Герб України

Рішення від 01.02.2024 по справі 572/768/22

Апеляційний суд сумської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Сарненський районний суд

Рівненської області


Справа № 572/768/22

Провадження № 2/572/50/24

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 лютого 2024 року Сарненський районний суд Рівненської області

в складі:

головуючого судді - Ведяніної Т. О.

при секретарі - Шевні І.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Сарни справу № 572/768/22 за позовом ОСОБА_1 до Сарненської міської ради про визнання відмови протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ :

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Сарненської міської ради про визнання протиправною відмову у безкоштовній приватизації квартири АДРЕСА_1 у формі листа-відповіді та зобов`язати Сарненську міську раду.

В подальшому позивач подав позовну заяву в новій редації зазначивши відомості щодо ціни позову.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач вказав, що у вересні 2019 року він звернувся до Сарненської міської ради із заявою про оформолення передачі в приватну власність квартири АДРЕСА_2 . До даної заяви ним були подані ксерокопії паспортів та свідоцтва про народження усіх співмешканців квартири, довідки про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків усіх співмешканців даної квартири, копія свідоцтва про шлюб з ОСОБА_2 , довідку про склад сім`ї, довідку про реєстрацію його місця прожиання та сіх членів йго сім`ї, зареєстрованих у квартирі, копія технічного паспорта на квартиру та довідку, що підтверджує невикористання ним житлових чеків для приватизації державного житлового фонду. Однак 11 жовтня 2019 року органом приватизації Сарненської міської ради на його адресу надіслано відмову у видачі розпорядження на приватизацію вищевказаної квартири у зв`язку з відсутністю достатніх правових підстав для видачі такого розпорядження, в зв`язку з відсутністю копії ордеру (договору найму) на вказану квартиру та документів, що підтверджують невикористання житлових чеків за період з 24.11.1993 ро 28.06.1995 року на нього, та з 01.06.1992 року по 13.09.1999 року на ОСОБА_2 . Вважає таку відмову незаконною та порушує його права як наймача квартири. Позивач зазначає, що він з 1996 року зареєстрований та фактично проживає в даній квартирі. З ним проживають його дружина та діти. Згідно довідки КП «Житлосервіс» Сарненнської міської ради від 17.07.2018 року №175 кв. АДРЕСА_2 є житлом комунальної власності і на даний час її наймачем рахується ОСОБА_3 , котрий помер ІНФОРМАЦІЯ_1 . ОСОБА_3 є батьком позивача, тому відповідно до ч.1 ст.106 ЖК УРСР є підставою для визнання його наймачем даної квартири.

Крім того, відповідачем, всупереч вимогам закону, не ухвалено вмотивованого рішення за результатами розгляду заяви. З огляду на наведене, лист-відповідь Сарненнської міської ради від 11 жовтня 2019 року слід розцінювати як відмову у праві на приватизацію квартири.

Від відповідача Сарненської міської ради надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого просять в позові відмовити, оскільки рішення про відмову у приватизації квартири стосовно ОСОБА_1 у встановленому законом порядку не приймалося. Лист від 11 жовтня 2019 року №3733 про рекомендації щодо викнання норм Положення про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень, гуртожитках у власність громадян в частині подачі заяви та переліку документів не є рішенням органу приватизації про передачу чи про відмову у передачі квартири у власність громадянина, носить рекомендаційний характер і наданий з метою розгляду заяви відповідно до норм і вимог законодавства у сфері державного житлового фонду.

Позивач в судове засідання не з`явився, про розгляд справи був повідомлений належним чином.

Представник відповідча Сарненської міської ради подав до суду заяву про розгляд справи у їх відсутність.

Представник третьої особи КП «Житлосервіс», у судове засідання не з`явився.

На підставі ч. 2 ст. 247 ЦПК України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши письмові докази, давши їм правову оцінку, суд прийшов до наступного.

Правовідносини між сторонами по справі виникли з приводу реалізації особою права на отримання житла у власність в порядку приватизації державного житлового фонду.

Вказані правовідносини регулюються нормами ЦК України та Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду».

Судом з`ясовано, що позивач ОСОБА_1 зареєстрований і фактично проживає у квартирі АДРЕСА_2 з 1996 року, що підтверджується довідкою виданоюКП «Житлосервіс» Сарненської міської ради. №175 від 17.07.2018 року.

Даною довідкою підтверджується також, що дана квартира є житлом комунальної власності і на даний час її наймачем рахується ОСОБА_3 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_2 . Фактичним платником по особовому рахунку ОСОБА_3 є його син ОСОБА_1 .

Ксерокопією свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 доводиться, що ОСОБА_1 народився ІНФОРМАЦІЯ_3 і його батьком є ОСОБА_3 .

Згідно свідоцтва про смерть серії НОМЕР_2 ОСОБА_3 помер ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Із довідки №2470 від 27 лютого 2018 року виданої КП «Житлосервіс» про склад сім`ї і реєстрацію встановлено, що ОСОБА_1 зареєстрований в кв. АДРЕСА_2 з 28 червня 1995 року, разом з ним зареєстровані його дружина ОСОБА_2 з 13 вересня 1999 року та його сини ОСОБА_4 з 11 жовтня 2010 року, ОСОБА_5 з 01 жовтня 2000 року, ОСОБА_6 з 19.01.2004 року.

Згідно довідки виданої Сарненським ТВБВ №10017/0113 філії Рівненського обласного управління АТ «Державний ощадний банк України», про те, що ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_4 в списках на приватизацію житла за адресою АДРЕСА_2 не значаться. Житлові чеки на приватизацію житла за даною адресою не використовували.

Відповідно до статей 15, 16 Цивільного кодексу України, статей 4, 5 ЦПК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання, і має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законами України.

Указана норма визначає об`єктом захисту порушене, невизнане або оспорюване право чи цивільний інтерес. Порушення права пов`язане з позбавленням його володільця можливості здійснити (реалізувати) своє право повністю або частково. При оспорюванні або невизнанні права виникає невизначеність у праві, викликана поведінкою іншої особи.

Таким чином, порушення, невизнання або оспорювання суб`єктивного права є підставою для звернення особи до суду за захистом цього права із застосуванням відповідного способу захисту.

Згідно зі статтями 12, 13, 81 ЦПК суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим кодексом.

Статтею 8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та іншими міжнародно-правовими документами про права людини закріплено право на повагу до житла.

Відповідно до ст.47 Конституції України передбачено, що кожен має право на житло. Ніхто не може бути примусово позбавлений житла, інакше як на підставі закону за рішенням суду.

Відповідно до ч.1 ст.328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.

Відповідно до статті 345 ЦК України фізична або юридична особа може набути право власності на майно у разі приватизації державного та комунального майна у порядку, встановленому законом.

Згідно з ч.3 ст.9 ЖК України визначено, що громадяни мають право на приватизацію квартир (будинків) державного житлового фонду, житлових приміщень у гуртожитках, які перебувають у власності територіальних громад, або придбання їх у житлових кооперативах, на біржових торгах, шляхом індивідуального житлового будівництва чи одержання у власність на інших підставах, передбачених законом.

Правові основи приватизації державного житлового фонду, його подальшого використання і утримання визначені Законом України від 19 червня 1992 року №2482-XII «Про приватизацію державного житлового фонду» , а також підзаконними нормативними актами, в тому числі, Положенням про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян, яке затверджене Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України №396 від 16 грудня 2009 року.

Згідно із ч.11 ст.8 цього Закону спори, що виникають при приватизації квартир (будинків) та житлових приміщень у гуртожитках державного житлового фонду, вирішуються судом.

Згідно зі ст.2 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», до об`єктів приватизації належать квартири багатоквартирних будинків, які використовуються громадянами на умовах найму.

Відповідно до п.5 ст.5 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» передбачено, що кожний громадянин України має право приватизувати займане ним житло безоплатно в межах номінальної вартості житлового чека або з частковою доплатою один раз.

Відповідно до ч.5 ст.16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкту комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Відповідно до положень ч.1 ст.8 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», приватизація державного житлового фонду здійснюється уповноваженими на це органами, створеними місцевою державною адміністрацією, та органами місцевого самоврядування, державними підприємствами, організаціями, установами, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких знаходиться державний житловий фонд.

Згідно із ч.4 ст.9 ЖК України ніхто не може бути обмежений у праві користування жилим приміщенням інакше як з підстав і в порядку, передбачених законом.

За змістом наведених вище нормативно-правових актів, якими врегульовано порядок приватизації державного житлового фонду, особа, яка бажає скористатись таким правом, звертається до відповідного органу із заявою, до якої додає необхідні документи, а цей орган приймає відповідне рішення, яке у випадку незгоди з ним заявника може бути предметом оскарження в суді.

Згідно із чинним законодавством, органу приватизації до заяви громадянином додаються документи, згідно переліку, передбаченого у п.17, 18 «Положення про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян», який необхідний для її розгляду та прийняття рішення органом приватизації.

Позивач звертаючись до суду має довести належними, допустимими та достатніми доказами факт порушення його прав, а також право на приватизацію державного житлового фонду.

Як встановлено судом , позивач звертався до органу приватизації Сарненської міської ради із заявою щодо оформлення передачі в приватну власність квартири АДРЕСА_2 .

Відповідно до листа Сарненської міської ради №3733 від 11 жовтня 2019 року органом приватизації Сарненської міської ради ОСОБА_1 було повідомлено, що в органу приватизації не має достніх підстав для видачі розпорядження на приватизацію вищевказаної квартири , оскільки ОСОБА_1 не надано копії ордера (договору найму) на вказану квартиру та документів, що підтверджують невикористання житлових чеків за період з 24.11.1993 по 28.06.1995 року на ОСОБА_1 та з 01.06.1992 по 13.09.1999 року на ОСОБА_2 .

Для прийняття рішення органом приватизації, позивачу необхідно було надати ордер на квартиру, або договір найму , а також невикористання житлових чеків за період, до реєстрації позивача та його дружини в квартирі АДРЕСА_2 .

Оскільки такі документи позивачем не були надані, йому було рекомендовано виконати норми п.18 «Положення про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян», надавши всі необхідні для цього документи, а орган приватизації на підставі наданих документів приймає відповідне рішення, яке у випадку незгоди з ним заявника може бути предметом оскарження в суді.

Лист Сарненської міської ради №3733 від 11 жовтня 2019 року не є остаточним рішенням з приводу приватизації надання органом приватизації або відмови у наданні позивачу згоди на приватизацію займаного ним житла, а носить інформативний характер .

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Виходячи з наведеного, судом не встановлено що відповідачем порушені права позивача на приватизацію житла у встановленому законом порядку , оскільки остаточного рішення з цього приводу відповідачем не прийнято.

Крім того , щодо вимоги позивача про зобов`язання Сарненської міської ради здійснити приватизацію квартири на користь позивача, суд зазанчає, що відповідна процедура щодо приватизації житла здійснюється лише визначеними на те органами, і лише вони визначають питання чи має громадянин права на приватизацію згідно наданого пакету документів.

Суд, в даному випадку, не наділений правом приймати рішення щодо приватизації житла.

Враховуючи наведене, у задоволенні позову ОСОБА_1 слід відмовити.

На підставі ст.ст.13,345 ЦК , керуючись ст.ст. 81,263-265 ЦПК України, суд,-

ВИРІШИВ :

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (жителя АДРЕСА_2 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_3 , РНОКПП НОМЕР_4 ) до САРНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (м.Сарни вул.Широка,31 Рівненської області, код ЄДРПОУ 04057770), третя особа КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЖИТЛОБУДСЕРВІС» (м.Сарни вул.Кулікова,7а Рівненської області, код ЄДРПОУ 36205405) про визнання відмови Сарненської міської ради у безкоштовній приватизації позивачеві квартири АДРЕСА_1 у формі листа-відповіді, зобов`язавши відповідача Сарненську міську раду, здійснити приватизацію вказаного житла на користь позивача, у відповідності до Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» - без ордера на дане житлове приміщення відмовити повністю, за безпідставністю заявлених вимог.

Рішення може бути оскаржено безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з моменту проголошення. У разі оголошення в судовому засіданні лише вступної та резолютивної частини судового рішення або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя:

СудАпеляційний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення01.02.2024
Оприлюднено09.04.2025
Номер документу126424974
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із житлових відносин, з них

Судовий реєстр по справі —572/768/22

Рішення від 01.02.2024

Цивільне

Сарненський районний суд Рівненської області

Ведяніна Т.О.

Рішення від 01.02.2024

Цивільне

Сарненський районний суд Рівненської області

Ведяніна Т.О.

Ухвала від 15.05.2023

Цивільне

Сарненський районний суд Рівненської області

Ведяніна Т.О.

Ухвала від 25.08.2022

Цивільне

Сарненський районний суд Рівненської області

Ведяніна Т.О.

Ухвала від 02.06.2022

Цивільне

Сарненський районний суд Рівненської області

Ведяніна Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні