12116-2007
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 103
РІШЕННЯ
Іменем України
18.10.2007Справа №2-15/12116-2007
За позовом – Приватного підприємства «Ваенга – ХХІ століття» (95022, АР Крим, м. Сімферополь, вул.. Привітна, 51, ідентифікаційний код 30494273)
До відповідача – Сімферопольської міської ради (95000, АР Крим, м. Сімферополь, сул. Толстого, 15, ідентифікаційний код 33433669)
про спонукання укласти договір оренди
Суддя ГС АР Крим І.А.Іщенко
п р е д с т а в н и к и:
Від позивача – Поленічка Л.П., довіреність б/н від 01.08.2007 р., у справі.
Від відповідача – Новикова Н.В., довіреність № 24/01-06/2152 від 27.10.2006 р., у справі.
Обставини справи: Приватне підприємство «Ваенга – ХХІ століття» звернулося до Господарського суду Автономної Республіки Крим з позовом до відповідача – Сімферопольської міської ради про спонукання укласти договір оренди земельної ділянки площею 0,264 га, розташованої по вул.. Лугова, 6 в м. Сімферополі, строком на 25 років.
Позовні вимоги мотивовано тим, що у порушення статей 123, 124 Земельного кодексу України відповідач ухиляється від надання земельної ділянки позивачу в оренду, без достатніх на то причин не розглядає та не вирішує питання щодо укладення договору оренди земельної ділянки, на якій розташований об'єкт права власності позивача.
Представник відповідача у судовому засіданні та у відзиві на позов проти позовних вимог заперечує з мотивів, викладених у відзиві на позов. Вважає, що Сімферопольською міською радою не приймалося рішення про надання Приватному підприємству «Ваенга – ХХІ століття» земельної ділянки по вул.. Лугова, 6 в м. Сімферополі, таму позовні вимоги позивача про спонукання укласти договір оренди земельної ділянки безпідставні.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд –
ВСТАНОВИВ:
Листом № 04/02 від 28.02.2002 р. Приватне підприємство «Ваенга – ХХІ століття» у встановленому законодавством порядку звернулося із заявою до виконавчого комітету Сімферопольської міської ради із заявою щодо дозволу здійснення проектно-вишукувальних робіт для будівництва виробничо-ремонтної бази з ремонту холодильного та технологічного обладнання по вул.. Лугова, 6 у м. Сімферополі.
23 серпня 2002 року рішенням виконкому Сімферопольської міської ради № 1359 „Про узгодження місцярозташування та розміру земельної ділянки по вул.. Лугова, 6 та дозволу Приватному підприємству «Ваенга – ХХІ століття» здійснення проектно-вишукувальних робіт для будівництва виробничо-ремонтної бази.» (а.с. 26) дозволено ПП «Ваенга – ХХІ століття» виконати проект відведення земельної ділянки.
22.08.2003 р. рішенням виконкому Сімферопольської міської ради № 1453 «Про внесення змін в рішення виконавчого комітету міської ради від 23.08.2002 р. № 1359» продовжений строк в частині виконання комплексу проектних робіт.
Згідно протоколу планувальної ради № 9 від 11.03.2002 року (а.с. 46) погоджено розміщення об'єкту будівництва, а також погоджено оформлення рішення виконкому на проектно-вишукувальні роботи.
Як свідчать матеріали справи, будівництво було погоджено з Управлінням Державтоінспекції Головного управління МВС України в АР Крим, Республіканським комітетом АР Крим по екології та природним ресурсам, Республіканським комітетом з охорони культурної спадщини, ГУ пожарної безпеки та аварійно-рятувальних робіт МНС України в АР Крим, Комітетом по управлінню земельними ресурсами Сімферопольської міської ради АР Крим, Сімферопольської міськСЕС, ОП «Кримтеплокомуненерго» у відповідності до акту вибору та обстеження земельної ділянки. (а.с. 28-54)
Крім того, виконуючи проект відводу земельної ділянки, позивачем було отримано висновок УАіМ, СЕС, Державної екологічної інспекції, Рескому по охороні культурної спадщини, Управління земельними ресурсами.
Таким чином, ПП «Ваенга – ХХІ століття» виконаний комплекс робіт щодо попереднього узгодження місце розташування і розміру земельної ділянки по вул.. Лугова, 6 у м. Сімферополі, а також щодо розробки проекту відводу вказаної земельної ділянки в повному обсязі.
05.07.2007 листом вих. № 601/07 позивач звернувся до міського голови Сімферопольської міської ради з проханням укласти договір оренди прошеної земельної ділянки у зв'язку із виконанням Приватним підприємством «Ваенга – ХХІ століття» своїх зобов'язань щодо розробки проектно-технічної документації у повному обсязі. (а.с. 55)
Вказане клопотання було отримане відповідачем 06.07.2007 р., про що свідчить відтиск штампу відповідача та вх. № 1654/01.
01.08.2007 р. позивачем повторно надіслано на адресу відповідача заява № 653/08 а також два примірники проекту договору оренди земельної ділянки у зв'язку із закінченням виконання комплексу проектних робіт. (а.с. 56).
Однак позивачем відповіді дотепер не отримано.
Так, позивач вважає, що відповідач на прохання позивача не відреагував та продовжує ухилятися від укладання договору оренди спірної земельної ділянки до теперішнього часу. Позивач вважає бездіяльність Сімферопольської міської ради незаконною, оскільки вона порушує право ПП «Ваенга – ХХІ століття» на користування земельною ділянкою, що стало приводом для звернення ПП «Ваенга – ХХІ століття» з позовом до суду про спонукання укласти договір оренди земельної ділянки площею 0,264 га, розташованої по вул.. Лугова, 6 в м. Сімферополі, строком на 25 років.
З урахуванням вищенаведеного на підставі повного та всебічного вивчення матеріалів справи суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно статті 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Приписи статей 13 і 41 Конституції України визначають, що від імені Українського народу права власності здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією, і усі суб'єкти права власності рівні перед законом. Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю.
Відповідно статей 142 - 145 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень.
Статтею 148 Господарського кодексу України передбачено, що природні ресурси можуть надаватися суб'єктам господарювання для використання або придбаватися ними у власність лише у випадках та порядку, передбачених законом.
Порядок та умови набуття права користування земельною ділянкою встановлено Земельним кодексом України.
Чинне земельне законодавство передбачає два види користування землею: право постійного користування та оренда (глава 15 Земельного кодексу України).
Зокрема, право оренди земельної ділянки – це засноване на договорі термінове платне володіння та користування земельною ділянкою, необхідною орендарю для ведення підприємницької та іншої діяльності (стаття 93 Земельного кодексу України).
Відповідно до статті 6 Закону України "Про оренду землі" орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Відповідно до статті 290 Господарського кодексу України відносини, пов'язані з орендою землі як засобу виробництва, регулюються Земельним кодексом України та іншими законами. При цьому, оренда земельної ділянки без договору, укладеного в письмовій формі, посвідченого нотаріально та зареєстрованого в установленому законом порядку, не допускається.
Стаття 120 Земельного кодексу України закріплює положення про те, що при переході права власності на будівлю і споруду право власності на земельну ділянку або її частину може переходити на підставі цивільно-правових угод, а право користування - на підставі договору оренди.
Статтею 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Стаття 12 Земельного кодексу України визначає повноваження сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин, до яких, зокрема, належить розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до Земельного кодексу.
Згідно пункту 12 Розділу 9 «Перехідні положення» Земельного кодексу України до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські. селищні, міські ради, а за межами населених пунктів – відповідні органи виконавчої влади.
Відповідно до статей 123, 124 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки в оренду із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради. До клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 51 цього Кодексу документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування.
В силу статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до частин 5, 9 статті 123, статті 124 Земельного кодексу України відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розробку проекту відведення земельної ділянки.
Матеріали справи свідчать, що позивачем були виконані всі вимоги та зобов'язання відносно розробки проектно-технічної документації в повному обсязі.
Стаття 19 Конституції України закріплює, що органи державної влади і органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти тільки на підставах, в межах повноважень і способів, які передбачені Конституцією і законами України.
Згідно зі статтею 16 Закону України "Про оренду землі" особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання). Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, встановленому Земельним кодексом України. У разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до вимог цього Закону.
Відповідно до пункту 34 статті 26, пункту 2 статті 77 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання надання земельної ділянки в оренду вирішується на пленарному засіданні ради -сесії, а спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.
Порушені права позивача підлягають захисту способами, передбаченими статтею 152 Земельного кодексу України, з обов'язковим дотриманням норм чинного законодавства.
Згідно вказаної статті захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, зокрема, шляхом визнання прав, визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, а також застосування інших, передбачених законом, способів, у тому числі шляхом поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, в судовому порядку, що передбачено пунктом 2 статті 77 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Відповідно до статті 648 Цивільного кодексу України зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту. Особливості укладення договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування встановлюються актами цивільного законодавства.
Згідно з частиною 2 статті 7 Закону України про оренду землі» підставою для укладання договору оренди та набуття права на оренду земельної ділянки, що перебуває в комунальній або державній власності, є рішення орендодавця.
Статтею 649 Цивільного кодексу України визначено, що розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування та в інших випадках, встановлених законом, вирішуються судом.
Так, відповідач протиправно ухиляється від вчасного та належного розгляду клопотання позивача про надання в оренду земельної ділянки загальною площею 0,264 га, розташованої за адресою : м. Сімферополь, вул.. Лугова, 6.
Згідно статті 20 Господарського кодексу України держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб'єктів господарювання та споживачів.
Кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються, зокрема, шляхом установлення, зміни і припинення господарських правовідносин, іншими способами, передбаченими законом.
Порядок захисту прав суб'єктів господарювання та споживачів визначається цим Кодексом, іншими законами.
Стаття 23 Господарського кодексу України передбачає, що спори про поновлення порушених прав суб'єктів господарювання та відшкодування завданої їм шкоди внаслідок рішень, дій чи бездіяльності органів, посадових або службових осіб місцевого самоврядування при здійсненні ними своїх повноважень вирішуються в судовому порядку.
Суд критично оцінює доводи відповідача про те, що дії відповідача відповідають вимогам Конституції України, Земельного кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування», так як відповідно до статей 33, 34 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона має довести суду ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень способом, який встановлений законом для доведення такого роду фактів, але відповідачем не надано належних доказів розгляду клопотання позивача відповідно до вимог статей 123, 124 Земельного кодексу України.
З урахуванням цього суд дійшов висновку, що відповідач тим самим порушує права позивача на отримання земельної ділянки в оренду, передбачене статтями 93, 124 земельного кодексу України, чим створює перешкоди у здійсненні підприємницької діяльності.
Відповідно до частини 9 статті 123 Земельного кодексу України відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду у встановлений строк може бути оскаржено в судовому порядку.
Відповідно до статті 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Стаття 16 Цивільного кодексу України передбачає, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов'язку в натурі; 6) зміна правовідношення; 7) припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; 9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди; 10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
Згідно пункту «а» частини 3 статті 152 Земельного кодексу України захист прав юридичних осіб та громадян на земельні ділянки здійснюється, зокрема, шляхом визнання прав.
З урахуванням цього, суд дійшов висновку про необхідність визнати за позивачем право на оренду земельної ділянки та зобов'язати Сімферопольську міську раду укласти з ПП «Ваенга – ХХІ століття» договір оренди земельної ділянки площею 0,264 га, розташованої по вул.. Лугова, 6 в м. Сімферополі, строком на 25 років.
У судовому засіданні за згодою представників сторін були оголошені вступна та резолютивна частини рішення згідно статті 85 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення складений та підписаний у відповідності до вимог статті 84 Господарського процесуального кодексу України 22.10.2007 р.
На підставі викладеного, керуючись статтями 33, 34, 35, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд –
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Зобов'язати Сімферопольську міську Раду укласти з Приватним підприємством «Ваенга – ХХІ століття» договір оренди земельної ділянки площею 0,264 га, розташованої по вул.. Лугова, 6 у м. Сімферополі, строком на 25 років.
3. У разі неукладення договору оренди в місячний строк з моменту набрання законної сили судовим рішенням договір вважати укладеним, на наступних умовах:
Договір оренди землі
м. Сімферополь 22.10.2007 р.
Сімферопольська міська рада в особі голови Бабенка Г.А. діючого на підставі Закону України "Про місцеве самоуправління в Україні" (далі "ОРЕНДОДАВЕЦЬ") з одного боку, та Приватне підприємство «Ваенга – ХХІ століття» в особі директора Копрова А.Б., діючої на підставі Статуту (далі "ОРЕНДАР") з іншого боку (далі разом "Сторони", а кожна окремо "Сторона"), уклали даний Договір про наступне:
1. Предмет договору
1.1. ОРЕНДОДАВЕЦЬ надає, а ОРЕНДАР приймає в строкове платне володіння і користування відповідно до вимог Земельного кодексу України, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Законів України "Про оренду землі", "Про плату за землю" земельну ділянку для будівництва виробничо-ремонтної бази по ремонту холодильного та технологічного обладнання, яка знаходиться за адресою м. Сімферополь, вул.. Лугова, 6.
2. Об'єкт оренди
2.1. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,264 га.
2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить
2.3. На момент передачі в оренду обтяжень спорудами та будівлями земельна ділянка не має.
3. Строк дії договору
3.1. Договір укладено на 25 (двадцять п'ять) років.
3.2. Після закінчення строку договору ОРЕНДАР має переважне право на поновлення Договору на новий строк. У цьому разі ОРЕНДАР повинен не пізніше ніж за 15 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово ОРЕНДОДАВЦЯ про намір продовжити його дію.
3.3.У разі якщо ОРЕНДАР продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку Договору оренди, то за відсутності письмових заперечень ОРЕНДОДАВЦЯ протягом одного місяця після закінчення строку договору він підлягає поновленню на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені Договором. Письмове заперечення здійснюється листом-повідомленням.
4. Орендна плата
4.1. Орендна плата вноситься ОРЕНДАРЕМ у грошовій формі у розмірі 10 відсотків на рік від нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що складає
4.2. Обчислення розміру орендної плати здійснюється з урахуванням цільового призначення земельної ділянки та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.
4.3. ОРЕНДАР має право вимагати відповідного зменшення орендної плати в разі, якщо стан орендованої земельної ділянки погіршився не з його вини.
4.4. Орендна плата вноситься ОРЕНДАРЕМ щомісяця у строк до 5 числа місяця наступного за розрахунковим, на рахунки Сімферопольської міської ради, що зазначені у даному Договорі. У разі зміни розрахункових реквізитів ОРЕНДОДАВЕЦЬ має повідомити письмово ОРЕНДАРЯ про зміни, які стались у строк не пізніше 1О календарних днів.
4.5. Розмір орендної плати переглядається у разі:
-зміни умов господарювання, передбачених Договором;
-зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів, індексації, визначених законодавством;
-погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини ОРЕНДАРЯ, що підтверджено документами;
-в інших випадках, передбачених законом.
4.5.1. Сторона, яка ініціює перегляд розміру орендної плати має направити іншій Стороні мотивоване пояснення підстав зміни розміру орендної плати, яке має бути розглянуте у 15-денний термін.
4.5.2. Зміни розміру орендної плати мають бути оформлені додатковою угодою до данного Договору.
4.6. Орендна плата за письмовою згодою ОРЕНДОДАВЦЯ може бути внесена ОРЕНДАРЕМ за наступний період, але не більше ніж за один рік. Зайво сплачені суми орендної плати поверненню не підлягають.
4.7. У випадку порушень ОРЕНДАРЕМ строків внесення орендної плати, ОРЕНДАР несе відповідальність згідно із чинним законодавством.
5. Умови використання земельної ділянки
5.1. Земельна ділянка передається в оренду для використання за цільовим призначенням для будівництва торгово-сервісного центру.
5.2. У разі зміни ОРЕНДОДАВЦЕМ цільового призначення земельної ділянки СТОРОНИ повинні переукласти даний Договір після розробки проекту відведення земельної ділянки.
6. Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду
6.1. Передача земельної ділянки в оренду здійснюється після державної реєстрації цього Договору на підставі акту приймання - передачі у 10-денний строк з моменту реєстрації Договору.
7. Умови повернення земельної ділянки
7.1. Після припинення дії Договору ОРЕНДАР повертає ОРЕНДОДАВЦЕВІ земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав ії в оренду.
7.2. У разі здійснення ОРЕНДАРЕМ за письмовою згодою ОРЕНДОДАВЦЯ поліпшень орендованої земельної ділянки за власний рахунок ОРЕНДОДАВЕЦЬ зобов'язаний компенсувати витрати на ії поліпшення.
7.3. Умови, обсяги і строки відшкодування ОРЕНДАРЮ витрат за проведені ним поліпшення стану земельної ділянки визначаються окремою угодою сторін.
7.4. ОРЕНДАР має право на відшкодування збитків, яких він зазнав унаслідок невиконання ОРЕНДОДАВЦЕМ умов, визначених договором оренди землі.
7.4.1. Збитками вважаються:
- фактичні втрати, яких ОРЕНДАР зазнав у зв'язку з невиконанням або неналежним виконанням умов Договору ОРЕНДОДАВЦЕМ, а також витрати, які ОРЕНДАР здійснив або повинен здійснити для відновлення свого порушеного права;
-доходи, які ОРЕНДАР міг би реально отримати в разі належного виконання ОРЕНДОДАВЦЕМ умов Договору.
7.4.2. Розмір фактичних витрат ОРЕНДАРЯ визначається на підставі документально підтверджених даних.
8. Обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки
8.1. На орендовану земельну ділянку не встановлено обмеження (обтяження) та інші права третіх осіб.
8.2. Орендована земельна ділянка або її частина може передаватися ОРЕНДАРЕМ у суборенду без зміни цільового призначення
8.2.1. Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами договору оренди земельної ділянки і не суперечити йому.
8.2.2.Строк суборенди не може перевищувати строку, визначеного договором оренди землі.
8.2.3.У разі припинення договору оренди чинність договору суборенди земельної ділянки припиняється.
8.2.4.Договір суборенди земельної ділянки підлягає державній реєстрації та може бути посвідченний нотаріально за згодою сторін.
9. Права та обов'язки ОРЕНДОДАВЦЯ
9.1. ОРЕНДОДАВЕЦЬ має право:
9.1.1. Вимагати від ОРЕНДАРЯ:
- використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з договором оренди;
- дотримання екологічної безпеки землекористування, додержання державних стандартів, норм 1 правил щодо землекористування;
-своєчасного внесення орендної плати.
9.2. ОРЕНДОДАВЕЦЬ зобов'язаний:
9.2.1. Передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам Договору та у строки визначені даним Договором;
9.2.2. Не вчиняти дій, які б перешкоджали ОРЕНДАРЕВІ користуватися орендованою земельною ділянкою;
9.2.3. Відшкодувати ОРЕНДАРЮ капітальні витрати, пов'язані з поліпшенням стану об'єкта оренди;
9.2.4. Попередити ОРЕНДАРЯ про особливі властивості та недоліки земельної ділянки, які в процесі ії використання можуть спричинити екологічно небезпечні наслідки для довкілля або призвести до погіршення стану самого об'єкта оренди, а також про права третіх осіб та обтяжень, що стосуються об'єкту оренди.
9.2.5. Не втручатись у господарську діяльність ОРЕНДАРЯ (СУБОРЕНДАРЯ) та не чинити перешкод у користуванні об'єктом оренди.
9.2.6. Повідомити в письмовій формі ОРЕНДАРЯ (у першу чергу перед повідомленням інших осіб, які можуть бути потенційними покупцями) про намір продати земельну ділянку із зазначенням ціни та інших умов, на яких вона продається.
10. Права та обов'язки ОРЕНДАРЯ
10.1. ОРЕНДАР земельної ділянки має право:
10.1.1. Самостійно господарювати на земельній ділянці з дотриманням умов договору оренди землі;
10.1.2.Отримувати продукцію і доходи;
10.1.3.3дійснювати в установленому законодавством порядку за письмовою згодою ОРЕНДОДАВЦЯ будівництво водогосподарських споруд та меліоративних систем.
10.1.4. ОРЕНДАР має переважне право на поновлення даного Договору.
10.1.5. ОРЕНДАР має переважне право на отримання відомостей від ОРЕНДОДАВЦЯ про намір продати земельну ділянку, яка є об'єктом оренди за Договором.
10.1.6. ОРЕНДАР має переважне право на придбання у власність земельної ділянки у разі відчуження за цивільно-правовими угодами, у тому числі у випадку продажу за умови, що він сплачує ціну, за якою вона продається.
10.1.7.3а письмовою згодою ОРЕНДОДАВЦЯ зводити в установленому законодавством порядку виробничі будівлі і споруди та закладати багаторічні насадження.
10.1.8. Вимагати перегляду розміру орендної плати на підставі умов даного Договору.
10.2.ОРЕНДАР земельної ділянки зобов'язаний:
10.2.1. Приступати до використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі, зареєстрованим в установленому законом порядку;
10.2.2.Дотримуватися режиму використання земель;
10.2.3. Своєчасно вносити орендну плату;
10.2.4. Після закінчення дії Договору повернути ОРЕНДОДАВЦЮ об'єкт оренди.
11. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини
11.1. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе ОРЕНДОДАВЕЦЬ.
12. Особливі умови
12.1. ОРЕНДАР має право викупити об'єкт оренди шляхом викупу за ціною, яка дорівнює нормативній грошовій вартості земельної ділянки за процедурою, яка передбачена чинним законодавством.
12.2. Підставою для відмови в продажу земельної ділянки є:
- неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки;
- виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
- якщо щодо ОРЕНДАРЯ порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності.
13. Зміна умов договору і припинення його дії
13.1. Зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою Сторін.
13.2.У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.
13.3. Дія договору припиняється у разі:
-закінчення строку, на який його було укладено;
-придбання ОРЕНДАРЕМ земельної ділянки у власність;
-викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;
-ліквідації юридичної особи-ОРЕНДАРЯ.
13.4. Дія договору припиняється шляхом його розірвання за:
-взаємною згодою Сторін;
-рішенням суду на вимогу однієї із Сторін у наслідок невиконання іншою Стороною обов'язків, передбачених договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом.
13.5. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається.
13.6. Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до іншої особи, а також реорганізація юридичної особи-ОРЕНДАРЯ не є підставою для зміни умов або розірвання договору.
14. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору
14.1. За невиконання або неналежне виконання Договору Сторони несуть відповідальність відповідно до законодавства.
14.2. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з ЇЇ вини.
14.3. Спори, які виникають між Сторонами по даному Договору вирішуються шляхом проведення переговорів. Якщо Сторони не досягнуть згоди спір вирішується у судовому порядку відповідно до чинного законодавства.
15. Прикінцеві положення
15.1. Цей договір набирає чинності після підписання Сторонами та його державної реєстрації.
15.2. Цей договір укладено у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться у Орендодавця, інший – у Орендаря..
15.3. Невід'ємними частинами договору є:
-план або схема земельної ділянки;
-кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних cepвітутів;
- акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
-акт приймання-передачі об'єкта оренди;
16. Реквізити сторін
Підписи сторін
ОРЕНДОДАВЕЦЬ - Сімферопольська міська рада
95000, м.Сімферополь, вул. Толстого, 15 ОКПО
р/р МФО
тел.: (0652)
ОРЕНДАР
Приватне підприємство «Ваенга – ХХІ століття»
95022, АР Крим, м. Сімферополь, вул.. Привітна, 51, ідентифікаційний код 30494273
р/р МФО
тел.: (0652)
Договір зареєстрований у
про що у книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис від « »
Начальник
М.П.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Іщенко І.А.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2007 |
Оприлюднено | 16.01.2008 |
Номер документу | 1264651 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Іщенко І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні