Ухвала
від 25.03.2025 по справі 420/8074/25
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8074/25

УХВАЛА

25 березня 2025 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Білостоцький О.В., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Центральна військово-лікарська комісія Збройних Сил України про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Центральна військово-лікарська комісія Збройних Сил України, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_1 від 06.11.2024 року №9/227 (будь-які прийняті рішення) Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 щодо встановлення придатності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , до військової служби, у зв`язку з порушенням процедури переогляду військовозобов`язаних згідно Положення про військово-лікарську експертизу в ЗСУ, затвердженого наказом МОЗ України від 14.08.2008 р., №402 зі змінами.

Відповідно до ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі (частина 2 ст. 171 КАС України).

Розглянувши зміст позовної заяви та доданих до неї матеріалів, суд встановив наявність підстав для залишення позову без руху, оскільки позов поданий із порушенням вимог, встановлених КАС України.

За ч.1 ст.42 КАС України учасниками справи є сторони, треті особи.

Згідно ч.1 ст.46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач.

За ч.2 ст.160 КАС України позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.

Відповідно до п.2 ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначається повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.

Водночас, всупереч приписів КАС України, у вказаному адміністративному позові ОСОБА_1 зазначено в процесуальному статусі «заявник» замість «позивач», що свідчить про необхідність надання до суду уточненого адміністративного позову із конкретизацію процесуального статусу учасників справи.

Частиною 1 ст. 5 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Відповідно до п. 4 ч. 5 ст. 160 КАС України зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.

Пунктом 5 ч. 5 ст. 160 КАС України передбачено, що в позовній заяві, зокрема, зазначається виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Відповідно до п. 9 ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.

Суд зазначає, що ч. 9 ст. 160 КАС України визначено право позивача на зазначення в адміністративному позові інших відомостей, необхідних для правильного вирішення спору.

В мотивувальній частині адміністративного позову зазначено наступне: «При проведені огляду Військово-лікарська комісія ІНФОРМАЦІЯ_4 не виконувала вимоги Положення про військово-лікарську експертизу в ЗСУ, затвердженого наказом МОЗ України від 14.08.2008 року №402 зі змінами. Було порушені процедурні моменти проведення огляду. ВЛК не має права порушувати законодавство України та повинна діяти виключно в межах своїх повноважень, забезпечуючи об`єктивність і законність прийнятих рішень».

Разом з тим, в адміністративному позові не наведено чітких обґрунтувань та нормативних приписів, в чому саме виразилось порушення процедури проведення військово-лікарської експертизи Військово-лікарською комісією ІНФОРМАЦІЯ_5 відносно позивача.

Повноваження адміністративного суду у разі задоволення адміністративного позову визначені частиною 2 ст. 245 КАС України, згідно якої суд може прийняти рішення, зокрема про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Відповідно до п.23 ч.1 ст.4 КАС України похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

При цьому суд зазначає, що під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу згідно ч. 1 ст. 5 КАС України, який має формулюватися максимально чітко і зрозуміло, що повинно сприяти ефективному захисту порушених прав та інтересів, у тому числі з огляду на виконання рішення суду.

Як вбачається з мотивувальної частини адміністративного позову, сторона позивача посилається на необхідність скасування висновку ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_1 від 06.11.2024 року №9/227 та затвердження висновку ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_6 , де необхідно вказати усі висновки лікарів (абз.2 ст.7 електронного примірника позовної заяви, поданої через систему «Електронний суд»).

Разом з тим, позивач не заявляє до суду зобов`язальної вимоги, яка була б направлена на захист прав та інтересів позивача в адміністративному судочинстві.

Більш того, позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_1 від 06.11.2024 року №9/227 (будь-які прийняті рішення) Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 щодо встановлення придатності ОСОБА_1 .

Разом з тим, стороною позивача не зазначено та у мотивувальній частині адміністративного позову також не обґрунтовано, які «інші рішення» були прийняті Військово-лікарською комісією ІНФОРМАЦІЯ_2 , що стосуються придатності позивача до військової служби.

Відповідно до положень частини 2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі за клопотанням учасників справи.

Як вбачається з адміністративного позову, позивач зазначає в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Центральну військово-лікарську комісію Збройних Сил України.

Водночас, позивач не обґрунтовує, на які саме права, інтереси або обов`язки Центральної військово-лікарської комісії Збройних Сил України може вплинути рішення у даній справі.

У той же час, як вже зазначалось судом вище, в мотивувальній частині позовної заяви сторона позивача посилається на необхідність затвердження висновку ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_6 .

Разом з тим, ІНФОРМАЦІЯ_7 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, сторона позивача в позовній заяві не зазначає.

Згідно з ч.4 ст.161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

Згідно ст.77 КАС України суд не може витребовувати докази у позивача в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, окрім доказів на підтвердження обставин, за яких, на думку позивача, відбулося порушення його прав, свобод чи інтересів.

За статтею 94 КАС України визначено, що письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом.

Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством.

З прохальної частини адміністративного позову вбачається, що позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_1 від 06.11.2024 року №9/227.

Водночас, примірника вищевказаної постанови ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_1 від 06.11.2024 року №9/227 позивач до суду не надає. Доказів неможливості надання вказаного письмового доказу до суду позивач також не зазначає.

Згідно частини 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

На підставі вищевикладеного суд зазначає, що недоліки позовної заяви повинні бути усунені шляхом надання до суду:

1) належним чином оформленого та обґрунтованого адміністративного позову з вірним визначенням суб`єктного складу сторін та коректним викладенням позовних вимог відповідно до фактичних справи, викладених в позовній заяві, із копією такого позову для сторін по справі або доказами надіслання уточненого позову до їх кабінету в системі «Електронний суд»;

2) доказів, зазначених в ухвалі суду.

Якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до адміністративного суду та приймається до розгляду, про що суд постановляє ухвалу в порядку, встановленому статтею 171 цього Кодексу (ч. ч. 2 та 3 ст. 169).

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що у разі своєчасного виконання ухвали суду та направлення необхідних документів засобами поштового зв`язку, позивачу, з метою попередження повернення судом позовної заяви позивачеві з підстав невиконання вимог ухвали суду про залишення адміністративного позову без руху, необхідно завчасно повідомити суд відповідними засобами зв`язку (телефон, факс, електронна пошта, тощо) про надіслання матеріалів, оскільки згідно з п.1 розділу ІІ Нормативів і нормативних строків пересилання поштових відправлень, затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України № 958 від 28 листопада 2013 року , зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 28.01.2014 року за №173/24950, нормативні строки пересилання простої письмової кореспонденції операторами поштового зв`язку (без урахування вихідних днів об`єктів поштового зв`язку) складають: місцевої - Д+2; у межах області та між обласними центрами України - Д+3, пріоритетної - Д+1, де Д - день подання поштового відправлення до пересилання в об`єкті поштового зв`язку або опускання простого листа чи поштової картки до поштової скриньки до початку останнього виймання; 2, 3 кількість днів, протягом яких пересилається поштове відправлення.

Керуючись приписами ст.ст. 5-12, 2, 4, 49, 59, 160, 161, 169, 171, 256, 294 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Центральна військово-лікарська комісія Збройних Сил України про визнання протиправною та скасування постанови - залишити без руху.

Встановити позивачу для усунення недоліків позовної заяви 10-денний строк з дня отримання копії ухвали.

Роз`яснити позивачу, що у разі неусунення у визначений судом строк недоліків, позов буде повернуто відповідно до приписів ч. 4 п. 1 ст. 169 КАС України.

Ухвалу суду окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.

Ухвала набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 256 КАС України.

Головуючий суддя Білостоцький О.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2025
Оприлюднено28.03.2025
Номер документу126132599
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/8074/25

Ухвала від 08.04.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 25.03.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні