Гощанський районний суд рівненської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Давидюка Тараса, 26А, м. Рівне, 33013, тел. (0362) 62 03 12, код ЄДРПОУ: 03500111,
e-mail: inbox@rv.arbitr.gov.ua, вебсайт: https://rv.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"08" квітня 2025 р.Справа №918/1128/22
Господарський суд Рівненської області у складі судді А.Качура,
розглянув матеріали заяви Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання кредиторських вимог
у справі про: банкрутство
боржник: Комунальне підприємство "Управління майновим комплексом" Рівненської міської ради
кредитор: Приватне акціонерне товариство "Рівнеобленерго"
кредитор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Газова Компанія"
кредитор: ОСОБА_1
кредитор: Фінансовий відділ Городоцької сільської ради
кредитор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Рівненська обласна енергопостачальна компанія"
кредитор: Головне управління ДПС у Рівненській області
кредитор: ОСОБА_2
кредитор: ОСОБА_3
кредитор: ОСОБА_4
кредитор: Рівненське обласне виробниче комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства "Рівнеоблводоканал"
кредитор: Акціонерне товариство "Оператор газорозподільної системи "Рівнегаз"
кредитор: Приватне підприємство "Рівнетеплосервіс"
кредитор: ОСОБА_5
кредитор: Державне підприємство зовнішньоекономічної діяльності "Укрінтеренерго"
секретар судового засідання: С.Коваль
представники сторін у судове засідання не з`явились
Обставини справи
У грудні 2022 року Комунальне підприємство "Управління майновим комплексом" Рівненської міської ради (код ЄДРПОУ 35597574) звернулося до Господарського суду Рівненської області із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство.
21 березня 2024 року від Головного управління ДПС у Рівненській області надійшла заява про визнання вимоги кредитора до боржника у даній справі у розмірі 101 022,00 грн.
Процесуальні дії у справі
У грудні 2022 року Комунальне підприємство "Управління майновим комплексом" Рівненської міської ради (код ЄДРПОУ 35597574) звернулося до Господарського суду Рівненської області із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Ухвалою суду від 17 січня 2023 року відкрито провадження у справі №918/1128/22 про банкрутство Комунального підприємства "Управління майновим комплексом" Рівненської міської ради.
17 січня 2023 року здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Постановою суду від 21 листопада 2023 року визнано банкрутом Комунальне підприємство "Управління майновим комплексом" Рівненської міської ради, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців.
21 березня 2024 року від Головного управління ДПС у Рівненській області надійшла заява про визнання вимоги кредитора до боржника у даній справі у розмірі 101 022,00 грн.
Ухвалою від 24 березня 2025 року суд прийняв заяву Головного управління ДПС у Київській області про визнання кредиторських вимог до розгляду, розгляд заяви призначив на 8 квітня 2025 року.
8 квітня 2025 року ліквідатором подано повідомлення про результати розгляду заяви про визнання кредиторських вимог.
Учасники провадження у справі в судове засідання не з`явились.
Фактичні обставини, що встановлені судом за наслідками судового засідання
За результатами розгляду кредиторської заяви Головного управління ДПС у Рівненській області судом встановлено наступне.
В матеріалах справи наявний розрахунок боргу Комунальне підприємство "Управління майновим комплексом" Рівненської міської ради про те , що станом на 24 січня 2025 року за боржником обліковується податкова заборгованість з податку на додану вартість в сумі 99 662,00 грн яка виникла за період з 17 січня 2023 року по 21 листопада 2023 року, 340,00 грн штрафних санкцій за актом перевірки згідно податкового повідомлення - рішення від 28 червня 2023 року та 1 020,00 грн штрафних санкцій нарахованих згідно податкового повідомлення - рішення від 19 липня 2023 року.
Відповідно до статті 201 Податкового кодексу України (ПК України), на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до статті 120.1. ПК України, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Відповідно до пункту 57.3. ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.
Згідно з пунктом 14.1.39. ПК України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.
Відповідно до положень статті 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами.
Статтею 16.1. ПК України встановлено, що платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з нормами статті 41.1. ПК України, контролюючими органами є зокрема податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
За приписами статті 58 ПК України, контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій (митній) декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки; завищення сум податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету, заявлених у податкових деклараціях, зокрема при використанні права на податкову знижку відповідно до розділу IV цього Кодексу; наявності помилок при визначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або відсутності реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної протягом граничних строків, передбачених цим Кодексом
У поданому ліквідатором повідомленні про результати розгляду кредиторської заяви, арбітражний керуючий визнав заявлені до визнання кредиторські вимоги, а саме: 99 662,00 грн як вимоги 3 черги задоволення та 1 360,00 грн як вимоги 6 черги задоволення.
Згідно з визначеннями статті 1 КУзПБ, кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника, а також адміністратор за випуском облігацій, який відповідно до Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" діє в інтересах власників облігацій, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника.
Конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника.
Поточними є кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника.
Судом не встановлено, що дані кредиторські вимоги є забезпеченими.
Як слідує з матеріалів кредиторської заяви, пред`явлені вимоги виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника, а отже вони є поточними.
Згідно з правилами частини 4 статті 60 КУзПБ, у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.
Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів.
Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу.
Якщо кредитор заявив вимоги після здійснення розрахунків з іншими кредиторами, сплачені таким кредиторам кошти поверненню не підлягають.
Згідно з положеннями статті 64 КУзПБ, кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому:
1) у першу чергу задовольняються: вимоги щодо виплати заборгованості з оплати за виконані роботи та/або надані послуги, а також інші кошти, належні гіг-спеціалістам за гіг-контрактами, укладеними згідно із Законом України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні", та нараховані на ці суми страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі; вимоги щодо виплати заборгованості із заробітної плати працюючим та звільненим працівникам банкрута, грошові компенсації за всі невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, інші кошти, належні працівникам у зв`язку з оплачуваною відсутністю на роботі (оплата часу простою не з вини працівника, гарантії на час виконання державних або громадських обов`язків, гарантії і компенсації при службових відрядженнях, гарантії для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, гарантії для донорів, гарантії для працівників, які направляються на обстеження до медичного закладу, соціальні виплати у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів підприємства тощо), а також вихідна допомога, належна працівникам у зв`язку з припиненням трудових відносин, та нараховані на ці суми страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі; вимоги щодо виплати заборгованості із компенсації збитків, завданих Державному бюджету України внаслідок виконання рішень Європейського суду з прав людини, постановлених проти України; вимоги кредиторів за договорами страхування; витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді; витрати кредиторів на проведення аудиту, якщо аудит проводився за рішенням господарського суду за рахунок їхніх коштів;
2) у другу чергу задовольняються:
вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов`язань із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб`єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників);
3) у третю чергу задовольняються: вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів); вимоги центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом;
4) у четверту чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою;
5) у п`яту чергу задовольняються вимоги щодо повернення внесків членів трудового колективу до статутного капіталу підприємства;
6) у шосту чергу задовольняються інші вимоги.
Як видно зі змісту кредиторських вимог в частині 99 662,00 грн вони відносяться до заборгованості зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів).
Таким чином суд робить висновок про необхідність визнання поточних вимог кредитора в розмірі 99 662,00 грн вимог щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів) (3 черга), та поточних вимог кредитора в розмірі 1 360,00 грн штрафних санкцій (6 черга).
Також судом встановлено, що кредитором понесено витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді у розмірі 4 844,00 грн судового збору, які слід визнати як вимоги 1 черги задоволення.
Висновки суду
Суд зробив висновок, що заява про визнання кредиторських вимог є обґрунтованою, розмір вимог підтверджений доказами, а тому наведені вище вимоги мають бути визнані повністю.
Керуючись статтями 45, 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 232-234 ГПК України, -
УХВАЛИВ:
Визнати поточні вимоги Головного управління ДПС у Рівненській області (33000, м. Рівне, вул. Відінська, 12, ідентифікаційний код 44070166) у розмірі:
- 4 844,00 грн витрат, пов`язаних з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді (1 черга);
- 99 662,00 грн вимог щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів) (3 черга);
- 1 360,00 грн штрафних санкцій (6 черга).
Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 235 ГПК України та може бути оскаржена у порядку установленому статтями 254-257 ГПК України до Північно-західного апеляційного господарського суду.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - http://rv.arbitr.gov.ua.
Суддя Андрій КАЧУР
Суд | Гощанський районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2025 |
Оприлюднено | 10.04.2025 |
Номер документу | 126466407 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Рівненської області
Качур А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні