Справа № 640/21747/21
УХВАЛА
03 квітня 2025 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Левчук О.А., розглянувши справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «Ві Ен Ей Прес» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним рішення ,зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «Ві Ен Ей Прес» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 72791 від 22.06.2021 та № 79757 від 13.07.2021 про відповідність ТОВ «Ві Ен Ей Прес» критеріям ризикованості платника на п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку; зобов`язання Головного управління ДПС у м. Києві виключити ТОВ «Ві Ен Ей Прес» код ЄДРПОУ 40320067 з класу переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 04.08.2021 року справа № 640/21747/21 передана головуючому судді Смолій І.В.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 серпня 2021 року відкрито провадження по справі № 640/21747/21 та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
21 лютого 2022 року від представника позивача товариства з обмеженою відповідальністю «Ві Ен Ей Прес» до Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла заява про забезпечення позову.
Згідно протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 21.02.2022 року заява про забезпечення позову у справі № 640/21747/21 передана головуючому судді Смолій І.В.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 лютого 2022 року у справі № 640/21747/21 відмовлено у задоволенні заяви про забезпечення позову.
Законом України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» від 13 грудня 2022 року № 2825-IX визначено, ліквідувати Окружний адміністративний суд міста Києва; утворити Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві; територіальна юрисдикція Київського міського окружного адміністративного суду поширюється на місто Київ.
Розділом ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 13 грудня 2022 року № 2825-IX установлено, що з дня набрання чинності цим Законом: Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
Законом України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ» від 16 липня 2024 року № 3863-IX, визначено Пункт 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" (Відомості Верховної Ради України, 2023 р., № 29, ст. 111) викласти в такій редакції: "2. Установити, що з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя.
До початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом, крім випадку, передбаченого абзацом четвертим цього пункту.
Не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва адміністративні справи, які були передані до Київського окружного адміністративного суду та розподілені між суддями до набрання чинності Законом України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ", розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
Інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ", але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України. Справи, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України, до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
Відповідно до п. 5, 19 Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 16 вересня 2024 року № 399, матеріали щодо розгляду та вирішення окремих процесуальних питань у межах нерозглянутих судових справ підлягають передачі до судів, визначених у результаті автоматизованого розподілу судових справ між судами, проведеного відповідно до правил, установлених цим Порядком.
Згідно п. 19, 20, 22 Порядку № 399 відповідальною особою протягом семи робочих днів після отримання результатів автоматизованого розподілу судових справ на підставі протоколу формується перелік судових справ у електронній формі із застосуванням КЕП за формою, визначеною у додатку 3 до Порядку, про визначені суди із зазначенням єдиних унікальних номерів судових справ. Примірники переліків судових справ, що підлягають передачі до судів та КОАС відповідно до Закону, протягом одного робочого дня після завершення автоматизованого розподілу судових справ розміщуються на офіційному вебпорталі "Судової влади України" (www.court.gov.ua) в розділі "Переліки справ ОАСК, що підлягають передачі" рубрики "Громадянам", в електронній формі, що дозволяє використання контекстного пошуку. На підставі отриманих примірників протоколу та переліку судових справ відповідальною особою протягом семи робочих днів після завершення автоматизованого розподілу судових справ передаються судові справи до судів, визначених за результатами автоматизованого розподілу.
08 листопада 2024 року Київським окружним адміністративним судом здійснено авторозподіл судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва.
Протокол авторозподілу відображений на вебпорталі Київського окружного адміністративного суду, а також на вебпорталі «Судової влади України» (https://court.gov.ua/gromadjanam/perelik_rozpodil/).
31 березня 2025 року справа № 640/21747/21 надійшла до Одеського окружного адміністративного суду.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу справ між суддями від 31 березня 2025 року адміністративну справу № 640/21747/21 передано головуючому судді Левчук О.А.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Згідно ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 4 КАС України, відповідач суб`єкт владних повноважень, а у випадках визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Згідно п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, орган військового управління, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Відповідно до ч. 3, 5, 6 ст. 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача. Під час вирішення питання про залучення співвідповідача чи заміну належного відповідача суд враховує, зокрема, чи знав або чи міг знати позивач до подання позову у справі про підставу для залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача. Після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем по справі є Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267).
Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» від 30 вересня 2020 року № 893 постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком. Установлено, що: тимчасово, до визначення схеми посадових окладів державних службовців Державної податкової служби, її територіальних органів та державних податкових інспекцій, посадові оклади, визначені для відповідних категорій (підкатегорій) посад територіальних органів Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, відповідатимуть посадовим окладам категорій (підкатегорій) посад територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються згідно з пунктом 1 цієї постанови; територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій; права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи; строк заявлення кредиторами своїх вимог становить два місяці. Державній податковій службі забезпечити: утворення комісій з ліквідації територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови; здійснення заходів щодо ліквідації територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови; утворення територіальних органів Державної податкової служби відповідно до статті 21-1 Закону України Про центральні органи виконавчої влади; передачу майна територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, територіальним органам Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим цього пункту.
Згідно додатку до постанови КМУ № 893 ліквідується зокрема, Головне управління ДПС у м. Києві.
Наказом Державної податкової служби України «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» від 30.09.2020 року № 529 наказано утворити як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком.
Згідно додатку до наказу ДПС України № 529 утворено, зокрема, Головне управління ДПС у м. Києві.
Наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 року № 643, затверджено Положення про Головне управління ДПС в м. Києві.
Згідно п. 1 вказаного Положення, Головне управління ДПС у м. Києві є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України. ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ 43141267).
Таким чином, Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011), як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України, є правонаступником та здійснює повноваження та функції Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267), як юридичної особи.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне замінити відповідача Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267) на Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011).
Керуючись ст. ст. 3, 5, 12, 160, 161, 171, 248 КАС України суд,-
У Х В А Л И В:
Прийняти до провадження справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ві Ен Ей Прес» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 72791 від 22.06.2021 та № 79757 від 13.07.2021 про відповідність ТОВ «Ві Ен Ей Прес» критеріям ризикованості платника на п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку; зобов`язання Головного управління ДПС у м. Києві виключити ТОВ «Ві Ен Ей Прес» код ЄДРПОУ 40320067 з класу переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Замінити відповідача по справі Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267) на Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011).
Повідомити позивача про обов`язок реєстрації електронного кабінету в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, відповідно до ч. 6 ст. 18 КАС України.
Запропонувати відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.
Копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана (надана) іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду та відповідати вимогам ст. 162 КАС України.
Запропонувати позивачу в порядку встановленому ст. 163 КАС України в п`ятиденний строк з дня отримання відзиву на позов подати відповідь на відзив.
Запропонувати відповідачу в порядку встановленому ст. 164 КАС України протягом п`яти днів з дня отримання відповіді на відзив подати заперечення.
Повідомити відповідача, що відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Роз`яснити учасникам процесу, що відповідно до ст. 79 КАС України докази у справі подаються безпосередньо до суду разом із заявами по суті справи.
Витребувати від Головного управління ДПС у м. Києві інформацію та належним чином засвідчені копії документів, на підставі яких прийняті рішення № 72791 від 22.06.2021 року та № 79757 від 13.07.2021 року про відповідність ТОВ «Ві Ен Ей Прес» критеріям ризикованості платника на п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Зобов`язати Головне управління ДПС у м. Києві у строк до 30 квітня 2025 року надати зазначену вище інформацію та належним чином завірені копії документів до Одеського окружного адміністративного суду, розташованого за адресою: 65062, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 14.
Повідомити сторін, що розгляд справи по суті розпочнеться через тридцять днів з дня прийняття справи до провадження та буде розглянута у строк не більше шістдесяти днів.
Справа буде розглядатися одноособово суддею Левчук О.А.
Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет на веб-сторінці Одеського окружного адміністративного суду за посиланням: http://court.gov.ua/sud1570/.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Ухвала набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 256 КАС України.
Суддя О.А. Левчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2025 |
Оприлюднено | 07.04.2025 |
Номер документу | 126372710 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні