Ухвала
від 07.04.2025 по справі 440/4260/25
ПОЛТАВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

07 квітня 2025 рокум. ПолтаваСправа № 440/4260/25

Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Бевза В.І., перевіривши матеріали адміністративного позову Приватного підприємства "Полтава-Паритет" до Головного управління ДПС в Полтавській області про скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

Позивач Приватне підприємство "Полтава-Паритет" звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС в Полтавській області про скасування податкового повідомлення-рішення, а саме просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області Р від 30.08.2024 № 00122980702,

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області ПС від 30.08.2024 № 00723000702,

- стягнути на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 7 245,90 грн. та витрати з оплати правової допомоги у розмірі 20 000,00 грн.

Щодо строку звернення із позовом до суду та виконання вимог Кодексу адміністративного судочинства.

Платник податку оскаржу податкові повідомлення-рішення, якими визначені грошові зобов`язання за податковими зобов`язаннями та штрафними (фінансовими) снкціями.

У змісті позовної заяви не зазначена дата отримання податкових повідомлень-рішень, як і не надані докази отримання позивачем таких рішень від контролюючого органу, а також не зазначена інформація чи здійснювалось платником податку досудове оскарження оспорюваних податкових повідомлень-рішень у цій справі до Державної податкової служби України в порядку статті 56 Податкового кодексу України (Порядку Міністерства фінансів України №916).

У змісті позову на сторінці 31 представником позивача (адвокатом) зазначений текст, який не відповідає ні змісту, ні обставинам, ні предмету, ні доказам наданим суду:

"На виконання вимог ст. 160 КАС України повідомляємо, що забезпечення доказів й позову до подання позовної заяви ПП «Полтава-Паритет» не здійснювалось. Вжиття заходів досудового врегулювання спору здійснювалось у формі подання до контролюючого органу скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних.", - надати оцінку даним доводам позивача неможливо.

Відповідно до частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Частиною другою статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

Загальні норми процедури судового оскарження у публічно-правових спорах регулюються Кодексом адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Згідно із частиною першою статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Відповідно до абзацу першого частини другої статті 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Зазначена норма встановлює загальний строк звернення до адміністративного суду в публічно-правових спорах. Водночас, за умови використання позивачем досудового порядку вирішення спору у випадках, коли законом передбачена така можливість або обов`язок, Кодексом адміністративного судочинства України встановлено скорочений строк звернення до суду.

Так, відповідно до частини четвертої статті 122 КАС України якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень. Якщо рішення за результатами розгляду скарги позивача на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень не було прийнято та (або) вручено суб`єктом владних повноважень позивачу у строки, встановлені законом, то для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня звернення позивача до суб`єкта владних повноважень із відповідною скаргою на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.

Як уже зазначено, частина перша статті 122 КАС України передбачає можливість встановлення строків звернення до адміністративного суду іншими законами.

Спеціальним нормативно-правовим актом, який встановлює окремі правила та положення для регулювання відносин оподаткування та захисту прав учасників податкових відносин, у тому числі захисту порушеного права в судовому порядку, є Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Пунктом 56.18 статті 56 ПК України визначено, що з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.

Відповідно до пункту 56.19 статті 56 ПК України у разі коли до подання позовної заяви проводилася процедура адміністративного оскарження, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов`язання протягом місяця, що настає за днем закінчення процедури адміністративного оскарження відповідно до пункту 56.17 цієї статті.

Позов до суду поданий 31.03.2025.

Податкові повідомлення-рішення контролюючим органом прийняті 30.08.2024.

Строк звернення до суду відповідно до чинних правових позицій Верховного Суду становить для податкових повідомлень-рішень, якими визначаються грошові зобов`язання платнику податків (податкові зобов`язання та/або штрафні (фінансові) санкції тощо) становить шість місяців (один місяць у випадку досудового оскарження перед зверненням до суду).

До позовної заяви не додані докази та не зазначені відомості, які підтверджують дату порушення права позивача оспорюваними рішеннями (дата отримання податкових повідомлень-рішень або рішень за результатом досудового оскарження оспорюваних у цій справі рішень), або заява про поновлення строку із доказами, яка підтверджує об`єктивну неможливість звернутись до суду в межах строку встановленого Кодексом адміністративного судочинства України.

Таким чином, позовна заява подана з пропуском строку звернення до суду, встановленого статтею 122 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 4 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

Пунктами 4, 5, 6 та 9 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в позовній заяві зазначаються:

зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;

виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов`язковий досудовий порядок урегулювання спору;

у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.

У позовній заяві можуть бути вказані й інші відомості, необхідні для правильного вирішення спору (частина 9 статті 160 Кодексу).

Частина шоста статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Таким чином, позовна заява не відповідає вимогам статті 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини першої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

За таких обставин, позовну заяву необхідно залишити без руху з наданням позивачем строку для усунення недоліків.

Керуючись статтями 122, 160, 161, 169, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позовну заяву Приватного підприємства "Полтава-Паритет" до Головного управління ДПС в Полтавській області про скасування податкових повідомлень-рішень залишити без руху.

Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви:

десять днів з дня вручення ухвали про залишення скарги без руху.

Недоліки необхідно усунути шляхом надання до Полтавського окружного адміністративного суду:

- заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду з доказами поважності причин пропуску позивачем строку або інших доказів на підтвердження факту дотримання останнім такого строку;

- зазначення відомостей про використання про вжиття заходів досудового врегулювання спору в частині предмета позову (позовних вимог);

- зазначити правильні підстави та обставини позову на відповідність предмету позову та сплаченій сумі судового збору в частині зазначення оскарження податкової накладної на сторінці 31 позовної заяви та надати відповідні докази (якщо позивач оскаржує податкову накладну без одночасної зміни підстав та предмета позову, або зазначити, що дані відомості є опискою та усунути даний недолік позову).

Роз`яснити позивачу, що у разі неусунення недоліків у встановлений судом строк, позовна заява повертається заявнику.

Копію ухвали надіслати особі, яка подала позовну заяву.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя В.І. Бевза

СудПолтавський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення07.04.2025
Оприлюднено10.04.2025
Номер документу126447909
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —440/4260/25

Ухвала від 14.05.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

В.І. Бевза

Ухвала від 28.04.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

В.І. Бевза

Ухвала від 21.04.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

В.І. Бевза

Ухвала від 07.04.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

В.І. Бевза

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні