Полтавський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 березня 2025 року м. ПолтаваСправа № 440/852/25
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шевякова І.С. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК Укрєвротрейд" до Головного управління ДПС у Полтавській області, ДПС України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
Позовні вимоги:
визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області про відмову в реєстрації податкових накладних від 12.12.2024: №12190934/42607879, №12190935/42607879, від 13.12.2024: №12201343/42607879, №12201346/42607879, №12201347/42607879, №12201348/42607879, №12201349/42607879, №12201350/42607879, №12201351/42607879, №12201352/42607879, №12201353/42607879, №12201354/42607879, №12201355/42607879, №12201356/42607879, №12201357/42607879, №12201358/42607879, №12201359/42607879;
зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Полтавській області здійснити дії по реєстрації (зареєструвати) податкові накладні: №62 від 18.03.2024, №65 від 19.03.2024, №66 від 19.03.2024, №67 від 19.03.2024, №68 від 19.03.2024, №69 від 20.03.2024, №71 від 20.03.2024, №72 від 20.03.2024, №73 від 20.03.2024, №74 від 20.03.2024, №76 від 20.03.2024, №78 від 20.03.2024, №79 від 20.03.2024, №77 від 20.03.2024, №80 від 20.03.2024, №81 від 20.03.2024, №82 від 20.03.2024.
Під час розгляду справи суд
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТК Укрєвротрейд" (далі також, позивач, ТОВ "ТК Укрєвротрейд") звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Полтавській області (далі також відповідач-1, ГУ ДПС У Полтавській області) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.
Ухвалою від 27.01.2025 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, а також призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні) /том І, а.с. 13-14/. Цією ж ухвалою суд залучив до участі в справі у якості другого відповідача Державну податкову службу України (далі також відповідач-2, ДПС України).
Ухвалою від 19.02.2025 заперечення представника Головного управління ДПС у Полтавській області проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження залишено без задоволення /том ІІІ, а.с. 120-121/.
Аргументи учасників справи
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначав, що оскаржувані рішення прийнято відповідачем-1 з порушенням норм чинного законодавства України. ТОВ "ТК Укрєвротрейд" після зупинення реєстрації податкових накладних скористалось своїм правом та подало письмові пояснення щодо господарських операцій з постачання нафтопродуктів та копії документів на їх підтвердження, відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019. Проте відповідні документи не взяті відповідачем-1 до уваги, тому було ухвалено рішення про відмову в реєстрації податкових накладних у ЄРПН. Позивач стверджував, що він є сумлінним платником податків, а господарські операції щодо постачання нафтопродуктів, за якими складені податкові накладні, підтверджуються необхідними первинними документами, копії яких надавалися відповідачу-1. ГУ ДПС в Полтавській області в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено конкретний перелік документів, які необхідно надати позивачу для підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних.
19.02.2025 до суду надійшов відзив на позовну заяву /том ІІІ, а.с. 109-115/, в якому представник відповідача-1 просила у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі, посилаючись на правомірність та обґрунтованість оскаржуваних рішень. Вказувала, що TOB "ТК Укрєвротрейд" до контролюючого органу подані Повідомлення про подання пояснень та копій документів від 11.12.2024 №13, від 11.12.2024 №6, від 11.12.2024 №5, від 11.12.2024 №9, від 11.12.2024 №7, від 11.12.2024 №8, від 11.12.2024 №11, від 11.12.2024 №4, від 11.12.2024 №10, від 11.12.2024 №12, від 11.12.2024 №3, від 10.12.2024 №2, від 10.12.2024 №1 до податкових накладних, реєстрація яких зупинено.
В ході опрацювання повідомлень ГУ ДПС у Полтавській області встановлено, що до податкових накладних складених на реалізацію дизельного палива:
- від 20.03.2024 №82 контрагенту ПРАТ "Гадяцьке бурякогосподарство" (00384905, платником надано копію видаткової накладної від 20.03.2024 №80, яка не містить обов`язкових реквізитів, тобто складена з порушенням ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 №996-ХІV;
- від 20.03.2024 № 81 контрагенту ПСП "Агрофірма "Десна" (23824270), платником надано копію видаткової накладної від 20.03.2024 № 79, яка не містить обов`язкових реквізитів, тобто складена з порушенням ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 №996-ХІV;
- від 20.03.2024 № 71, № 80, № 69, № 77, № 73, № 72, № 76, № 74, № 79, від 19.03.2024 № 66, № 67, № 65, № 68, від 18.03.2024 № 62, платником надані копії видаткових накладних, які не містять обов`язкових реквізитів, тобто складені з порушенням ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 № 996-ХІV; товарно-транспортні накладні на відпуск товару контрагенту-покупцю, складені з порушенням п.7.5.8 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв`язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту
- від 20.03.2024 №78, платником надано товарно-транспортну накладну на відпуск товару контрагенту-покупцю, складену з порушенням п.7.5.8 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв`язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 №281/171/578/155.
Представник відповідача пояснювала, що у видаткових накладних, на реалізацію дизельного палива, які були надані Комісії ГУ ДПС у Полтавській області, відсутні такі обов`язкові реквізити, як посада та прізвище отримувача, відповідального за здійснення господарської операції. Вказане не дає змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у здійсненні господарської операції.
Крім того, згідно з пунктом 7.5.8 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв`язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 №281/171/578/15, товарно-транспортні накладні повинні бути складені відповідно до вимог, що забезпечують належний облік, а також відповідність даних щодо кількості та якості відпущеного товару.
Документація має містити точні відомості про товар, зокрема про його кількість, якість, об`єм чи вагу, а також про інші характеристики, які важливі для обліку та контролю. Інформація, зазначена в накладних, повинна відповідати фактичним даним щодо відпущеного товару. Всі зміни в даних повинні бути підтверджені відповідними підписами, печатками та іншими формальними ознаками. Всі товарно-транспортні накладні повинні проходити внутрішній контроль на підприємстві, щоб переконатися в їх правильності, а також забезпечити можливість перевірки цієї документації у разі зовнішнього контролю або перевірок.
Товарно-транспортні накладні на відпуск товару контрагенту-покупцю, які були надані контролюючому органі, сформовані з порушенням п.7.5.8 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв`язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 №281/171/578/15, а отже не підлягають врахуванню. Суттєві недоліки можуть ставити під сумнів реальний характер господарської операції.
Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
У період з 24.03.2025 по 28.03.2025 включно суддя Шевяков І.С. перебував на лікарняному, 29.03.2025 та 30.03.2025 вихідні дні, внаслідок чого справу розглянуто 31.03.2025.
Обставини справи, встановлені судом
ТОВ "ТК Укрєвротрейд" (код ЄДРПОУ 42607879) зареєстроване як юридична особа 08.11.2018 запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 1 585 102 0000 010462.
ТОВ "ТК Укрєвротрейд" здійснює діяльність за КВЕД 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель, 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту, 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, 80.20 Обслуговування систем безпеки, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основна).
01.12.2018 ТОВ "ТК Укрєвротрейд" зареєстровано платником податку на додану вартість за ІПН 426078716037.
За Договором поставки нафтопродуктів №2402265 від 26.02.2024 ТОВ "ТК Укрєвротрейд" поставлено на адресу ТОВ "Відродження" дизельне паливо відповідно до видаткової накладної № Н 65 від 20.03.2024 та ТТН №65 від 20.03.2024. Розрахунок за Товар проведено в повному обсязі.
За Договором поставки нафтопродуктів №231219 від 19.12.2023 ТОВ "ТК Укрєвротрейд" поставлено на адресу ПАТ "Автотранспортне підприємство - 15339" дизельне паливо відповідно до видаткової накладної №ВН 67 від 20.03.2024 та ТТН №67 від 20.03.2024. Розрахунок за Товар проведено в повному обсязі.
За Договором поставки нафтопродуктів №240126 від 26.01.2024 ТОВ "ТК Укрєвротрейд" поставлено на адресу ФОП ОСОБА_1 дизельне паливо відповідно до видаткової накладної №ВН 77 від 20.03.2024у та ТТН № 77 від 20.03.2024. Розрахунок за Товар проведено в повному обсязі.
За Договором поставки нафтопродуктів № 240312 від 12.03.2024 ТОВ "ТК Укрєвротрейд" поставлено на адресу ФГ "Керера-2021" дизельне паливо відповідно до видаткової накладної № ВН 76 від 20.03.2024 та ТТН № 76 від 20.03.2024. Розрахунок за Товар проведено в повному обсязі.
За Договором поставки нафтопродуктів № 2403194 від 19.03.2024 ТОВ "ТК Укрєвротрейд" поставлено на адресу ФГ "Агат-8" дизельне паливо відповідно до видаткової накладної № ВН 74 від 20.03.2024 та ТТН № 74 від 20.03.2024. Розрахунок за Товар проведено в повному обсязі.
За Договором поставки нафтопродуктів № 240319 від 19.03.2024ТОВ "ТК Укрєвротрейд" поставлено на адресу ТОВ "Агроальянс" дизельне паливо відповідно до видаткової накладної №ВН 62 від 19.03.2024, №ВН 63 від 19.03.2024, № ВН 64 від 19.03.2024 та ТТН № 62 від 19.03.2024, ТТН №63 від 19.03.2024, №64 від 19.03.2024. Розрахунок за Товар проведено в повному обсязі.
За Договором поставки нафтопродуктів №230513 від 13.05.2023 ТОВ "ТК Укрєвротрейд" поставлено на адресу ФГ "Білоусько" дизельне паливо відповідно до видаткової накладної №ВН 70 від 20.03.2024 та ТТН № 70 від 20.03.2024. Розрахунок за Товар проведено в повному обсязі.
За Договором поставки нафтопродуктів № 2403193 від 19.03.2024 ТОВ "ТК Укрєвротрейд" поставлено на адресу ФГ "Курись" дизельне паливо відповідно до видаткової накладної № ВН 72 від 20.03.2024 та ТТН №72 від 20.03.2024. Розрахунок за Товар проведено в повному обсязі.
За Договором поставки нафтопродуктів №230327 від 27.03.2023 ТОВ "ТК Укрєвротрейд" поставлено на адресу ТОВ "Полтрансоіл" дизельне паливо відповідно до видаткової накладної №ВН 68 від 20.03.2024, №ВН 69 від 20.03.2024 та ТТН №68 від 20.03.2024, ТТН №69 від 20.03.2024.
У зв`язку з поставкою, відповідно до приписів пункту 201.10. статті 201 ПКУ, ТОВ "ТК Укрєвротрейд" було складено податкові накладні: №62 від 18.03.2024, №65 від 19.03.2024, №66 від 19.03.2024, №67 від 19.03.2024, №68 від 19.03.2024, №69 від 20.03.2024, №71 від 20.03.2024, №72 від 20.03.2024, №73 від 20.03.2024, №74 від 20.03.2024, №76 від 20.03.2024, №78 від 20.03.2024, №79 від 20.03.2024, №77 від 20.03.2024, №80 від 20.03.2024, №81 від 20.03.2024, №82 від 20.03.2024 та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанцій про реєстрацію податкових накладних/ розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в ЄРПН від 29.03.2024, 18.04.2024, за результатами обробки даних "Документ прийнято. Реєстрація зупинена". "ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ТОВ "ТК Укрєвротрейд" до контролюючого органу подані повідомлення про подання пояснень та копій документів від 11.12.2024 №13, від 11.12.2024 №6, від 11.12.2024 №5, від 11.12.2024 № 9, від 11.12.2024 № 7, від 11.12.2024 № 8, від 11.12.2024 №11, від 11.12.2024 №4, від 11.12.2024 №10, від 11.12.2024 №12, від 11.12.2024 №3, від 10.12.2024 № 2, від 10.12.2024 №1 до податкових накладних, реєстрація яких зупинена.
Комісією ГУ ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову такій реєстрації, щодо податкових накладних від 11.12.2024 №13, від 11.12.2024 №6, від 11.12.2024 №5, від 11.12.2024 № 9, від 11.12.2024 № 7, від 11.12.2024 № 8, від 11.12.2024 №11, від 11.12.2024 №4, від 11.12.2024 №10, від 11.12.2024 №12, від 11.12.2024 №3, від 10.12.2024 № 2, від 10.12.2024 №1 було прийнято Рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 12.12.2024: №12190934/42607879, №12190935/42607879, від 13.12.2024: №12201343/42607879, №12201346/42607879, №12201347/42607879, №12201348/42607879, №12201349/42607879, №12201350/42607879, №12201351/42607879, №12201352/42607879, №12201353/42607879, №12201354/42607879, №12201355/42607879, №12201356/42607879, №12201357/42607879, №12201358/42607879, №12201359/42607879, якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних з підстав наданням платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Позивач не погодився з рішеннями комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.12.2024: №12190934/42607879, №12190935/42607879, від 13.12.2024: №12201343/42607879, №12201346/42607879, №12201347/42607879, №12201348/42607879, №12201349/42607879, №12201350/42607879, №12201351/42607879, №12201352/42607879, №12201353/42607879, №12201354/42607879, №12201355/42607879, №12201356/42607879, №12201357/42607879, №12201358/42607879, №12201359/42607879, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом про їх скасування.
Норми права, які підлягають застосуванню
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За змістом підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI об`єктом оподаткування є постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю.
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
Згідно з пунктом 192.1. статті 192 Податкового кодексу України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Розрахунок коригування до податкової накладної не може бути зареєстрований в Єдиному реєстрі податкових накладних пізніше 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної, до якої складений такий розрахунок коригування.
Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;
отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Абзацами першим, другим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінетом Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі-Порядок №1165, в редакції, чинній на час спірних правовідносин).
Пунктом 2 Порядку №1165 передбачено, що автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Пунктом 7 Порядку №1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Пунктами 10 та 11 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Додатком 1 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість.
До критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість пунктом 8 віднесено: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, регламентований Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі-Порядок №520).
Пунктами 2-4 Порядку №520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
За змістом пункту 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування /пункт 6 Порядку № 520/.
Відповідно до пункту 9 Порядку № 520 (в редакції Наказу Міністерства фінансів №19 від 12.01.2023, який набрав чинності 08.03.2023) письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Згідно з пунктом 10 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку /п. 12 Порядку № 520/.
Згідно з нормами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Висновки щодо правозастосування
За обставин цієї справи між сторонами виник спір щодо правомірності рішень Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації в ЄРПН податкових накладних №62 від 18.03.2024, №65 від 19.03.2024, №66 від 19.03.2024, №67 від 19.03.2024, №68 від 19.03.2024, №69 від 20.03.2024, №71 від 20.03.2024, №72 від 20.03.2024, №73 від 20.03.2024, №74 від 20.03.2024, №76 від 20.03.2024, №78 від 20.03.2024, №79 від 20.03.2024, №77 від 20.03.2024, №80 від 20.03.2024, №81 від 20.03.2024, №82 від 20.03.2024, складених ТОВ "ТК Укрєвротрейд".
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку (частина друга статті 2 КАС України).
Системний аналіз норм податкового законодавства дає підстави для висновку, що платник податку з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в ЄРПН.
Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування може бути зупинена лише у порядку та на підставах, визначених Порядком №1165.
Суд зазначає, що надіслані позивачу квитанції від 29.03.2024 щодо зупинення реєстрації розрахунку коригування містили посилання на пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість. Позивач не заперечував, що ТОВ "ТК Укрєвротрейд" станом на 29.03.2024 було визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.
Відповідно до абзацу 1 пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Зважаючи на те, що податкові накладні, подані на реєстрацію ТОВ "ТК Укрєвротрейд", щодо якого прийнято рішення про відповідність пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, контролюючий орган мав правові підстави для зупинення реєстрації зазначеного розрахунку коригування.
Порядок №1165 не містить вимоги про прийняття контролюючим органом окремого рішення з питання зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.
Виходячи з положень пункту 10 Порядку №1165, зміст такого рішення наводиться контролюючим органом у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка надсилається в електронній формі у текстовому форматі в автоматичному режимі і є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
При цьому, пунктом 11 Порядку №11 передбачено вимоги до змісту такої квитанції, а саме - у ній обов`язково мають бути зазначені:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Дослідивши залучені до матеріалів справи копії квитанцій, суд встановив, що у ній зазначено номер та дату складення податкової накладної; критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованими показниками "D" і "Р"; пропозицію щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Суд зважає на те, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено конкретного переліку документів, необхідних для реєстрації податкових накладних/розрахунку в ЄРПН.
При юридичній оцінці рішень про відмову в реєстрації податкової накладної суд враховує, що у всіх досліджуваних квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено перелік документів, необхідних для її реєстрації. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимог контролюючого органу в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним нормативних вимог.
Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком №520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.
З огляду на неконкретність вимог контролюючого органу щодо надання документів, позивач надав документи, які вважав достатніми для підтвердження спірних господарських операцій.
З наявних матеріалів справи вбачається, що первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських операцій, складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентами господарських зобов`язань згідно умов договору.
На засіданнях Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оформлених протоколами від 12.12.2024 /том ІІІ, а.с. 118/ та від 13.12.2024 /том ІІІ, а.с. 119/, встановлено, що при розгляді письмових пояснень встановлено надання платником податків підтверджуючих документів до податкових накладних складених на реалізацію дизельного палива:
- від 20.03.2024 №82 контрагенту ПРАТ "Гадяцьке бурякогосподарство" (00384905, платником надано копію видаткової накладної від 20.03.2024 №80, яка не містить обов`язкових реквізитів, тобто складена з порушенням ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 №996-ХІV;
- від 20.03.2024 № 81 контрагенту ПСП Агрофірма "Десна" (23824270), платником надано копію видаткової накладної від 20.03.2024 № 79, яка не містить обов`язкових реквізитів, тобто складена з порушенням ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 №996-ХІV;
- від 20.03.2024 № 71, № 80, № 69, № 77, № 73, № 72, № 76, № 74, № 79, від 19.03.2024 № 66, № 67, № 65, № 68, від 18.03.2024 № 62, платником надані копії видаткових накладних, які не містить обов`язкових реквізитів, тобто складені з порушенням ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 № 996-ХІV; товарно-транспортні накладні на відпуск товару контрагенту-покупцю, складені з порушенням п.7.5.8 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв`язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту
- від 20.03.2024 №78, платником надано товарно-транспортну накладну на відпуск товару контрагенту-покупцю, складену з порушенням п.7.5.8 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв`язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 №281/171/578/155.
Судом досліджені документи на підтвердження інформації про господарські операції, які зазначені в податкових накладних №62 від 18.03.2024, №65 від 19.03.2024, №66 від 19.03.2024, №67 від 19.03.2024, №68 від 19.03.2024, №69 від 20.03.2024, №71 від 20.03.2024, №72 від 20.03.2024, №73 від 20.03.2024, №74 від 20.03.2024, №76 від 20.03.2024, №78 від 20.03.2024, №79 від 20.03.2024, №77 від 20.03.2024, №80 від 20.03.2024, №81 від 20.03.2024, №82 від 20.03.2024 - зауважень чи недоліків до їх змісту судом не виявлено.
Варто також зауважити, що перевірка реальності здійснення господарської операції за процедурою реєстрації податкової накладної у ЄРПН фактично є неможливою, адже платник податків не залучається до роботи комісії податкового органу з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а члени комісії не здійснюють вихід на підприємство з метою з`ясування фактичних обставин ведення платником податків господарської діяльності.
У контексті вищенаведеного суд також зауважує, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. При цьому здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Верховний Суд у постанові від 07.12.2022 у справі №500/2237/20 дійшов висновку, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Так само у пункті 82 постанови від 23.02.2023 у справі №420/9924/20 Верховний Суд звернув увагу на те, що в межах спірних відносин, що виникли між сторонами на стадії реєстрації податкових накладних, надання судами оцінки щодо товарності або безтоварності господарських операцій є передчасною подією. Такі обставини можуть бути встановлені контролюючим органом на підставі здійсненої належної перевірки, з прийняттям ППР, та в подальшому підтверджені судом.
Аналогічний висновок наведений Верховним Судом у постанові від 23.05.2023 у справі №500/770/21.
Додатково суд наголошує, що оцінка реальності здійснення господарської операції може бути здійснена контролюючим органом в межах проведення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
З огляду на викладене, обставини, якими обґрунтовані рішення Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 12.12.2024: №12190934/42607879, №12190935/42607879, від 13.12.2024: №12201343/42607879, №12201346/42607879, №12201347/42607879, №12201348/42607879, №12201349/42607879, №12201350/42607879, №12201351/42607879, №12201352/42607879, №12201353/42607879, №12201354/42607879, №12201355/42607879, №12201356/42607879, №12201357/42607879, №12201358/42607879, №12201359/42607879, не є належними підставами для відмови у реєстрації в ЄРПН податкових накладних №62 від 18.03.2024, №65 від 19.03.2024, №66 від 19.03.2024, №67 від 19.03.2024, №68 від 19.03.2024, №69 від 20.03.2024, №71 від 20.03.2024, №72 від 20.03.2024, №73 від 20.03.2024, №74 від 20.03.2024, №76 від 20.03.2024, №78 від 20.03.2024, №79 від 20.03.2024, №77 від 20.03.2024, №80 від 20.03.2024, №81 від 20.03.2024, №82 від 20.03.2024, у зв`язку з чим вказані рішення є протиправними та підлягають скасуванню, а відповідні позовні вимоги - задоволенню.
Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже, податкову накладну, реєстрацію якої зупинено, може бути зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі судового рішення про реєстрацію відповідної податкової накладної.
Обираючи спосіб захисту порушеного права позивача відповідно до встановлених у справі обставин та висновків суду, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №62 від 18.03.2024, №65 від 19.03.2024, №66 від 19.03.2024, №67 від 19.03.2024, №68 від 19.03.2024, №69 від 20.03.2024, №71 від 20.03.2024, №72 від 20.03.2024, №73 від 20.03.2024, №74 від 20.03.2024, №76 від 20.03.2024, №78 від 20.03.2024, №79 від 20.03.2024, №77 від 20.03.2024, №80 від 20.03.2024, №81 від 20.03.2024, №82 від 20.03.2024 датами їх фактичного подання на реєстрацію, а тому відповідну позовну вимогу також належить задовольнити.
Частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Водночас частина друга статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги встановлені в ході судового розгляду фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми законодавства, якими урегульовано спірні відносини, суд дійшов висновку про задоволення позову ТОВ "ТК Укрєвротрейд" повністю.
Розподіл судових витрат
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду з цим позовом позивачем сплачено судовий збір в сумі 51 476,00 грн, що підтверджується квитанцією від 21.01.2025 /том І, а.с. 11/.
Враховуючи висновок суду про задоволення позову, стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-1 на користь позивача підлягає сума 51 476,00 грн.
Керуючись статтями 2, 3, 5-10, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК Укрєвротрейд" (пр. Лесі Українки, 35-Б, м. Кременчук, Полтавська область, 39622, рнокпп 42607879) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, Полтавська область, 36000, код ЄДРПОУ ВП 44057192), Державної податкової служби України (площа Львівська 8 м.Київ ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області від 12.12.2024: №12190934/42607879, №12190935/42607879, від 13.12.2024: №12201343/42607879, №12201346/42607879, №12201347/42607879, №12201348/42607879, №12201349/42607879, №12201350/42607879, №12201351/42607879, №12201352/42607879, №12201353/42607879, №12201354/42607879, №12201355/42607879, №12201356/42607879, №12201357/42607879, №12201358/42607879, №12201359/42607879 - визнати протиправними та скасувати.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №62 від 18.03.2024, №65 від 19.03.2024, №66 від 19.03.2024, №67 від 19.03.2024, №68 від 19.03.2024, №69 від 20.03.2024, №71 від 20.03.2024, №72 від 20.03.2024, №73 від 20.03.2024, №74 від 20.03.2024, №76 від 20.03.2024, №78 від 20.03.2024, №79 від 20.03.2024, №77 від 20.03.2024, №80 від 20.03.2024, №81 від 20.03.2024, №82 від 20.03.2024, які складені Товариством з обмеженою відповідальністю "ТК Укрєвротрейд", датами їх первинного подання.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК Укрєвротрейд" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Полтавській області витрати зі сплати судового збору у розмірі 51 476,00 грн (п`ятдесят одна тисяча чотириста сімдесят шість гривень нуль копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя І.С. Шевяков
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.03.2025 |
Оприлюднено | 03.04.2025 |
Номер документу | 126263410 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
І.С. Шевяков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні