Герб України

Рішення від 03.04.2025 по справі 400/12049/24

Миколаївський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 квітня 2025 р. № 400/12049/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Біоносенко В. В. за участю секретаря судового засідання Дидіної А.О. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , до Департаменту житлово - комунального господарства Миколаївської міської ради, вул. Павла Скоропадського, 7,м. Миколаїв,54005, вул. А.Макарова, 7,Миколаїв,54017 Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20,м. Миколаїв,54005, вул. Адміральська, 20,Миколаїв,54001 Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій,терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією РФ проти України, вул. Павла Скоропадського, 7,м. Миколаїв,Миколаївський р-н, Миколаївська обл.,54005, провизнання бездіяльності протиправною, визнання протиправним та скасування наказу від 04.10.2024№329 в частині, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась з адміністративним позовом (уточненим) до Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради, Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройних агресією Російської Федерації проти України, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради з вимогами: визнати протиправною бездіяльність та зобов`язати Управління державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради внести до Реєстру пошкодженого та знищеного майна інформацію про пошкодження будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , відповідно до Акту комісійного обстеження об`єкта пошкодженого внаслідок збройної агресії Російської Федерації №5/2В від 22.01.2024 року; визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з розгляду питань надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України №1327 від 26.09.2024 року та Наказ Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради Про затвердження рішення комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України від 04.10.2024 року №329 в частині затвердження рішення Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України №1327 від 26.09.2024 року; зобов`язати Комісію з розгляду питань надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України розглянути повторну заяву ОСОБА_1 про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , що буде подана після ухвалення рішення суду, у спосіб, визначений Порядком надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, з використанням електронної публічної послуги єВідновлення, затвердженим постановою КМУ від 21 квітня 2023 року № 381, та прийняти відповідне рішення про надання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Свої позовні вимоги, позивачка обґрунтувала тим, що 22.08.2022 внаслідок бойових дій (обстрілу міста) було пошкоджено її будинок за адресою: АДРЕСА_1 . 03.10.2022 будинок було обстежено комісією адміністрації Центрального району Миколаївської міської ради, які зафіксували пошкодження. В подальшому, позивачка подала через застосунок «Дія» заявку на компенсацію за пошкодження об`єкту нерухомого майна внаслідок бойових дій. Але, за результатами розгляду її заявки, Комісією було ухвалено рішення №1327 про відмову у наданні компенсації на відновлення. Підставою для відмови Комісією було вказано п.14 Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, використанням електронної публічної послуги «єВідновлення», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.04.2023 №381, а саме: надання недостовірної інформації про загальну площу будівлі. Позивачка вважає зазначене рішення необґрунтованим. Договір купівлі-продажу від 04.12.2010 дійсно містить інформацію про загальну площу житлового будинку, що становить 45,5 кв.м., водночас технічний паспорт на вказаний житловий будинок від 05.09.2012 вже містить інформацію про загальну площу житлового будинку, що становить 106,1 кв.в., також зазначений технічний паспорт містить план будинку, який підтверджує зазначену площу. Тобто, на момент пошкодження у 2022 році, вказаний житловий будинок мав площу більшу, ніж зазначено у правовстановлюючих документах, що становила як мінімум 106,1 кв.м. Водночас, вказана інформація, вочевидь, не була внесена до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно.

Відповідач Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради позов не визнав, надав відзив, в якому свою позицію пояснив тим, що відповідно до п. 1, 6, 7, 8-1 Порядку № 473, комісійне обстеження проводиться щодо будівель та споруд, які належать фізичним та юридичним особам на праві власності. Порядок надання компенсації для відновлення пошкоджених об`єктів, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 381 від 21.04.2023. Згідно з п. 3 Порядку № 381, отримувачем компенсації може бути лише особа, яка: є громадянином України, подала заяву через Портал Дія, є власником (співвласником) пошкодженого об`єкта, право власності на об`єкт підтверджено. Листом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 13.05.2024 № 8599/28/10-24 надано роз`яснення, що право на отримання компенсації за пошкоджений об`єкт нерухомого майна має лише той власник, який набув право власності до дати його пошкодження. Згідно з договором купівлі-продажу від 04.12.2010 № 1576, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 набули у рівних частках право власності на житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 45,50 кв. м. За даними з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру будівельної діяльності, станом на 28.07.2022 були відсутні інші правовстановлюючі документи та/або зареєстровані дозвільні документи, що підтверджують право на виконання будівельних робіт та засвідчують збільшення площі житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 . Жодних належних правоустановлюючих документів, що підтверджують законне збільшення площі будинку з 45,50 кв.м. до 106 кв.м., Позивач не надав, і такі документи відсутні в офіційних джерелах. Окрім того, у паспорті КП ММБТІ, наданому Позивачем міститься відмітка про самочинне збудоване майно, зокрема самочинне збільшення площі житлового будинку (літ А-1). Станом на 28.07.2022 за юридичними документами про право власності за адресою: АДРЕСА_1 , існував будинок площею 45,50 кв. м. Будівлі з площею 106 кв.м. або 128,7 кв.м. на той момент не було, а отже, вона не могла зазнати пошкоджень. За наявними в управлінні даними, 21.09.2023, тобто після пошкодження, позивач подав повідомлення про початок виконання будівельних робіт (МК051230920817) на реконструкцію житлового будинку з будівництвом гаража, господарських будівель та споруд. 24.10.2023 зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації (МК 101231023486), згідно з якою загальна площа об`єкта збільшилася до 128,7 кв. м. Тобто, позивач уже після обстрілу будинку 28.07.2022 здійснив його реконструкцію, внаслідок якої загальна площа збільшилася втричі та здійснив державну реєстрацію права власності. Згідно з п. 1 Порядку № 381, компенсація надається власникам виключно для відновлення об`єктів, пошкоджених внаслідок бойових дій. Відтак, виникає закономірне питання, на відновлення яких саме пошкоджень реконструйованого та безпечного для експлуатації житлового будинку вимагає компенсацію позивач.

Відповідач Департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради надав відзив, в якому свою позицію обґрунтував наступним чином. Відповідно до підстави 2 абз. 5 п. 14 Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 381, підставою для відмови в наданні компенсації є виявлення факту недостовірності даних, зазначених у заяві про надання компенсації за пошкоджений об`єкт. Беручи до уваги рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 69985466 від 31.10.2023 (згідно відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, реєстраційний номер нерухомого майна у ДРРП 2821888048060) (далі Витяг з ДРРП), згідно з проведеним обстеженням об`єкта нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_1 , виявлено безпідставне збільшення загальної площі будівлі з 45,5 кв. м до 128,7 кв. м. Так, управлінням ДАБК ММР листом від 25.04.2024 року № 9705/22.01-15/24-2 було повідомлено про те, що в акті комісійного обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії російської федерації за адресою: АДРЕСА_1 (Акт комісійного обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії російської федерації від 22.01.2024 № 5/2В) безпідставно збільшена площа пошкодженого об`єкта. Підставою для таких висновків є те, що право власності на об`єкта нерухомого майна заявниця набула у 2010 році. Відповідно до акту комісійного обстеження, що було проведено адміністрацією Центрального району ММР у 2022 році, правовстановлюючі документи, що були надані заявницею - це договір купівлі-продажу від 04.12.2010 № 1576 року на об`єкта нерухомості із загальною площею 45,5 кв. м 1980 року забудови. Хоча представник Позивача у позовній заяві стверджує, що станом на момент пошкодження у 2022 році, вказаний житловий будинок мав площу, більшу, ніж зазначено у правовстановлюючих документах (договорі купівлі-продажу), що становила як мінімум 106,1 кв. м та зазначає, що технічний паспорт на вказаний житловий будинок від 05.09.2012 року вже містить інформацію про загальну площу житлового будинку, що становить 106,1 кв. м. Також вказаний технічний паспорт містить план будинку, який підтверджує зазначену площу. Вказана інформація, вочевидь, не була внесена до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, як зазначає представник Позивача. Водночас, у Витягу з ДРРП в розділі «Опис об`єкта» зазначено: загальна площа об`єкта становить 128,7 кв. м, а в розділі «Документи, що подані для державної реєстрації» вказаний той же договір купівлі-продажу від 04.12.2010 № 1576 виданий 04.12.2010 року. Вказану площу також відображено й в акті комісійного обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії російської федерації від 22.01.2024 № 5/2В. Тобто, має місце невідповідність інформації, наданої під час комісійного обстеження та отриманої згідно Витягу з ДРРП.

В судових засіданнях 03.03.2025 та 01.04.2025 представники сторін підтримали власні позиції, викладені у процесуальних заявах по суті справи. Крім того, представник Департаменту, також зазначила, що вона одночасно є представником членом Комісії та представляє її інтереси в суді. Комісія також не визнає позов, з підстав зазначених у відзиві Департаменту.

Суд розглянув справу 01.04.2025 в порядку спрощеного провадження у відкритому судовому засіданні за участі сторін.

Дослідив матеріали справи, вислухав представників сторін, суд встановив наступне.

04.12.2010 на підставі договору купівлі-продажу ОСОБА_1 разом з ОСОБА_3 стали власниками житлового будинку загальною площею 45,5 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 .

З цього часу в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно містився запис про реєстрацію права власності за позивачкою на зазначений житловий будинок площею 45,5 кв.м.

28.07.2022 під час обстрілу міста Миколаєва збройними формуваннями Російської Федерації, окрім іншого, було пошкоджено житловий будинок позивачки за адресою: АДРЕСА_1 .

За цим фактом внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22022150000001167 за ч.1 ст.438 КК України.

03.10.2022 комісією адміністрації Центрального району Миколаївської міської ради проведено обстеження будинку позивачки, та складено Акт комісійного обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії Російської Федерації.

Відповідно до цього Акту, зафіксовано, що загальна площа будинку 45,5 кв.м., будинок має пошкодження внаслідок обстрілу, будинок знаходиться у незадовільному стані, необхідно провести технічне обстеження будинку, необхідне відновлення пошкодженої покрівлі будинку орієнтовно 250 кв.м., відновлення пошкодження віконних прорізів (заміна вікон) орієнтовною площею 11,42 кв.м., відновлення дверних прорізів (заміна дверей) орієнтовною площею 5,91 кв.м., відновлення стін орієнтовною площею 12 кв.м., відновлення пошкодженої стелі в кімнаті орієнтовно 13 кв.м., огороджувального паркану орієнтовною площею 50 кв.м.

21.09.2023 ОСОБА_1 подала повідомлення про початок виконання будівельних робіт на реконструкцію житлового будинку з будівництвом гаража, господарських будівель і споруд щодо житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 , яка була зареєстрована за №МК051230920817.

24.10.2023 ОСОБА_1 подала декларацію про готовність до експлуатації, яка зареєстровано за №МК101231023486.

Згідно з цими документами про реконструкцію житлового будинку, його площа збільшилися до 128,7 кв.м.

26.10.2023 до Державного реєстру речових прав внесений запис про реєстрацію права власності за ОСОБА_1 та ОСОБА_3 на житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 128,7 кв.м.

20.01.2024 ОСОБА_1 через Єдиний портал державних послуг «Дія» подала заяву №3В-20.01.2024-77936 про надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій.

22.01.2024 комісією адміністрації Центрального району Миколаївської міської ради проведено комісійне обстеження житлового будинку ОСОБА_1 , за результатами чого складено Акт.

Відповідно до Акту комісійного обстеження від 22.01.2024 загальна площа будинку складає 128,7 кв.м.

Висновки щодо пошкодження будинку, аналогічні висновкам акту від 03.10.2022.

Зазначений акт адміністрацією Центрального району ММР направлено на адресу Управління державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради для ради внесення до Реєстру пошкодженого та знищеного майна.

25.04.2024 Управління ДАБК ММР листом №9705/22-01-15-19/24 повернуло акт комісійного обстеження, оскільки площа будинку не відповідає відомостям на час отримання пошкоджень.

26.09.2024 Комісія з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України Миколаївської міської ради ухвалила Рішення №1327 «Про відмову у надані компенсації на відновлення пошкодженого об`єкту ОСОБА_1 за заявою №3В-20.01.2024-77936».

Відповідно до цього рішення, комісія відмовила у наданні компенсації позивачці, з тих підстав, що наданням недостовірної інформації, а саме з тим, що загальну площу будівлі збільшено безпідставно.

04.10.2024 наказом №329 Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради, затверджено рішення комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України Миколаївської міської ради про відмову у наданні компенсації на відновлення пошкодженого об`єкта ОСОБА_1 за заявою №3В-20.01.2024-77936.

Закон України «Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об`єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України» передбачає компенсації за пошкодження та знищення окремих категорій об`єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, з дня набрання чинності Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, а також правові засади створення та ведення Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України.

Відповідно до ст.2 Закону, отримувачами компенсації за пошкоджені/знищені об`єкти нерухомого майна (далі - отримувачі компенсації) є: фізичні особи - громадяни України, які є: власниками пошкоджених/знищених об`єктів нерухомого майна

Відповідно до ст.1 Закону, пошкоджені об`єкти нерухомого майна - об`єкти нерухомого майна, які розташовані в Україні та пошкоджені внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та можуть бути відновлені шляхом поточного або капітального ремонту, реконструкції чи реставрації, відновлення яких є економічно доцільним: а) квартири, інші житлові приміщення в будівлі, будинки садибного типу, садові та дачні будинки.

Відповідно до ст.3 Закону, для розгляду питань щодо надання компенсації за знищені об`єкти нерухомого майна виконавчий орган сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради (далі - виконавчий орган ради), військова адміністрація населеного пункту або військово-цивільна адміністрація населеного пункту утворює Комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за знищені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - Комісія з розгляду питань щодо надання компенсації), як консультативно-дорадчий орган та затверджує положення про роботу такої Комісії.

Комісія з розгляду питань щодо надання компенсації у своїй діяльності керується Конституцією України, цим Законом, іншими законами України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами.

Персональний склад Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації затверджується розпорядчим актом виконавчого органу ради, військової адміністрації населеного пункту або військово-цивільної адміністрації населеного пункту.

Відповідно до п.6 ст.6 Закону, підставами для відмови у наданні компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна є:

1) подання заяви про надання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна особою, яка не може бути отримувачем компенсації відповідно до цього Закону або не має повноважень для подання заяви;

2) виявлення недостовірних даних, зазначених у заяві про надання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна;

3) подання заяви про надання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна після спливу строку, визначеного частиною першою статті 4 цього Закону.

Відповідно до п.3 Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги єВідновлення, отримувачем компенсації є фізична особа - громадянин України, яка досягла 18-річного віку та подала засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) або в інший спосіб, передбачений цим Порядком, заяву та є власником (співвласником) пошкодженого об`єкта, право власності якого підтверджено.

Відповідно до п.6 Порядку, компенсація надається у разі, коли:

об`єкт нерухомого майна був пошкоджений після набрання чинності Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 р. № 2102-IX Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні;

об`єкт нерухомого майна розташований на території України, крім територій активних бойових дій, територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, або тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінрозвитку, для яких на дату подання заяви не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації;

відомості про право власності на пошкоджений об`єкт внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

обсяг пошкоджень не перевищує суму компенсації, що визначена в абзацах п`ятнадцятому і шістнадцятому пункту 10 цього Порядку (крім випадку, передбаченого пунктом 25-1 цього Порядку).

Таким чином, аналізом ст.ст.1, 2 Закону, а також п.4 Порядку, можливо прийти до висновку, що компенсації підлягає пошкодженні об`єкти, які є власністю громадян України на момент пошкодження.

Оскільки, мова йде про об`єкти нерухомого майна, то відповідно до ст.ст.181, 331 Цивільного кодексу України, право власності на них виникає з моменту державної реєстрації.

У цьому випадку, на момент отримання пошкодження, право власності на житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 , було зареєстровано в розмірі 45,5 кв.м. Саме цей розмір житлового будинку зазначений також у Акт комісійного обстеження адміністрації Центрального району ММР від 03.10.2022. Але, на компенсацію подана заявка щодо житлового будинку площею 128,7 кв.м., право власності на який виникла внаслідок будівництва (реконструкції) старого будинку, в 2023 році, тобто вже після факту пошкодження цього будинку внаслідок обстрілу збройними формуваннями Російської Федерації - 29.07.2022.

К поясненням представника позивача, що зазначений будинок існував в такому розмірі на момент пошкодження, що в свою чергу підтверджується технічним паспортом 2012 року, суд відноситься критично. Технічний паспорт не є правовстановлюючим документом, та не підтверджує право власності. Навіть, якщо зазначений розмір площі мав місце станом на 29.07.2022, зазначена частина будинку є самочинним будівництвом. А відповідно до правової позиції Великої Палати Верховного Суду, викладеної у постанові від 12.04.2023 року у справі №511/2303/19, право власності на новостворене нерухоме майно як об`єкт цивільних прав виникає з моменту його державної реєстрації.

Самочинно збудоване нерухоме майно не є об`єктом права власності, та відповідно не може бути предметом компенсації за пошкодження.

З поданих позивачкою повідомлення про початок виконання будівельних робіт та декларації про готовність до експлуатації об`єкту, випливає, що у цьому випадку зазначений будинок було реконструйовано в період з 20.09.2023 по 23.10.2023, внаслідок чого збільшена його площа з 45,5 кв.м. до 128,7 кв.м.

Суд не може проігнорувати самостійно подані позивачкою, належним чином зареєстровані документи будівельної діяльності, про здійснення нею будівництва (реконструкції) будинку в 2023 році, вже після отримання пошкодження внаслідок обстрілу.

Таким чином, у будь-якому випадку, площа будинку в 128,7 кв.м. або на час отримання пошкодження була самочинним будівництвом, та відповідно не була об`єктом права власності, та не підлягає компенсації. Або була збудована внаслідок реконструкції в 2023 році, вже після отримання пошкодження 2022 року, а тому також не підлягає компенсації.

Тобто, між поданими відомостями про об`єкт пошкодження, містяться суттєві розбіжності з інформацією про його площу станом на час отримання цих пошкоджень, що унеможливлює задоволення цієї заяви, та надає Комісії право на відмову у наданні компенсації з підстав, передбачених 2 абз.5 п.14 Порядку.

Враховуючи викладеного, суд не знаходить підстав для задоволення позову.

В задоволенні позову відмовити повністю.

Судові витрати покласти на позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ) до Департаменту житлово - комунального господарства Миколаївської міської ради (вул. Павла Скоропадського, 7,м. Миколаїв,54005 03365707) Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20,м. Миколаїв,54005 41256954) Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією РФ проти України (вул. Павла Скоропадського, 7,м. Миколаїв,Миколаївський р-н, Миколаївська обл.,54005 03365707) відмовити повністю.

2. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту рішення.

Суддя В. В. Біоносенко

Рішення складено в повному обсязі 03.04.2025

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2025
Оприлюднено07.04.2025
Номер документу126340426
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо публічної житлової політики

Судовий реєстр по справі —400/12049/24

Постанова від 07.07.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 29.05.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 09.05.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 03.04.2025

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Рішення від 01.04.2025

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 04.03.2025

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні