Вінницький окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяУХВАЛА
про закриття провадження в справі
м. Вінниця
03 квітня 2025 р.Справа № 120/321/25
Cуддя Вінницького окружного адміністративного суду Альчук М.П., розглянувши матеріали справи за позовом заступника керівника Вінницької окружної прокуратури до Літинської селищної ради, за участі третьої особи - середньої загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів с. Новоселиця Літинської селищної ради Вінницької області, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом заступника керівника Вінницької окружної прокуратури до Літинської селищної ради, за участі третьої особи - середньої загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів с. Новоселиця Літинської селищної ради Вінницької області, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.
Позовні вимоги обґрунтовано протиправною бездіяльністю відповідача щодо невжиття заходів спрямованих на оформлення правовстановлюючих документів на приміщеннях середньої загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів с. Новоселиця Літинської селищної ради Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту та, відповідно, здійснення реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю. Серед іншого зауважує, що на відповідачем не здійснено жодних юридично значимих обов`язкових дій щодо оформлення та державної реєстрації права власності.
До суду від відповідача надійшов відзив, у якому він заперечує проти задоволення позову. Зокрема, зауважує, що середня загальноосвітня школи І-ІІ ступенів с. Новоселиця Літинської селищної ради Вінницької області ліквідована як заклад освіти. Вказане, у свою чергу, свідчить про відсутність ймовірності негативних наслідків та порушення прав громадян у сфері охорони дитинства. Окрім того, зауважує, що дане майно не може незаконно вибути з володіння селищної ради, оскільки радою вживаються дії щодо встановлення та оформлення правовстановлюючих документів відносно цього майна громади.
Позивачем подано відповідь на відзив, у якій представник вказує, що відповідач відповідно до вимог законодавства зобов`язаний вжити заходів згідно чинного законодавства для оформлення права власності на приміщення закладу освіти у розумні строки.
Водночас, до суду надійшла заява від Вінницької окружної прокуратури про закриття провадження у справі на підставі п. 8 ч. 1 ст. 238 КАС України.
Розглянувши вказані клопотання, суд зазначає наступне.
Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування, відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон № 280/97-ВР) є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Згідно з статтею 29 Закону № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради (частина 5 статті 16 Закону № 280/97-ВР).
Тобто єдиним органом, уповноваженим управляти комунальним майном, яке знаходиться на території Літинської об`єднаної територіальної громади є Літинська селищна ради.
Приписами частини 2 статті 60 Закону визначено, що підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Відповідно до статті 182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, до яких належать земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення (частина 1 статті 181 Цивільного кодексу України), обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.
Згідно з частиною 4 статті 334 Цивільного кодексу України права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону.
Положеннями статей 4, 5 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлено, що речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також, територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, підлягають обов`язковій державній реєстрації.
У Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення, меліоративні мережі, складові частини меліоративної мережі.
Право власності на житловий будинок, будівлю, споруду, а також їх окремі частини може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності чи інше речове право на земельну ділянку, на якій вони розташовані.
Згідно з пунктом І розділу II Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, що затверджена наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.05.2001 № 127, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.07.2001 № 582/5773 та Методичних рекомендацій щодо проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту), затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 10.06.2009 № 390, захисні споруди цивільного захисту підлягають технічній інвентаризації, на які складаються окремі інвентаризаційні справи і технічні паспорти.
Відповідно до пункту 8 Вимог щодо забезпечення нумерації та здійснення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018, захисні споруди ставляться на облік після їх уведення в установленому порядку в експлуатацію на підставі документів, передбачених Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженим постановою КМУ від 13.04.2011 № 461, та технічного паспорта, складеного за результатами проведення їх технічної інвентаризації, як об`єктів нерухомого майна.
Згідно з пунктами 6, 44 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 року № 1127, державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса.
Для державної реєстрації права власності на закінчений будівництвом об`єкт державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 01.01.2013 року, за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об`єкт, подаються: витяг з Єдиного реєстру об`єктів державної власності щодо такого об`єкта (у разі державної реєстрації права державної власності); документ, що підтверджує факт перебування закінченого будівництвом об`єкта у комунальній власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування (у разі державної реєстрації права комунальної власності); документ, що підтверджує факт відсутності перебування закінченого будівництвом об`єкта у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності).
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна Літинською селищною радою 18.03.2025 року зареєстровано право власності на закінчений об`єкт будівництва - будівлю школи за адресою вул. Шкільна, буд. 16, с. Новоселиця, Вінницький р-н, Вінницька обл.
Таким чином, у контексті обраного позивачем способу захисту, відповідачем добровільно виконано позовні вимоги, а саме зареєстровано право комунальної власності на відповідну будівлю.
Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 238 КАС України суд закриває провадження у справі якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення. Пунктом 2 частини 1 цієї статті регламентовано, що про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету. Ухвала суду про закриття провадження у справі може бути оскаржена.
Відтак, суд дійшов висновку про наявність підстав для закриття провадження у справі у зв`язку із добровільним виконанням відповідачем позовних вимог керівника Немирівської окружної прокуратури та про відсутність спору між сторонами.
Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає, що позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 3028 грн, що, відповідно до пункту 5 частини 1 статті 7 Закону України "Про судовий збір", підлягає поверненню у повному розмірі за клопотанням позивача.
Керуючись ст.ст. 238, 248, 256, 294 КАС України, -
УХВАЛИВ:
Закрити провадження у справі № 120/321/25 за позовом заступника керівника Вінницької окружної прокуратури до Літинської селищної ради, за участі третьої особи - середньої загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів с. Новоселиця Літинської селищної ради Вінницької області, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.
Повернути з Державного бюджету України на користь Вінницької обласної прокуратури (вул. Монастирська, 33, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 02909909) сплачений судовий збір у розмірі 3028 грн.
Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
СуддяАльчук Максим Петрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2025 |
Оприлюднено | 07.04.2025 |
Номер документу | 126337417 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні