ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 квітня 2025 року Справа № 280/600/25 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Семененко М.О., за участю секретаря судового засідання Тетерюк Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» (69096, м.Запоріжжя, вул. Толока професора, буд. 23, кв. 35; код ЄДРПОУ 41644731)
про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» (далі позивач, ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ») до Державної служби України з безпеки на транспорті Відділ державного нагляду (контролю) Укртрансбезпеки у Запорізькій області (далі відповідач), у якій позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову Державної служби України з безпеки на транспорті - відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області №ПШ091736 від 14.01.2025 року про застосування адміністративно - господарського штрафу.
Позовна заява подана представником позивача адвокатом Швець Д.І., який діє на підставі ордеру на надання правничої допомоги серія АР № 1114538 від 03.04.2023.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що оскаржувану постанову прийнято відповідачем за результатами перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт, в ході якої виявлено порушення вимог Закону України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 №2344-III (далі - Закон №2344-III). Підставою для притягнення позивача до відповідальності слугував висновок про відсутність на момент проведення перевірки роздруківки даних роботи цифрового тахографу водія за період з 15:30 год. 06.12.2024 по 06:30 год. 09.12.2024 або бланку підтвердження діяльності. Позивач вважає, що в даному випадку відсутній факт порушення приписів ст. 48 Закону №2344-III, оскільки транспортний засіб був обладнаний цифровим тахографом і при собі водій мав картку водія. Також, водієм було повідомлено, що в період з 06.12.2024 по 09.12.2024 його особиста карта водія не знаходилась в цифровому тахографі транспортного засобу, оскільки він не працював, в чому перевіряючий міг пересвідчитися зчитавши інформацію з цифрової картки водія, втім уповноважена особа, що проводила перевірку, відмовилася. В свою чергу інформація на цифровому тахографі та цифровій картці водія зберігається на вказаних приладах з моменту включення, і у вказану інформацію неможливо втрутитись, видалити чи змінити. Просить позов задовольнити.
Ухвалою суду від 29.01.2025 позовну заяву залишено без руху, позивачу надано строк для усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою суду від 04.02.2025 відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи. Витребувано від Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області докази по справі, а саме: всі документи та матеріали, які стали підставою для винесення постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ091736 від 14.01.2025, докази належного повідомлення позивача про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт.
13.02.2025 до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог та зазначає, що статтею 48 Закону №2344-III передбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати та пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються вантажні перевезення. На момент здійснення рейдової перевірки посадовою особою Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області Укртрансбезпеки було виявлено порушення вимог ст. 34, ст. 48 Закону №2344-III, яке було зафіксоване в акті проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 11.12.2024 №АР074693. Зазначає, що закон передбачає наявність у водія картки або роздруківки, але вони мають бути не просто наявні, а містити інформацію, по якій посадові особи Укртрансбезпеки зможуть прослідкувати час, коли водій керував транспортним засобом, а коли відпочивав. Для отримання такої інформації під час здійснення перевезень у слоті тахографа має знаходитися картка водія, і лише за таких умов і картка водія і роздруківка з цифрового тахографа будуть містити інформацію, яка необхідна посадовим особам Укртрансбезпеки. На момент перевірки були відсутні документи, передбачені статтею 48 Закону №2344-III, а саме роздруківка з інформацією про час роботи та відпочинку водія ОСОБА_1 за період з 06.12.2024 15 год. 30 хв. по 09.12.2024 06 год. 30 хв. (саме роздруківка з інформацією за цей період) та бланк підтвердження діяльності за цей же період. Крім того, враховуючи, що транспортний засіб позивача має повну масу понад 3,5 тонни та повинен бути обладнаний тахографом відповідно до чинного законодавства України, позивач зобов`язаний забезпечувати належну експлуатацію тахографу, а водій повинен мати при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом. Зважаючи на зазначене, вважає, що постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу винесено правомірно. Просить відмовити у задоволенні позову.
14.02.2025 до суду надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено, що твердження відповідача про ненадання водієм роздруківки за вказаний час не правдиві, оскільки була надана загальна роздруківка за останній місяць і саме з аналізу такої, через відсутність за вказаний період часу даних щодо водія відповідачем складений акт, а в подальшому винесена оспорювана постанова. Тобто позивач виконав всі передбачені законом вимоги при підготовці водія в рейс, надав всі можливості для перевірки роботи тахографа, робочого часу та часу відпочинку водія. Крім того зазначено, що відповідно до пункту 3.3. Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 №385 (далі Інструкція №385) водій зобов`язаний мати при собі протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР (994_016), або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом. Тобто у разі обладнання автомобіля цифровим тахографом водій не зобов`язаний був надавати оригінал бланку підтвердження діяльності, оскільки вказаний бланк в даному випадку не заповнюється взагалі, оскільки наявне в автомобілі обладнання та роздруківка даних роботи тахографа дозволяли перевіряючому упевнитися у відсутності порушень законодавства з боку водія і перевізника. З огляду на вищезазначене, позивач вважає, що на момент проведення відповідачем перевірки він мав необхідні документи, отже оспорювана постанова є протиправною, та підлягає скасуванню.
25.02.2025 до суду надійшли заперечення на відповідь на відзив, в яких відповідач зазначає, що відповідно до п. 6.4. Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 №340 (далі Положення №340) у разі тимчасової непрацездатності водія чи перебування його у відпустці, а також якщо водій не здійснював перевезення пасажирів чи/та вантажів, перевізник може заповнювати бланк підтвердження діяльності. У разі не керування водія транспортним засобом передбачено оформлення Бланку підтвердження діяльності нового зразку, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом відповідно до Інструкції використання Бланку. У випадку не керування водієм транспортним засобом та не використання карти водія наведені вище норми Поправка №6 до ЄУТР передбачають оформлення Бланку підтвердження діяльності. Непред`явлення вказаних документів під час проведення перевірки свідчить про порушення законодавства про автомобільний транспорт, що має наслідком для застосування санкцій, визначених статтею 60 Закону №2344-III. Просить відмовити у задоволенні позову.
Дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив такі обставини.
За змістом Акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №АР074693 від 11.12.2024, встановлено, що в ході рейдової перевірки, проведеної посадовою особою Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області на ділянці дороги а/д Н-08 477 км, зупинений та перевірений на додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт транспортний засіб марки DAF, номерний знак НОМЕР_1 та напівпричіп марки SCHMITZ, номерний знак НОМЕР_2 , під керуванням водія ОСОБА_1 , власник згідно ТТН - ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ».
Даним Актом зафіксовані порушення ст. 34 Закону №2344-III, під час здійснення перевезень вантажів перевізник не забезпечив водія роздруківками даних роботи цифрового тахографа за 28 днів або бланком підтвердження діяльності, передбаченого п. 6.1, 6.4 Положення №340. Також зазначено в графі «у тому числі порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону №2344-III»: абз. 3 ч. 1 перевезення вантажів за відсутності на момент перевірки документів, а саме: роздруківки даних цифрового тахографа водія ОСОБА_1 за період 06.12.2024 15 год. 30 хв. по 09.12.2024 06 год. 30 хв. або бланк підтвердження діяльності.
Водій в Акті рейдової перевірки надав пояснення про причини порушень, зазначивши таке: З порушеннями не згоден . Копію акту водій отримав, про що свідчить його особистий підпис в акті №АР074693 від 11.12.2024.
14.01.2025 Відділом державного нагляду (контролю) у Запорізькій області стосовно ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ 091736, якою на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону №2344-III на позивача накладено адміністративно-господарський штраф у розмірі 17000,00 грн.
Не погодившись з правомірністю вказаної постанови, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон №2344-III, який регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.
Основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг (частина 1 статті 5 цього Закону).
За змістом статті 6 Закону №2344-III центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, крім іншого, державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм на автомобільному транспорті.
Відповідно до статті 6 Закону №2344-III постановою Кабінету Міністрів України №1567 від 08.11.2006 затверджено Порядок проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) (далі - Порядок №1567), який визначає процедуру проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Відповідно до пункту 4 Порядку № 1567 рейдові перевірки (перевірки на дорозі) на автомобільному транспорті проводяться посадовими особами Укртрансбезпеки та її територіальних органів (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) згідно з додатком 1-1, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку.
Згідно із пунктом 14 Порядку №1567 рейдовою перевіркою (перевіркою на дорозі) є перевірка транспортних засобів автомобільних перевізників на всіх видах автомобільних доріг на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, зони габаритно-вагового контролю, інші об`єкти, що використовуються автомобільними перевізниками для забезпечення діяльності автомобільного транспорту) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Пунктом 15 Порядку №1567 передбачено, що під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно:
- наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом;
- додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону;
- додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) (далі - Європейська угода);
- відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам;
- оснащення таксі справним таксометром;
- відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу;
- додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху;
- наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення;
- додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів;
- виконання приписів щодо усунення порушень вимог законодавства про автомобільний транспорт, винесених за результатами розгляду справ про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт, які можливо перевірити під час проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі);
- виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.
Як визначено частинами першою та другою статті 48 Закону № 2344-ІІІ автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:
- для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;
- для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Отже, перелік документів згідно з вказаною нормою не є вичерпним.
Особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (далі - водії) та порядок його обліку, встановлює Положення №340.
Пунктом 1.3. Положення №340 (тут і в подальшому в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що вимоги цього Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами.
Відповідно до п. 6.1 Положення № 340 автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.
Пунктами 6.2 та 6.3 Положення № 340 передбачено, що облік робочого часу водіїв здійснюється на основі табеля обліку використання робочого часу. Перевізник, який використовує водіїв за наймом, щомісяця складає графік змінності водіїв, веде відомість обліку робочого часу та відпочинку водія (додаток 2), у якій щодо кожної робочої зміни зазначаються планові та фактичні дані щодо маршруту, початок та кінець робочої зміни. Водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія (додаток 3) або повинен мати копію графіка змінності водіїв.
Відповідно до п. 6.4 Положення №340 графік змінності водіїв, відомість обліку робочого часу та відпочинку водіїв зберігаються у Перевізника.
У разі тимчасової непрацездатності водія чи перебування його у відпустці, а також якщо водій не здійснював перевезення пасажирів чи/та вантажів, Перевізник може заповнювати бланк підтвердження діяльності (додаток 4). Водії зберігають бланк підтвердження діяльності протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення.
Згідно з п. 7.1 Положення №340 органи, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху проводять перевірку встановленого режиму праці та відпочинку водіїв відповідно до законодавства України.
07.09.2005 прийнято Закон України № 2819 «Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР)», укладеної 01 липня 1970 року в м. Женева.
З 20.12.2010 набула чинності Поправка №6 до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів (ЄУТР), підписаної у Женеві 01.07.1970 в частині надання до контролю реєстраційних листків (тахограм) за поточний день та попередні 28 календарних днів, а в разі відсутності тахокарт надання Бланку підтвердження діяльності, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом.
Зазначена поправка має на меті приведення ЄУТР у відповідність із законодавством, введеним у дію у Європейському Союзі (Постанова ЄС №561/2006 від 15.03.2006) в частині періодів керування та відпочинку професійних водіїв, з тим щоб забезпечити гармонізацію цих двох систем і правил та безпеку дорожнього руху.
Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 №385 затверджено Інструкцію з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, яка визначає порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів.
Відповідно до п. 1.3 Інструкції №385, ця Інструкція поширюється на суб`єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).
Пунктом 3.3. Інструкції №385 визначено, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом:
забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа;
своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання;
використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом;
має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР (994_016), або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом;
у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв);
у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.
Перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами та згідно з вимогами ЄУТР здійснюють періодичні інспекції, які включають перевірку, зокрема:
- правильності роботи тахографа та відповідності його типу згідно із законодавством (обов`язковість установлення тахографа певного типу - аналоговий або цифровий, позначка затвердження типу згідно з ЄУТР) ( 994_016 );
- наявності та цілісності таблички тахографа та його пломб, а також маркування таблички та пломб тахографа знаком ПСТ, внесеним до Переліку;
- дотримання вимог щодо періодичності проведення перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, а також перевірки тахографа;
- дотримання вимог щодо періодів роботи та відпочинку водіїв та їх відповідність параметрам руху, зареєстрованим тахографом;
- наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3 цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа;
- строків зберігання відповідної інформації, отриманої за допомогою тахографа, протоколів перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу та повірки тахографа. (п. 3.6. Інструкції №385).
Аналіз наведених положень чинного законодавства дозволяє дійти висновку, що державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України. Такий контроль здійснюють уповноважені органи Уктрансбезпеки шляхом проведення перевірок, зокрема, рейдових. У зв`язку з цим, автомобільні перевізники, водії відповідних транспортних засобів повинні мати і пред`являти уповноваженим особам документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. До документів для здійснення внутрішніх перевезень обов`язковими є картка водія або роздруківка даних роботи тахографа у випадку обладнання транспортного засобу тахографом або індивідуальна контрольна книжка водія, завдяки якій здійснюється державний контроль за додержанням водієм режиму праці та відпочинку у випадку відсутності тахографа.
При цьому, в разі тимчасової непрацездатності водія чи перебування його у відпустці, а також якщо водій не здійснював перевезення пасажирів чи/та вантажів, Перевізник може заповнювати бланк підтвердження діяльності, який зберігається водієм протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення.
Отже, у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом, водій повинен мати при собі картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа, а у разі не здійснення діяльності з перевезення пасажирів чи/та вантажів - бланк підтвердження діяльності. При цьому, бланк підтвердження діяльності є єдиним документом, що в даному випадку підтверджує час відпочинку водія.
При цьому, уповноважені особи мають право перевіряти наявність вказаних документів під час здійснення як міжнародних, так і внутрішніх перевезеннях.
Відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону № 2344-ІІІ за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Отже, положеннями чинного законодавства покладено на перевізника обов`язок із забезпечення, а на водія - пред`явлення для перевірки документів, встановлених чинним законодавством, на підставі яких здійснюється перевезення. У разі відсутності на момент проведення рейдової перевірки визначених законодавством документів, до перевізника застосовується штраф.
Щодо суті виявленого порушення, судом встановлено, що належний позивачу транспортний засіб, який був об`єктом рейдової перевірки, обладнаний працюючим та повіреним цифровим тахографом, що не заперечується сторонами.
Також, у відповідності до ст. 49 Закону № 2344-ІІІ водій транспортного засобу, ОСОБА_1 , пред`явив до перевірки свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу марки DAF, номерний знак НОМЕР_1 , серії НОМЕР_3 ; напівпричіп марки SCHMITZ, номерний знак НОМЕР_4 , серії НОМЕР_5 ; посвідчення водія серії НОМЕР_6 ; ТТН № б/н від 11.12.2024; роздруківки з цифрового тахографа, що не заперечується сторонами.
Втім, як встановлено з акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №АР074693 від 11.12.2024, було виявлено відсутність на момент перевірки документу, а саме: роздруківки даних цифрового тахографа водія ОСОБА_1 за період 06.12.2024 15 год. 30 хв. по 09.12.2024 06 год. 30 хв. або бланк підтвердження діяльності.
При цьому, така інформація як період, протягом якого той чи інший водій не здійснював керування транспортним засобом з тих чи інших причин, є ключовою для здійснення контролю за дотриманням водіями встановлених режимів праці та відпочинку та, відповідно, є істотною умовою для зазначення в бланку підтвердження діяльності.
Враховуючи вищенаведене, матеріали перевірки не містять доказів, що належним чином оформлений бланк підтвердження діяльності, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом, або будь-які інші належні документи, що підтверджують час відпочинку водія за період 06.12.2024 15 год. 30 хв. по 09.12.2024 06 год. 30 хв., був наданий під час перевірки.
Таким чином, суд вважає, що на момент проведення рейдової перевірки позивач не був забезпечений повним комплектом документів, що передбачений законодавством, у зв`язку з чим інспектором обґрунтовано зафіксовано в акті перевірки порушення вимог статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт".
З системного аналізу зазначених норм суд дійшов висновку, що за відсутності документів, зокрема у даному випадку, бланку підтвердження діяльності, позивачем дійсно було допущено порушення Закону № 2344-ІІІ, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону № 2344-ІІІ, а, отже, оскаржувана постанова Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області про застосування адміністративно-господарського штрафу є правомірною та такою, що не підлягає скасуванню.
Частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідач не довів належними і достатніми доказами правомірність спірного рішення, з урахуванням чого суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Приписами статті 90 КАС України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
За наведеного вище суд вважає, що заявлені позовні вимоги не знайшли свого підтвердження матеріалами справи, є необґрунтованими, а надані сторонами письмові докази є належними та достатніми для постановлення судового рішення про відмову в задоволенні адміністративного позову.
З урахуванням положень статті 139 КАС України відсутні підстави для розподілу судових витрат.
Керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 143, 243-246, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» (69096, м.Запоріжжя, вул. Толока професора, буд. 23, кв. 35; код ЄДРПОУ 41644731) до Державної служби України з безпеки на транспорті Відділ державного нагляду (контролю) Укртрансбезпеки у Запорізькій області (69118, м. Запоріжжя, вул. Чубанова, 8; код ЄДРПОУ 39816845) про визнання протиправною та скасування постанови відмовити.
Розподіл судових витрат не здійснюється.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.
Повне судове рішення складено 07.04.2025.
Суддя М.О. Семененко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2025 |
Оприлюднено | 10.04.2025 |
Номер документу | 126444998 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні