Справа № 560/18983/24
РІШЕННЯ
іменем України
01 квітня 2025 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача 11 Регіональна військово-лікарська комісія про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 через представника адвоката Коростелкіну Юлію Ігорівну звернувся в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовною заявою до ІНФОРМАЦІЯ_1 , в якій, з урахуванням уточненої позовної заяви від 23.12.2024, просить суд:
1. Зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_1 виконати висновок військово-лікарської комісії та виключити позивача з військового обліку відповідно до вимог статті 47 Розкладу хвороб, затвердженого чинним законодавством.
2. Визнати протиправною бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка виразилась у невиконанні чинного законодавства про непридатність до військової служби, всупереч положенням Наказу Міністерства оборони України №262 від 27.04.2024 та Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу".
3. Зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_1 надати письмове підтвердження про виключення ОСОБА_1 з військового обліку та відобразити відповідні зміни в документах військового обліку.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що в травні 2024 року звернувся з заявою про виключення з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки до ІНФОРМАЦІЯ_1 у зв`язку з тим, що йому встановлений діагноз тяжкої персистуючої бронхіальної астми.
Вказує, що відповідно до довідки 2/4507 військово-лікарської комісії виданої ІНФОРМАЦІЯ_2 від 25.03.2024 року № 4/275 про те, що був проведений медичний огляд ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_3 25.03.2024 року. Діагноз та постанова ВЛК про причинний зв`язок захворювання: Бронхіальна астма змішаного генезу, важкий персистуючий перебіг, гормонозалежний варіант, стадія загострення, неконтрольована. Полівалентна алергія побутова, епідермальна. Пневмосклероз. Емфізема легень. Дистопія ІІ н/д бронхів. Сезонний поліноз. Легенева недостатність II ст. На підставі статті 47 графи а II Розкладу хвороб - непридатний до військової служби з виключенням з військового обліку.
Також зазначає, що підтвердженням діагнозу є виписки, висновки, акти, копії яких додаються до заяви.
Вказує, що в серпні 2024 року через адвокатський запит отримано Свідоцтво про хворобу №2/4507 45 видане 11-ою регіональною військово-лікарською комісією від 20.08.2024 про те, що в березні 2024 року ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_1 пройшов огляд з метою визначення ступеня придатності до військової служби, в якому вказано те, що на підставі статті 47а графи II Розкладу хвороб непридатний до військової служби з виключенням з військового обліку. У свідоцтві про хворобу зазначений вищевказаний діагноз, але 11-ою Регіональною комісією встановлений діагноз не затверджено та зазначено, що застосування статі НОМЕР_1 а Розкладу хвороб та ступінь придатності до військової служби викликають сумніви, враховуючи останнє 11-ою Регіональною комісією не обґрунтовані причини не затвердження, лише вказано що є сумніви, це не є підставою для не затвердження даного діагнозу.
Зазначає, що інших дій ІНФОРМАЦІЯ_1 не було вчинено. Відтак, вважає бездіяльність відповідача протиправною.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 19.12.2024 позовну заяву ОСОБА_1 , залишено без руху. Надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви - 5 днів з дня вручення йому ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 26.12.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача 11 Регіональну військово-лікарську комісію.
Відповідачем 06.01.2025 подано відзив на позовну заяву, у якому зазначає, що ІНФОРМАЦІЯ_1 є відокремленим підрозділом ІНФОРМАЦІЯ_1 , та в своїй діяльності підпорядковується ІНФОРМАЦІЯ_1 та ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Вказує, що в березні 2024 року громадянин ОСОБА_2 звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_1 для отримання направлення для проходження медичної комісії, яку завершив 25.03.2024 про що свідчить довідка №2/4507 (зареєстрована 25.03.2024 №2/275).
Керуючись пунктом 2.8.5 наказу Міністерства оборони України від 14.08.2008 №402, медичні документи ОСОБА_3 було направлено на розгляд до 11 Регіональної військово-лікарської комісії для винесення постанови про затвердження (не затвердження) постанови ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_1 . У воєнний час перевірка свідоцтв про хворобу з постановами про непридатність до військової служби проводиться за наданими на розгляд з територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки медичними документами, а за медичними показаннями - шляхом проведення контрольного медичного огляду перед направленням на затвердження в штатні ВЛК.
Постановою 11 Регіональної військово-лікарської комісії від 20.08.2024 постанова ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_1 не затверджена, про що свідчить свідоцтво про хворобу №2/4507. Згідно постанови 11 Регіональної військово-лікарської комісії від 20.08.2024 громадянин ОСОБА_2 підлягає контрольному обстеженню та медичному огляду ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_4 , однак ОСОБА_2 відмовився від проходження такого обстеження.
Звертає увагу суду, що у позовній заяві вказано, що ОСОБА_2 звернувся в травні 2024 року з заявою про виключення з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів до ІНФОРМАЦІЯ_1 , але вказана позивачем заява на адресу ІНФОРМАЦІЯ_1 не надходила.
Зазначає, що відповідач діяв та діє у відповідності до вимог чинного законодавства, а тому підстав для задоволення позову немає. У задоволенні позову просить відмовити в повному обсязі.
Від третьої особи - 11 Регіональної військово-лікарської комісії 06.01.2025 надійшов відзив, у якому 11 Регіональна військово-лікарська комісія (далі -11 РВЛК) не визнає даної позовної заяви, вважає її безпідставною та необґрунтованою.
Вказує, що відповідно до методичних рекомендацій по організації роботи військово-лікарських комісій та проведені військово-лікарських експертиз в особливий період, затверджені Командувачем Медичних сил Збройних Сил України від 01.08.2023 року, а саме розділом 8 «Порядок оформлення постанов ВЛК», зазначено, що у разі коли при розгляді Свідоцтва про хворобу штатною ВЛК виявлено порушення вимог Положення № 402, невідповідність прийнятої постанови встановленому діагнозу, необхідність проведення додаткових досліджень для встановлення ступеня порушення функцій органів та систем органів та інше, свідоцтво про хворобу з незатвердженою штатною ВЛК постановою повертається до госпітальної (гарнізонної) ВЛК, яка склала його, з викладенням у постанові штатної ВЛК причин незатвердження та необхідними рекомендаціями. Після виконання рекомендацій штатної ВЛК, свідоцтво про хворобу повторно надсилається на затвердження до штатної ВЛК. Свідоцтво про хворобу з постановами, які підлягають затвердженню (контролю) штатною ВЛК, направляється на затвердження (контроль) до штатної ВЛК згідно адміністративно-територіальної зони відповідальності не пізніше 5-денного терміну після медичного огляду.
Зазначає, що 05.08.2024 за вх. № 2315 до 11 РВЛК, відповідно до вимог пункту 3.8 глави 2 Розділу ІІ Положення, надійшло на затвердження свідоцтво про хворобу № 2/4507 4- го відділу ІНФОРМАЦІЯ_1 . 20.08.2024, відповідно до вимог пункту 2.4.5. глави 2 Розділу І Положення, свідоцтво про хворобу № 2/4507 ІНФОРМАЦІЯ_1 було не затверджене. Рішення про незатвердження свідоцтва про хворобу № 2/4507 ІНФОРМАЦІЯ_1 , було викладене у постанові 11 РВЛК від 20.08.2024, відповідно до вимог пунктів 2.1, 2.2 глави 2 Розділу І Положення та пункту 22.2. глави 22 (Оформлення постанов ВЛК) Розділу ІІ Положення. В подальшому незатверджене свідоцтво про хворобу № 2/4507 ІНФОРМАЦІЯ_1 з причинами незатвердження та необхідними рекомендаціями, відповідно до вимог методичних рекомендацій по організації роботи військово-лікарських комісій та проведені військово-лікарських експертиз в особливий період, затверджені Командувачем Медичних сил Збройних Сил України від 01.08.2023, було направлене до ІНФОРМАЦІЯ_1 . На даний момент рекомендацій НОМЕР_2 РВЛК не виконані, свідоцтво про хворобу № 2/4507 ІНФОРМАЦІЯ_1 повторно не надсилалось на затвердження до НОМЕР_2 РВЛК.
З посиланням на практику Верховного Суду вказує, що у межах адміністративного процесу суд не вправі надавати оцінку професійним діям конкретних лікарів-членів ВЛК при застосуванні ними відповідних методів огляду позивача, дослідження медичної документації, визначенні діагнозів та відповідності їх конкретній статті Розкладу хвороб, оскільки це потребує спеціальних знань у медичній галузі.
Зазначає, що при прийняті оскаржуваної постанови 11 Регіональна військово-лікарська комісія діяла в межах та у спосіб встановлений законодавством, тому підстав для скасування постанови немає. У задоволенні позову ОСОБА_1 просить відмовити в повному обсязі.
Від представника позивача 31.01.2025 надійшла відповідь на відзив, у якій зазначає, що відзив відповідача не містить обґрунтованих правових підстав для відмови у задоволенні позову. Вказує, що відповідач діє всупереч чинному законодавству, порушуючи права позивача. Зазначає, що твердження відповідача стосовно того, що заява позивача про виключення з військового обліку до ІНФОРМАЦІЯ_1 не надходила, спростовується поштовим підтвердженням направлення.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
ОСОБА_1 в березні 2024 року звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_1 для отримання направлення для проходження медичної комісії, яку завершив 25.03.2024 про що складена довідка №2/4507 (зареєстрована 25.03.2024 №2/275).
Діагноз та постанова ВЛК про причинний зв`язок захворювання: Бронхіальна астма змішаного генезу, важкий персистуючий перебіг, гормонозалежний варіант, стадія загострення, неконтрольована. Полівалентна алергія побутова, епідермальна. Пневмосклероз. Емфізема легень. Дистопія ІІ н/д бронхів. Сезонний поліноз. Легенева недостатність II ст. На підставі статті 47 графи а II Розкладу хвороб - непридатний до військової служби з виключенням з військового обліку.
Медичні документи позивача було направлено на розгляд до 11 Регіональної військово-лікарської комісії для винесення постанови про затвердження (не затвердження) постанови ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Постановою 11 Регіональної військово-лікарської комісії від 20.08.2024 постанова ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_1 не затверджена.
В подальшому незатверджене свідоцтво про хворобу № 2/4507 ІНФОРМАЦІЯ_1 з причинами незатвердження та необхідними рекомендаціями направлене до ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Згідно з постановою 11 Регіональної військово-лікарської комісії від 20.08.2024 ОСОБА_1 підлягає контрольному обстеженню та медичному огляду ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_4 , однак позивач відмовився від проходження такого обстеження.
На даний момент рекомендацій НОМЕР_2 РВЛК не виконані, свідоцтво про хворобу № 2/4507 ІНФОРМАЦІЯ_1 повторно не надсилалось на затвердження до 11 РВЛК.
Позивач вважає бездіяльність відповідача протиправною, відтак звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 65 Конституції України, захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України.
Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.
Правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також визначення загальних засад проходження в Україні військової служби, здійснює Закон України "Про військовий обов`язок і військову службу" від 25 березня 1992 року № 2232-XII (далі - Закон № 2232-XII).
Відповідно до частин 3, 5 статті 1 Закону № 2232-XII, військовий обов`язок включає, зокрема, проходження військової служби.
Від виконання військового обов`язку громадяни України звільняються на підставах, визначених цим Законом.
Відповідно до статті 70 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров`я" військово-лікарська експертиза визначає придатність до військової служби призовників, військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, встановлює причинний зв`язок захворювань, поранень і травм з військовою службою та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.
Військово-лікарська експертиза здійснюється військово-лікарськими комісіями, які створюються при територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, а також при закладах охорони здоров`я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, за потреби - інших органів або військових формувань сектору безпеки і оборони, визначених частиною другою статті 12 Закону України "Про національну безпеку України".
Наказом Міністерства оборони України № 402 від 14.08.2008 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2008 року за № 1109/15800, затверджено "Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України", (далі - Положення № 402).
Відповідно до пунктів 2.1, 2.2 глави 2 Розділу І Положення № 402 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі).
Штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі) ВЛК (лікарсько-льотні комісії (далі - ЛЛК)) приймають постанови. Постанови ВЛК (ЛЛК) оформлюються свідоцтвом про хворобу, довідкою військово-лікарської комісії, протоколом засідання штатної військово-лікарської комісії.
Постанови штатних та позаштатних ВЛК обов`язкові до виконання.
Штатні ВЛК є військово-медичними установами. Вони мають гербову печатку, кутовий штамп та утримуються за окремим штатом. До штатних ВЛК належать:
Центральна військово-лікарська комісія (далі - ЦВЛК);
ВЛК регіону.
Штатні ВЛК комплектуються лікарями із клінічною підготовкою за однією з лікарських спеціальностей (терапія, хірургія, неврологія, психіатрія, оториноларингологія, офтальмологія, організація охорони здоров`я тощо), з досвідом роботи у військових частинах та закладах охорони здоров`я (установах).
Згідно з пунктом 22.2. глави 22 Розділу ІІ Положення № 402 книга протоколів засідань військово-лікарської комісії ведеться у всіх ВЛК секретарями цих комісій. Протоколи засідань ВЛК підписуються головою, членами комісії (не менше двох), які брали участь у засіданні, та секретарем комісії у день засідання комісії.
Один примірник Свідоцтва про хворобу (довідки ВЛК) зберігається як додаток до книги протоколів. У книгу протоколів, у додатковий примірник експертного документа та у медичну карту стаціонарного хворого записується дата та зміст постанови штатної ВЛК.
Штатні ВЛК ведуть книгу протоколів тільки на осіб, які пройшли медичний огляд безпосередньо в цих комісіях, та алфавітний облік розглянутих протягом року свідоцтв про хворобу (довідок ВЛК).
У штатних ВЛК протоколом є також бланк свідоцтва про хворобу, довідки, надіслані для затвердження (контролю) або перегляду постанов, коли текст остаточної постанови підписується головою, членами комісії (не менше двох), які брали участь у засіданні, і секретарем. Особлива думка голови або членів комісії записується на примірнику свідоцтва про хворобу (довідки) або на окремому аркуші, який додається до цього свідоцтва про хворобу (довідки ВЛК).
Відповідно до абзац п`ятого підпункту 2.4.5 пункту 2.4 глави 2 розділу I Положення №402 ВЛК регіону має право: приймати постанови згідно з Положенням, контролювати, розглядати, затверджувати, за наявності підстав не затверджувати, переглядати або скасовувати постанови підпорядкованих ВЛК. Постанову про придатність до військової служби осіб, звільнених з військової служби, на період їх фактичного звільнення зі Збройних Сил України має право приймати або переглядати тільки ЦВЛК.
Згідно з підпунктом 2.4.6 пункту 2.4 глави 2 розділу I Положення № 402 рішенням штатної ВЛК може бути проведений повторний або контрольний медичний огляд.
Пунктом 3.8 глави 3 розділу II Положення № 402 визначено, що постанова ВЛК районних, міських ТЦК та СП про ступінь придатності військовозобов`язаного до військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період оформлюється довідкою ВЛК (додаток 4 до цього Положення) у двох примірниках, яка дійсна протягом одного року з дня медичного огляду. Постанова ВЛК районних, міських ТЦК та СП про тимчасову непридатність або непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку підлягає затвердженню штатною ВЛК. Копія довідки видається особі, яка пройшла медичний огляд.
Відповідно до розділу 8 "Порядок оформлення постанов ВЛК" методичних рекомендацій по організації роботи військово-лікарських комісій та проведені військово-лікарських експертиз в особливий період, затверджених Командувачем Медичних сил Збройних Сил України від 01.08.2023 року, зазначено, що у разі коли при розгляді Свідоцтва про хворобу штатною ВЛК виявлено порушення вимог Положення № 402, невідповідність прийнятої постанови встановленому діагнозу, необхідність проведення додаткових досліджень для встановлення ступеня порушення функцій органів та систем органів та інше, свідоцтво про хворобу з незатвердженою штатною ВЛК постановою повертається до госпітальної (гарнізонної) ВЛК, яка склала його, з викладенням у постанові штатної ВЛК причин незатвердження та необхідними рекомендаціями. Після виконання рекомендацій штатної ВЛК, свідоцтво про хворобу повторно надсилається на затвердження до штатної ВЛК. Свідоцтво про хворобу з постановами, які підлягають затвердженню (контролю) штатною ВЛК, направляється на затвердження (контроль) до штатної ВЛК згідно адміністративно-територіальної зони відповідальності не пізніше 5-денного терміну після медичного огляду.
Повертаючись до обставин цієї справи суд зазначає, що позивач не оскаржує рішення про незатвердження свідоцтва про хворобу № 2/4507 ІНФОРМАЦІЯ_1 , яке викладене у постанові 11 Регіональної військово-лікарської комісії від 20.08.2024.
Сторонами не заперечується, що всупереч вимогам постанови 11 Регіональної військово-лікарської комісії від 20.08.2024 позивач відмовився від контрольного обстеження та медичного огляду ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_4 .
В позовній заяві та відповіді на відзив представник позивача наголошує на допущеній відповідачем бездіяльності, що виразилась у невиконанні чинного законодавства про непридатність до військової служби, всупереч положенням Наказу Міністерства оборони України №262 від 27.04.2024 та Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу". Стверджує, що заява позивача про виключення з військового обліку до ІНФОРМАЦІЯ_5 надсилалась поштою.
Щодо вказаних обставин, суд зазначає наступне.
Cтаттею 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Відповідно до статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Відповідно до ч. 2 ст. 74 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
На переконання представника позивача, направлення в травні 2024 року до ІНФОРМАЦІЯ_1 заяви позивача про виключення з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів підтверджується поштовим підтвердженням направлення.
Суд ретельно дослідив надані представником позивача докази та встановив, що вищевказана заява була направлена не за адресою місцезнаходження ІНФОРМАЦІЯ_1 , оскільки і в заяві, і в поштовому відправлені зазначена адреса: АДРЕСА_1 .
Разом з тим, місцезнаходження відповідача - ІНФОРМАЦІЯ_1 : АДРЕСА_2 , про що представнику позивача відомо, оскільки в позовній заяві зазначено правильне місцезнаходження відповідача.
Зважаючи на вищевикладене, посилання представника позивача на те, що відповідач допустив бездіяльність, оскільки не розглянув заяву позивача про виключення з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів є хибними та такими, що не знайшли свого підтвердження належними доказами в ходів судового розгляду. Вказана заява на адресу відповідача не надсилалася, що підтверджується доказами, які наявні в матеріалах справи.
Суд також звертає увагу сторін, що на теперішній час довідка 2/4507 військово-лікарської комісії виданої ІНФОРМАЦІЯ_2 від 25.03.2024 року № 4/275 вичерпала свою дію, оскільки вона прийнята 25.03.2024, а відповідно до вимог пункту 3.8 глави 3 розділу II Положення № 402 така довідка дійсна протягом одного року з дня медичного огляду.
Щодо долученої позивачем медичної документації до матеріалів справи, на чому доречно закцентовано увагу третьою особою у її відзиві від 06.01.2025, суд зазначає, що суд не може надавати оцінку діям ВЛК при прийняті нею постанови щодо придатності позивача до військової служби за встановленими медичними діагнозами, оскільки такі повноваження ВЛК є виключними, і така оцінка не є правовою.
Крім того суд враховує, що до складу ВЛК входять лікарі із відповідною спеціальною освітою та певним досвідом роботи у сфері медицини.
Верховний Суд у постанові від 13 червня 2018 року у справі №806/526/16 зазначив, що у межах адміністративного процесу суд не вправі надавати оцінку професійним діям конкретних лікарів-членів ВЛК при застосуванні ними відповідних методів огляду позивача, дослідження медичної документації, визначенні діагнозів та відповідності їх конкретній статті Розкладу хвороб, оскільки це потребує спеціальних знань у медичній галузі.
Суд звертає увагу на правові висновки Верховного Суду у цій категорії справ. Так, Верховний Суд у постанові від 12.06.2020 у справі №810/5009/18 зробив правовий висновок про те, що до повноважень суду не належить надання оцінки діагнозу на предмет того, чи підпадає він під дію статей розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби з посиланням на пункт 3.13 глави 3 розділу II Положення №402.
З огляду на встановлені обставини справи та вищевикладені норми чинного законодавства, суд дійшов висновку що відповідачем права позивача не порушені, протиправної бездіяльності відносно позивача не допущено.
У даних спірних правовідносинах відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України. Правові підстави для задоволення даного позову відсутні.
Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно статей 74-76 Кодексу адміністративного судочинства України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно частин першої-третьоїстатті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши належність, допустимість, достовірність вказаних вище доказів окремо, а також достатність і взаємний зв`язок цих доказів у їх сукупності, суд вважає, що позивач не довів підставності заявлених вимог. Натомість відповідачем доведено, що у спірних відносинах він діяв обґрунтовано та правомірно, тому позов задоволенню не підлягає.
Оскільки суд відмовив у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, то підстави для розподілу судових витрати згідно статті 139 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_3 ) Відповідач:ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 Третя особа:11 Регіональна військово-лікарська комісія (вул. Князів Коріатовичів, буд. 185, м. Вінниця, Вінницький район, Вінницька область, 21018 , код ЄДРПОУ - 24979848)
Головуючий суддя О.О. Михайлов
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2025 |
Оприлюднено | 03.04.2025 |
Номер документу | 126264951 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні