Ухвала
від 27.03.2025 по справі 725/2407/25
ПУТИЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер 725/2407/25

Номер провадження 1-кс/725/441/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.03.2025 Слідчий суддя Першотравневого районного суду м.Чернівці ОСОБА_1 ,

при секретарі: ОСОБА_2

розглянувши клопотання, в кримінальному провадженні №42024266010000163 від 28.06.2024 року, яке подане прокурором Чернівецької окружної прокуратури ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів,-

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Чернівецької окружної прокуратури звернувся до слідчого судді з вищевказаним клопотанням.

В клопотанні посилається на те, що слідчим відділенням розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого відділу Чернівецького районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Чернівецькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному проваджені за

№ 42024266010000163 від 28.06.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 298 Кримінального кодексу України.

Досудове розслідування розпочато за фактом того, що суб`єкти господарювання у процесі здійснення підприємницької діяльності при реконструкції та переплануванні приміщень громадського харчування ймовірно умиснонезаконно пошкодилиоб`єкт культурноїспадщини Будинок житловий зі ОСОБА_4 , який занесено до Державного реєстру нерухомих пам`яток України (охоронний номер пам`ятки № 9/12-Чв), та який розташовано за адресою АДРЕСА_1 .

Згідно з ч. 2 ст. 6 Закону України «Про охорону культурної спадщини», до повноважень виконавчих органів міської ради відповідно до їхньої компетенції належить серед іншого забезпечення дотриманнярежиму використанняпам`яток місцевогозначення,їх територій,зон охорони; забезпечення захисту об`єктів культурної спадщини від загрози знищення, руйнування або пошкодження; організація відповідних охоронних заходів щодо пам`яток місцевого значення та їх територій у разі виникнення загрози їх пошкодження або руйнування внаслідок дії природних факторів чи проведення будь-яких робіт; видання розпоряджень та приписів щодо охорони пам`яток місцевого значення, припинення робіт на цих пам`ятках, їх територіях та в зонах охорони, якщо ці роботи проводяться за відсутності затверджених або погоджених з відповідним органом охорони культурної спадщини програм та проектів, передбачених цим Законом дозволів або з відхиленням від них; інформування органів охорони культурної спадщини вищого рівня про пошкодження, руйнування, загрозу або можливу загрозу пошкодження, руйнування пам`яток, що знаходяться на їх території.

Згідно зі ст. 6-1 Закону України «Про охорону культурної спадщини», дозволи, погодження і висновки, передбачені цим Законом, надаються органами охорони культурної спадщини безоплатно. Набуття суб`єктом господарювання права на провадження будь-яких дій щодо здійснення господарської діяльності на об`єктах культурної спадщини за декларативним принципом забороняється.

Згідно зі ст. 18 вказаного Закону, об`єкти культурної спадщини, що є пам`ятками (за винятком пам`яток, відчуження або передача яких обмежується законодавчими актами України) можуть бути відчужені, а також передані власником або уповноваженим ним органом у володіння, користування чи управління іншій юридичній або фізичній особі за наявності погодження відповідного органу охорони культурної спадщини.

Усі власники пам`яток, щойно виявлених об`єктів культурної спадщини чи їх частин або уповноважені ними органи (особи) незалежно від форм власності на ці об`єкти зобов`язані укласти з відповідним органом охорони культурної спадщини охоронний договір.

При передачі пам`ятки, щойно виявленого об`єкта культурної спадщини чи її (його) частини у володіння, користування чи управління іншій особі істотною умовою договору про таку передачу є забезпечення особою, якій передається пам`ятка, щойно виявлений об`єкт культурної спадщини чи її (його) частина, збереження пам`ятки, щойно виявленого об`єкта культурної спадщини чи її (його) частини відповідно до вимог цього Закону та умов охоронного договору, укладеного власником або уповноваженим ним органом (особою) з відповідним органом охорони культурної спадщини.

Відсутність охоронного договору не звільняє особу від обов`язків, що випливають із цього Закону.

Власник або уповноважений ним орган, користувач зобов`язані утримувати пам`ятку в належному стані, своєчасно провадити ремонт, захищати від пошкодження, руйнування або знищення відповідно до цього Закону та охоронного договору.

Режими використання пам`ятки визначаються науково-проектною (науково-дослідною) документацією, що складається за результатами проведених досліджень.

До визначення у встановленому порядку режиму використання пам`ятки відповідно до частини другої цієї статті режим використання пам`ятки встановлюється відповідно до режимів використання, рекомендованих в обліковій документації або в охоронному договорі.

У разі не визначення режиму використання пам`ятки в обліковій документації, охоронному договорі на пам`ятці допускаються лише консервація, реставрація, музеєфікація, ремонт, пристосування.

Забороняється змінювати призначення пам`ятки, її частин та елементів, робити написи, позначки на ній, на її території та в її охоронній зоні без дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини.

З огляду на викладене в ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження для дослідження обставин, що підлягають доказуванню, надання належної оцінки діям службових осіб, а також повного, всебічного та об`єктивного дослідження обставин, виникла необхідність у призначенні судової будівельно-технічної експертизи з метою визначення відповідностівиконаних будівельнихробіт,окремих елементівоб`єктів нерухомогомайна,конструкцій,виробів таматеріалів вимогамнормативно-правовихактів угалузі будівництва.Зокрема,підлягає вирішеннюпитання «Чивідповідають виконанібудівельні роботина об`єкті(громадськийзаклад « ІНФОРМАЦІЯ_1 »),розташованому заадресою АДРЕСА_1 (або окремі елементи об`єктів нерухомого майна, конструкції, вироби, матеріали тощо) вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (ДБН, СНиП, стандартам, технічним умовам тощо)? Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності?».

Для вирішення зазначеного питання експерту необхідно надати проектну та первинну звітну та виробничу документацію на будівництво об`єкта, документ про приймання в експлуатацію об`єкта будівництва, матеріали технічної інвентаризації на об`єкт, стандарти та технічні умови на виготовлення конструкцій, виробів та матеріалів тощо.

Таким чином, у ході досудового розслідування виникла необхідність в огляді та дослідженні інвентаризаційно-технічної документації (інвентаризаційних справ) та відомості реєстрових книг на відповідний об`єкт нерухомого майна, що розташований за адресою АДРЕСА_1 , яка була створена від початку їх зведення та введення в експлуатацію.

Інвентаризаційно-технічна документація попередніх років на вказаний об`єкт може зберігатись у ІНФОРМАЦІЯ_2 підприємства, яке здійснювало технічну інвентаризаціюоб`єктівнерухомого майна на території м. Чернівці.

Відомості, які містяться у вказаних вище документах, дозволять органу досудового розслідування надати правильну оцінку діям осіб і дотриматися завдання кримінально-процесуального законодавства.

На підставі вищевикладеного просить надати дозвіл слідчому слідчоговідділу Чернівецькогорайонного управлінняполіції Головногоуправління Національноїполіції вЧернівецькій областікапітану поліції ОСОБА_5 ,прокурору Чернівецькоїокружної прокуратури ОСОБА_3 натимчасовий доступдо документів,які перебуваютьу володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_2 ), а саме до інвентаризаційних справ та відомостей реєстрових книг на нерухоме майно за адресою; АДРЕСА_1 .

В судове засідання сторони кримінального провадження не з`явились. Від представника органу досудового розслідування надійшла заява про розгляд клопотання у його відсутності. Клопотання підтримує та просить його задовольнити.

На підставі ч.4 ст. 107 КПК України судове засідання проводилось без технічної фіксації.

Суд, дослідивши письмові матеріали клопотання, вважає, що воно обґрунтоване і підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав:

Прокурор під час розгляду клопотання довів, що документи про доступ до яких він клопоче перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_2 ). Самі по собі та в сукупності з іншими документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та можуть бути використані як докази, які неможливо отримати іншим способом.

Керуючись ст.ст. 131, 132, 159-166 КПК України

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл слідчому слідчоговідділу Чернівецькогорайонного управлінняполіції Головногоуправління Національноїполіції вЧернівецькій областікапітану поліції ОСОБА_5 ,прокурору Чернівецькоїокружної прокуратури ОСОБА_3 натимчасовий доступдо документів,які перебуваютьу володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_2 ), а саме до інвентаризаційних справ та відомостей реєстрових книг на нерухоме майно за адресою; АДРЕСА_1 .

Строк дії цієї ухвали 1 місяць з дня постановлення ухвали.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Слідчий суддя Першотравневого

районного суду м.Чернівці ОСОБА_1

СудПутильський районний суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення27.03.2025
Оприлюднено28.03.2025
Номер документу126148193
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —725/2407/25

Ухвала від 27.03.2025

Кримінальне

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Скуляк І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні