Герб України

Рішення від 02.04.2025 по справі 160/2195/25

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 квітня 2025 рокуСправа №160/2195/25

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Кучми К.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМБІНАТ ДНІПРО» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся через систему "Електронний суд" до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Дніпропетровській області № 2011 від 15.01.2024 року про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Дніпропетровській області № 527 від 19.02.2024 року про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Дніпропетровській області № 726 від 11.03.2024 року про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку;

- зобов`язати Головне управління ДПС в Дніпропетровській області виключити ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» з переліку ризикових платників податків;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складені ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» податкові накладні, реєстрація яких була зупинена на підставі рішень № 2011 від 15.01.2024 року, № 527 від 19.02.2024 року та № 726 від 11.03.2024 року, згідно із реєстром датою їх фактичного подання як такі, які підлягають автоматичній реєстрації за умови виконання вимог п.6-1 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 р. № 1165.

В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» було отримано рішення відповідача-1 від 15.01.2024 року №2011, від 19.02.2024 року №527, від 11.03.2024 року №726 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку. Так, з тексту спірних рішень підставою для віднесення до переліку ризикових платників податків слугував п.8 Критеріїв ризиковості платника податків, а саме наступна інформація: 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку. При цьому, іншої інформації, яка давала б можливість ідентифікувати підставу для віднесення до ризикових підприємств, в чому вона полягає та яким чином вона свідчить про відповідність критеріям ризиковості саме ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО», в оскаржуваних рішеннях не зазначено.

Також, в спірних рішеннях відповідачем-1 не вказано, конкретних податкових накладних/розрахунків коригування, складених позивачем та поданих ним на реєстрацію в ЄРПН, в яких були зафіксовані ризикові операції та реєстрація яких була зупинена. Не містять спірні рішення і будь-яких посилань на те, які саме документи мають бути надані позивачем для спростування висновку про відповідність ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» критеріям ризиковості. Відповідач-1 у спірних рішеннях не наводить господарські операції які підпадають під ризиковість, за якими операціями зупинено реєстрація накладних, документи первинного обліку, які позивач має надати для прийняття відповідного рішення за конкретними операціями. З огляду на викладене, спірні рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку є необґрунтованими та підлягають скасуванню. Після внесення позивача до переліку ризикових платників податків на підставі спірних рішень, останнім були подані на реєстрацію податкові накладні, але реєстрацію їх зупинено. Однак, реєстрацію поданих податкових накладних не було проведено з причин, не залежних від позивача. У якості підстав зупинення реєстрації зазначено: «ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку». Тобто, підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є наявність оскаржуваних рішень про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податків, а тому у разі скасування рішення про ризиковість платника податку податкові накладні підлягають автоматичній реєстрації за умови виконання вимог п.6-1 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 р. № 1165.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.01.2025 року в задоволенні клопотання ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду по цій справі - відмовлено. Позовна заява була залишена без руху через невідповідність приписам ст.161 КАС України та запропоновано позивачу усунути недоліки позовної заяви протягом десяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, шляхом надання до суду заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду з обґрунтуванням та доказами поважності причин такого пропуску.

До суду 05.02.2025 року від позивача надійшла заява про поновлення пропущеного строку звернення до суду.

Ухвалою суду від 07.02.2025 року заяву ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду з позовом - задоволено. Визнано поважними причини пропуску строку звернення до адміністративного суду та поновлено ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» строк звернення до суду з позовом. Прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

До суду 20.02.2025 року від відповідача-1 надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що в ході проведеного аналізу податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН встановлено, що ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» протягом липня 2023 р. лютого 2024 р. ймовірно формує ризиковий податковий кредит за рахунок придбання без економічної доцільності у значній кількості товарів за відсутності їх реалізації на суму ПДВ 1 907,1 грн., а саме: плівка п/е, кут, профіль, швелер, балка, бетон, труба профільна, діоксид вуглецю скраплений, кріплення в асортименті, плити піно полістирольні, вікна, гофролист, утеплювач, тощо. 31.01.2025 року за результатами розгляду інформації та документів поданих до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку відповідно до вимог п.6 постанови №1165, Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення про відповідність ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» п.8 критеріїв ризиковості платника податку. Рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 31.01.2025 року № 26220, відповідно до абз.5 п.6 Порядку, ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» направлено через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.

Щодо позовної вимоги про виключення ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» з переліку ризикових платників податків відповідачем-1 зазначено, що висновки, наведені в рішенні є відображенням дій працівників податкових органів і самі по собі не породжують правових наслідків для платника податків та, відповідно, таке рішення не порушує прав останнього. Внесення суб`єктом владних повноважень товариства до переліку ризикових не створює жодних перешкод для діяльності платника податку. Натомість вимога позивача про виключення з критеріїв ризиковості таким вимогам не відповідає, так як дії контролюючого органу не створюють жодних правових наслідків. Враховуючи викладене, відповідач-1 просив суд у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Ухвалою суду від 25.02.2025 року заяву відповідача-1 про заперечення проти розгляду цієї справи за правилами спрощеного позовного провадження - залишено без задоволення.

26.02.2025 року до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено, що відповідачем-1 не спростовано того, що останнім не було наведено змістовного переліку документів, для перегляду рішень про віднесення ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» до ризикових платників податків. Також, відповідачем-1 у спірних рішеннях жодним чином не аргументовано, на підставі чого податковий орган дійшов до висновків, чому придбанні товари є такими, що не пов`язані з господарською діяльністю платника податку. Посилання на те, що відповідно до п.71.1 ст.71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій є також безпідставним, оскільки сама по собі інформація не може слугувати підставою для рішень, що істотно звужують права платника податків, а може бути лише підставою для проведення відповідної документальної перевірки. Крім того, зазначаючи про нібито ризиковість діяльності контрагента відповідачем-1 залишається поза увагою той факт, що податкова інформація, що наявна в інформаційно-аналітичних базах відносно контрагента суб`єкта господарювання по ланцюгах постачання, а також інша податкова інформація надана контролюючими органами, носить виключно інформативний характер та не є належним доказом. Також Головне управління ДПС в Дніпропетровській області, не спростувало позицію ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» щодо того, що положеннями Порядку №1165 не передбачено наявність одночасно декількох рішень про відповідність платника податків критеріям ризиковості. Враховуючи викладене, позивач просив суд позов задовольнити повністю з підстав викладених у ньому.

До суду 28.02.2025 року від відповідача-2 надійшли додаткові пояснення, в яких зазначено, що позовна вимога зареєструвати в ЄРПН, складені ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» податкові накладні, які зупинені на підставі рішень №2011 від 15.01.2024 р., №527 від 19.02.2024 р. та №726 від 11.03.2024 р. датою їх фактичного подання як такі, які підлягають автоматичній реєстрації за умови виконання вимог п.6-1 Порядку №1165, є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню. Оскільки, податкові накладні реєстрацію яких зупинено на підставі відповідності платника податку критеріям ризиковості, підлягають автоматичній реєстрації у разі прийняття рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку комісією регіонального рівня або у разі прийняття рішення про задоволення скарги та скасування рішення комісії регіонального рівня про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку комісією центрального рівня якщо одночасно виконуються відповідні умови. Зазначене свідчить про неможливість безумовної автоматичної реєстрації податкових накладних ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» в ЄРПН. Крім того, позивачем не використовувалася процедура адміністративного оскарження рішень Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 15.01.2024 р. №2011, від 19.02.2024 р. №527, від 11.03.2024 р. №726 шляхом подання скарги до ДПС. Враховуючи викладене, відповідач-2 просив суд у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

03.03.2025 року до суду від відповідача-1 надійшли доповнення до відзиву на позовну заяву, в яких зазначено, що згідно із даних ЄРПН позивачем було подано на реєстрацію податкові накладні: №11 від 19.12.2023 р.; №12 від 20.12.2023 р.; №13 від 21.12.2023 р.; №14 від 22.12.2023 р.; №15 від 25.12.2023 р.; №16 від 26.12.2023 р.; №19 від 29.12.2023 р.; №20 від 29.12.2023 р.; №2 від 31.01.2024 р.; №1 від 31.01.2024 р.; №4 від 31.01.2024 р.; №3 від 29.02.2024 р.; №1 від 29.02.2024 р.; №4 від 29.02.2024 р.; №2 від 29.02.2024 р.; №1 від 31.03.2024 р.; №2 від 31.03.2024 р.; №4 від 31.03.2024 р.; №3 від 31.03.2024 р.; №1 від 30.04.2024 р.; №3 від 30.04.2024 р.; №4 від 30.04.2024 р.; №2 від 30.04.2024 р.; №4 від 31.05.2024 р.; №3 від 31.05.2024 р.; №1 від 31.05.2024 р.; №2 від 31.05.2024 р.; №3 від 30.06.2024 р.; №4 від 30.06.2024 р.; №1 від 30.06.2024 р.; №2 від 30.06.2024 р.; №3 від 31.07.2024 р.; №4 від 31.07.2024 р.; №1 від 31.07.2024 р.; №5 від 31.07.2024 р.; №2 від 31.07.2024 р.; №4 від 31.08.2024 р.; №6 від 31.08.2024 р.; № 1 від 31.08.2024 р.; №5 від 31.08.2024 р.; №2 від 31.08.2024 р.; №3 від 31.08.2024 р.; №5 від 30.09.2024 р.; №2 від 30.09.2024 р.; №1 від 30.09.2024 р.; №6 від 30.09.2024 р.; №4 від 30.09.2024 р.; №3 від 30.09.2024; №5 від 31.10.2024; №6 від 31.10.2024; №2 від 31.10.2024; №3 від 31.10.2024; №4 від 31.10.2024 р.; №1 від 31.10.2024 р.; №5 від 30.11.2024 р.; №4 від 30.11.2024 р.; №3 від 30.11.2024 р.; №2 від 30.11.2024 р.; №6 від 30.11.2024 р.; №1 від 30.11.2024 р., які мають статус в ЄРПН «реєстрацію зупинено».

Так, письмові пояснення та копії документів, зазначених у п.5 Порядку №520, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в ПН/РК (п.6 Порядку 520). Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до п.4 Порядку №520, розглядає комісія регіонального рівня. Також, з метою реєстрації в ЄРПН платник має право подати письмові пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в Реєстрі з дотриманням вимог Порядку №520. Однак, ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» не подавало документи, визначені п.5 порядку №520 для розгляду Комісією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області документів. Крім того, відповідач-1 вказав, що у разі ухвалення рішення про зобов`язання податковий орган зареєструвати податкову накладну, суд фактично візьме на себе повноваження суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого, у даному випадку, віднесено розгляд пояснень та документів, здійснення автоматичної ПН/РК в ЄРПН.

Ухвалою суду від 07.03.2025 року заяву відповідача-2 про заперечення проти розгляду адміністративної справи №160/2195/25 за правилами спрощеного позовного провадження - залишено без задоволення.

Ухвалою суду від 02.04.2025 року у задоволенні клопотання відповідача про залишення позову без розгляду по цій справі відмовлено.

Дослідивши матеріали справи, враховуючи позицію сторін, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному та об`єктивному розгляді обставин справи, суд встановив наступні обставини справи.

Судом встановлено, що ТОВ "КОМБІНАТ ДНІПРО" (код ЄДРПОУ 42714233) є юридичною особою, зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 11.08.2022 року, номер запису -1002031360000031466.

Основний вид діяльності позивача згідно із КВЕД є: 11.07 виробництво безалкогольних напоїв; виробництво мінеральних вод та інших вод, розлитих у пляшки.

15.01.2024 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з виявленням обставин та/або отримання інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності, прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника №2011, згідно із яким ТОВ "КОМБІНАТ ДНІПРО" визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Підставою для віднесення позивача до п.8 Критеріїв ризикових платників податку вказано наявність інформації про: 12 - постачання товарів (послуг) платнику (ам) податку, щодо якого (их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, 13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Згідно із спірним рішенням інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку є операції з придбання/постачання:

- за період з 04.08.2023 року по 31.12.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 2811 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 36710304;

- за період з 04.08.2023 року по 31.12.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 2932 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 36710304;

- за період з 04.08.2023 року по 31.12.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 4821 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 36710304;

- за період з 04.08.2023 року по 31.12.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 2716000000 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 36710304;

- за період з 04.08.2023 року по 18.12.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 2201 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 36710304;

- за період з 04.08.2023 року по 18.12.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 3921 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 36710304.

У графі ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку - вказано "документи".

Так, позивач надав відповідачу-1 пояснення № 0602 від 06.02.2024 р., в яких обґрунтував неправомірність віднесення ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» до ризикових платників податків.

19.02.2024 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з урахуванням отриманої від платника податку інформації та копій відповідних документів від 08.02.2024 р. №0602, прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника №527, згідно із яким ТОВ "КОМБІНАТ ДНІПРО" визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Підставою для віднесення позивача до п.8 Критеріїв ризикових платників податку вказано наявність інформації про: 14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.

Згідно із спірним рішенням інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку є операції з придбання/постачання:

- за період з 31.07.2023 року по 31.01.2024 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 7216 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 31.07.2023 року по 15.01.2024 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 3824609900 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 24.07.2023 року по 23.01.2024 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 7306 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 20.07.2023 року по 23.01.2024 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 3920102500 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 01.12.2023 року по 01.12.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 7306619900 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 02.08.2023 року по 01.09.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 2811 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 21.07.2023 року по 30.01.2024 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 3925 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 27.07.2023 року по 11.09.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 488100000 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 21.07.2023 року по 14.02.2024 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 6806100000 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300.

У графі ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку - вказано "документи".

Так, позивач надав відповідачу-1 пояснення № 2302 від 23.02.2024 р., в яких обґрунтував неправомірність віднесення ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» до ризикових платників податків.

11.03.2025 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з урахуванням отриманої від платника податку інформації та копій відповідних документів від 23.02.2024 р. №2302, прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника №726, згідно із яким ТОВ "КОМБІНАТ ДНІПРО" визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Підставою для віднесення позивача до п.8 Критеріїв ризикових платників податку вказано наявність інформації про: 14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку; 12 - постачання товарів (послуг) платнику (ам) податку, щодо якого (их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, 13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Згідно із спірним рішенням інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку є операції з придбання/постачання:

- за період з 31.07.2023 року по 31.01.2024 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 7216 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 31.07.2023 року по 15.01.2024 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 3824609900 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 24.07.2023 року по 23.01.2024 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 7306 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 20.07.2023 року по 23.01.2024 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 3920102500 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 01.12.2023 року по 01.12.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 7306619900 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 02.08.2023 року по 01.09.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 2811 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 21.07.2023 року по 30.01.2024 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 3925 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 27.07.2023 року по 11.09.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 488100000 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 21.07.2023 року по 14.02.2024 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 6806100000 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44895300;

- за період з 31.08.2023 року по 31.01.2024 року, код згідно з Державним класифікатором продукції та послуг операції, визначеної як ринкової 77.33 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 36710304;

- за період з 31.08.2023 року по 31.01.2024 року, код згідно з Державним класифікатором продукції та послуг операції, визначеної як ринкової 77.32 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 36710304;

- за період з 31.01.2024 року по 31.01.2024 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 2716000000 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 36710304;

- за період з 18.09.2023 року по 18.09.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 3921 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 36710304;

- за період з 04.08.2023 року по 18.12.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 2201 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 36710304;

- за період з 16.01.2024 року по 16.01.2024 року, код згідно з Державним класифікатором продукції та послуг операції, визначеної як ринкової 33.12 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 36710304;

- за період з 31.08.2023 року по 31.01.2024 року, код згідно з Державним класифікатором продукції та послуг операції, визначеної як ринкової 68.20 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 36710304;

- за період з 31.08.2023 року по 30.11.2023 року, код згідно з Державним класифікатором продукції та послуг операції, визначеної як ринкової 71.20 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 36710304;

- за період з 01.09.2023 року по 01.09.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 2811 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 36710304;

- за період з 18.09.2023 року по 02.10.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 4821 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 34655289;

- за період з 31.08.2023 року по 30.11.2023 року, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикової 27160000 - податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 34655289.

У графі ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку - вказано "документи".

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 (далі - Порядок № 1165).

Згідно із пунктом 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Додатком 1 до Порядку № 1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банку/небанківського надавача платіжних послуг, крім рахунків у Казначействі (крім бюджетних установ).

6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), з урахуванням вимог підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу.

7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Кодексу, з урахуванням вимог підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу.

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно із пунктом 6 Порядку № 1165 питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржувані рішення не містить розшифрування податкової інформації, натомість відповідачем-1 лише продубльовано зміст п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, що не дає можливості встановити, яких саме документів недостатньо контролюючому органу для прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Положеннями пункту 6 Порядку № 1165 визначено, що комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Якщо за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1, комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, в такому рішенні зазначається:

актуальна інформація щодо податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та ризикових операцій, відображених у попередньому рішенні про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту;

інформація щодо операцій, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, дата подання для реєстрації в Реєстрі яких не раніше 180 днів до дати прийняття попереднього рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту.

У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, попереднє рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку втрачає чинність.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом одинадцятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Додатком 4 до Порядку № 1165 затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Так, з матеріалів справи видно, що оскаржувані рішення прийнято з підстав відповідності позивача критеріям ризиковості платника податку, а саме пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Додатком № 1 до Порядку № 1165 визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, пункт 8 яких передбачає такий критерій, як наявність у контролюючих органів податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно із додатком 4 Порядку № 1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.

Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

При цьому, оскаржувані рішення містять інформацію про ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку "документи".

Суд зазначає, що Порядок № 1165 визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, тобто для застосування прописаного у Порядку № 1165 механізму, у тому числі щодо прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, необхідний сам факт існування податкової накладної/розрахунку коригування, що подаються для реєстрації в ЄРПН.

Відповідно до п.п.5, 6 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3). У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Одним із критеріїв ризиковості платника податку (який визначений підставою в оскаржуваному рішенні) є наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операцій зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування (п.8 Додатку 1 Порядку № 1165).

Отже, згідно із Порядком № 1165 Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області) не має права робити висновок про відповідність критеріям ризиковості платника податку з посиланням на п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, якщо не має поданих для реєстрації в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування та вказаної в них господарської операції.

Отже, питання відповідності позивача Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» для реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної / розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.

У спірних рішеннях не наведено доказів, що підтверджують ознаки здійснення ризикових операцій позивачем з посиланням на відповідні документи.

Таким чином, оскаржувані рішення не містить мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платників податку.

За викладених обставин, суд дійшов висновку про протиправність спірних рішень відповідача-1 від 15.01.2024 року №2011, від 19.02.2024 року №527, від 11.03.2024 року №726 як такі, що прийняті останнім не у спосіб, передбачений законодавством України.

Аналогічний правовий висновок міститься в постанові Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 30.11.2021 року по справі №340/1098/20, у постановах Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 22.07.2021 року по справі №520/111/20, від 22.07.2021 року по справі №520/480/20.

Натомість, з огляду на бланк рішень про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, викладений у додатку №4 до Порядку № 1165, рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Відповідна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 05.01.2021 р. у справі № 640/11321/20.

Відповідно до п.6 Порядку № 1165 у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Таким чином, ефективним способом захисту прав позивача є задоволення й позовної вимоги про зобов`язання відповідача виключити ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Щодо вимог зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складені ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» податкові накладні, реєстрація яких була зупинена на підставі рішень № 2011 від 15.01.2024 року, № 527 від 19.02.2024 року та № 726 від 11.03.2024 року, згідно із реєстром датою їх фактичного подання як такі, які підлягають автоматичній реєстрації за умови виконання вимог п.6-1 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 р. № 1165, суд вказує на таке.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України обов`язок реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних покладений на платника податків.

В той же час суд зауважує, що наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

За приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 року № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. Вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.

Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою КМУ від 11.12.2019 р. № 1165, визначено дії платника податків та контролюючого органу щодо питання віднесення платника податків до категорії ризикових, визначено критерії ризиковості та віднесення платника податків до таких критеріїв.

Відповідно до пункту 4, 5 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Згідно із пунктом 6 вищевказаного Порядку, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 6-1 Порядку № 1165 передбачено, що у разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, поданих платником податку для підтвердження невідповідності критеріям ризиковості платника податку, або прийняття комісією центрального рівня рішення про задоволення скарги та скасування рішення комісії регіонального рівня про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, наступного робочого дня після дати прийняття такого рішення підлягають автоматичній реєстрації податкові накладні/розрахунки коригування, якщо одночасно виконуються такі умови, зокрема:

- реєстрацію таких податкових накладних/розрахунків коригування зупинено на підставі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з рішеннями, прийнятими починаючи з дати останнього включення платника податку в перелік платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, до дати подання інформації та копій документів, за результатами розгляду яких прийняте рішення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку;

- дата подання для реєстрації в Реєстрі таких податкових накладних/розрахунків коригування припадає на період, що не перевищує 180 днів до дати подання інформації та копій документів, за результатами розгляду яких прийняте рішення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку або рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, якщо щодо такого рішення комісією центрального рівня задоволено скаргу та скасовано рішення комісії регіонального рівня про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку;

- на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в Реєстрі, операції в таких податкових накладних/розрахунках коригування не відповідають критеріям ризиковості здійснення операцій згідно з додатком 3 та стосовно платника податку відсутнє чинне рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку;

- щодо таких податкових накладних/розрахунків коригування платника податку комісією регіонального рівня не прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520;

- у день такої автоматичної реєстрації в Реєстрі наявна сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати такі податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі, обчислена відповідно до пункту 200-1.3 або 200-1.9 статті 200-1 Кодексу.

Вищевказаною нормою передбачено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Аналіз наведених норм положень Порядку № 1165 дає підстави для висновку, що у разу скасування рішення про ризиковість платника податку податкові накладні підлягають автоматичній реєстрації за умови виконання вимог п.6-1 Порядку № 1165.

Відтак, для належного дотримання прав позивача у цій справі, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача-2 зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складені ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» податкові накладні, реєстрація яких була зупинена на підставі рішень № 2011 від 15.01.2024 року, № 527 від 19.02.2024 року та № 726 від 11.03.2024 року, згідно із реєстром датою їх фактичного подання як такі, які підлягають автоматичній реєстрації за умови виконання вимог п.6-1 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165.

Суд також застосовує позицію ЄСПЛ, сформовану в пункті 58 рішення у справі "Серявін та інші проти України" (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

В силу ч.3 ст.90 КАС України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що дана позовна заява підлягає задоволенню з викладених вище підстав.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Згідно із ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як видно з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви у розмірі 7 267,20 грн.

Відтак, відповідно до положень ч.1 ст.139 КАС України, суд стягує на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-1 суму сплаченого судового збору розмірі 7 267,20 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241 - 246, 250, 262 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Позовну заяву - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 15.01.2024 року №2011 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМБІНАТ ДНІПРО» критеріям ризиковості платника податку.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 19.02.2024 року №527 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМБІНАТ ДНІПРО» критеріям ризиковості платника податку.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 11.03.2024 року №726 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМБІНАТ ДНІПРО» критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «КОМБІНАТ ДНІПРО» з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складені ТОВ «КОМБІНАТ ДНІПРО» податкові накладні, реєстрація яких була зупинена на підставі рішень № 2011 від 15.01.2024 року, №527 від 19.02.2024 року та № 726 від 11.03.2024 року, згідно із реєстром датою їх фактичного подання як такі, які підлягають автоматичній реєстрації за умови виконання вимог п.6-1 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул.Сімферопольська, 17А, м.Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 44118658) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМБІНАТ ДНІПРО» (вул.Царичанська, буд.168, смт Царичанка, Дніпровськи р-н., Дніпропетровська обл., код ЄДРПОУ 44895300) судові витрати по справі у розмірі 7 267,20 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.

Суддя К.С. Кучма

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.04.2025
Оприлюднено04.04.2025
Номер документу126298998
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/2195/25

Ухвала від 08.08.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 08.08.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 08.07.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 10.06.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 21.05.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 06.05.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Рішення від 02.04.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 02.04.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 07.03.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 25.02.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні