2, що суперечить площі згідно основних техніко-економічних показників об`єкта проектування та становить 3 402,17 м2, в п. 8. «Дитячий фізкультурно-оздоровчий майданчик» застосовано розрахунковий показник 2 елементи, що суперечить кількості, відображеній в проектній документації, де зазначено 1 елемент. В п. 11 «Установки пожежної сигналізації, що захищають об`єкт площею» понад 21 000 до 25 000м2, в п. 12 «При визначенні вартості проектування пожежної сигналізації, що захищають об`єкт площею більш 25 000 м2, в п. 17 «Внутрішній протипожежний водопровід, що захищають об`єкт площею понад 28 000 до 33 000м2 застосовано розрахунковий показник 29 000 м2 загальної площі, що не відповідає дійсності, так як загальна площа будівель та споруд, що планується для нового будівництва становить 27 051,35 м2. В п. 15 «Спринклерні установки водяного і пінного пожежогасіння паркінгу, що захищають об`єкт площею понад 2 000 4 000 м2» та в п. 18 «Внутрішній протипожежний водопровід, що захищають об`єкт площею 4 000 6 000 м2» невірно застосовано розрахунковий показник в розмірі 4 000 м2, оскільки проектована площа становить 3 402,17 м2.
Аналогічно до вищезазначеного, невірно підібрано розрахункові показники при визначені вартості п. п. 1, 4, 8, 12, 15, 17, 18 кошторису № 4 на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи (етап «Проект») та кошторису № 7 на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи (етап «Робоча документація»). При цьому безпідставно враховано завищені коефіцієнти, що стосується особливих архітектурних та містобудівних вимог, а саме коефіцієнти 1,15 та 1,3.
Дані документи відповідно до п. 10.8 Договору від 25.01.2022 № ПД/1868-11/1-22 разом з календарним планом, завданням на проектування та протоколом погодження договірної ціни є додатками до вказаного договору, являються невід`ємними його частинами, та на підставі яких обґрунтовано розмір договірної ціни в сумі 19 730 103,00 грн (з ПДВ), що є підставою для проведення взаємних розрахунків та платежів між замовником та виконавцем.
За наведених обставин, ДП «Містопроект» завищено вартість робіт з виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту «Нове будівництво хірургічного корпусу комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівська обласна дитяча лікарня «Охмадит» на вулиці Джорджа Вашингтона, 6 у м. Львові» на суму 3 608 536,87 грн з ПДВ.
Окрім цього, в проектній документації відсутні проектні рішення, що передбачають влаштування відділення раннього дитинства, інфекційного відділення, що передбачені завданням на проектування та медичним завданням, інженерно-геодезичні вишукування передбачені кошторисом № 1 на вишукувальні роботи у тому числі геодезична зйомка в М 1:2000 та топографо-геодезична зйомка в М 1:500, що передбачені п. 10 завдання на проектування, енергетичний сертифікат, передбачений п. 3 кошторису № 5 на виконання робіт стадії проект, план ліквідації аварійних ситуацій передбачений п. 8 в кошторису № 5 на виконання стадії проект, декларація безпеки, розробка якої передбачена п. 9 кошторису № 5 на виконання робіт стадії проект, проектні рішенні влаштування споруди для розміщення станції лікувальних газів, проектування якої передбачені п. 6 кошторисів № 3 стадії «Ескізний проект» № 7 стадії «Робоча документація».
Також, проектною документацією передбачено три пускових комплекси будівництва усупереч п. 14 завдання на проектування, яким передбачено необхідність проектування будівництва об`єкту в одну чергу, без виділення пускових комплексів, а в кошторисній документації не передбачені додаткові витрати на виконання будівельних робіт в літній та зимовий період, що суперечить п. 13 завдання на проектування.
За наведених обставин, зазначені невідповідності призвели до завищення коштів за проведення робіт з виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту «Нове будівництво хірургічного корпусу комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівська обласна дитяча лікарня «Охмадит» на вулиці Джорджа Вашингтона, 6 у м. Львові» на суму 382 768,14 грн з ПДВ.
В свою чергу, ОСОБА_7 умисно використовуючи своє службове становище в інтересах ДП «Містопроект», всупереч інтересам служби, будучи тимчасово виконуючим обов`язки начальника УКБ ЛОДА та діючи від імені вказаного Управління, підписав Акт здачі-приймання № 16-11 від 24.07.2023 за договором від 25.01.2022 № ПД/1868-11/1-22, засвідчивши виконання його умов та підтвердив отримання проєктно-кошторисної документації.
Разом з тим, ОСОБА_7 не забезпечив проведення комплексної експертизи зазначеного проєкту та отримання позитивного висновку проєктної організації, що є завершальним етапом розроблення проектів будівництва, а саме: умисно не перевірив відповідність даного проєкту вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва та прийняв в цілому проєктно-кошторисну документацію із внесеними завідомо неправдивими відомостями в частині розрахунку вартості виготовлення зазначеної документації.
За наведених обставин, ОСОБА_7 , зловживаючи своїм службовим становищем та діючи умисно, з метою отримання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, а саме: ДП «Містопроект», в порушення вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою КМУ від 11.05.2011 № 560 «Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» та будучи відповідальним зі сторони Замовника за умовами виконання Договору, не забезпечив проведення комплексної експертизи зазначеного проєкту, не отримавши позитивного висновку проєктної організації, що є завершальним етапом розроблення проектів будівництва, а саме: умисно не перевірив відповідність даного проєкту вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва та прийняв в цілому проєктно-кошторисну документацію із внесеними завідомо неправдивими відомостями в частині розрахунку вартості робі по виготовленню проєктно-кошторисної документації по об`єкту: «Нове будівництво хірургічного корпусу комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівська обласна дитяча лікарня «Охмадит» на вулиці Джорджа Вашингтона, 6 у м. Львові» відповідно до Договору від 25.01.2022 № ПД/1868-11/1-2, що спричинило тяжкі наслідки у вигляді безпідставно перерахованих на адресу ДП «Містопроект» бюджетних коштів в загальній сумі 3 991 305,01 грн.
Внаслідок вчинення у вказаний спосіб кримінально протиправних дій, Управлінню капітального будівництва Львівської обласної державної адміністрації завдано шкоду на загальну суму 3 991 305,01 грн, яка у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, чим спричинено тяжкі наслідки.
Таким чином, ОСОБА_7 21.03.2025 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Враховуючи наявність ризиків передбачених ст.177 КПК України просить клопотання задоволити.
Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав, пояснив, що у ході досудового розслідування, встановлена наявність ризиків, передбачених ч.1 ст.177 КПК України, а саме можливість підозрюваного переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду, так як підозрюваний обізнаний про можливу міру покарання у виді позбавленням волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від п`ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, незаконно впливати на учасників кримінального провадження у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
Захисник в судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечив, з мотивів наведених в письмових поясненнях, зазначив що підозра необґрунтована, наведені прокурором ризики не підтверджуються жодними доказами, просить відмовити в задоволенні клопотання.
Підозрюваний в судовому засіданні підтримав думку захисника.
Заслухавши пояснення прокурора, захисника, підозрюваного, оглянувши та перевіривши надані матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
До Єдиного реєстру досудового розслідування внесені дані за № 12024140000000871 від 04.09.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 5 ст. 191 КК України.
21.03.2025 ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Обґрунтованість підозри ОСОБА_7 у вчиненні інкримінованого йому правопорушення, підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме:
- Протоколом тимчасового доступу до речей і документів від 04.11.2024, які перебувають у володінні КНП ЛОР «Львівський обласний клінічний перинатальний центр» (ЄДРПОУ-20761103);
- Протоколом обшуку від 03.10.2024 у приміщеннях Управління капітального будівництва Львівської обласної військової адміністрації, що за адресою: м. Львів, вул. М. Скорика, 17 (ЄДРПОУ-04056049), та вилученими відповідно до вказаного в ньому переліку документами, такими як:
- Розпорядження ЛОВА №634/0/5-22ВА від 25.11.2022;
- Наказ №4-к від 18.01.2022;
- Наказ №48 від 01.11.2022;
- Посадова інструкція заступника начальника управління- начальника відділу технагляду і проектних робіт;
- Акти здачі приймання виконаних проектно-кошторисної документації №34-11 від 13.12.2022, №34-12 від 13.12.2022, №16-11 від 24.07.2023;
- Платіжні доручення №1 від 13.12.2022, №2 від 13.12.2022, платіжна інструкція №2 від 24.07.2023;
- Протоколом обшуку від 03.10.2024 у приміщеннях ДП Державний інститут проектування міст «Містопроект» (ЄДРПОУ-02497909), за адресою: м. Львів, вул. Г.Чупринка, 71;
- Висновком спеціаліста Західного офісу Держаудитслужби від 21.11.2024;
- Висновком експерта за результатами проведення судово будівельно-технічної експертизи від 15.01.2025 №4755-Е;
- Висновком експерта за результатами проведення додаткової судово будівельно-технічної експертизи від 12.02.2025 №467-Е;
- Протоколом допиту свідка ОСОБА_10 від 18.02.2025;
- Протоколом допиту свідка ОСОБА_11 від 19.02.2025;
- Протоколом огляду від 14.03.2025;
Таким чином вважаю, що в ході розгляду клопотання було доведено наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_7 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
У відповідності до п. 4 ч. 2 ст.183 КПК України, запобіжний захід у вигляді тримання під вартою може бути застосований до раніше не судимої особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за який законом передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк понад п`ять років.
ОСОБА_7 підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, за який передбачене покарання у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від п`ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Запобіжні заходи у кримінальному провадженні обмежують права особи на свободу та особисту недоторканість, гарантовані ст.5 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, а тому можуть бути застосовані тільки за наявності законної мети та підстав, визначених КПК України, з врахуванням відповідної практики Європейського суду з прав людини.
В п.36 Рішення від 20.05.2010р., яке ухвалено у справі «Москаленко проти України» (заява № 37466/04) Європейський суд з прав людини зазначив, що суворість покарання, яке може бути призначено, є належним елементом при оцінці ризику переховування від суду чи скоєння іншого злочину. Враховуючи серйозність висунутих щодо заявниці обвинувачень, державні органи могли виправдано вважати, що такий ризик існує.
Отже,враховуючи наведене,слідчий суддяпогоджується ізпозицією прокурорапро наявністьризиків передбаченихч.1ст.177КПК України,а самепро можливістьпідозрюваного переховуватисявід органівдосудового розслідуваннята/абосуду, незаконно впливати на учасників кримінального провадження у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
Беручи до уваги особу підозрюваного, його матеріальний стан та рівень доходів, вважаю, що клопотання детектива підлягає задоволенню частково, оскільки прокурором не надану суду жодних доказів, а також не наведено виключних обставин, які б давали підстави стверджувати, що застава зазначена у межах ч.5 ст.182 КПК України, не здатна забезпечити виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків.
Отже, до підозрюваного слід застосувати запобіжний захід у виді тримання під вартою з визначення розміру застави, у відповідності до вимог ст. 183 КПК України, оскільки підстави для призначення застави у розмірі, який перевищує триста прожиткових мінімумів для працездатних осіб, в судовому засіданні не встановлені.
Із урахуванням обставин по справі, особи підозрюваного, виходячи з вимог ч.5 ст.182 КПК України вважаю, що підозрюваному слід визначити заставу в розмірі 80 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Керуючись вимогами статей 177, 178, 182, 183, 186, 194, 196, 197, 369, 395 КПК України, слідчий суддя
постановив:
клопотання задоволити частково.
Застосувати щодопідозрюваного ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у виді тримання під вартою.
Строк тримання під вартою становить два місяці, тобто до 22 травня 2025 року включно.
Визначити підозрюваному ОСОБА_7 заставу в розмірі 80 прожиткових мінімуму для працездатних осіб в сумі 242 240 грн (двісті сорок дві тисячі двісті сорок гривень).
У випадкувнесення вказаногорозміру застави,на відповіднийрахунок ОСОБА_7 звільняється з-під варти в порядку визначеному ч. 4 ст. 202 КПК України.
У випадку звільнення з-під варти на підозрюваного ОСОБА_7 , покладаються такі обов`язки:
- прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, суду, в провадженні яких перебуватиме дане кримінальне провадження;
- не відлучатися за межі Львівської області, без дозволу слідчого, прокурора, суду;
- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;
- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
З моментузвільнення з-підварти узв`язкуз внесеннямзастави підозрюваний,обвинувачений вважаєтьсятаким,до якогозастосовано запобіжнийзахід увигляді застави.
Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Личаківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2025 |
Оприлюднено | 28.03.2025 |
Номер документу | 126129146 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів |
Кримінальне
Личаківський районний суд м.Львова
Жовнір Г. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні