Справа №295/16164/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01.04.2025 року м. Житомир
Богунський районний суд м. Житомира
у складі:
головуючого-судді Костенко С.М.
секретаря судового
засідання Янчук А.Ю.
представника
митниці Кондратюка А.В.
розглянув в відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Житомирі справу про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 485 МК України, громадянина України, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , і. код - НОМЕР_1 ,-
в с т а н о в и в :
Житомирською митницею під час перевірки законності ввезення на митну територію України транспортних засобів у якості гуманітарної допомоги зі звільненням від сплати обов`язкових митних платежів, отримувачами яких є суб`єкти, розташовані (зареєстровані) на території Житомирської області, встановлено наступне. Одним із таких отримувачів гуманітарної допомоги є Благодійна організація «Благодійний фонд «Територія ЮА» (вул. Перемоги, буд. 1, м. Житомир, код ЄДРПОУ: 44777729). З метою встановлення законності ввезення на митну територію України транспортних засобів у якості гуманітарної допомоги, Житомирською митницею 04.03.2024 було направлено лист за вих. № 7.19-3/20-02/1718 до Управління стратегічних розслідувань в Житомирській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про сприяння в отриманні інформації від Благодійної організації «Благодійний фонд «Територія ЮА» (вул. Перемоги, буд. 1, м. Житомир) щодо транспортних засобів, ввезених в Україну у якості гуманітарної допомоги, отримувачем яких є Благодійна організація «Благодійний фонд «Територія ЮА», на який 19.04.2024 отримано відповідь за вих. № 3013/55/105/03-2024 від 16.04.2024 (вх. Житомирської митниці від 19.04.2024 № 3764/8.5-20) про надсилання інформації від Благодійної організації «Благодійний фонд «Територія ЮА» (вих. № 1/22/03 від 22.03.2024) з долученням копій документів щодо використання Благодійною організацією «Благодійний фонд «Територія ЮА» транспортних засобів, ввезених в Україну у якості гуманітарної допомоги. В надісланих копіях документів, а саме актах приймання-передачі автотранспортних засобів, міститься інформація щодо передачі таких транспортних засобів військовослужбовцям військових частин Збройних Сил України для виконання бойових завдань в зоні бойових дій на території України під час воєнного стану.
Зокрема, в акті приймання-передачі автотранспортного засобу від 12.02.2023 зазначено, що Благодійна організація «Благодійний фонд «Територія ЮА» в особі директора ОСОБА_1 передала транспортний засіб марки «VOLKSWAGEN» модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 , 1992 року виготовлення, військовослужбовцю військової частини НОМЕР_3 , кулеметнику ОСОБА_2 для виконання бойових завдань в зоні бойових дій на території України під час воєнного стану. Цей акт приймання-передачі автотранспортного засобу підписано благодійником директором Благодійної організації «Благодійний фонд «Територія ЮА» ОСОБА_1 з однієї сторони та набувачем допомоги військовослужбовцем військової частини НОМЕР_3 ОСОБА_2 з іншої сторони.
Згідно інформації, що міститься у базі даних АСМО «Інспектор», встановлено, що зазначений транспортний засіб марки «VOLKSWAGEN», модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 , реєстраційний іноземний номер НОМЕР_4 , бувший у використанні, 1992 року виготовлення, об`єм двигуна - 2370 см3, тип двигуна дизель, було ввезено на митну територію України 08.02.2023 о 21 год. 14 хв. через міжнародний пункт пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Краковець» Львівської митниці громадянином України ОСОБА_3 та був оформлений у якості гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану без оподаткування та застосовування заходів нетарифного регулювання і випущений на митну територію України.
В ході проведення перевірки, з метою з`ясування обставин ввезення на митну територію України даного транспортного засобу, Житомирською митницею направлено запит у Львівську митницю за вихідним від 07.03.2024 № 7.19-3/20-02/7.4/1839 з проханням надати копії документів, на підставі яких транспортні засоби, отримувачем яких зазначено Благодійну організацію «Благодійний фонд «Територія ЮА» (вул. Перемоги, буд. 1, м. Житомир), ввезено в Україну в якості гуманітарної допомоги. Факт ввезення на митну територію України та оформлення у якості гуманітарної допомоги вищевказаного транспортного засобу підтверджується відомостями, що містяться у АСМО «Інспектор» та копіями документів, які додані до відповіді Львівської митниці від 18.03.2024 № 7.4-5/20-01/7/7948. Так, згідно поданої громадянином ОСОБА_4 до митного контролю та оформлення Декларації від 08.02.2023 про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, отримувачем товару зазначено Благодійну організацію «Благодійний фонд «Територія ЮА» (вул. Перемоги, буд. 1, м. Житомир). Також до митного оформлення громадянином України ОСОБА_4 було подано письмове звернення Благодійної організації «Благодійний фонд «Територія ЮА» щодо очікування такого транспортного засобу з метою передачі у якості гуманітарної допомоги Збройним Силам України.
З метою підтвердження або спростування отримання військовослужбовцем військової частини НОМЕР_3 ОСОБА_2 вказаного транспортного засобу Житомирською митницею за № 7.19-3/20-02/4/4212 від 27.05.2024 було направлено запит до Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби України, щодо розгляду питання про направлення звернення до Міністерства оборони України з метою одержання інформації стосовно отримання цього автомобіля військовослужбовцем ОСОБА_2 та проходження військової служби у військовій частині НОМЕР_3 з доданням копії акту приймання-передачі автотранспортного засобу від 12.02.2023, на який 12.06.2024 за вхідним № 5565/4-20 Житомирської митниці отримано відповідь за вихідним № 20/20-02-01/7/587 від 12.06.2024, згідно якої Міністерство оборони України повідомляє, що військовослужбовець ОСОБА_2 не проходить (не проходив) військову службу у ІНФОРМАЦІЯ_2 (військова частина НОМЕР_3 ), і вказаний в запиті транспортний засіб, а саме автомобіль марки «VOLKSWAGEN», модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 , від Благодійної організації «Благодійний фонд «Територія ЮА» не передавався та не використовується у ІНФОРМАЦІЯ_2 (військова частина НОМЕР_3 ).
Згідно пояснення від 07.06.2024 року наданого керівником Благодійної організації «Благодійний фонд «Територія ЮА», громадянином України ОСОБА_1 вбачається, що транспортний засіб марки «VOLKSWAGEN», модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 , 1992 року випуску (порядковий номер у таблиці пояснення 16), ввезено на митну територію України у якості гуманітарної допомоги на підставі письмового звернення Благодійної організації «Благодійний фонд «Територія ЮА» та було передано захисникам України для виконання завдань, пов`язаних з протидією збройній агресії рф.
У відповідності до ч. 1 ст. 467 Митного кодексу України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.
У даному випадку датою виявлення та встановлення ознак правопорушення є 12.06.2024, тобто дата отримання Житомирською митницею письмової відповіді Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби України за вихідним від 12.06.2024 № 20/20-02-01/7/587 (вхідний Житомирської митниці від 12.06.2024 № 5565/4-20).
Відповідно до ст. 1 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 року № 1192-XIV гуманітарна допомога цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Безоплатна допомога (пересилка, виконання робіт, надання послуг) - надання гуманітарної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації донорам.
У відповідності до постанови Кабінету міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (із змінами) (далі постанова Кабінету міністрів України від 01.03.2022 № 174) на період воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги від донорів (у значенні «Про гуманітарну допомогу») здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Слід зазначити, що з 01.12.2023 переміщення гуманітарної допомоги, врегульовано іншим порядком пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2023 № 953 «Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану (ПКМУ від 01.03.2022 № 174 з 01.12.2023 втратила чинність). При цьому, Порядок митного оформлення вантажів гуманітарної допомоги, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.03.2000 № 544, та Порядок взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади та Національного банку щодо реалізації Закону України «Про гуманітарну допомогу», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2013 № 241, не застосовуються.
Згідно ч. 1 ст. 318 Митного кодексу України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України. Митним кодексом України визначено, що товари будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі (п. 57 ст. 4 Митного кодексу України). Згідно зі статтею 6 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» звільнення від оподаткування товарів (робіт, послуг) гуманітарної допомоги здійснюється у порядку, встановленому Податковим кодексом України та Митним кодексом України. Відповідно до вимог частиною 1 статті 287 Митного кодексу України та п. 197.11 ст. 197, п. 213.3.9 ст. 213 Податкового кодексу України, при ввезенні на митну територію України вантажі гуманітарної допомоги, звільняються від оподаткування, а саме сплати ввізного мита, акцизного податку та податку на додану вартість.
Згідно з частиною 1 статті 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. Митна декларація та інші документи, подання яких митним органам передбачено Митним кодексом України, оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу. Митна декларація це заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури (п.20 ст.4 Митного кодексу України). Відповідно до п. 30.1 статті 30 Податкового кодексу України податкова пільга - передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов`язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі. Згідно з частиною 1 статті 292 Митного кодексу України митні платежі не сплачуються у разі, якщо відповідно до цього Кодексу, Податкового кодексу України, інших законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України щодо товарів надано звільнення або повне умовне звільнення від сплати митних платежів - у період дії такого звільнення і при дотриманні умов, у зв`язку з якими його надано. Використання гуманітарної допомоги не за цільовим призначенням або з метою отримання прибутку є порушенням законодавства про гуманітарну допомогу, що тягне за собою кримінальну або адміністративну відповідальність (ст. 12 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу»). Беручи до уваги викладене і за основу те, що директор Благодійної організації «Благодійний фонд «Територія ЮА» громадянин України ОСОБА_1 надав інформацію, що вказаний транспортний засіб було передано у якості гуманітарної допомоги військовослужбовцю військової частини НОМЕР_3 в умовах воєнного стану, однак військова частина заперечує цей факт, тобто директор Благодійної організації «Благодійний фонд «Територія ЮА» ОСОБА_1 використав транспортний засіб, стосовно якого при його ввезенні на митну територію України надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого статтею 485 Митного кодексу України.
Слід зазначити, що статтею 485 Митного кодексу України, з урахуванням змін, внесених Законом України від 16.11.2022 № 2760-IX, встановлено, що заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів. Відповідно до частини 2 статті 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами посадові особи цих підприємств. Посадові особи підприємств керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України). Згідно частини 1 статті 458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Враховуючи наведене вище, з метою вирішення питання про фіксування правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України, управлінням боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил до управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД направлено запит за № 20/20-02/4379 від 18.06.2024 з проханням надати розрахунок сум митних платежів станом на 08.02.2023, що підлягають сплаті при ввезенні на митну територію України у митному режимі імпорт (випуск для вільного обігу) транспортного засобу марки «VOLKSWAGEN», модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 , реєстраційний іноземний номер НОМЕР_4 , бувший у використанні, 1992 року виготовлення, об`єм двигуна 2370 см3, тип двигуна дизель. 21.06.2024 від управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД отримано відповідний розрахунок сум митних платежів (лист від 21.06.2024 № 15/15-03/4466), що підлягають сплаті при ввезенні на митну територію України у митному режимі імпорт (випуск для вільного обігу) транспортного засобу марки «VOLKSWAGEN», модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 , реєстраційний іноземний номер НОМЕР_4 , бувший у використанні, 1992 року виготовлення, об`єм двигуна 2370 см3, тип двигуна дизель, що станом на 08.02.2023 становить 147 805,16 гривень, у тому числі ввізне мито 70 46,73 гривні, акцизний податок 104 379,69 гривень, ПДВ 36 378,74 гривень.
Беручи до уваги викладене, обставин, передбачених ст. 460 Митного кодексу України, які виключають відповідальність за ст. 485 Митного кодексу України, при складанні даного протоколу про порушення митних правил не встановлено.
Слід зазначити, що статтею 68 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Таким чином, в діях громадянина України ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України.
В судовому засідання представник митниці просить визнати винним ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України та застосувати стягнення за санкцією статті, у вигляді штрафу.
В судове засідання 31.01.2025 ОСОБА_1 з`явився, заявив клопотання про відкладення розгляду справи для ознайомлення з матеріалами справи та укладення угоди з адвокатом. В наступні судові засідання 07.03.2025, 01.04.2025 ОСОБА_1 не з`явився, незважаючи на належне повідомлення, що підтверджено довідками про отримання смс повістки, доставку електронного листа, направлення судової повістки, про причини поважності своєї неявки суду не повідомив, із заявами та клопотаннями не звертався, з невідомих причин зі справою не ознайомлювався, доказів про укладення угоди з адвокатом суду не надав.
Попри те, що конституційне право на суд є правом, його реалізація покладається на учасників справи певні обов`язки. Практика ЄСПЛ визначає, що сторона, яка задіяна у ході судового розгляду справи, зобов`язані з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки. Як зазначено у рішенні ЄСПЛ у справі «Пономарьов проти України» від 03.04.2008, сторони мають вживати заходи, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження. Заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, які пов`язані із зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засобі внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання (рішення ЄСПЛ у справі «Юніон Аліментарія Сандерс С.О. проти Іспанії від 07.07.1989).
Зважаючи на викладене, байдужа поведінка учасника справи, що виявляється зокрема у не отриманні повідомлень суду, не повинна схвалюватися судовою практикою. Навпаки, судова практика повинна стимулювати учасників справи використовувати прогресивні форми роботи (правова позиція ВС рішення № 560/5541/20 від 17.11.2022.
Така поведінка ОСОБА_1 свідчить про його умисне затягування розгляду справи, оскільки доказів про поважність причини неявки суду не надав. З метою недопущення необгрунтованого порушення строків розгляду справи про адміністративне правопорушення, а також строків накладення адміністративного стягнення, суд визнає причини неявки ОСОБА_1 у судові засідання неповажними і розцінює його неявку як затягування строків розгляду справи, у зв`язку з цим, суд відповідно до ч.4. ст.526 МК проводить розгляд справи у відсутність ОСОБА_1 оскільки останній своєчасно та належним чином сповіщений про час та місце розгляду справи, клопотань про відкладення розгляду справи не подавав.
Заслухавши пояснення представника митниці, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Вина ОСОБА_1 у вчиненніадміністративного правопорушення,передбаченого ст.485МК Українипідтверджується наступнимидоказами:протоколом проадміністративне правопорушення№0205/10100/24 від 21.06.2024; доповідною запискоювід 21.06.2024; запитом Житомирської митниці від 03.04.2024 до Управління стратегічних розслідувань в Житомирській області про сприяння отримання інформації від Благодійної організації «Благодійний фонд «Територія ЮА», щодо т/з ввезених на територію України в якості гуманітарної допомоги, отримувачами яких вони є; відповіддю «Благодійного фонду «Територія ЮА» з долученням копій документів, щодо використання фондом т/з, ввезених в Україну в якості гуманітарної допомоги; актом прийому-передачі від 12.02.2023 в якому зазначено, що Благодійна організація «Благодійний фонд «Територія ЮА» в особі директора ОСОБА_1 передала т/з «VOLKSWAGEN», модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 , реєстраційний іноземний номер НОМЕР_4 , 1992 року виготовлення, військовослужбовцю в/ч НОМЕР_3 , кулеметнику ОСОБА_2 для виконання бойових завдань; запитом Житомирської митниці на адресу Львівської митниці від 07.03.2024, з проханням надати копії документів, на підставі яких т/з «VOLKSWAGEN», модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 , реєстраційний іноземний номер НОМЕР_4 отримувачем якого зазначено Благодійну організацію «Благодійний фонд «Територія ЮА», ввезено на територію України в якості гуманітарної допомоги; відповіддю Львівської митниці від 18.03.2024, із зазначенням наявних в Львівській митниці документів, що були підставою для пропуску на митну територію України т/з «VOLKSWAGEN», модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 ; декларацією про перелік товарів що визнаються гуманітарною допомогою від 08.02.2023, отримувачем товару зазначено Благодійну організацію «Благодійний фонд «Територія ЮА»; письмовим зверненням Благодійної організації «Благодійний фонд «Територія ЮА» від 06.02.2023, щодо очікування т/з «VOLKSWAGEN», модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 , з метою передачі у якості гуманітарної допомоги для потреб ЗСУ, а саме для в/ч НОМЕР_3 ; запитом Житомирської митниці від 27.05.20-24 на адресу Департаменту боротьби з контрабандою та порушення митних правил, з метою одержання інформації стосовно отримання т/з «VOLKSWAGEN» військовослужбовцем ОСОБА_2 та проходження останнім служби у в/ч НОМЕР_3 ; згідно повідомлення Міністерства оборони України від 11.06.2024, в/ч НОМЕР_3 не підтверджено отримання автомобіля «VOLKSWAGEN», модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 та проходження служби ОСОБА_2 ; відповідно до повідомлення начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 від 08.06.2024, т/з «VOLKSWAGEN», модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 , від благодійної організації «Благодійний фонд «Територія ЮА» не передавався та не використовується у ІНФОРМАЦІЯ_3 , крім того особа ОСОБА_2 у ІНФОРМАЦІЯ_4 , військову службу не проходить і не проходив; письмовими поясненнями керівника благодійної організації «Благодійний фонд «Територія ЮА» ОСОБА_1 від 07.06.2024, з яких вбачається, що т/з VOLKSWAGEN», модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 , 1992 року випуску, ввезено на митнці територію України в якості гуманітарної допомоги на підставі звернення фонду, і передано захисникам України для виконання бойових завдань; відповіддю управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД від 21.06.2024, де згідно розрахунку сум митних платежів що підлягають сплаті та ввезені на митну територію України у митному режимі імпорт т/з «VOLKSWAGEN», модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 , 1992 року виготовлення, станом на 08.02.2023 становить 147805, 16 грн. у тому числі ввізне мито 7046,73 грн., акцизний податок 104379, 69 грн. ПДВ 36378, 74 грн.; даними диспетчера ЗМК та пасажирського пункту пропуску; скріншотами №1,2,3 від 21.06.2024; витягами з електронних державних реєстрів.
Наявний у справі акт про передачу т/з VOLKSWAGEN», модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 ОСОБА_2 не спростовує факт вчинення правопорушення, оскаільки вказаний т/з не надійшов до в/ч НОМЕР_3 і ОСОБА_5 ніколи не проходив службу у вказаній в/ч.
Під час судового розгляду ОСОБА_1 доказів на спростування доказів наданих митницею не надав, обрав пасивну поведінку шляхом неявки суду.
Таким чином, керівник Благодійної організації «Благодійний фонд «Територія ЮА», громадянин України ОСОБА_1 , використав транспортний засіб марки «VOLKSWAGEN», модель «TRANSPORTER», кузов НОМЕР_2 , реєстраційний іноземний номер НОМЕР_4 , бувший у використанні, 1992 року виготовлення, об`єм двигуна - 2370 см3, тип двигуна дизель, ввезений на митну територію України в умовах воєнного стану у якості гуманітарної допомоги, стосовно якого при його ввезенні на митну територію України надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, що призвело до несплати митних платежів у сумі 147 805,16 грн.
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, суд приходить до висновку про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил.
Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення суддею постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
Керуючись ст.ст. 485, 527 МК України, ст. 40-1 КУпАП, суд, -
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 73902 (сімдесяттри тисячідев`ятсотдві)гривні 58коп.
Штраф стягнутина рахунок:(ОтримувачЖитомирська митниця,код отримувача(ЄДРПОУ)- 44005610, МФО 899998, Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), р/р UA028999980355749089801466726, призначення платежу: справа про порушення митних правил №020510100/24, ОСОБА_1 .
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі ДСА України судовий збір у розмірі 605,60 грн. Отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП), Рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, Код класифікації доходів бюджету 22030106.
Роз`яснити особі, щодо якої застосовано адміністративне стягнення, що відповідно до частини 1 статті 307 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 (п`ятнадцять) днів з дня вручення йому копії постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніше як через п`ятнадять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Відповідно вимог ст. 308 КУпАП, у разі несплати правопорушеником штрафу у строк, встановлений ч.1 ст. 307 КУпАП, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника. У порядку примусового виконання про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу.
Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Богунський районний суд м. Житомира протягом 10 днів з дня її винесення.
Суддя С.М. Костенко
Постанова підлягає зверненню до виконання протягом трьох місяців з дня її винесення.
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2025 |
Оприлюднено | 03.04.2025 |
Номер документу | 126247502 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Богунський районний суд м. Житомира
Костенко С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні