Постанова
від 25.03.2025 по справі 160/6726/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

25 березня 2025 року м. Дніпросправа № 160/6726/23

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Семененка Я.В. (доповідач),

суддів: Бишевської Н.А., Добродняк І.Ю.,

за участю секретаря судового засідання Поспєлової А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 червня 2023 року (суддя Турова О.М.) по справі №160/6726/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Агора-Рент» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и В :

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати в повному обсязі рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8479713/33808320 від 23.03.2023 року Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю АГОРА-РЕНТ (код ЄДРПОУ 33808320) від 21.03.2023 року за № 9055556125.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилався на те, що ним було подано до контролюючого органу Таблицю даних платника податку на додану вартість разом із відповідними поясненнями, за результатами розгляду якої відповідачем прийнято протиправне рішення про неврахування цієї таблиці з посиланням на наявність у контролюючого органу податкової інформації про здійснення платником податку операцій з ризиковим суб`єктом господарювання, водночас, оскаржуване рішення контролюючого органу є необґрунтованим, оскільки не містить належної мотивації підстав та причин його прийняття, зокрема, в ньому відсутні посилання на господарську операцію, яка (згідно з висновком відповідача) є ризиковою, а також на підстави, за яких така операція визнана ризиковою, що у сукупності свідчить про формальність прийнятого рішення та наявність підстав для його скасування.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 червня 2023 року позов задоволено.

Рішення суду фактично мотивовано недоведеністю відповідачем правомірності прийнятого рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

Не погодившись з рішенням суду, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області подало апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову в повному обсязі. Фактично позиція відповідача полягає у тому, що у спірному випадку були наявні підстави для прийняття рішення про

неврахування таблиці даних платника ПДВ через наявність для цього підстав, передбачених приписами постанови КМУ від 11.12.2019 №1165.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить рішення суду першої інстанції залишити без змін з огляду на його законність та обґрунтованість.

Перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції, в межах доводів апеляційної скарги та заявлених вимог, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Встановлені судом першої інстанції обставини справи свідчать про те, що Товариство з обмеженою відповідальністю АГОРА-РЕНТ (код ЄДРПОУ 33808320) зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 19.10.2005р., номер запису про державну реєстрацію 1 224 102 0000 018319, перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області як платник податків з 19.10.2005р., в тому числі є платником податку на додану вартість (далі ПДВ) (свідоцтво платника ПДВ №04216247 від 03.11.2005р.); основний вид діяльності за КВЕД 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Відповідно до відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно позивач є власником офісних, складських та виробничих приміщень і споруд загальною площею 36504,3кв.м., а також орендує три земельні ділянки у м. Дніпро.

02.11.2022р. ТОВ АГОРА-РЕНТ сформовано та направлено до Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Таблицю даних платника податку на додану вартість, яка зареєстрована в контролюючому органі 02.11.2022р. за №9229044808, разом із відповідними поясненнями.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 02.11.2022р. №7554119/33808320 подана ТОВ АГОРА-РЕНТ Таблиця даних платника податку на додану вартість (зареєстрована в контролюючому органі 02.11.2022р. за №9229044808) була врахована.

Однак, в подальшому Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з посиланням на п.19 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165, було прийнято рішення від 07.11.2022р. №7572213/33808320 про неврахування вищевказаної Таблиці даних платника податку на додану вартість з підстави виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

07.11.2022р. позивачем знов сформовано та направлено до Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Таблицю даних платника податку на додану вартість, яка зареєстрована в контролюючому органі 07.11.2022р. за №9231841317, разом із відповідними поясненнями.

За результатами розгляду надісланої позивачем Таблиці даних платника податку на додану вартість (зареєстрованої в контролюючому органі 07.11.2022р. за №9231841317) Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийняла рішення від 09.11.2022р. №7599363/33808320 про неврахування цієї Таблиці даних платника податку на додану вартість з підстави виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

16.11.2022р. позивачем сформовано та направлено до Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Таблицю даних платника податку на додану вартість, яка зареєстрована в контролюючому органі 16.11.2022р. за №9244610305, разом із відповідними поясненнями.

За результатами розгляду надісланої позивачем Таблиці даних платника податку на додану вартість (зареєстрованої в контролюючому органі 16.11.2022р. за №9244610305) Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийняла рішення від 18.11.2022р. №7668294/33808320 про неврахування цієї Таблиці даних платника податку на додану вартість з підстави виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

03.03.2023р. позивачем знов сформовано та направлено до Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Таблицю даних платника податку на додану вартість, яка зареєстрована в контролюючому органі 03.03.2023р. за №9040209297, разом із відповідними поясненнями.

За результатами розгляду надісланої позивачем Таблиці даних платника податку на додану вартість (зареєстрованої в контролюючому органі 03.03.2023р. за №9040209297) Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийняла рішення від 07.03.2023р. №8385423/33808320 про неврахування цієї Таблиці даних платника податку на додану вартість з підстави наявності в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій (ТОВ Ярген груп (код ЄДРПОУ 43625815)).

21.03.2023р. позивачем сформовано та направлено до Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Таблицю даних платника податку на додану вартість, яка зареєстрована в контролюючому органі 21.03.2023р. за №9055556125, разом із відповідними поясненнями від 21.03.2023р. №21 щодо господарської операції з ТОВ Ярген груп (код ЄДРПОУ 43625815), в яких, зокрема, було зазначено, що 01.07.2022р. між позивачем та ТОВ Ярген груп було укладено договір поставки №0107, за умовами якого 19.07.2022р. на адресу покупця ТОВ АГОРА-РЕНТ була здійснена поставка ламінованої підлоги на загальну суму 400034,00грн., в т.ч. ПДВ 66672,33грн.; приймання товару підтверджується видатковою накладною №44 від 19.07.2022р. та товарно-транспортною накладною №1907 від 19.07.2022р.; на підставі рахунку №36 від 14.07.2022р. ТОВ АГОРА-РЕНТ 19.07.2022р. здійснило оплату поставленого товару в повному обсязі, а постачальник - ТОВ Ярген груп оформив та зареєстрував в ЄРПН податкову накладну №10 від 19.07.2022р. на загальну суму 400034,00грн., в т.ч. ПДВ 66672,33грн. (реєстраційний номер 9142846239 від 28.07.2022р.), реєстрація цієї податкової накладної не зупинялася; інших господарських операцій з контрагентом ТОВ Ярген груп позивач не мав.

За результатами розгляду надісланої позивачем Таблиці даних платника податку на додану вартість (зареєстрованої в контролюючому органі 21.03.2023р. за №9055556125) Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийняла рішення від 23.03.2023р. №8479713/33808320 про неврахування цієї Таблиці даних платника податку на додану вартість з підстави наявності в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій (ТОВ Ярген груп (код ЄДРПОУ 43625815)).

Не погодившись з вищевказаним рішенням контролюючого органу про неврахування поданої позивачем Таблиці даних платника податку на додану вартість від 23.03.2023р. №8479713/33808320, позивач звернувся з позовом до суду.

За наслідками перегляду справи суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення позову, з огляду на таке.

Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).

За визначенням, наведеним у пункті 2 вказаного Порядку, таблиця даних платника податку це зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Пунктами 12-20 Порядку №1165 встановлено:

12. Платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

13. У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

14. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

15. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

16. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

17. У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування. У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

18. Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:

така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);

зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

Абзацом 1 пункту 19 Порядку №1165 передбачено, що Комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), яку враховано, зокрема, в автоматичному режимі, що надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, якщо:

стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1;

до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.

Згідно з абз.2 п.19 Порядку №1165 у рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Отже, наведені норми права, зокрема, визначають як підстави для врахування таблиці даних платника податку так і підстави для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку. При цьому, у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування (п.17 Порядку №1165).

Суд першої інстанції правильно звернув увагу на те, що оскаржуване рішення відповідача не містить належної мотивації підстав для його прийняття, зокрема, у цьому рішенні не зазначено яка саме податкова інформація про здійснення ризикових операцій була отримана контролюючим органом, а також не наведено посилань на конкретні господарські операції, які, на думку контролюючого органу, є ризиковими, та на підстави, за яких такі операції визнано ризиковими, і не вказано чи включено суб`єкта господарювання, операції з якими, на думку Комісії контролюючого органу, є ризиковими (ТОВ Ярген груп (код ЄДРПОУ 43625815)) до Переліку ризикових платників, що свідчить про формальність та необґрунтованість прийнятого рішення.

При цьому, у спірному рішенні, не зважаючи на зазначення в ньому у якості підстави його прийняття наявності операцій з ризиковими суб`єктами господарювання, графа Наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій, що, згідно з формою рішення є окремою і самостійною підставою для неврахування поданої таким платником Таблиці даних платника ПДВ, взагалі не заповнена, а вказана підстава зазначена у графі рішення Інше, однак, як вказано вище, і в цій графі господарська операція нерозшифрована взагалі.

Також, як правильно звернув увагу суд першої інстанції, оскаржуване рішення не містить жодних мотивів неврахування/ відхилення наданих позивачем пояснень щодо господарської операції ТОВ Ярген груп, податкова накладна за якими була безперешкодно зареєстрована контролюючим органом в ЄРПН.

Натомість, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення для його прийняття. При цьому мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Отже, враховуючи суть спірних відносин, встановлені у цій справі обставини, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що оскаржуване рішення є необґрунтованим, тобто не відповідає критеріям правомірності, які пред`являються до рішень суб`єктів владних повноважень та які визначені ч.2 ст.2 КАС України.

При цьому, суд апеляційної інстанції погоджується з аргументами ГУ ДПС у Дніпропетровській області про те, що прийняття рішення про неврахування таблиці даних є повноваженнями контролюючого органу. В той же час, як правильно звернув увагу суд першої інстанції, такі повноваження повинні реалізовуватися у спосіб, що визначений законодавством, чого у спірних відносинах відповідачем дотримано не було.

Ураховуючи викладене, суд апеляційної інстанції приходить висновку про те, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та ухвалено рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим підстав для його скасування не існує.

На підставі викладеного, керуючись п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 322, 325 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області залишити без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 червня 2023 року по справі №160/6726/23 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати ухвалення та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки, визначені ст.ст.328, 329 КАС України.

Вступну та резолютивну частини проголошено 25.03.2025

Повне судове рішення складено 26.03.2025

Головуючий - суддяЯ.В. Семененко

суддяН.А. Бишевська

суддяІ.Ю. Добродняк

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2025
Оприлюднено28.03.2025
Номер документу126134612
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/6726/23

Ухвала від 17.04.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 25.03.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 25.03.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 17.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Рішення від 26.06.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 25.04.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні