Герб України

Рішення від 02.04.2025 по справі 620/1524/25

Чернігівський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 квітня 2025 року м.ЧернігівСправа № 620/1524/25

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Клопота С.Л.,

розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) сторін справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної служби України з надзвичайних ситуацій про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної служби України з надзвичайних ситуацій та просить наступне.

1.Визнати протиправною бездіяльність Державної служби України з надзвичайних ситуацій, яка полягає у не виготовленні та не направленні до Головного управління Пенсійного фонду України у Чернігівській області нової довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 , що враховується для перерахунку пенсій з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення на підставі статей 8, 10, 43, та 63 Закону України від 9 квітня 1992 року № 2262-ХП «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», за формою, передбаченою додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393», з урахуванням зміну грошовому забезпеченні, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб».

2.Зобов`язати Державна служба України з надзвичайних ситуацій скласти та направити до Головного управління Пенсійного фонду України у Чернігівській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 , що враховується для перерахунку пенсії станом на 1 березня 2018 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та Деяких інших осіб», з повною інформацією за формою, передбаченою додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», для перерахунку та виплати пенсії з 1 січня 2018 року на підставі статей 8,10, 43, та 63 Закону України від 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії.

Ухвалою судді від 07.02.2025 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення вказаної ухвали для подання відзиву на позов.

Представник відповідача у встановлений ухвалою суду строк подав відзив на позов, в якому просив відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що у задоволенні позову має бути відмовлено, враховуючи таке.

Позивач (через адвоката Вікторії Єрьоміної) 20.11.2024 звернувся до Спеціального авіаційного загону оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі САЗ ОРС ЦЗ ДСНС України) із заявою про визнання права в які просив скласти та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області нову довідку про розмір грошового забезпечення станом на 01.03.2018, що враховується для перерахунку пенсії, копія заяви долучена Позивачем до позову додатком № 3.

САЗ ОРС ЦЗ ДСНС України листом від 11.12.2024 № 81-01/01-5396/81 01, відмовила Позивачу у наданні такої довідки у зв`язку з тим, що на момент виникнення права на перерахунок пенсій, на підставі списків ГУ ПФУ та на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб (далі постанова КМУ № 103) САЗ ОРС ЦЗ ДСНС України належним чином оформила довідку про розмір грошового забезпечення Позивача станом на 01.03.2018, враховуючи посадовий оклад за військовим (спеціальним) званням, відсоткову надбавку за вислугу років та направлено до ГУ ПФУ в Чернігівській області для перерахунку йому пенсії. А також повідомив Позивача, що враховуючи те, що на момент звернення представника Позивача до ДСНС Кабінетом Міністрів України рішень щодо перерахунку пенсій не приймалося та відповідних списків від ГУ ПФУ до САЗ ОРС ЦЗ ДСНС України не надходило, в останнього відсутні підстави для оформлення Позивачу, оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.03.2018, копія цього листа долучена Позивачем до позову додатком № 4.

Не погодившись з цим, позивач звернувся до суду з позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 р. № 45 (далі -Порядок КМУ № 45).

Згідно з пунктом 3 Порядку КМУ № 45 довідки видаються державним органом, з якого осіб було звільнено зі служби.

Позивач до 05.01.2011 року проходив службу цивільного захисту у Спеціальному авіаційному загоні Міністерства надзвичайних ситуацій України, правонаступником якого на сьогодні є САЗ ОРС ЦЗ ДСНС України (ідентифікаційний код 33965532), на посаді командира відділення пожежного посту, у спецзванні старший прапорщик служби цивільного захисту.

Позивач був звільнений з зазначеної посади на пенсію саме із цього підпорядкованого підрозділу МНС, самостійної юридичної особи (ідентифікаційний код 33965532).

ДСНС (центральний орган влади ідентифікаційний код 38516849), є самостійною юридичною особою.

Згідно з витягу з наказу (по особовому складу) Спеціальному авіаційному загоні МНС України (у подальшому змінено найменування САЗ ОРС ЦЗ ДСНС України) від 05.01.2011 № 2 прийнято звільнити Позивача з вищезазначеної посади та виключити з кадрів МНС України звільнено зі служби цивільного захисту відповідно до пункту 99 Положення про порядок проходження служби особами рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. № 629 (на сьогодні це положення втратило чинність), саме з підпорядкованого підрозділу МНС України, а не з апарату МНС (ідентифікаційний код 00013528, яке теж припинене 15.08.2012), (на сьогодні ДСНС ідентифікаційний код 38516849).

Ні апарат МНС, ні ДСНС не складали грошовий атестат Позивача, не видавали Позивачу довідку для перерахунку пенсії у 2018 році.

Як вбачається протоколу за пенсійною справою - 2504005333 (МНС) від 07.02.2012, який долучений Позивачем до його позову, пенсійна справа оформлена на ім`я Позивача за останньою його посадою - командира відділення пожежного посту САЗ МНС України, а не за штатною посадою апарату МНС (на сьогодні ДСНС).

Наказом ДСНС від 01.06.2021 № 391 «Про внесення змін до наказу ДСНС від 12.04.2019 № 224» викладено у новій редакції Перелік уповноважених підпорядкованих підрозділів ДСНС, на які покладено функції з оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій особам, які мають право на пенсійне забезпечення згідно із Законом (далі - Перелік оформлення та подання документів до органів ПФУ).

Відповідно до Переліку оформлення та подання документів до органів Пенсійного фонду України для призначення (перерахунку) пенсій осіб, яких було звільнено на пенсію із підрозділів, підпорядкованих територіальним органам ДСНС, здійснюється територіальними органами ДСНС у відповідній області.

Оскільки ОСОБА_1 було звільнено на пенсію із САЗ МНС України підпорядкованого підрозділу МНС України, на сьогодні уповноваженим органом з оформлення документів для перерахунку пенсії є САЗ ОРС ЦЗ ДСНС України в як його правонаступник.

Зазначене також підтверджується також листом Відділу пенсійного забезпечення та соціальних виплат апарату ДСНС України від 11.02.2025 № 30-54/30 Про надання інформації за позовом ОСОБА_1 .

Відповідно до Закону України від 17 березня 2011 р. № 3166-VI Про центральні органи виконавчої влади, пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052 (далі - Положення КМУ № 1052), ДСНС є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

ДСНС у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства (пункт 2 Положення КМУ № 1052).

Пунктом 7 Положення КМУ № 1052 визначено, що ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно із підпунктом 67 пункту 4 Положення КМУ № 1052, ДСНС відповідно до покладених на неї завдань здійснює відповідно до законодавства заходи щодо забезпечення правового та соціального захисту осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, пенсіонерів і ветеранів служби цивільного захисту та членів їх сімей, державних службовців і працівників ДСНС, її територіальних органів, органів і підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту.

Пунктами 14, 15 Положення КМУ № 1052 встановлено, що гранична чисельність осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, державних службовців і працівників ДСНС затверджується Кабінетом Міністрів України. Структуру апарату ДСНС затверджує її Голова за погодженням з Міністром внутрішніх справ. Штатний розпис та кошторис апарату ДСНС затверджує її Голова за погодженням з Мінфіном. ДСНС є юридичною особою публічного права, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки, рахунки в органах Казначейства.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З наведеного вбачається, що ДСНС є самостійною юридичною особою, в якої свій штат та кошторис апарату ДСНС. Отже ДСНС здійснює нарахування, виплату грошового забезпечення особам начальницького складу служби цивільного захисту, зарплату державним службовцям їх соціальний захист, які перебувають на посадах в апараті ДСНС або були звільнені з апарату ДСНС, здійснює фінансову роботу тільки апарату ДСНС.

Відповідно до Переліку оформлення та подання документів до органів ПФУ функції з оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій осіб, які мають право на пенсійне забезпечення згідно із Законом № 2262-XII та були звільнені саме з апарату ДСНС належать до апарату ДСНС.

Отже, Позивач був звільнений на пенсію із підрозділу САЗ МНС України, оформлення пенсійної справи та призначення пенсії Позивачу здійснювалася із урахуванням посади командира відділення пожежного посту САЗ МНС України, на сьогодні підпорядкованого самостійного підрозділу САЗ ОРС ЦЗ ДСНС України.

Зважаючи на наведене, судом установлено, що позивач не звертався до Державної служби України з надзвичайних ситуацій з вимогою виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України у Чернігівській області нової довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 , що враховується для перерахунку пенсій з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення на підставі статей 8, 10, 43, та 63 Закону України від 9 квітня 1992 року № 2262-ХП «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», за формою, передбаченою додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393», з урахуванням зміну грошовому забезпеченні, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб».

При цьому у Державної служби України з надзвичайних ситуацій не виникало обов`язку скласти та направити до Головного управління Пенсійного фонду України у Чернігівській області таку довідку.

За таких підстав у задоволенні позову необхідно відмовити.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд вважає, що наявні правові підстави для відмови у задоволенні позовних вимог.

Керуючись статтями 227, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Державної служби України з надзвичайних ситуацій (вул. Гончара Олеся, 55А, м. Київ,01054) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, відмовити.

Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту. Апеляційна скарга подається безпосередньо до адміністративного суду апеляційної інстанції.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 02 квітня 2025 року.

Суддя Сергій КЛОПОТ

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.04.2025
Оприлюднено07.04.2025
Номер документу126342096
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —620/1524/25

Рішення від 02.04.2025

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

Ухвала від 07.02.2025

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні