Постанова
від 01.11.2010 по справі 2а-1566/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУ ЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 листопада 2010 року Спр ава № 2а-1566/10/1170

Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі судді Черниш О.А., розглян увши в порядку письмового пр овадження адміністративну с праву за позовом Кіровоградс ької об'єднаної державної по даткової інспекції до Благо дійного фонду сприяння розви тку місцевого краєзнавства т а збереженню культурної спад щини Кіровоградської област і, за участю третьої особи, як а не заявляє самостійних вим ог на предмет спору на сторон і позивача - державного реєст ратора виконавчого комітету Кіровоградської міської рад и, про припинення підприємни цької діяльності юридичної о соби, -

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інсп екція у м. Кіровограді зверну лася до суду з позовом до Благ одійного фонду сприяння розв итку місцевого краєзнавства та збереженню культурної сп адщини Кіровоградської обла сті про припинення підприємн ицької діяльності юридичної особи з підстав неподання ві дповідачем до податкового ор гану протягом року податково ї звітності та у зв'язку наявн істю у Єдиному державному ре єстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

У ході розгляду справи пред ставник позивача уточнила по зовні вимоги, прохаючи суд пр ипинити юридичну особу відпо відача.

Ухвалою суду від 23.06.10 замінен о позивача у справі - державну податкову інспекцію у м. Кіро вограді - її правонаступнико м - Кіровоградською об'єднано ю державною податковою інспе кцією (надалі - Кіровоградськ а ОДПІ).

Ухвалою суду від 13.07.10 до участ і у справі в якості третьої ос оби, яка не заявляє самостійн их вимог на предмет спору на с тороні позивача, залучено де ржавного реєстратора викона вчого комітету Кіровоградсь кої міської ради.

На підставі ухвали суду від 01.11.10 судовий розгляд справи зд ійснюється в порядку письмов ого провадження згідно з ч.6 ст .128 КАС України - без участі осіб , які беруть участь у справі, т а проведення судового засіда ння, за наявними у справі мате ріалами.

Розглянувши справу на осно ві наявних у ній матеріалів, с уд встановив такі обставини та дійшов до таких висновків .

Благодійний фонд сприяння розвитку місцевого краєзнав ства та збереженню культурно ї спадщини Кіровоградської о бласті (ідентифікаційний код 36333041) з 28.01.09 зареєстрований як юри дична особа, з 30.01.09 перебуває на обліку як платник податків у Кіровоградській ОДПІ (а.с. 5, 14).

Згідно з довідкою ДПІ у м. Кі ровограді №9907/10/15-10 від 17.05.10 відпов ідач, будучи платником подат ку на прибуток приватних під приємств та комунального под атку, з моменту реєстрації не подавав до ДПІ у м. Кіровоград і звіти. (а.с. 13).

Відповідно до витягу з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців станом на 31.08.09 до ЄДР внесено запис про відсутніс ть юридичної особи - Благодій ного фонду сприяння розвитку місцевого краєзнавства та з береженню культурної спадщи ни Кіровоградської області - за її місцезнаходженням. (а.с. 5).

Частиною 2 ст. 38 Закону Укра їни "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців" передбачен о, що неподання протягом року органам державної податково ї служби податкових декларац ії, документів фінансової зв ітності відповідно до закону , наявність в Єдиному державн ому реєстрі запису про відсу тність юридичної особи за вк азаним її місцезнаходженням є підставами для постановле ння судового рішення про при пинення юридичної особи, що н е пов'язано з банкрутством юр идичної особи.

Пунктом 4 ч. 1 ст. 17 КАС України передбачено, що компетенція адміністративних судів поши рюється на спори за зверненн ям суб' єкта повноважень у в ипадках, встановлених Консти туцією та Законами України.

Зазначена норма кореспонд ується із приписами п. 5 ч. 4 ст. 50 цього Кодексу, з яких, зокрема випливає, що юридичні особи, я кі не є суб' єктами владних п овноважень, можуть бути відп овідачами в адміністративні й справі лише за адміністрат ивним позовом суб' єкта влад них повноважень у випадках, в становлених законом.

Статус державної податков ої служби в Україні, її функці ї та правові основи діяльнос ті визначаються Законом Укра їни "Про державну податкову с лужбу в Україні".

Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні", на яку п ослався позивач як на матері ально-правову підставу для з вернення до суду з даним адмі ністративним позовом, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною з аявою) про скасування держав ної реєстрації суб'єкта підп риємницької діяльності.

Частиною 2 статті 3 ГК Україн и передбачено, що господарсь ка діяльність, що здійснюєть ся для досягнення економічни х і соціальних результатів т а з метою одержання прибутку , є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємця ми. Господарська діяльність може здійснюватись і без мет и одержання прибутку (некоме рційна господарська діяльні сть).

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач - Благодій ний фонд сприяння розвитку м ісцевого краєзнавства та збе реженню культурної спадщини Кіровоградської області - за організаційно-правовою форм ою є благодійною організаціє ю, зареєстрований як неприбу ткова установа. (а. с. 7, 14)

Згідно зі ст. 2 Закону Україн и "Про благодійництво та благ одійні організації" благодій на організація - недержавна о рганізація, головною метою д іяльності якої є здійснення благодійної діяльності в інт ересах суспільства або окрем их категорій осіб згідно з ци м Законом; благодійна діяльн ість - добровільна безкорисл ива діяльність благодійних о рганізацій, що не передбачає одержання прибутків від ціє ї діяльності. Відповідно до п п. "б" п.п. 7.11.1 п. 7.11. ст. 7 Закону Украї ни "Про оподаткування прибут ку підприємств" благодійні ф онди та благодійні організац ії є неприбутковими організа ціями.

Таким чином, оскільки діяль ність відповідача не має мет ою одержання прибутку, тому в ін не є суб' єктом підприємн ицької діяльності.

Відповідно до ч.1 ст.3 Закону У країни "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців" дія цьог о Закону поширюється на держ авну реєстрацію всіх юридичн их осіб незалежно від органі заційно-правової форми, форм и власності та підпорядкуван ня, а також фізичних осіб - під приємців.

Частиною 2 ст. 3 Закону визнач ено, що Законом можуть бути вс тановлені особливості держа вної реєстрації об'єднань гр омадян (у тому числі професій них спілок), благодійних орга нізацій, політичних партій, о рганів державної влади та ор ганів місцевого самоврядува ння, асоціацій органів місце вого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, ф інансових установ (у тому чис лі кредитних спілок), бірж, а т акож інших установ та органі зацій.

Відповідно до частин 1, 2, 8 ст. 8 Закону України "Про благодій ництво та благодійні організ ації" благодійна організація набуває права юридичної осо би з моменту її державної реє страції. Державна реєстрація місцевих благодійних органі зацій, а також відділень (філі й, представництв) всеукраїнс ьких, міжнародних благодійни х організацій здійснюється в ідповідними місцевими орган ами виконавчої влади. Благод ійна організація зобов'язана після отримання свідоцтва п ро державну реєстрацію у міс ячний термін стати на облік у податкових органах за її міс цезнаходженням.

Частиною 9 ст. 8 вказаного За кону регламентовано порядок анулювання рішення про держ авну реєстрацію благодійної організації, яке здійснюєть ся у судовому порядку у разі в становлення реєструючим орг аном факту фальсифікації уст ановчих документів або ненад ання/несвоєчасного надання п овідомлення про зміни у стат утних документах або структу ри власності юридичної особи - засновника або за наявності особи, яка здійснює прямий аб о опосередкований вплив на ю ридичну особу - засновника та /або одержує значну частину п рибутку від її діяльності, що внесена до переліку осіб, пов 'язаних із здійсненням терор истичної діяльності.

Відповідно до ст. 11 цього Зак ону ліквідація благодійної о рганізації здійснюється в ус тановленому законодавством порядку.

Наведене свідчить, що закон одавство України не передбач ає повноваження податкового органу на звернення до суду і з позовом про скасування дер жавної реєстрації (припиненн я підприємницької діяльност і) юридичної особи благодійн ої організації, яка не є суб'єк том підприємницької діяльно сті, а відтак у позивача відсу тнє право вимоги про припине ння такої юридичної особи на підставі положень Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців".

Крім того, суд не погоджуєть ся з доводами позову про наяв ність підстав для припинення юридичної особи відповідача з огляду на таке.

Фінансова діяльність благ одійної організації здійсню ється відповідно до вимог за конодавства України; контрол ь за діяльністю благодійних організацій, в тому числі і по рядком використання ними май на та коштів, призначених для благодійної допомоги, здійс нюється органами виконавчої влади відповідно до їх компе тенції; форми, порядок склада ння та подання фінансової зв ітності про використання кош тів та майна благодійними ор ганізаціями встановлюються центральним податковим орга ном з урахуванням особливост ей благодійної діяльності. (ч . 3 ст. 21, ч. 1 ст. 22, ч.2 ст. 24 Закону Укра їни "Про благодійництво та бл агодійні організації").

Форми, порядок складання та подання фінансової звітност і про використання коштів та майна благодійними організа ціями передбачені Порядком с кладання податкового звіту п ро використання коштів непри бутковими установами й орган ізаціями, затвердженим наказ ом Державної податкової адмі ністрації України від 11.07.97 №233, з ареєстрованим в Міністерств і юстиції України 06.08.97 за №290/2094.

Згідно з п.4.1 цього Порядку зв іт про використання коштів н еприбутковими організаціям и подається неприбутковою ус тановою до податкового орган у протягом 40 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) періоду.

Доказів того, що відповідач ем упродовж року до органу де ржавної податкової служби не подавався податковий звіт п ро використання коштів непри бутковими установами й орган ізаціями за формою, затвердж еною наказом Державної подат кової адміністрації України від 11.07.97 №233, позивачем суду не на дано.

Частиною 1 ст. 17 Закону передб ачено, що відомості про юриди чну особу або фізичну особу - п ідприємця включаються до Єди ного державного реєстру шлях ом внесення записів на підст аві відомостей з відповідних реєстраційних карток та від омостей, що надаються юридич ними особами державному реєс тратору за місцезнаходження м реєстраційної справи згідн о із законодавством України.

Відповідно до частин 7 та 8 ст . 19 Закону (в редакції Закону ві д 16.03.06) не пізніше тринадцяти мі сяців з дня подачі (надісланн я рекомендованим листом) ост анньої реєстраційної картки , що містить відомості про юри дичну особу, юридична особа з обов'язана подати (надіслати рекомендованим листом) держ авному реєстратору реєстрац ійну картку встановленого зр азка про підтвердження відом остей про юридичну особу.

Якщо до Єдиного державного реєстру не внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстрацій ної картки про підтвердження відомостей про юридичну осо бу в установлений частиною с ьомою цієї статті строк, а так ож у разі одержання державни м реєстратором від органу де ржавної податкової служби по відомлення встановленого зр азка про відсутність юридичн ої особи за її місцезнаходже нням державний реєстратор зо бов'язаний у строк, що не перев ищує десяти робочих днів з да ти, яка встановлена для подан ня реєстраційної картки про підтвердження відомостей пр о юридичну особу, або з дати од ержання повідомлення від орг ану державної податкової слу жби, направити рекомендовани м листом юридичній особі пов ідомлення про необхідність п одання державному реєстрато ру реєстраційної картки про підтвердження відомостей пр о юридичну особу. У повідомле нні зазначаються підстава йо го надіслання, остання дата о держання державним реєстрат ором реєстраційної картки ві д юридичної особи або наймен ування органу державної пода ткової служби, який надіслав повідомлення про відсутніст ь юридичної особи за її місце знаходженням, та дата цього п овідомлення. У разі повернен ня до державного реєстратора рекомендованого листа з від міткою відділення зв'язку пр о відсутність юридичної особ и за вказаною адресою або неп одання юридичною особою прот ягом місяця з дати направлен ня їй відповідного повідомле ння реєстраційної картки про підтвердження відомостей пр о юридичну особу державний р еєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру з апис про відсутність юридичн ої особи за її місцезнаходже нням або запис про відсутніс ть підтвердження відомостей про юридичну особу.

Аналіз зазначених вище нор м дозволяє суду дійти виснов ку, що запис про відсутність юридичної особи за її місцез находженням та запис про від сутність підтвердження відо мостей про юридичну особу ма ють різні правові наслідки д ля юридичної особи. Відповід но до ч. 2 ст. 38 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців" саме внесення до ЄД Р запису про відсутність юри дичної особи за її місцезнах одженням є підставою для пос тановлення судового рішення про її припинення.

Разом з тим, як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців, над аного на запит суду, станом на 25.10.10 у ЄДР міститься запис про в ідсутність підтвердження ві домостей про юридичну особу , внесений 04.04.09. (а.с. 63-67).

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС Укр аїни, кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.

Згідно з ч. 4 ст. 70 КАС України о бставини, які за законом пови нні бути підтверджені певним и засобами доказування, не мо жуть підтверджуватися ніяки ми іншими засобами доказуван ня, крім випадків, коли щодо та ких обставин не виникає спор у.

Статтею 17 Закону якщо відом ості, які підлягають внесенн ю до Єдиного державного реєс тру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються до стовірними і можуть бути вик ористані в спорі з третьою ос обою, доки до них не внесено ві дповідних змін. Якщо відомос ті, які підлягають внесенню д о Єдиного державного реєстру , є недостовірними і були внес ені до нього, то третя особа мо же посилатися на них у спорі я к на достовірні. Третя особа н е може посилатися на них у спо рі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі від омості є недостовірними. Якщ о відомості, які підлягають в несенню до Єдиного державног о реєстру, не були до нього вне сені, вони не можуть бути вико ристані в спорі з третьою осо бою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ц і відомості.

Приймаючи до уваги, що заявл ені позивачем у даній адміні стративній справі позовні ви моги не ґрунтуються на закон і та належним чином не доведе ні, суд дійшов висновку, що вон и задоволенню не підлягають .

Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158 - 163, 186, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністр ативного позову Кіровоградс ької об'єднаної державної по даткової інспекції відмовит и.

Постанова суду набирає з аконної сили в порядку та стр оки, передбачені ст. 254 КАС Укра їни.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подачі в 10-ден ний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги, з о дночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду а пеляційної інстанції.

Суддя Кіровоградськ ого окружного

адміністративного суду О.А. Чер ниш

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2010
Оприлюднено07.12.2010
Номер документу12632220
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1566/10/1170

Ухвала від 01.11.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 13.07.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 23.06.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 14.05.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Постанова від 01.11.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні