ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про заміну сторони або третьої особи на правонаступника
01 квітня 2025 року м. Житомир справа № 640/4592/20
категорія 111030300
Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Черняхович І.Е., розглянувши у порядку письмового провадження питання про заміну відповідача на його правонаступника в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛТЕК-Транс" до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправними дій, зобов`язати вчинити дії,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛТЕК-Транс" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377) про визнання протиправними дій, зобов`язати вчинити дії.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 березня 2020 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі №640/4592/20 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
13 грудня 2022 року Верховна Рада України прийняла Закон України №2825-ІХ "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" (далі - Закон №2825-ІХ), на підставі якого Окружний адміністративний суд міста Києва був ліквідований.
Відповідно до пункт 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №2825-ІХ (в редакції Закону №3863-IX) за результатами автоматизованого розподілу, адміністративну справу №640/4592/20 передано на розгляд Житомирському окружному адміністративному суду.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями Житомирського окружного адміністративного суду від 07.03.2025, головуючим суддею для розгляду справи №640/4592/20 визначено суддю Черняхович І.Е.
Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду Черняхович І.Е. від 01 квітня 2025 року адміністративну справу №640/4592/20 прийнято до провадження.
Розглянувши матеріали справи суд дійшов висновку про наявність підстав для вирішення питання про заміну відповідача його правонаступником.
Згідно з статтею 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Процесуальне правонаступництво можливе в будь-якій стадії процесу. Однією із підстав процесуального правонаступництва є припинення юридичної особи.
Постановою Кабінету Міністрів України "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" № 1200 від 18.12.2018 вирішено утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Крім того, вказаною постановою встановлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Натомість, Державна митна служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну митну політику, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування митного законодавства.
Основні завдання та повноваження Державної податкової служби визначені в Положенні про Державну податкову службу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227.
Відповідно до пункту 7 Положення Державна податкова служба здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи.
Судом встановлено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1; реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2; а також установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби.
Серед переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються (додаток 1 до Постанови від 19.06.2019 №537), визначено Головне управління ДПС у Київській області.
В подальшому, постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року №893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" (далі - Постанова №893) вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби України за переліком згідно з додатком, до якого, у тому числі, включено Головне управління ДПС у Київській області.
Відповідно до абзацу 4 пункту 3 зазначеної Постанови №893 ДПС України повинна забезпечити утворення територіальних органів відповідно до статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".
Згідно із положеннями статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, можуть утворюватися в межах граничної чисельності державних службовців та працівників відповідного центрального органу виконавчої влади і коштів, передбачених на утримання центрального органу виконавчої влади, ліквідовуватися, реорганізовуватися керівником відповідного центрального органу виконавчої влади як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність такого центрального органу виконавчої влади (частина 1).
Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.
Пунктом 2 Постанови №893 встановлено, що права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.
На підставі наказу Державної податкової служби України від 30 вересня 2020 року №529 утворено як відокремлені підрозділи ДПС України територіальні органи за переліком згідно з додатком, до якого, зокрема, включено Головне управління Державної податкової служби у Київській області
Судом установлено, що 30 вересня 2020 року було проведено державну реєстрацію створення Головного управління Державної податкової служби у Київській області (код ЄДРПОУ 44096797), як відокремленого підрозділу юридичної особи ДПС України, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис.
Згідно з наказом Державної податкової служби України від 24 грудня 2020 року №755 розпочато з 01 січня 2021 року здійснення територіальними органами ДПС України, утвореними як її відокремлені підрозділи, повноважень і функцій територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до пункту 1 Постанови № 893.
Вказане свідчить, що первинний відповідач Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 4341377) ліквідований, а його правонаступником є Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ ВП 44096797), як відокремлений підрозділ ДПС України.
Враховуючи зазначене суд приходить до висновку, про наявність підстав для заміни відповідача у справі Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 4341377) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ ВП 44096797), як відокремлений підрозділ ДПС України.
Керуючись статтями 52, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
Замінити відповідача у справі №640/4592/20 Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 4341377) на його правонаступника Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ ВП 44096797), як відокремлений підрозділ ДПС України.
Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею.
Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя І.Е.Черняхович
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2025 |
Оприлюднено | 04.04.2025 |
Номер документу | 126299650 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні