Постанова
від 24.03.2025 по справі 569/19244/24
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/19244/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 березня 2025 року м. Рівне

Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Яковлєв Д.В.., розглянувши матеріали, які надійшли з Рівненської митниці ДМС України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканця АДРЕСА_1 , директора ТОВ «ПЛЕНТІ КАР», за ст. 485 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

Протягом 2021 року на підставі зовнішньоекономічного договору №CG/01-2021 від 18.01.2021, укладеного між фірмою «Cars Groups Europe OU» (Karberi 34-14,Tallinna linn, Harju maakond, 13919) та ТОВ "ПЛЕНТІ КАР" (код ЄДРПОУ 43707410, адреса: 43024, Волинська обл., м. Луцьк, Проспект Відродження 24/оф.107) на адресу ТОВ "ПЛЕНТІ КАР" ввезено 49 транспортних засобів.

З метою митного оформлення та випуску у вільний обіг 49 транспортних засобів декларантом ТОВ «ПОНІ-БРОК» ОСОБА_2 на Рівненську митницю подано 49 митних декларації типу ІМ40ДЕ.

До митного оформлення транспортних засобів подавалися товаросупровідні документи: свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів у відповідних іноземних реєстраційних органах; документи купівлі-продажу (invoice).

Також, до митного оформлення подано сертифікати з перевезення товару EUR.1., з метою застосування преференції за кодом 410 (Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС [Абзац перший частини першої статті 29 додатка I-A «Тарифний графік України» до глави 1 розділу IV «Торгівля та питання, пов`язані з торгівлею» (скасування мит) Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони), зокрема:

- Митна декларація UA204020/2021/204729 від 02.02.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A130880 від 29.01.2021, різниця митних платежів 55331,16, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка"MERCEDES-BENZ ", модель "ACTROS", номер шасі : НОМЕР_1 ;

- Митна декларація 204020/2021/206559 від 10.02.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A130891 від 01.02.2021, різниця митних платежів 36416,82, товар/транспортний засіб автомобіль вантажний марка "MERCEDES-BENZ", модель "ATEGO", кузов номер НОМЕР_2 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/212031 від 05.03.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A136178 від 23.02.2021, різниця митних платежів 37581,97, товар/транспортний засіб автомобіль вантажний, марка "MERCEDES-BENZ", модель "SPRINTER", кузов номер НОМЕР_3 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/213825 від 12.03.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A136197 від 02.03.2021, різниця митних платежів 53345,08, товар/транспортний засіб тягач сідельний, марка"VOLVO", модель "FM 410", номер шасі: НОМЕР_4 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/216440 від 22.03.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A136312 від 15.03.2021, різниця митних платежів 35586,22, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка "MERCEDES-BENZ" модель "ACTROS", номер шасі: НОМЕР_5 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/213222 від 10.03.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A131128 від 08.03.2021, різниця митних платежів 31259,45, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка"VOLVO", модель "FH 460", номер шасі: НОМЕР_6 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/222809 від 14.04.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A136460 від 30.03.2021, різниця митних платежів 15394,67, товар/транспортний засіб автомобіль легковий марка "OPEL", модель "VIVARO", кузов номер НОМЕР_7 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/223260 від 15.04.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A136592 від 15.04.2021, різниця митних платежів 39166,10, товар/транспортний засіб вантажний автомобіль марка "MAN", модель "TGX", кузов номер НОМЕР_8 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/226453 від 26.04.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A136654 від 19.04.2021, різниця митних платежів 61517,64, товар/транспортний засіб автомобіль вантажний марка "MERCEDES-BENZ", модель "ATEGO", кузов номер НОМЕР_9 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/230850 від 13.05.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A131765 від 13.05.2021, різниця митних платежів 29844,33, товар/транспортний засіб автомобіль легковий марка "AUDI " модель "Q5", кузов номер НОМЕР_10 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/232744 від 20.05.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A131862 від 19.05.2021, різниця митних платежів 37774,46, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка"MERCEDES-BENZ", модель "ACTROS", номер шасі : НОМЕР_11 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/234279 від 26.05.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A131858 від 19.05.2021, різниця митних платежів 58171,91, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка"IVECO", модель "AS440T/P", номер шасі : НОМЕР_12 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/233325 від 21.05.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A131880 від 20.05.2021, різниця митних платежів 100552,20, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка "DAF", модель "XF460" номер шасі : НОМЕР_13 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/235590 від 31.05.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A137091 від 24.05.2021, різниця митних платежів 28047,26, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка "DAF", модель "XF460" , номер шасі : НОМЕР_14 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/235056 від 28.05.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A137126 від 28.05.2021, різниця митних платежів 14179,67, товар/транспортний засіб автомобіль легковий марка "RENAULT" модель "CAPTUR" кузов номер НОМЕР_15 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/237376 від 07.06.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A140062 від 31.05.2021, різниця митних платежів 52372,58, товар/транспортний засіб автомобіль вантажний марка "MERCEDES-BENZ", модель "ACTROS", кузов номер НОМЕР_16 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/249444 від 20.07.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A147231 від 15.07.2021, різниця митних платежів 19987,54, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка"RENAULT", модель "MAGNUM", номер шасі : НОМЕР_17 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/249181 від 19.07.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A147246 від 16.07.2021, різниця митних платежів 16488,34, товар/транспортний засіб автомобіль вантажний марка "DAF", модель "LF 55.180", кузов номер НОМЕР_18 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/258292 від 17.08.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A160343 від 17.08.2021, різниця митних платежів 14301,66, товар/транспортний засіб напівпричіп марка "PALEX", модель "N335" , номер шассі НОМЕР_19 ;

-Митна деклараціяUA204020/2021/262109 від 31.08.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A185620 від 30.08.2021, різниця митних платежів 12837,02, товар/транспортний засіб автомобіль вантажний марка "RENAULT", модель "D", кузов номер НОМЕР_20 ;

- Митна декларація UA204020/2021/261933 від 12.03.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A169169 від 30.08.2021, різниця митних платежів 14534,02, товар/транспортний засіб автомобіль вантажний марка "MERCEDES-BENZ", модель "SPRINTER", кузов номер НОМЕР_21 ;

- Митна декларація UA204020/2021/262808 від 02.09.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A160498 від 01.09.2021, різниця митних платежів 24140,82, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка"DAF", модель "XF460", номер шасі : НОМЕР_22 ;

- Митна декларація UA204020/2021/264258 від 09.12.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A211399 від 02.09.2021, різниця митних платежів 15267,02, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка"RENAULT", модель "MAGNUM ", номер шасі: НОМЕР_23 ;

- Митна декларація UA204020/2021/266787 від 14.09.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A169250 від 10.09.2021, різниця митних платежів 16226,76, товар/транспортний засіб напівпричіп марка "KOGEL " , модель "SN24", номер шассі НОМЕР_24 ;

- Митна декларація UA204020/2021/268971 від 21.09.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A147962 від 17.09.2021, різниця митних платежів 141841,16, товар/транспортний засіб автобус пасажирський марка"VAN HOOL", модель "T917", кузов номер НОМЕР_25 ;

- Митна декларація UA204020/2021/268481 від 20.09.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A163533 від 17.09.2021, різниця митних платежів 11515,30, товар/транспортний засіб напівпричіп марка "SCHMITZ " , модель "SCS 24" , номер шассі НОМЕР_26 ;

- Митна декларація UA204020/2021/268597 від 20.09.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A160779 від 20.09.2021, різниця митних платежів 32469,41, товар/транспортний засіб напівпричіп марка "KRONE" , модель "SD", номер шассі НОМЕР_27 ;

- Митна декларація UA204020/2021/273260 від 04.10.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A160963 від 29.09.2021, різниця митних платежів 16300,20, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка"RENAULT", модель "MAGNUM ", номер шасі : НОМЕР_28 ;

- Митна декларація UA204020/2021/273460 від 20.07.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A201565 від 01.10.2021, різниця митних платежів 31859,50, товар/транспортний засіб напівпричіп марка "KRONE" , модель "SD" ,номер шассі НОМЕР_29 ;

- Митна декларація UA204020/2021/273639 від 05.10.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A201568 від 01.10.2021, різниця митних платежів 66058,15, товар/транспортний засіб тягач сідельний, марка "DAF", модель "XF460", номер шасі : НОМЕР_30 ;

- Митна декларація UA204020/2021/273456 від 04.10.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A211760 від 01.10.2021, різниця митних платежів 17782,04, товар/транспортний засіб напівпричіп марка "KRAKER ", модель "CF200" , номер шассі НОМЕР_31 ;

- Митна декларація UA204020/2021/277479 від 19.10.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A186127 від 14.10.2021, різниця митних платежів 17603,19, товар/транспортний засіб причіп марка "LECITRAILER ", модель "R2EC", номер шассі НОМЕР_32 ;

- Митна декларація UA204020/2021/277313 від 18.10.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A148431 від 15.10.2021, різниця митних платежів 16714,85, товар/транспортний засіб автомобіль вантажний марка "MERCEDES-BENZ ", модель "ATEGO" , кузов номер НОМЕР_33 ;

- Митна декларація UA204020/2021/284953 від 10.11.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A164599 від 06.11.2021, різниця митних платежів 26461,78, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка"RENAULT", модель "MAGNUM", номер шасі : НОМЕР_34 ;

- Митна декларація UA204020/2021/284775 від 10.11.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A161878 від 06.11.2023, різниця митних платежів 20661,94, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка"MAN", модель "TGX 18.440", номер шасі : НОМЕР_35 ;

- Митна декларація UA204020/2021/284781 від 10.11.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A161880 від 06.11.2021, різниця митних платежів 7068,55, товар/транспортний засіб напівпричіп марка "WIELTON", модель "NW33S", номер шассі НОМЕР_36 ;

- Митна декларація UA204020/2021/286874 від 17.11.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A212465 від 08.11.2021, різниця митних платежів 39995,44, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка"VOLVO ", модель "FH ", номер шасі : НОМЕР_37 ;

- Митна декларація UA204020/2021/286537 від 16.11.2022, сертифікат з перевезення EUR.1 A186700 від 12.11.2021, різниця митних платежів 17726,32, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка"VOLVO ", модель "FM ", номер шасі : НОМЕР_38 ;

- Митна декларація UA204020/2021/288831 від 24.11.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A162352 від 17.11.2021, різниця митних платежів 28300,34, товар/транспортний засіб напівпричіп марка "KOGEL" , модель "SN24", номер шассі НОМЕР_39 ;

- Митна декларація UA204020/2021/288862 від 24.11.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A162351 від 17.11.2021, різниця митних платежів 80184,27, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка "DAF", модель "XF480", номер шасі : НОМЕР_40 ;

- Митна декларація UA204020/2021/289289 від 25.11.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A186991 від 22.11.2021, різниця митних платежів 14121,16, товар/транспортний засіб автомобіль вантажний марка "IVECO", модель "35S18", кузов номер НОМЕР_41 ;

- Митна декларація UA204020/2021/293190 від 09.12.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A179321 від 02.12.2021, різниця митних платежів 9179,24, товар/транспортний засіб автомобіль легковий марка "MERCEDES-BENZ", модель "SPRINTER", кузов номер НОМЕР_42 ;

- Митна декларація UA204020/2021/293172 від 09.12.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A163063 від 08.12.2021, різниця митних платежів 16061,83, товар/транспортний засіб напівпричіп марка "TRAILOR", модель "TX34 VC", номер шассі НОМЕР_43 ;

- Митна декларація UA204020/2021/296680 від 20.12.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A163173 від 10.12.2021, різниця митних платежів 74242,67, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка"VOLVO", модель "FH", номер шасі : НОМЕР_44 ;

- Митна декларація UA204020/2021/298776 від 28.12.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A163305 від 15.12.2021, різниця митних платежів 19786,19, товар/транспортний засіб напівпричіп марка "TRANDERS" номер шассі НОМЕР_45 ;

- Митна декларація UA204020/2021/298779 від 28.12.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A163304 від 15.12.2021, різниця митних платежів 41236,62, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка "VOLVO", модель "FH", номер шасі : НОМЕР_46 ;

- Митна декларація UA204020/2021/296474 від 20.12.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A163320 від 15.12.2021, різниця митних платежів 23328,12, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка "DAF", модель "FT XF105", номер шасі : НОМЕР_47 ;

- Митна декларація UA204020/2021/296869 від 21.12.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A202896 від 16.12.2021, різниця митних платежів 22336,19, товар/транспортний засіб автомобіль легковий марка "AUDI" , модель "A6", кузов номер НОМЕР_48 ;

- Митна декларація UA204020/2021/296631 від 20.12.2021, сертифікат з перевезення EUR.1 A202887 від 16.12.2021, різниця митних платежів 22772,69, товар/транспортний засіб тягач сідельний марка"DAF", модель "FT XF105", номер шасі : НОМЕР_49 .

Рівненською митницею проведено перевірку автентичності сертифікатів з перевезення товару EUR.1 шляхом направлення відповідного запиту до уповноваженого органу Королівства Данія (лист митниці від 02.08.2023 № 7.13-2/15/4- 15/5072).

Листом уповноваженого органу Королівства Данія від 08.04.2024 №23-1542859 (доведено листом Держмитслужби від 15.04.2024 №15/15-03-01/7/2019) не підтверджено автентичність сертифікатів з перевезення товарів EUR.1. Датські експортери повідомили, що їм нічого не відомо про сертифікати EUR.1, вони не продавали автомобілі на які поширюються відповідні сертифікати EUR.1. Всі експортери повідомили, що вони не були стороною, що видавала сертифікати EUR.1.

Відповідно до ч. 1 ст. 36 Митного кодексу України країна походження товару визначається з метою оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, застосування до них заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, заборон та/або обмежень щодо переміщення через митний кордон України, а також забезпечення обліку цих товарів у статистиці зовнішньої торгівлі.

Отже, подані до митного оформлення сертифікати з перевезення товарів EUR.1 №№ A130880 від 29.01.2024, A130891 від 01.02.2021, A136178 від 23.02.2021, A136197 від 02.03.2021, A136312 від 15.03.2021 A131128 від 08.03.2021, A136460 від 30.03.2021, A136592 від 15.04.2021, A136654 від 19.04.2021, A131765 від 13.05.2021, A131862 від 19.05.2021, A131858 від 19.05.2021, A131880 від 20.05.2021, A137091 від 24.05.2021, A137126 від 28.05.2021, A140062 від 31.05.2021, A147231 від 15.07.2021, A147246 від 16.07.2021, A160343 від 17.08.2021,A185620від 30.08.2021,A169169від 30.08.2021,A160498від 01.09.2021,A211399від 02.09.2021,A169250від 10.09.2021,A147962від 17.09.2021,A163533від 17.09.2021,A160779від 20.09.2021,A16096329.09.2021, A201565від 01.10.2021,A201568від 01.10.2021,A211760від 01.10.2021,A186127від 14.10.2021,A148431від 15.10.2021, A164599 від 06.11.2021, A161878 від 06.11.2021, A161880 від 06.11.2021, A212465 від 08.11.2021, A186700 від 12.11.2021, A162352 від 17.11.2021, A162351 від 17.11.2021, A186991 від 22.11.2021, A179321 від 02.12.2021, A163063 від 08.12.2021 A163173 від 10.12.2021, A163305 від 15.12.2021, A163304 від 15.12.2021, A163320 від 15.12.2021, A202896 від 16.12.2021, A202887 від 16.12.2021 є підробленими, або такими, що отримані незаконним шляхом.

Отже, товари, митне оформлення яких здійснено за наведеними в таблиці митними деклараціями ІМ40ДЕ не може бути визнаними такими, що мають преференційне походження з Європейського Союзу, та відповідно не має права на тарифну преференцію за кодом «410».

За результатами використання вищезазначених сертифікатів EUR.1, у зв`язку із звільненням від оподаткування передбаченим Митним кодексом України, Податковим кодексом України, іншими законами України та міжнародними договорами, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України при поміщенні товарів у митні режими імпорту (випуск у вільний обіг), різниця митних платежів склала 1 635 931,85 грн.(Службова записка УК та АМП №15/15-01/7450 від 04.10.2024).

Відповідно до граф 8, 9, наведених в таблиці митних декларацій ТОВ «ПЛЕНТІ КАР» (код ЄДРПОУ 43707410) виступало одержувачем і особою, відповідальною за фінансове регулювання.

Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 , директор ТОВ «ПЛЕНТІ КАР» (код ЄДРПОУ 43707410), вчинив дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру митних платежів на загальну суму 1 635 931,85 грн., шляхом подання митним органам України документів, сертифікатів з перевезення товару EUR.1 №№ A130880 від 29.01.2024, A130891 від 01.02.2021, A136178 від 23.02.2021, A136197 від 02.03.2021, A136312 від 15.03.2021 A131128 від 08.03.2021, A136460 від 30.03.2021, A136592 від 15.04.2021, A136654 від 19.04.2021, A131765 від 13.05.2021, A131862 від 19.05.2021, A131858 від 19.05.2021, A131880 від 20.05.2021, A137091 від 24.05.2021, A137126 від 28.05.2021, A140062 від 31.05.2021, A147231 від 15.07.2021, A147246 від 16.07.2021, A160343 від 17.08.2021,A185620від 30.08.2021,A169169від 30.08.2021,A160498від 01.09.2021,A211399від 02.09.2021,A169250від 10.09.2021,A147962від 17.09.2021,A163533від 17.09.2021,A160779від 20.09.2021,A16096329.09.2021,A201565від 01.10.2021,A201568від 01.10.2021,A211760від 01.10.2021,A186127від 14.10.2021,A148431від 15.10.2021, A164599 від 06.11.2021, A161878 від 06.11.2021, A161880 від 06.11.2021, A212465 від 08.11.2021, A186700 від 12.11.2021, A162352 від 17.11.2021, A162351 від 17.11.2021, A186991 від 22.11.2021, A179321 від 02.12.2021, A163063 від 08.12.2021 A163173 від 10.12.2021, A163305 від 15.12.2021, A163304 від 15.12.2021, A163320 від 15.12.2021, A202896 від 16.12.2021, A202887 від 16.12.2021, отриманих незаконним шляхом, на підставі яких надано пільги щодо сплати митних платежів.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил передбачені ст. 485 МК України.

Під час розгляну захисник ОСОБА_1 адвокат Крючков В.О. підтримав подані письмові заперечення на складений протокол та просив справу направити Рівненській митниці для проведення додаткової перевірки.

Представник Рівненської митниці Ярмолюк І.М. під час розгляду протоколу заявив, що вважає доведеною винуватість ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил.

Заслухавши представника Рівненської митниці Ярмолюка І.М. та захисника ОСОБА_1 - адвоката Крючкова В.О., суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно ст.ст. 245, 280 КУпАП одним з завдань провадження у справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне й об`єктивне з`ясування обставин кожної справи.

Статтею 489 МК України встановлено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності,а також інші обставини, які мають значення для справи.

Відповідно до ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Факт ввезення на митну територію України товарів «транспортні засоби….» від компанії «Cars Groups Europe OU» (Karberi 34-14,Tallinna linn, Harju maakond, 13919) в адресу ТОВ «ПЛЕНТІ КАР» і випуск їх у вільний обіг підтверджується додатними до протоколу 49 митними деклараціями типу ІМ40ДЕ.

Декларантом виступало ТОВ «ПЛЕНТІ КАР» в особі його керівника ОСОБА_1 .

У графі 36 митних декларацій заявлена преференція при сплаті мита за митне оформлення товарів за кодом 410 (Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС).

Преферанція заявлена на підставі сертифікатів з перевезення товару EUR.1 в кількості 49 штук, які зазначені в протоколі про порушення митних правил.

На запит Держмитслужи уповноважений митний орган митних органів Королівства Данії надав відповідь від 08.04.2024 року №23-1542859 про результати перевірки 99 сертифікатів з перевезення товару EUR.1, у якій зазначив, що автентичність сертифіката EUR.1 не підтверджена.

Відповідно до службової записки в.о начальника управління контролю та адміністрування митних платежів Рівненської митниці від 04.10.2024 № 15/15-01/7450 додано довідки-розрахунки.

Згідно із ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Стаття 485 МК України встановлює відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Санкція цієї норми передбачає стягнення у вигляді штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Отже, обов`язковим елементом передбаченого ст. 485 МК України правопорушення є мета його вчинення - неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру.

У зв`язку із цим, предметом доказування у таких категоріях справ є визначення розміру митних платежів, від сплати яких має намір ухилитись винна особа.

Визначення такого розміру має істотне значення і з огляду на санкцію ст. 485 МК України, яка визначена в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Підставою для складання протоколу про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 слугувала відповідь уповноваженого митного органу Королівства Данія від 08.04.2024 №23-1542859 на запит Держмитслужи.

Проте, із доданої до матеріалів справи відповіді уповноваженого митного органу Королівства Данія від 08.04.2024 №23-1542859 не видається встановити, що вона стосується зазначених у протоколі сертифікатів з перевезення товару EUR.1 в кількості 49 штук. У відповіді міститься лише посилання на 99 такі сертифікати без зазначення їх номерів.

Тому без долучення до матеріалів справи запиту Держмитслужби від 22.09.2023 за №15/15-03-01/11/4351, на який була надана ця відповідь, неможливо встановити дотичність інформації уповноваженого митного органу Королівства Данії до цієї справи.

Згідно із ч. 1 т. 295 МК України митні платежі нараховуються декларантом або іншими особами, на яких покладено обов`язок із сплати митних платежів, самостійно, крім випадків, якщо обов`язок щодо нарахування митних платежів відповідно до цього Кодексу, Податкового кодексу України та інших законів України покладається на митні органи.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 50 МК Українивідомості про митну вартість товарів використовуються для нарахування митних платежів.

Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 51 МК України митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу. Митна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, визначається відповідно до глави 9 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 55 МК України встановлено, що рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається митним органом у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо митним органом у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.

За змістом п. 4 ч. 6 ст. 54 МК України митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості.

За змістом ст. 345 МК України дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі достовірності та повноти нарахування і сплати митних платежів здійснюється шляхом документальної перевірки.

Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення митним органом суми податкового зобов`язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України (ч. 6 ст. 345 МК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 351 МК України предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 351 МК України документальна невиїзна перевірка проводиться у разі надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження дотримання критеріїв походження або автентичності поданих митному органу документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.

По справі встановлено, що митне оформлення товарів «транспортні засоби» проведено відповідно до доданих до протоколу 49 митних декларацій типу ІМ40ДЕ, у яких митна вартість товарів визначена за 1 (основним) або 6 (резервним) методом.

Митне оформлення товару за цими деклараціями, у тому числі, визначення митної вартості, нарахування і сплата митних платежів, завершене, їх результати не оспорені у встановленому порядку і не скасовані.

Обставини, які підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, повинні бути підтверджені належними і допустимими доказами.

З огляду на вище наведені норми МК України, вбачаються підстави для висновку, що належними і допустимими доказами на підтвердження суми недоплачених митних платежів є рішення про коригування митної вартості в порядку ст. 55 МК України або результати невиїзної документальної перевірки у формі акта (довідки) в порядку ст.ст. 351-354 МК України.

Проте таких доказів матеріали справи не містять і в судове засідання таких не надано.

Приєднана до протоколу службова записка в.о. начальника управління контролю та адміністрування митних платежів Рівненської митниці від 04.10.2024 № 15/15-01/7450 з доданими довідками-розрахунками не відповідають приписам ст.ст. 55, 295, 345-354 МК України, тому не може бути допустимим доказом, через що їх використання обмежується лише службовими цілями.

Визначення розміру митних платежів у спосіб, відмінний від передбачених вищенаведеними положеннями МК України способів, ні митним, ні іншим законодавством не передбачено.

Як регламентує ч. 1 та ч. 2 ст. 492 Митного кодексу України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою. Особи, які беруть участь у провадженні у справі про порушення митних правил і не володіють або недостатньо володіють державною мовою, мають право робити заяви, давати пояснення, подавати клопотання рідною мовою, а також користуватися послугами перекладача.

Відповідно до ст. 498 Митного кодексу України, особи, які притягуються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, та власники товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу (заінтересовані особи), під час розгляду справи про порушення митних правил у органі доходів і зборів або суді мають право знайомитися з матеріалами справи, робити з них витяги, одержувати копії рішень, постанов та інших документів, що є у справі, бути присутніми під час розгляду справи у органі доходів і зборів та брати участь у судових засіданнях, подавати докази, брати участь у їх дослідженні, заявляти клопотання та відводи, під час розгляду справи користуватися юридичною допомогою захисника, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, давати усні і письмові пояснення, подавати свої доводи, міркування та заперечення, оскаржувати постанови органу доходів і зборів, суду (судді), а також користуватися іншими правами, наданими їм законом. Зазначені в цій статті особи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами.

Конституційний Суд України у справі про офіційне тлумачення положень статті 10 Конституції України (справа про застосування української мови) від 14.12.1999 року роз`яснив: "українська мова як державна є обов`язковим засобом спілкування на всій території України при здійсненні повноважень органами державної влади та органами місцевого самоврядування (мова актів, роботи, діловодства, документації тощо), а також в інших публічних сферах суспільного життя, які визначаються законом". З урахуванням такого тлумачення, уповноважені органи (посадові особи) не вправі використовувати іноземну мову під час розгляду справи про адміністративне правопорушення.

Рівненська митниця у протоколі про порушення митних правил № 0142/20400/24 від 04 жовтня 2024 року покликається на відповідь митних органів Королівства Данії №23-1542859 від 08.04.2024 року з додатками (т. 1 а.с. 186-250, т. 2 а.с. 1-38), офіційного перекладу якого матеріали справи не містять.

Суд не може надати відповідну оцінку документам, які стали підставою складання протоколу про порушення митних правил, та які, в розумінні митного органу, є доказами вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, за відсутності належним чином оформленого перекладу з мови оригіналу на українську мову.

У зв`язку з цим, суд позбавлений можливості зробити висновок про наявність чи відсутність достатніх відомостей про те, що ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру митних платежів шляхом надання митним органам України документи, які отримані незаконним шляхом, на підставі яких надано пільги щодо сплати митних платежів.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення.

Суд не може самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення. Адже діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

За змістом вимог ст. 527 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справи, має право винести постанову про проведення додаткової перевірки.

Оскільки названі вище недоліки не можуть бути усунуті при розгляді справи судом, то справу щодо ОСОБА_1 слід повернути до Рівненської митниці для проведення додаткової перевірки. Під час додаткової перевірки необхідно перевірити вказані обставини, оскільки результати їх перевірки можуть вплинути на висновок щодо наявності чи відсутності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.

Керуючись ст. ст. 283, 293, 294 КУпАП, ст. 485, ст. 527 МК України, суд

ПОСТАНОВИВ :

Справу за протоколом про порушення митних правил № 0142/20400/24 щодо ОСОБА_1 за ознаками ст. 485 МК України направити Рівненській митниці ДМС України для проведення додаткової перевірки.

Постанова оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.

Суддя Рівненського міського суду Д.В. Яковлєв

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення24.03.2025
Оприлюднено01.04.2025
Номер документу126204104
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —569/19244/24

Постанова від 24.03.2025

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Яковлєв Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні