Ухвала
від 03.04.2025 по справі 480/3657/22
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про продовження строку подання звіту про виконання рішення суду

03 квітня 2025 року Справа № 480/3657/22

Сумський окружний адміністративний суд у складі судді - Осіпової О.О., розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду в м. Суми звіт відповідача про виконання судового рішення у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 13.09.2022р. у справі №480/3657/22 адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії задоволено у повному обсязі.

Визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2022 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком.

Зобов`язано Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради Сумської області (41600, Сумська область, м. Конотоп, проспект Миру, 6, код ЄДРПОУ 03198072) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) недоотриману частину щорічної разової допомоги до 5 травня за 2022 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням фактично виплачених сум.

11.11.2022р. був виданий виконавчий лист на виконання цього рішення.

Ухвалою суду від 01.08.2024 заяву позивача про встановлення судового контролю за виконанням зазначеного рішення суду повернуто заявнику без розгляду.

19.08.2024р. від позивача до суду повторно надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у цій справі. Заява мотивована тим, що не зважаючи на вчинення державним виконавцем відділу примусового виконання рішень УЗПВР у Сумській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції усіх можливих дій, відповідач рішення суду не виконав.

Ухвалою від 08.01.2025р. заяву ОСОБА_1 задоволено, встановлено судовий контроль за виконанням рішення Сумського окружного адміністративного суду від 13.09.2022р. у справі №480/3657/22.

Зобов`язано Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради (проспект Миру, 6, м. Конотоп, Сумська область, 41615, код ЄДРПОУ 03198072) у строк 30 днів з дня отримання копії ухвали подати до Сумського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 13.09.2022р. у справі №480/3657/22, копію звіту направити позивачу.

У встановлений строк представником відповідача подано звіт про виконання рішення суду, в якому зазначає, що виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 13.08.2022р. у справі №480/3657/22 здійснюється відповідно до Постанови КМУ від 26.08.2021р. №902 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у Державному бюджеті для забезпечення виконання рішень суду».

Виконання судового рішення поставлено у чергу №150.

Розпорядженням №107/21 від 19.02.2022р. призначено ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 05 травня 2022 року як учаснику бойових дій у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком з урахуванням виплачених сум.

Щомісяця направлялася інформація про потребу у виділенні коштів для виконання рішення суду в Департамент з питань соціальної політики Сумської ОДА.

На сьогодні на пільгові рахунки управління надійшли державні кошти для виконання судового рішення лише 69 черги.

Розглянувши звіт про виконання рішення суду, суд зазначає наступне.

З 19.12.2024 набрав чинності Закон України від 21.11.2024 №4094 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення положень про судовий контроль за виконанням судових рішень» (далі - Закон №4094), яким статтю 382 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) викладено у новій редакції, а КАС України доповнено статтями 381-1, 382-1, 382-2, 382-3.

Так, відповідно до частини 1 статті 382-2 КАС України суд розглядає звіт суб`єкта владних повноважень про виконання судового рішення протягом десяти днів з дня його надходження в порядку письмового провадження, а за ініціативою суду чи клопотанням сторін - у судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду питання, не перешкоджає судовому розгляду.

Розгляд звіту про виконання судового рішення здійснено судом з урахуванням особливостей, що діють після набрання чинності Законом №4094, в порядку письмового провадження.

Відповідно до частин 2 та 3 статті 382-2 КАС України звіт суб`єкта владних повноважень про виконання судового рішення має містити: 1) найменування суду першої інстанції, до якого подається звіт; 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) (для фізичних осіб) особи, яка подає звіт, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України, номери засобів зв`язку та електронної пошти (за наявності), відомості про наявність або відсутність електронного кабінету; 3) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) (для фізичних осіб) інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); 4) номер справи, в межах якої ухвалено відповідне судове рішення; 5) відомості про виконання суб`єктом владних повноважень судового рішення, строк, порядок та спосіб його виконання; 6) у разі невиконання судового рішення: орієнтовні строки виконання такого рішення та їх обґрунтування; відомості про обставини, які ускладнюють виконання судового рішення суб`єктом владних повноважень, які заходи вжито та вживаються ним для їх усунення; 7) перелік документів та інших матеріалів, що додаються до звіту та підтверджують обставини, зазначені у ньому.

До звіту додаються: 1) довіреність або інший документ, що посвідчує повноваження представника, якщо звіт поданий представником і такі документи раніше не подавалися; 2) докази направлення копій звіту та доданих до нього матеріалів іншим учасникам справи з урахуванням положень статті 44 цього Кодексу.

Системний аналіз вказаних положень КАС України дає підстави дійти висновку, що у випадку подання до суду суб`єктом владних повноважень звіту про виконання судового рішення він повинен бути оформлена відповідно до частини 2 статті 382-2 КАС України, при цьому необхідно додати докази направлення копій звіту та доданих до нього матеріалів іншим учасникам справи.

Як вбачається із поданого звіту, він оформлений та поданий до суду через систему «Електронний суд». При цьому, до заяви не додано доказів надсилання його копії позивачу.

Відповідно до частин 1, 2 статті 382-3 КАС України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень суд постановляє ухвалу про прийняття або відмову у прийнятті звіту, яку може бути оскаржено в апеляційному порядку за правилами частини 5 статті 382-1 цього Кодексу. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання.

Суд відмовляє у прийнятті звіту, якщо суб`єктом владних повноважень не наведено обґрунтовані обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, або заходи, які вживаються ним для виконання судового рішення, на переконання суду, є недостатніми для своєчасного та повного виконання судового рішення.

Суд також відмовляє у прийнятті звіту, якщо звіт подано без додержання вимог частин 2 та/або 3 статті 382-2 цього Кодексу.

Як встановлено судом, відповідачем призначено позивачу щорічну разову допомогу до 5 травня за 2022 рік як учаснику бойових дій у розмірі п`яти мінімальних пенсій, однак не виплачено заборгованості, яка виникла внаслідок такого перерахунку.

Отже, рішення Сумського окружного адміністративного суду від 13.08.2022 р. у справі №480/3657/22 відповідачем повністю не виконано.

На підставі викладеного суд дійшов висновку, що звіт Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради Сумської області від 30.01.2025р. не свідчить про повне виконання суду, оскільки на час подання відповідного звіту повного відновлення порушеного права позивача не відбулося, а тому він не є звітом суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду в розумінні ст.382 КАС України, а тому не підлягає прийняттю.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку про відмову у прийнятті звіту про виконання судового рішення у справі №480/3657/22 з огляду на приписи частини 2 статті 382-3 КАС України.

Проте, суд звертає увагу на наступне.

Згідно з частинами 3, 5 статті 382-3 КАС України у разі постановлення ухвали про відмову у прийнятті звіту суд накладає на керівника суб`єкта владних повноважень штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а також додатково може встановити новий строк подання звіту відповідно до частини 3 статті 382-1 цього Кодексу або за власною ініціативою розглянути питання про зміну способу і порядку виконання судового рішення.

Суд за клопотанням суб`єкта владних повноважень може зменшити розмір штрафу або звільнити від його сплати на підставі доказів, що підтверджують здійснення керівником такого суб`єкта владних повноважень дій, які спрямовані на виконання судового рішення та які, на переконання суду, на момент розгляду звіту є достатніми і вичерпними.

Якщо судове рішення стосується здійснення виплат (пенсійних, соціальних тощо), суд може зменшити розмір штрафу або звільнити від його сплати на підставі доказів, які підтверджують відсутність бюджетних асигнувань у суб`єкта владних повноважень та вжиття його керівником всіх необхідних заходів для встановлення таких бюджетних асигнувань, які, на переконання суду, на момент розгляду звіту є достатніми і вичерпними.

Враховуючи викладені норми, а також зміст звіту про виконання судового рішення, суд вважає, що відповідачем наведені достатні факти та обставини, що підтверджують вжиття ним певних заходів з метою виконання зазначеного рішення суду.

З урахуванням наведеного, та враховуючи те, що рішення суду залишається частково не виконаним, суд вважає за необхідне встановити відповідачу новий строк для надання звіту про виконання судового рішення на дев`яносто днів з дня отримання цієї ухвали суду.

Керуючись ст. ст. 248, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Відмовити у прийнятті звіту про виконання судового рішення від 30.01.2025р.

Встановити новий строк для подачі звіту суду про виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 13.09.2022р. у справі №480/3657/22 та зобов`язати Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради Сумської області подати суду звіт про виконання судового рішення протягом дев`яноста днів з дня набрання законної сили ухвалою про встановлення нового строку для подання звіту.

Копію ухвали направити сторонам.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання.

Суддя О.О. Осіпова

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2025
Оприлюднено07.04.2025
Номер документу126341200
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —480/3657/22

Ухвала від 03.04.2025

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.О. Осіпова

Ухвала від 08.01.2025

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.О. Осіпова

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.О. Осіпова

Ухвала від 01.08.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.О. Осіпова

Рішення від 12.09.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.О. Осіпова

Ухвала від 07.07.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.О. Осіпова

Ухвала від 30.05.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.О. Осіпова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні