КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУ ЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 вересня 2010 року Справ а № 2а-1355/10/1170
Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі судді Черниш О.А., розглян увши в порядку письмового пр овадження адміністративну с праву за позовом Кіровоград ської об'єднаної державної п одаткової інспекції до товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Алімпекс" про стягнен ня заборгованості, -
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інсп екція у м. Кіровограді зверну лась до суду з позовом до това риства з обмеженою відповіда льністю "Алімпекс" (надалі - ТО В "Алімпекс") про стягнення заб оргованості зі сплати фінанс ових санкцій у розмірі 22 205,55 грн .
Позов мотивовано тим, що пра цівниками податкового орган у проведено перевірку магази ну "Ольвія", належному ТОВ "Алі мпекс", у результаті якої було виявлено порушення Закону У країни "Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг ", Закону України "Про державне регулювання виробництва і о бігу спирту етилового, конья чного і плодового, алкогольн их напоїв та тютюнових вироб ів". У зв'язку з цим до відповід ача застосовані штрафні (фін ансові) санкції на суму 20598, 80 грн . за рішенням №0000352320 від 29.01.10 та на с уму 1610 грн. за рішенням №0000362320 від 29.01.10. Оскільки у встановлений с трок вказані фінансові санкц ії відповідачем не сплачені, позивач просить суд з урахув анням переплати у розмірі 3,25 г рн. стягнути решту заборгова ності у сумі 22 205, 55 грн. за рахуно к майна відповідача на корис ть Державного бюджету Україн и в особі ДПІ у м. Кіровограді.
Ухвалою від 01.07.10 замінено поз ивача у справі - державну пода ткову інспекцію у м. Кіровогр аді її правонаступником - Кір овоградською об'єднаною держ авною податковою інспекцією .
На підставі ухвали суду від 23.09.10 судовий розгляд справи зд ійснюється в порядку письмов ого провадження згідно з ч.6 ст .128 КАС України - без участі осіб , які беруть участь у справі, т а проведення судового засіда ння, за наявними у справі мате ріалами.
Розглянувши справу на осно ві наявних у ній матеріалів, с уд встановив такі обставини та дійшов до таких висновків .
Товариство з обмеженою від повідальністю "Алімпекс" з 08.05.9 7 зареєстровано виконавчим к омітетом Кіровоградської мі ської ради як юридична особа (а.с.11), перебуває на обліку пла тників податків в ДПІ у м. Кіро вограді та здійснює підприєм ницьку діяльність в сфері ро здрібної торгівлі.
Зокрема, на підставі ліценз ії №009167 від 05.06.09 ТОВ "Алімпекс" над ано право здійснення роздріб ної торгівлі алкогольними на поями у період з 05.06.09 по 05.06.10, на пі дставі ліцензії №158850 від 25.12.09 - пр аво здійснення роздрібної то ргівлі тютюновими виробами у період з 25.123.09 по 25.12.10.
Посадовими особами ДПА у Кі ровоградській області на під ставі направлення №0007 від 11.01.10 12 січня 2010 року проведено перев ірку за дотриманням суб'єкто м господарювання порядку про ведення розрахунків за товар и (послуги), вимог з регулюванн я обліку готівки, наявності т оргових патентів і ліцензій у магазині "Ольвія", який розта шований за адресою: м. Кіровог рад, вул. Бєляєва, 13 к.3, що належи ть ТОВ "Алімпекс". Посадові осо би податкового органу були д опущені до перевірки продавц ем ОСОБА_5., директором О СОБА_2, перевірка проводила ся у їх присутності.
За результатами перевірки було складено акт №004/11/28/23/23689560 від 13.01.10, яким зафіксовано такі по рушення:
- не проведення розрах ункової операції через реєст ратор розрахункових докумен тів та не видача розрахунков ого документа, що підтверджу є факт купівлі товару, на зага льну суму 35 грн.;
- не зберігання фіскал ьного звітного чека у книзі о бліку розрахункових операці й, а саме відсутній фіскальни й звітний чек за 23.09.09;
- невідповідність суми гот івкових коштів на місці пров едення розрахунків, сумі кош тів, що зазначена в денному зв іті реєстратора розрахунков их документів; різниця склад ає 254 грн.;
- роздрібна торгівля а лкогольними напоями через ре єстратор розрахункових опер ацій, книгу обліку розрахунк ових операцій, які не зазначе ні у відповідній ліцензії, а с аме: у період з 04.04.09 по 04.06.09 викори стовувався РРО Міні 500.0 МЕ, фіск альний номер 1123007693 (заводсь кий ПБ 57308727). Відповідно діючої л іцензії з 09.04.09 по 04.06.09 №860057 зазначе ний реєстратор розрахункови х документів, який не відпові дає дійсності. У відповідній ліцензії зазначений реєстра тор розрахункових документі в Міні 500.02 МЕ фіскальний номер 1123003904, заводський номер 55002240. П еревіркою встановлено реалі зацію алкогольних напоїв че рез реєстратор розрахункови х документів, який не зазначе ний у діючій ліцензії за пері од з 09.04.09 по 04.06.09 на загальну суму 10299,40 грн. (а.с. 5).
Висновком акту перевірки к онстатовано порушення пункт ів 1, 2, 9, 13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг" та ст. 15 Зако ну України "Про державне регу лювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів" (п.3 а кту).
Оскільки директор ТОВ "Алім пекс" ОСОБА_2 відмовилася від одержання копії акту пер евірки, акт 15.01.10 рекомендовани м листом направлений на адре су товариства та отриманий н им 26.01.10 (а.с. 10).
За наслідками перевірки на підставі ст.ст. 17, 22 Закону Укра їни "Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг" на чальником ДПІ у м. Кіровоград і винесено рішення форми "С" №0 000362320 від 29.01.10 про застосування до ТОВ "Алімпекс" штрафних (фінан сових) санкцій на суму 1610 грн. з а вчинення порушення пункті в 1, 2, 9, 13 ст.3 Закону України "Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг" (а.с. 7), зокрем а, за непроведення розрахунк ових операцій через РРО та не роздрукування відповідного розрахункового документа, щ о підтверджує виконання розр ахункової операції, застосов ано штрафну санкцію в розмір і 175 грн. (35 грн. х 5), за нещоденне д рукування на РРО фіскальних звітних чеків і незабезпечен ня їх зберігання в книзі облі ку розрахункових операцій - з астосовано штрафну санкцію в розмірі 340 грн., за невідповідн ість готівкових коштів на мі сці здійснення розрахунків с умі коштів, яка зазначена в де нному звіті РРО, застосовано штрафну санкцію у розмірі 1095 г рн. (245 грн. - 35 грн.) х 5).
Крім того, за порушення ст.15 З акону України "Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ", а саме роздрібну торгівля ал когольними напоями через еле ктронний контрольно-касовий апарат, не зазначений у ліцен зії, начальником ДПІ у м. Кіров ограді на підставі абз. 5 ч. 2 ст. 17 вказаного Закону винесено р ішення №0000352320 від 29.01.10 про застосу вання до ТОВ "Алімпекс" фінанс ових санкцій на суму 20598, 80 грн.(1029 9, 40 грн. х 2) (а.с.6).
Вказані рішення про застос ування штрафних (фінансових) санкцій направлені на адрес у відповідача 29.01.10 рекомендова ним листом та отримані ним 02.02.1 0 (а.с. 7).
У встановленому порядку за значені рішення відповідаче м не оскаржувалися, проте на д аний час фінансові санкції д о бюджету ним не перерахован і.
Вирішуючи спір щодо стягне ння з відповідача вказаних ф інансових санкцій, суд дійшо в до таких висновків.
Правові засади застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг, порядок проведення р озрахунків визначає Закон Ук раїни "Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг" (надалі - Закон №265/95).
Статтею 1 Закону №265/95 передба чено, що реєстратори розраху нкових операцій застосовуют ься фізичними особами - суб'єк тами підприємницької діяльн ості або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, інш ими відокремленими підрозді лами), які здійснюють операці ї з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жето нів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг, а також уповноваже ними банками та суб'єктами пі дприємницької діяльності, як і виконують операції купівлі -продажу іноземної валюти. Вс тановлення норм щодо застосу вання або незастосування реє страторів розрахункових опе рацій в інших законах не допу скається.
Відповідно до пунктів 1, 2, 9, 13 с т. 3 Закону №265/95 суб'єкти підприє мницької діяльності, які зді йснюють розрахункові операц ії в готівковій та/або в безго тівковій формі (із застосува нням платіжних карток, платі жних чеків, жетонів тощо) при п родажу товарів (наданні посл уг) у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг зо бов'язані:
- проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передбач ених цим Законом, із застосув анням зареєстрованих у встан овленому порядку розрахунко вих книжок;
- видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції.
- щоденно друкувати на реєст раторах розрахункових опера цій (за виключенням автоматі в з продажу товарів (послуг) фі скальні звітні чеки і забезп ечувати їх зберігання в книг ах обліку розрахункових опер ацій;
- забезпечувати відповідні сть сум готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора р озрахункових операцій, а у ви падку використання розрахун кової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими к витанціями, виданими з почат ку робочого дня.
Як вбачається з акту переві рки правильності проведення розрахункової операції на м ісці реалізації товарів (над ання послуг) від 12.01.10, при реаліз ації 1 пляшки горілки "Хортиця Срібна" вартістю 22 грн., 2 пачок цигарок "Честерфілд" загальн ою вартістю 13 грн. продавцем ОСОБА_3 реєстратор розраху нкових операцій не застосову вався, розрахунковий докумен т (фіскальній чек) не видававс я. (а.с. 9 зв.)
У пояснювальній записці ві д 12.01.10 ОСОБА_3 підтвердила н епроведення цієї розрахунко вої операції через реєстрато р розрахункових операцій з р оздрукуванням відповідних р озрахункових документів та п ояснила це тим, що не встигла ц ього зробити. (а.с. 8).
Актом перевірки №004/11/28/23/23689560 від 13.01.10 підтверджено відсутність (незберігання в книзі обліку розрахункових операцій) від повідачем фіскального звітн ого чека за 23.09.09. (а.с. 5)
Відповідно до денного Х-зві ту реєстратора розрахункови х операцій, роздрукованого 12.0 1.10 о 12:45, сума коштів готівкою ск лала 27 грн. Натомість, відпові дно до розписки продавця ОС ОБА_3 від 12.01.10, складеної під ча с перевірки, сума коштів на мі сці проведення розрахункови х операцій склала 281 грн. (а.с. 8 зв .)
Таким чином, матеріалами сп рави підтверджено порушення відповідачем вимог пунктів 1, 2, 9, 13 ст. 3 Закону України "Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг".
Відповідальність суб'єкті в господарювання за порушенн я вимог Закону України "Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг" передбачена розділом V Закону.
Так, відповідно до пунктів 1 та 4 ст.17 Закону №265/95 за порушенн я вимог цього Закону до суб'єк тів підприємницької діяльно сті, які здійснюють розрахун кові операції за товари (посл уги), за рішенням відповідних органів державної податково ї служби України, у разі прове дення розрахункових операці й на неповну суму вартості пр оданих товарів (наданих посл уг), у разі непроведення розра хункових операцій через реєс тратори розрахункових опера цій, у разі нероздрукування в ідповідного розрахункового документа, що підтверджує ви конання розрахункової опера ції, або проведення її без вик ористання розрахункової кни жки - застосовуються фінансо ві санкції у п' ятикратному розмірі вартості проданих то варів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність; у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій - застосовуються фі нансові санкції у розмірі дв адцяти неоподатковуваних мі німумів доходів громадян.
Відповідно до ст. 22 Закону № 265/95 у разі невідповідності сум и готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денно му звіті, а у випадку використ ання розрахункової книжки - з агальній сумі продажу за роз рахунковими квитанціями, вид аними з початку робочого дня , до суб'єктів підприємницько ї діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикра тному розмірі суми, на яку вия влено невідповідність.
Порядок застосування штра фних (фінансових) санкцій орг анами державної податкової с лужби передбачений відповід ною Інструкцією, затверджено ю наказом Державної податков ої адміністрації України №110 в ід 17.03.01, зареєстрованою в Мініс терстві юстиції України 23.03.01 з а №268/5459.
Згідно з п.п. 6.5 цієї Інструкц ії у разі порушення юридични ми особами та фізичними особ ами - суб'єктами підприємниць кої діяльності норм, визначе них Законом України "Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг", законами з пита нь зовнішньоекономічної дія льності та іншими законодавч ими актами, контроль за викон анням яких покладено на орга ни державної податкової служ би, штрафні санкції застосов уються в розмірах, передбаче них відповідними законодавч ими актами. Штрафні санкції з астосовуються органами держ авної податкової служби на п ідставі рішень про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій, складання та надсиланн я (вручення) яких здійснюєтьс я у порядку, передбаченому По рядком направлення органами державної податкової служби України податкових повідомл ень платникам податків та рі шень про застосування штрафн их (фінансових) санкцій, затве рдженим наказом Державної по даткової адміністрації Укра їни від 21.06.01 №253, зареєстрованим у Міністерстві юстиції Укра їни 06.07.21 за №567/5758.
Відповідно до п.7.1, 7.2 цього По рядку податковий орган здійс нює розрахунок суми штрафних (фінансових) санкцій та прийм ає відповідно до Закону Укра їни "Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг", за конів з питань зовнішньоекон омічної діяльності та інших законодавчих актів, якими по датковим органам надано прав о застосовувати штрафні (фін ансові) санкції, рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій, яке складаєтьс я за формою згідно з додатком 8 (форма "С"). Рішення про застос ування штрафних (фінансових) санкцій складається на розр аховану суму штрафних (фінан сових) санкцій.
Встановлено, що позивачем п равильно розраховано фінанс ові санкції на підставі пунк тів 1, 4 ст. 17, ст. 22 Закону України " Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" у розмі рі 175 грн. (35 грн. х 5 грн.), 34 0 грн. (20 х 17 грн.), та 1095 грн. ((254 грн. - 35 грн.) х 5), а всього 1 610 гр н. (а.с. 9).
Статтею 25 Закону України "Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг" передба чено, що суми фінансових санк цій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають пе рерахуванню суб'єктами підпр иємницької діяльності до Дер жавного бюджету України в де сятиденний термін з дня прий няття органами державної под аткової служби України рішен ня про застосування таких фі нансових санкцій.
Статтею 15 Закону України "Пр о державне регулювання вироб ництва і обігу спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів" (надалі - Закон №481/95) встановлюється, зокрема, пор ядок здійснення роздрібної т оргівлі алкогольними напоям и.
Відповідно до частин 10, 14, 16, 17, 18, 20 ст.15 Закону №481/95 (в редакції, ді ючій на час виникнення спірн их правовідносин) роздрібна торгівля алкогольними напоя ми або тютюновими виробами м оже здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм вл асності, у тому числі їх вироб никами, за наявності у них ліц ензій.
Ліцензії на право роздрібн ої торгівлі алкогольними нап оями і тютюновими виробами в идаються уповноваженими Каб інетом Міністрів України орг анами виконавчої влади в міс тах, районах, районах у містах Києві та Севастополі за місц ем торгівлі суб'єкта господа рювання терміном на один рік і підлягають обов'язковій ре єстрації в органі державної податкової служби, а у сільсь кій місцевості - і в органах мі сцевого самоврядування за мі сцем торгівлі суб'єкта госпо дарювання.
Ліцензія видається за заяв ою суб'єкта господарювання, д о якої додається копія свідо цтва про державну реєстрацію суб'єкта господарювання, зас відчена нотаріально або орга ном, який видав оригінал доку мента. Для отримання ліцензі ї на роздрібну торгівлю алко гольними напоями додається д овідка податкової служби про реєстрацію електронних конт рольно-касових апаратів (кни г обліку розрахункових опера цій), що знаходяться у місці то ргівлі.
У заяві повинно бути зазнач ено вид господарської діяльн ості, на провадження якого су б'єкт господарювання має нам ір одержати ліцензію (імпорт , експорт, оптова, роздрібна то ргівля алкогольними напоями або тютюновими виробами).
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алког ольними напоями додатково за значаються перелік електрон них контрольно-касових апара тів (книг обліку розрахунков их операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також адре са місця торгівлі.
У додатку до ліцензії на роз дрібну торгівлю алкогольним и напоями суб'єктом господар ювання зазначається адреса м ісця торгівлі і вказуються п ерелік електронних контроль но-касових апаратів та інфор мація про них: модель, модифік ація, заводський номер, вироб ник, дата виготовлення; реєст раційні номери книг обліку р озрахункових операцій, які з находяться у місці торгівлі.
Між тим встановлено, що у пе ріод з 09.04.09 по 04.06.09 відповідачем з дійснювалася реалізація ал когольних напоїв через реєст ратор розрахункових операці й, який не зазначений у діючій на той час ліцензії на роздрі бну торгівлю алкогольними на поями №860057 від 26.05.08, а саме через РРО модель Міні 500.0 МЕ, реєстрац ійний номер 1123007693 (заводськ ий номер 57308727). Натомість, у дода тку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоя ми №860057 від 26.05.08 зазначений РРО м одель Міні 500.02 МЕ реєстраційни й номер 1123003904, заводський но мер 55002240. (а.с. 49)
Вартість алкогольних напо їв, реалізованих у період з 09.04. 09 по 04.06.09, склала 10 299, 40 грн., що підтв ерджується актом перевірки № 004/11/28/23/23689560 від 13.01.10 (а.с. 5).
Відповідальність суб'єкті в господарювання за порушенн я норм чинного законодавства щодо виробництва і торгівлі алкогольними напоями передб ачена, зокрема, частиною 2 стат ті 17 Закону України "Про держа вне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, кон ьячного і плодового, алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів".
Так, відповідно до абз. 5 ч.2 ст .17 цього Закону у разі роздріб ної торгівлі алкогольними на поями через електронний конт рольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операц ій) не зазначений у ліцензії, д о суб'єктів господарювання з астосовуються фінансові сан кції у вигляді штрафу у розмі рі 200 відсотків вартості реалі зованої через такий контроль но-касовий апарат (книгу облі ку розрахункових операцій) п родукції, але не менше 1000 гриве нь.
Встановлено, що позивачем п равильно розраховано фінанс ові санкції на підставі абз. 5 ч.2 ст. 15 Закону України "Про дер жавне регулювання виробницт ва і обігу спирту етилового, к оньячного і плодового, алког ольних напоїв та тютюнових в иробів" у розмірі 20598,80 грн. (10299,40 грн. х 200 %) (а.с.9).
Частинами 3 та 4 ст.17 Закону Ук раїни "Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" передб ачено, що зазначені штрафи сп рямовуються до бюджету згідн о з чинним законодавством. Рі шення про стягнення штрафів, передбачених частиною друго ю цієї статті, приймаються ор ганом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівл і спиртом етиловим, коньячни м і плодовим, спиртом етилови м ректифікованим виноградни м, спиртом етиловим ректифік ованим плодовим, спиртом-сир цем виноградним, спиртом-сир цем плодовим, алкогольними н апоями і тютюновими виробами , та іншими органами виконавч ої влади у межах їх компетенц ії, визначеної законами Укра їни.
Постановою Кабінету Мініс трів України №790 від 02.06.03 затвер джено порядок застосування ф інансових санкцій, передбаче них статтею 17 Закону України " Про державне регулювання вир обництва і обігу спирту етил ового, коньячного і плодовог о, алкогольних напоїв та тютю нових виробів" (надалі - Порядо к).
Відповідно до п.5 Порядку пі дставою для прийняття рішенн я про застосування фінансови х санкцій є, зокрема, акт перев ірки додержання суб'єктом пі дприємницької діяльності вс тановлених законодавством в имог, обов'язкових для викона ння під час здійснення оптов ої і роздрібної торгівлі алк огольними напоями та/або тют юновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у я кому зазначається зміст пору шення і конкретні порушені н орми законодавства.
Рішення про застосування ф інансових санкцій, передбаче них пунктом 2 цього Порядку, пр иймаються керівником, а у раз і його відсутності - заступни ком керівника органу, який ви дав ліцензію на право виробн ицтва і торгівлі спиртом ети ловим, коньячним і плодовим, с пиртом етиловим ректифікова ним виноградним, спиртом ети ловим ректифікованим плодов им, спиртом-сирцем виноградн им, спиртом-сирцем плодовим, а лкогольними напоями і тютюно вими виробами (Департамент к онтролю за виробництвом та о бігом спирту, алкогольних на поїв і тютюнових виробів Дер жавної податкової адміністр ації, його регіональні управ ління та їх територіальні пі дрозділи, Мінекономіки), чи ке рівником (його заступником) о рганів МВС, МОЗ, Державної под аткової адміністрації, Держк омстату, Держспоживстандарт у у межах їх компетенції, визн аченої законодавством. (п. 6 По рядку).
Згідно з п.9 Порядку рішення про застосування фінансових санкцій складається в трьох примірниках, один з яких зали шається в органі, посадова ос оба якого прийняла це рішенн я; другий - у 3-денний строк післ я його прийняття надсилаєтьс я суб'єкту підприємницької д іяльності або видається його уповноваженому представник ові під розписку; третій - надс илається до органу державної податкової служби за місцем реєстрації суб'єкта підприє мницької діяльності як платн ика податків для контролю за надходженням до державного бюджету суми сплаченого штра фу.
У разі невиконання суб'єкто м підприємницької діяльност і рішення про застосування ф інансових санкцій протягом 3 0 днів після його отримання су ма санкцій стягується на під ставі рішення суду (п.10 Порядк у).
Суми фінансових санкцій, ст ягнені відповідно до цього П орядку, зараховуються до дер жавного бюджету (п.11 Порядку).
При вирішенні спору суд вих одить з того, що рішення про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій №0000352320 від 29.01.10, №0000362320 в ід 29.01.10 відповідачем у встанов леному порядку не оскаржені, а визначені ними штрафи не сп лачені.
Матеріалами справи підтве рджено, що заборгованість ві дповідача зі сплати зазначен их фінансових санкцій з урах уванням наявної переплати у сумі 3, 25 грн. становить 22 205,55 грн. ( 1610 грн. + 20 598, 80 грн. - 3, 25 грн.), що підтве рджується даними облікових к арток платника податків (а.с. 14). Доказів її погашення відпо відачем суду не надано.
Вирішуючи вимогу позивача про стягнення заборгованост і зі сплати фінансових санкц ій за рахунок майна відповід ача, суд прийшов до таких висн овків.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Відповідно до п.11 ст.11 Законо м України "Про державну подат кову службу в Україні" органа м державної податкової служб и надано право застосовувати до платників податків фінан сові (штрафні) санкції, стягув ати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїм ки, пені у випадках, порядку та розмірі, встановлених закон одавством.
Частиною 2 ст. 321 Цивільного к одексу України передбачено, що особа може бути позбавлен а права власності або обмеже на у його здійсненні лише у ви падках і в порядку, встановле ні законом.
Згідно з п.п. 3.1.1 п.3.1 ст. 3 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетом та держа вними цільовими фондами" акт иви платника податків можуть бути примусово стягнені в ра хунок погашення його податко вого боргу виключно за рішен ням суду. За змістом пп. 7.2.1 п.7.2 ст .7 цього Закону будь-які активи платника податків є джерела ми погашення податкового бор гу. Активами платника податк у визнаються кошти, матеріал ьні та нематеріальні цінност і, які належать юридичній або фізичній особі за правом вла сності або повного господарс ького відання (п.1.7 ст.1 Закону).
Суд зазначає, що позивач, пр охаючи стягнути заборговані сть зі сплати фінансових сан кцій, яка не є податковим борг ом, за рахунок майна юридично ї особи, не надав перелік май на боржника, за рахунок якого можна стягнути заборгованіс ть. Між тим, суд самостійно не може визначити майно відпові дача, на яке може бути звернут о стягнення.
Предметом даного спору є ст ягнення заборгованості по сп латі штрафних (фінансових) са нкцій за порушення Закону Ук раїни "Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", Закону України "Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г", які підлягають перерахува нню до Державного бюджету Ук раїни
Повноваження адміністрати вного суду при вирішенні по с уті зазначеної категорії спр ав визначені статтею 162 КАС Ук раїни. Зокрема, згідно з п.4 ч. 2 с т.162 цього Кодексу адміністрат ивний суд у разі задоволення адміністративного позову мо же прийняти рішення про стяг нення коштів з відповідача.
Таким чином у даному спорі с уд може лише стягнути до Держ авного бюджету України із ві дповідача, який порушив вимо ги Закону України "Про держав не регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів", "Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг", су ми штрафів, які добровільно н е перерахована ним у встанов лений строк.
Зміна чи встановлення спос обу і порядку виконання пост анови суду про стягнення кош тів (у тому числі, звернення ст ягнення на майно боржника) мо жлива на стадії виконавчого провадження, зокрема в поряд ку ст. 263 КАС України.
Враховуючи вищезазначене суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню лише в частині стягнення заборго ваності зі сплати штрафних (ф інансових) санкцій у розмірі 22 205, 55 грн. в дохід Державного бю джету України. У задоволенні позовних вимог в частині стя гнення цієї заборгованості з а рахунок майна відповідача належить відмовити.
Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юр идична особа, судові витрати , здійснені позивачем, з відпо відача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158 - 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Кіровоградської о б' єднаної державної податк ової інспекції задовольнити частково.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю "Алі мпекс" (м. Кіровоград, вул. Інте рнаціональна, 75, ідентифікаці йний код 23689560) в дохід Державног о бюджету України (відділенн я ДКУ м. Кіровограда, банк УДК у Кіровоградській області, М ФО 823016, ідентифікаційний код 24145 329, рахунок №31114104700002) штрафні (фіна нсові) санкції у сумі 22 205, 55 грн. (двадцять дві тисячі двісті п ' ять гривень 55 копійок).
У задоволенні позовних вим ог в частині стягнення забор гованості за рахунок майна в ідповідача відмовити.
Постанова суду набирає з аконної сили в порядку та стр оки, передбачені ст. 254 КАС Укра їни.
Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подачі в 10-ден ний строк з дня отримання її к опії апеляційної скарги, з од ночасним надісланням копії а пеляційної скарги до суду ап еляційної інстанції.
Суддя Кіровоградськ ого окружного
адміністративного суду О.А. Черн иш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2010 |
Оприлюднено | 07.12.2010 |
Номер документу | 12632209 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні