Герб України

Ухвала від 26.03.2025 по справі 127/7334/25

Вінницький міський суд вінницької області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 127/7334/25

Провадження № 2/127/1343/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2025 року м. Вінниця

Суддя Вінницького міського суду Вінницької області Романюк Л.Ф., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Держави України в особі Територіального управління державної судової адміністрації України в Полтавській області про відшкодування моральної шкоди, завданої посадовими особами держави,-

в с т а н о в и в:

07.03.2025 року позивач звернувся до Вінницького міського суду Вінницької області з зазначеною позовною заявою, яку обґрунтовує тим, що 25 січня 2011 року апеляційний суд Полтавської області виніс ухвалу, якою скасував свідомо неправосудну постанову Октябрського райсуда м. Полтави від 14.01.2011 року, чим у черговий раз установив факт неправосудності цієї постанови.

Позивач вважає, що незаконними діями відповідача йому завдано моральну шкоду, просить суд стягнути з Державного бюджету України компенсацію моральної шкоди у розмірі 720000,00 грн. Звільнити його, інваліда 2 групи від сплати судового збору.

Позивач вважає, що відповідно до ч. 4 ст. 28 ЦПК України, позови, пов`язані з відшкодуванням шкоди, можуть пред`являтися за зареєстрованим місцем проживання чи перебування позивача.

Дослідивши позовну заяву та додані до неї документи, суд зазначає наступне.

Позивач при визначенні підсудності справи посилається на ч. 4 ст. 28 ЦПК України. Цією статтею передбачено, що позови, пов`язані з відшкодуванням шкоди, заподіяної особі незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, прокуратури або суду, можуть пред`являтися також за зареєстрованим місцем проживання чи перебування позивача.

З зазначеної норми вбачається, що це правило альтернативної підсудності стосується випадків, коли шкода завдана органами, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, прокуратури та суду.

Відповідно дост.5Закону України«Про оперативно-розшуковудіяльність» доорганів,що здійснюютьтаку діяльністьвіднесено оперативніпідрозділи:Національної поліції-підрозділами кримінальноїта спеціальноїполіції;Державного бюророзслідувань -оперативними,оперативно-технічними,внутрішнього контролю,забезпечення особистоїбезпеки;Служби безпекиУкраїни -оперативними підрозділамиЦентрального управління,регіональних органівта органіввійськової контррозвідки;Служби зовнішньоїрозвідки України-агентурної розвідки,оперативно-технічними,власної безпеки;Державної прикордонноїслужби України-розвідувальним органомцентрального органувиконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону (агентурної розвідки, оперативно-технічним, власної безпеки), підрозділами забезпечення внутрішньої безпеки та власної безпеки, оперативного документування, оперативно-розшуковими та оперативно-технічними; управління державної охорони - підрозділом оперативного забезпечення охорони виключно з метою забезпечення безпеки осіб та об`єктів, щодо яких здійснюється державна охорона; органів і установ виконання покарань та слідчих ізоляторів Державної кримінально-виконавчої служби України; розвідувального органу Міністерства оборони України - оперативними, оперативно-технічними, власної безпеки; Національного антикорупційного бюро України - детективів, оперативно-технічними, внутрішнього контролю; Бюро економічної безпеки України - підрозділами детективів, оперативно- технічними підрозділами.

Проведення оперативно-розшукової діяльності іншими підрозділами зазначених органів, підрозділами інших міністерств, відомств, громадськими, приватними організаціями та особами забороняється.

Відповідно довимог ч.1ст.151ЗУ Про судоустрій і статус суддів, Державна судова адміністрація України є державним органом у системі правосуддя, який здійснює організаційне та фінансове забезпечення діяльності органів судової влади у межах повноважень, установлених законом.

Територіальне управління державної судової адміністрації України в Полтавській області не є органом, що здійснює оперативно розшукову діяльність, не відноситься також до органів прокуратури та суду, не приймає рішення і не здійснює правосуддя.

З огляду на вище викладене, до позову застосовуються загальні правила підсудності, передбачені ч. 2 ст. 27 ЦПК України, якою встановлено, що позови до юридичних осіб пред`являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Територіальне управління державної судової адміністрації України в Полтавській області є юридичною особою публічного права, а отже справа підсудна суду за його місцезнаходженням.

При поданні позовної заяви до суду для визначення підсудності позивачу необхідно було застосовувати ч. 2 ст. 27 ЦПК України.

Порушення правил підсудності відповідно до ст. 376 ЦПК України є підставою для скасування судового рішення.

Відповідно до ч. 9 ст.187 ЦПК України, якщо за результатами отриманої судом інформації буде встановлено, що справа не підсудна цьому суду, суд надсилає справу за підсудністю в порядку, встановленому ст. 31 ЦПК України.

Згідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 ЦПК України, суд передає справу на розгляд іншому суду, якщо справа належить до юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Враховуючи викладене, беручи до уваги місце знаходження відповідача, суд вважає необхідним направити за підсудністю цивільну справу до Октябрського районного суду м. Полтави (вулиця Навроцького, 5, Полтава, Полтавська область, 36000).

Керуючись статтями 27, 28, 31, 32, 187, 353, 354 ЦПК України, суд

у х в а л и в :

Цивільну справуза позовом ОСОБА_1 доДержави Українив особіТериторіального управліннядержавної судовоїадміністрації Українив Полтавськійобласті провідшкодування моральноїшкоди,завданої посадовими особамидержави передатидо Октябрського районного суду м. Полтави (вулиця Навроцького, 5, Полтава, Полтавська область, 36000) за підсудністю.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення. Учасник справи, якому повну ухвалу суду не було вручено у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя:

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення26.03.2025
Оприлюднено31.03.2025
Номер документу126153727
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, прокуратури або суду

Судовий реєстр по справі —127/7334/25

Ухвала від 16.06.2025

Цивільне

Октябрський районний суд м.Полтави

Черняєва Т. М.

Ухвала від 29.05.2025

Цивільне

Октябрський районний суд м.Полтави

Черняєва Т. М.

Ухвала від 29.05.2025

Цивільне

Октябрський районний суд м.Полтави

Черняєва Т. М.

Ухвала від 12.05.2025

Цивільне

Октябрський районний суд м.Полтави

Черняєва Т. М.

Ухвала від 29.04.2025

Цивільне

Октябрський районний суд м.Полтави

Черняєва Т. М.

Ухвала від 26.03.2025

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Романюк Л. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні