Ухвала
від 03.11.2010 по справі 11/114-07-3503а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

  

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

"03" листопада 2010 р.                               м. Київ                                        К-20334/07

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

головуючого судді           Пилипчук Н.Г.

суддів                              Бившевої Л.І.

                                        Ланченко Л.В.

                                        Нечитайла О.М.

                                        Степашка О.І.

при секретарі                    Кравченко В.О.

за участю представника

позивача Чепрасова М.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні

касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Приморському районі міста Одеси

на постанову Господарського суду Одеської області від 11.06.2007

та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 04.10.2007

у справі № 11/114-07-3503А

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Епіцентр»

до  Державної податкової інспекції у Приморському районі міста Одеси

про скасування рішень, -

          ВСТАНОВИВ:

Постановою Господарського суду Одеської області від 11.06.2007, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 04.10.2007, позов задоволено. Скасовано рішення ДПІ у Приморському районі м.Одеси від 29.11.2006 № 0006682360 та від  02.04.2007 № 0006682360/2 про застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Державна податкова інспекція у Приморському районі міста Одеси подала касаційну скаргу, якою просить скасувати вказані судові рішення та ухвалити нове судове рішення про відмову у задоволенні позову. Посилається на порушення судами норм матеріального та процесуального права.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника позивача, дослідивши доводи касаційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та  процесуального права, правової оцінки обставин у справі, суд касаційної інстанції дійшов висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню.

Судами попередніх інстанцій встановлені такі обставини.

Рішення ДПІ у Приморському районі м.Одеси від 29.11.2006 № 0006682360 та від 02.04.2007 № 0006682360/2 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 35653 грн. прийняті на підставі акту перевірки ДПА у Одеській області від 18.11.2006 № 0001245 належних ТОВ «Епіцентр»боулінгу, більярду, бара, діско-клубу, розташованих за адресою: м. Одеса, вул. Буніна, 10, яким зафіксовано порушення позивачем вимог п. 1, п. 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері, торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06.07.1995 № 265/95-ВР. Порушення полягало у непроведенні розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, а також незабезпеченні відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій.

Скасовуючи рішення про застосування до позивача штрафних санкцій, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що податковий орган, у супереч вимог ст. 112 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», приступив до проведення позапланової перевірки без надання під розписку позивачу копії наказу керівника податкового органу про проведення позапланової перевірки. Крім того, у ДПА у Одеській області не було законних підстав для проведення перевірки без належним чином оформлених повноважень на проведення перевірки, зокрема направлення на перевірку.

Суд касаційної інстанції не може визнати законними та обґрунтованими судові рішення судів попередніх інстанцій, оскільки вони ухвалені без повного з’ясування обставин, які мали бути підтверджені дослідженими в судовому засіданні доказами.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Суд касаційної інстанції зазначає, що за умови достовірного встановлення факту вчинення з боку суб’єкта підприємницької діяльності порушень встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, зокрема правил торгівлі, встановлених Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», та обґрунтованого застосування до суб’єкта господарювання штрафних (фінансових) санкцій, допущені контролюючим органом певні порушення при здійсненні перевірок, не є безумовною підставою для визнання неправомірним визначення контролюючим органом фінансових санкцій за вказані порушення.

Суди взагалі не надали оцінки зафіксованим актом перевірки порушенням,  не встановили, чи дійсно такі порушення мали місце, не надали правової оцінки позиції податкової інспекції, розміру застосованих штрафних санкцій, обмежившись лише посиланням на порушення порядку проведення перевірки.

Отже, ухвалення судових рішень з порушенням норм процесуального права, тобто без повного та всебічного з’ясування обставин, які мають значення для вирішення справи та які належало встановити при ухваленні судового рішення, могло призвести до неправильного вирішення справи, у зв’язку із чим судові рішення підлягають скасуванню, а справа направленню на новий розгляд до суду першої інстанції.

При новому розгляді суди мають встановити дійсні обставини справи,  всебічно і повно перевірити доводи, на яких ґрунтуються вимоги та заперечення сторін, і, в залежності від встановлених обставин, вирішити спір у відповідності із нормами законодавства, що підлягають застосуванню до даних правовідносин.

Керуючись ст. ст. 220, 221, 223, 227, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції, -

                                                            УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Приморському районі міста Одеси задовольнити частково.

Постанову Господарського суду Одеської області від 11.06.2007 та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 04.10.2007 скасувати, а справу направити на новий розгляд до Одеського окружного адміністративного суду.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, передбачених статтею 237 Кодексу адміністративного судочинства України, за заявою про перегляд даної ухвали, поданої через Вищий адміністративний суд України у порядку, передбаченому статтями 236-2391 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя                                         Н.Г. Пилипчук

Судді                                                            Л.І. Бившева

                                                                      Л.В. Ланченко  

                              

                                                                      О.М. Нечитайло

                                                                      О.І. Степашко

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення03.11.2010
Оприлюднено06.12.2010
Номер документу12614209
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11/114-07-3503а

Ухвала від 03.11.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 08.10.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні