печерський районний суд міста києва
Справа № 757/13354/25-к
пр. 1-кс-13440/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 квітня 2025 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про арешт майна
В С Т А Н О В И В :
21.03.2025 у провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання сторони кримінального провадження прокурора Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні № 12023000000000660 від 19.04.2023.
Слідчий або прокурор у судове засідання не з`явились, прокурор направила заяву про розгляд клопотання без її участі та задоволення клопотання.
Слідчий суддя, дослідивши клопотання та матеріали додані до нього, дійшов наступного висновку.
Під час розгляду клопотання встановлено, що Головним слідчим управлінням НП України здійснюється досудове розслідування, а Офісом Генерального прокурора - процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 42023000000001783 від 01.11.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. ч. 4, 5 ст. 191, ч. 3 ст. 369 КК України..
Прокурор зазначає, що Рішенням Одеської міської ради №1466-VIII від 27.09.2023 «Про внесення змін до Міської цільової програми надання соціальних послуг та інших видів допомоги вразливим верстам населення міста Одеси на 2021-2023 роки, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 24 грудня 2020 року №19-VIIІ» визначено одну із міської програми щодо: надання адресної одноразової матеріальної допомоги родинам та іншим особам, які замовили спорудження надгробків та облаштування місця поховання загиблих/померлих військовослужбовців Збройних Сил України, а також інших військових формувань та правоохоронних органів або осіб з їх числа, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України.
Виконавцем вказаної програми є Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради та фінансування здійснюється з бюджету Одеської міської територіальної громади.
Вказаним вище Рішенням встановлений граничний розмір виплат на одну особу у якості матеріальної підтримки (компенсації послуг із спорудження надгробка та облаштування місця поховання загиблого/померлого військовослужбовця), а саме 55 000 грн.
Розрахунок за надані послуги із спорудження надгробка та облаштування місця поховання загиблого / померлого військовослужбовця здійснюється відповідно до укладеного Департаментом тристороннього договору шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок організації - надавача послуг на підставі Акта приймання-передачі наданих послуг.
Організація - надавач послуг несе відповідальність за відповідність та якість наданих послуг.
У порушення міжнародних договорів та ігноруючи положення Конституції України, 24.02.2022 політичне та військове командування російської федерації розпочало агресію та вторгнення до суверенних кордонів України.
Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено воєнний стан на всій території України.
За результатом проведення слідчих та процесуальній дій, на даний час встановлено, що у невстановлений у ході досудового розслідування час, але не пізніше 04 вересня 2023 року, директор ПП «Монумент-Сервіс» ЄДРПОУ 36851280 ОСОБА_4 , будучи службовою особою, усвідомлюючи, що з 2022 року у наслідок триваючої агресії зі сторони російської федерації на території України значна кількість військовослужбовців Збройних Сил України та інших військових формувань гине при деокупації території України та здійснюючи захист суверенних кордонів України, діючи умисно, з корисливих мотивів, бажаючи мати стабільне джерело доходів від протиправної діяльності, вирішив використати вказані обставини для системного вчинення злочинів, а саме заволодіння коштами, шляхом зловживання своїм службовим становищем.
З метою реалізації свого злочинного умислу, будучи обізнаним з діючим Рішенням та Порядком прийнятими Одеською міською радою, у невстановлений у ході досудового розслідування час, але не пізніше 04 вересня 2023 року, ОСОБА_4 вступив у злочинну змову із невстановленими у ході досудового розслідування службовими особами Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради.
Відповідно спільного злочинного плану, невстановленими службовими особами Департаменту, при надходженні звернення члена родини загиблого (померлого) військовослужбовця Збройних Сил України чи інших військових формувань, який захищав незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України до Департаменту, буде забезпечуватись (організовуватись), шляхом повідомлення недостовірної інформації щодо неможливості залучення інших суб`єктів господарювання, укладення трьохстороннього договору із організацією (виконавцем) - ПП «Монумент-Сервіс», директором якого є ОСОБА_4 із зазначенням вартості послуг, які будуть коштувати значно більше ніж фактично, але у межах граничних витрат встановлених Рішенням.
У свою чергу, ОСОБА_4 , який є директором ПП «Монумент-Сервіс», отримавши кошти від Департаменту, виконає роботи з надання послуг із спорудження надгробку та облаштування місця поховання, вартість яких значно менше, розпорядиться ними на власний розсуд в спільних інтересах із невстановленими на теперішній час службовими особами Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, тим самим здійснить їх заволодіння, шляхом зловживання службовим становищем.
Так, 04 вересня 2023 року, більш точний час під час досудового розслідування не встановлено, директор ПП «Монумент-Сервіс» ОСОБА_4 , діючи з корисливих мотивів, знаходячись за адресою: м. Одеса, вул. Косовська, 2-Д, у приміщені Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, перебуваючи у змові із невстановленими на теперішній час службовими особами Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, як «Виконавець» підписав Договір №281 про виплату організації - надавачу послуг компенсації вартості спорудження надгробків та облаштування місця поховання шляхом безготівкового перерахування адресної одноразової матеріальної від 04 вересня 2023 року (далі до кінця Епізоду - Договір), у якому «Замовником» є ОСОБА_5 , член родини (дружина) загиблого (померлого) військовослужбовця Збройних Сил України чи інших військових формувань, який захищав незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України та Департаментом праці та соціальної політики Одеської міської ради як «Платником».
Предметом Договору є послуги із спорудження надгробку та облаштування місця поховання загиблого (померлого) військовослужбовця Збройних Сил України, який захищав незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, а «Платник» зобов`язується надати адресну одноразову матеріальну допомоги шляхом безготівкового перерахування коштів на розрахунок «Виконавця». Відповідно до Кошторису Договору вартість послуг складала: комплект гранітного пам`ятника - 33 400 грн; художні роботи - 5 490 грн; виготовлення фундаменту - 5400 грн; виготовлення бетонної основи - 1000 грн; укладання плитки - 850 грн; монтаж надмогильної споруди - 4500 грн. Загальна сума Договору складала 54 300 грн.
Приступивши до реалізації свого злочинного наміру, спрямованого на заволодіння чужим майном, шляхом зловживання своїм службовим становищем, в умовах воєнного стану, у невстановлений у ході досудового розслідування час, але не пізніше 06 вересня 2023 року, ОСОБА_4 знаходячись у своєму службовому кабінеті за адресою: м. Одеса, вул. Бабеля, 12/14, усвідомлюючи, що вартість комплекту гранітного пам`ятника складає 13 266, 72 грн, підписав Акт №281 приймання-передачі наданих послуг, в котрому були зазначені завідомо неправдиві відомості щодо вартості послуги «комплект гранітного пам`ятника» - 33 400 грн, а саме сума завищення його вартості склала 20 133, 28 грн, який надав для підпису Замовнику - ОСОБА_5
ОСОБА_5 , у невстановлений у ході досудового розслідування час, але не пізніше 06 вересня 2023 року, не будучи усвідомлена про злочинні наміри директора ПП «Монумент-Сервіс» ОСОБА_4 , який діє у злочинній змові із невстановленими на теперішній час службовими особами Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, підписала Акт №281 приймання-передачі наданих послуг, підтвердивши виконання послуг зазначених у акті.
З метою доведення свого умислу до кінця та в послідуючому отримання корисливої вигоди, у невстановлений у ході досудового розслідування час, але не раніше 06 вересня 2023 року, директор ПП «Монумент-Сервіс» ОСОБА_4 , знаходячись за адресою: м. Одеса, вул. Косовська, 2-Д, передав до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради Акт №281 приймання-передачі наданих послуг згідно договору №281 від 04 вересня 2023 року.
07.09.2023, на підставі раніше поданого Акту №281 приймання-передачі наданих послуг згідно договору №281 від 04 вересня 2023 року у якому зазначено завідомо недостовірні відомості щодо вартості наданих послуг, із розрахункового рахунку Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради на розрахунковий рахунок ПП «Монумент-Сервіс» НОМЕР_1 кошти у сумі 54 340 грн.
Таким чином, директор ПП «Монумент-Сервіс» ОСОБА_4 , в умовах воєнного стану, у наслідок завищення вартості послуги «комплект гранітного пам`ятника» за Договором №281 від 04 вересня 2023 року, зловживаючи своїм службовим становищем заволодів коштами в сумі 20 133,28 грн, внаслідок чого Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради завдана шкода у вищевказаному розмірі.
Окрім того, 04 вересня 2023 року, більш точний час у ході досудового розслідування не встановлено, продовжуючи злочинну діяльність, директор ПП «Монумент-Сервіс» ОСОБА_4 , діючи повторно, з корисливих мотивів, знаходячись за адресою: м. Одеса, вул. Косовська, 2-Д, у приміщені Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, перебуваючи у змові із невстановленими на теперішній час службовими особами Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, як «Виконавець» підписав Договір №282 про виплату організації - надавачу послуг компенсації вартості спорудження надгробків та облаштування місця поховання шляхом безготівкового перерахування адресної одноразової матеріальної від 04 вересня 2023 року (далі до кінця Епізоду - Договір), у якому «Замовником» є ОСОБА_6 , член родини (батько) загиблого (померлого) військовослужбовця Збройних Сил України чи інших військових формувань, який захищав незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України та Департаментом праці та соціальної політики Одеської міської ради як «Платником».
Предметом Договору є послуги із спорудження надгробку та облаштування місця поховання загиблого (померлого) військовослужбовця Збройних Сил України, який захищав незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, а «Платник» зобов`язується надати адресну одноразову матеріальну допомоги шляхом безготівкового перерахування коштів на розрахунок «Виконавця». Відповідно до Кошторису Договору вартість послуг складала: комплект гранітного пам`ятника - 33 400 грн; художні роботи - 6 100 грн; виготовлення фундаменту - 5400 грн; виготовлення бетонної основи - 1000 грн; укладання плитки - 850 грн; монтаж надмогильної споруди - 4500 грн. Загальна сума Договору складала 54 950 грн.
Приступивши до реалізації свого злочинного наміру, спрямованого на заволодіння чужим майном, шляхом зловживання своїм службовим становищем, в умовах воєнного стану, у невстановлений у ході досудового розслідування час, але не пізніше 06 вересня 2023 року, ОСОБА_4 знаходячись у своєму службовому кабінеті за адресою: м. Одеса, вул. Бабеля, 12/14, усвідомлюючи, що вартість комплекту гранітного пам`ятника складає 4 498,67 грн, підписав Акт №282 приймання-передачі наданих послуг, в котрому були зазначені завідомо неправдиві відомості щодо вартості послуги «комплект гранітного пам`ятника» - 33 400 грн, а саме сума завищення його вартості склала 28 901,33 грн, який надав для підпису Замовнику - ОСОБА_6
ОСОБА_6 , у невстановлений у ході досудового розслідування час, але не пізніше 06 вересня 2023 року, не будучи усвідомлений про злочинні наміри директора ПП «Монумент-Сервіс» ОСОБА_4 , який діє у злочинній змові із невстановленими на теперішній час службовими особами Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, підписав Акт №282 приймання-передачі наданих послуг, підтвердивши виконання послуг зазначених у акті.
З метою доведення свого умислу до кінця та в послідуючому отримання корисливої вигоди, у невстановлений у ході досудового розслідування час, але не раніше 06 вересня 2023 року, директор ПП «Монумент-Сервіс» ОСОБА_4 , знаходячись за адресою: м. Одеса, вул. Косовська, 2-Д, передав до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради Акт №282 приймання-передачі наданих послуг згідно договору №282 від 04 вересня 2023 року.
07.09.2023, на підставі раніше поданого Акту №282 приймання-передачі наданих послуг згідно договору №282 від 04 вересня 2023 року у якому зазначено завідомо недостовірні відомості щодо вартості наданих послуг, із розрахункового рахунку Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради на розрахунковий рахунок ПП «Монумент-Сервіс» НОМЕР_1 кошти у сумі 54 950 грн.
Таким чином, директор ПП «Монумент-Сервіс» ОСОБА_4 , в умовах воєнного стану, у наслідок завищення вартості послуги «комплект гранітного пам`ятника» за Договором №282 від 04 вересня 2023 року, зловживаючи своїм службовим становищем заволодів коштами в сумі 28 901,33 грн, внаслідок чого Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради завдана шкода у вищевказаному розмірі.
Окрім того, 20 березня 2024 року, більш точний час у ході досудового розслідування не встановлено, продовжуючи злочинну діяльність, директор
ПП «Монумент-Сервіс» ОСОБА_4 , діючи повторно, з корисливих мотивів, знаходячись за адресою: м. Одеса, вул. Косовська, 2-Д, у приміщені Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, перебуваючи у змові із невстановленими на теперішній час службовими особами Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, як «Виконавець» підписав Договір №58 про виплату організації - надавачу послуг компенсації вартості спорудження надгробків та облаштування місця поховання шляхом безготівкового перерахування адресної одноразової матеріальної від 20 березня 2023 року (далі до кінця Епізоду - Договір), у якому «Замовником» є ОСОБА_7 , член родини (дружина) загиблого (померлого) військовослужбовця Збройних Сил України чи інших військових формувань, який захищав незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України та Департаментом праці та соціальної політики Одеської міської ради як «Платником».
Предметом Договору є послуги із спорудження надгробку та облаштування місця поховання загиблого (померлого) військовослужбовця Збройних Сил України, який захищав незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, а «Платник» зобов`язується надати адресну одноразову матеріальну допомоги шляхом безготівкового перерахування коштів на розрахунок «Виконавця». Відповідно до Кошторису Договору вартість послуг складала: комплект гранітного пам`ятника - 33 400 грн; художні роботи - 5 400 грн; виготовлення фундаменту - 5 400 грн; виготовлення бетонної основи - 1 000 грн; укладання плитки - 850 грн; монтаж надмогильної споруди - 4 500 грн. Загальна сума Договору складала 54 450 грн.
Приступивши до реалізації свого злочинного наміру, спрямованого на заволодіння чужим майном, шляхом зловживання своїм службовим становищем, в умовах воєнного стану, у невстановлений у ході досудового розслідування час, але не пізніше 21 березня 2024 року, ОСОБА_4 знаходячись у своєму службовому кабінеті за адресою: м. Одеса, вул. Бабеля, 12/14, усвідомлюючи, що вартість комплекту гранітного пам`ятника складає 14 197,35 грн, підписав Акт №58 приймання-передачі наданих послуг, в котрому були зазначені завідомо неправдиві відомості щодо вартості послуги «комплект гранітного пам`ятника» - 33 400 грн, а саме сума завищення його вартості склала 19 202,65 грн, який надав для підпису Замовнику - ОСОБА_7
ОСОБА_7 у невстановлений у ході досудового розслідування час, але не пізніше 21 березня 2024 року, не будучи усвідомлена про злочинні наміри директора ПП «Монумент-Сервіс» ОСОБА_4 , який діє у злочинній змові із невстановленими на теперішній час службовими особами Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, підписала Акт №58 приймання-передачі наданих послуг, підтвердивши виконання послуг зазначених у акті.
З метою доведення свого умислу до кінця та в послідуючому отримання корисливої вигоди, у невстановлений у ході досудового розслідування час, але не раніше 21 березня 2024 року, директор ПП «Монумент-Сервіс» ОСОБА_4 , знаходячись за адресою: м. Одеса, вул. Косовська, 2-Д, передав до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради Акт №58 приймання-передачі наданих послуг згідно договору №58 від 20 березня 2024 року.
У подальшому, 22.03.2024, на підставі раніше поданого Акту №282 приймання-передачі наданих послуг згідно договору №58 від 20 березня 2024 року у якому зазначено завідомо недостовірні відомості щодо вартості наданих послуг, із розрахункового рахунку Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради на розрахунковий рахунок ПП «Монумент-Сервіс» НОМЕР_1 кошти у сумі 54 450 грн.
Таким чином, директор ПП «Монумент-Сервіс» ОСОБА_4 , в умовах воєнного стану, у наслідок завищення вартості послуги «комплект гранітного пам`ятника» за Договором №58 від 20 березня 2024 року, зловживаючи своїм службовим становищем заволодів коштами в сумі 19 202,65 грн, внаслідок чого Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради завдана шкода у вищевказаному розмірі.
Окрім того, 18.05.2010 ОСОБА_8 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 зареєструвався як фізична особа-підприємець.
У невстановлений у ході досудового розслідування час, але не пізніше 23 серпня 2023 року, ОСОБА_8 , будучи зареєстрований як фізична особа-підприємець, усвідомлюючи, що з 2022 року у наслідок триваючої агресії зі сторони російської федерації на території України значна кількість військовослужбовців Збройних Сил України та інших військових формувань гине при деокупації території України та здійснюючи захист суверенних кордонів України, діючи умисно, з корисливих мотивів, бажаючи мати стабільне джерело доходів від протиправної діяльності, вирішив використати вказані обставини для системного вчинення злочинів, а саме заволодіння коштами, шляхом зловживання своїм службовим становищем.
З метою реалізації свого злочинного умислу, будучи обізнаним з діючим Рішенням та Порядком прийнятими Одеською міською радою, у невстановлений у ході досудового розслідування час, але не пізніше 23 серпня 2023 року, ОСОБА_8 вступив у злочинну змову із невстановленими у ході досудового розслідування службовими особами Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради (далі - Департамент).
Відповідно спільного злочинного плану, невстановленими службовими особами Департаменту, при надходженні звернення члена родини загиблого (померлого) військовослужбовця Збройних Сил України чи інших військових формувань, який захищав незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України до Департаменту, буде забезпечуватись (організовуватись), шляхом повідомлення недостовірної інформації щодо неможливості залучення інших суб`єктів господарювання, укладення трьохстороннього договору із суб`єктом підприємницької діяльності (виконавцем) - ФОП « ОСОБА_8 », із зазначенням вартості послуг, які будуть коштувати значно більше ніж фактично, але у межах граничних витрат встановлених Рішенням.
У свою чергу, ОСОБА_8 , який зареєстрований як фізична особа-підприємець « ОСОБА_8 », використовуючи вказаний суб`єкт підприємницької діяльності отримавши у віддання кошти від Департаменту, виконає роботи з надання послуг із спорудження надгробку та облаштування місця поховання, вартість яких значно менше, розпорядиться ними на власний розсуд в спільних інтересах із невстановленими на теперішній час службовими особами Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, тим самим здійснить їх привласнення.
Так, 23 серпня 2023 року, більш точний час у ході досудового розслідування не встановлено, ОСОБА_8 , діючи як ФОП « ОСОБА_8 », діючи з корисливих мотивів, знаходячись за адресою: м. Одеса, вул. Косовська, 2-Д, у приміщені Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, перебуваючи у змові із невстановленими на теперішній час службовими особами Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, як «Виконавець» підписав Договір №244 про виплату організації - надавачу послуг компенсації вартості спорудження надгробків та облаштування місця поховання шляхом безготівкового перерахування адресної одноразової матеріальної від 23 серпня 2023 року (далі до кінця Епізоду - Договір), у якому «Замовником» є ОСОБА_9 , член родини (дружина) загиблого (померлого) військовослужбовця Збройних Сил України чи інших військових формувань, який захищав незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України та Департаментом праці та соціальної політики Одеської міської ради як «Платником».
Предметом Договору є послуги із спорудження надгробку та облаштування місця поховання загиблого (померлого) військовослужбовця Збройних Сил України, який захищав незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, а «Платник» зобов`язується надати адресну одноразову матеріальну допомоги шляхом безготівкового перерахування коштів на розрахунок «Виконавця». Відповідно до Кошторису Договору вартість послуг складала: комплект гранітного пам`ятника ОСОБА_46 120*60*8 - 33 400 грн; фундамент під гранітний памятник з плиткою 30*30 - 3650 грн; монтаж - 4 500 грн; художні роботи - 5 950 грн. Загальна сума Договору складала 54 800 грн.
Приступивши до реалізації свого злочинного наміру, спрямованого на заволодіння чужим майном, шляхом зловживання своїм службовим становищем, в умовах воєнного стану, у невстановлений у ході досудового розслідування час, але не пізніше 25 серпня 2023 року, ОСОБА_8 , знаходячись у своєму службовому кабінеті за адресою: м. Одеса, вул. Бабеля, 12/14, усвідомлюючи, що вартість комплекту гранітного пам`ятника ОСОБА_46 120*60*8 складає 13 266,72 грн, підписав Акт №244 приймання-передачі наданих послуг, в котрому були зазначені завідомо неправдиві відомості щодо вартості послуги «комплект гранітного пам`ятника ОСОБА_46 120*60*8» - 33 400 грн, а саме сума завищення його вартості склала 20 133,28 грн, який надав для підпису Замовнику - ОСОБА_9
ОСОБА_9 , у невстановлений у ході досудового розслідування час, але не пізніше 25 серпня 2023 року, не будучи усвідомлена про злочинні наміри ОСОБА_8 який діє у злочинній змові із невстановленими на теперішній час службовими особами Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, підписала Акт №244 приймання-передачі наданих послуг, підтвердивши виконання послуг зазначених у акті.
З метою доведення свого умислу до кінця та в послідуючому отримання корисливої вигоди, у невстановлений у ході досудового розслідування час, але не раніше 25 серпня 2023 року, в умовах воєнного стану, ОСОБА_8 , діючи як ФОП « ОСОБА_8 » знаходячись за адресою: АДРЕСА_1 , передав до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради Акт №244 приймання-передачі наданих послуг згідно договору №244 від 23 серпня 2023 року.
У подальшому, 26.08.2023, на підставі раніше поданого Акту №244 приймання-передачі наданих послуг згідно договору №244 від 23 серпня 2023 року у якому зазначено завідомо недостовірні відомості щодо вартості наданих послуг, із розрахункового рахунку Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради на розрахунковий рахунок ФОП « ОСОБА_8 » НОМЕР_3 кошти у сумі 54 800 грн.
Таким чином, ОСОБА_8 , діючи як ФОП « ОСОБА_8 » в умовах воєнного стану, у наслідок завищення вартості послуги «комплект гранітного пам`ятника ОСОБА_46 120*60*8» за Договором №244 від 23 серпня 2023 року, отримавши у віддання кошти на розрахунковий рахунок ФОП « ОСОБА_8 », привласнив кошти в сумі 20 133,28 грн, внаслідок чого Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради завдана шкода у вищевказаному розмірі.
08.08.2024 ОСОБА_8 та ОСОБА_4 повідомлено про підозру за фактом вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
До Одеської міської ради та підконтрольними ритуальному бюро «Анубіс» ФОП укладено ряд договорів про надання допомоги у вигляді поховання на суму 2 498 123 грн., загальна вартість завищення цін на ритуальні послуги та товари може складати понад 900 тис. грн.
Також, встановлено, що суб`єктами підприємницької діяльності підконтрольними «Анубіс», а саме: ФОП ОСОБА_10 НОМЕР_4 ; ФОП ОСОБА_11 НОМЕР_5 ; ФОП ОСОБА_12 НОМЕР_6 ; ФОП ОСОБА_13 НОМЕР_7 ; ФОП ОСОБА_14 НОМЕР_8 ; ФОП ОСОБА_15 НОМЕР_9 ; ФОП ОСОБА_16 НОМЕР_10 ; ФОП ОСОБА_17 НОМЕР_11 ; ФОП ОСОБА_18 НОМЕР_11 ; ФОП ОСОБА_19 НОМЕР_12 ; ФОП ОСОБА_20 НОМЕР_13 ; ФОП ОСОБА_21 НОМЕР_14 ; ФОП ОСОБА_22 НОМЕР_15 ; ФОП ОСОБА_23 НОМЕР_16 ; ФОП ОСОБА_24 НОМЕР_17 ; ФОП ОСОБА_25 НОМЕР_18 ; ФОП ОСОБА_26 НОМЕР_19 ; ФОП ОСОБА_27 НОМЕР_20 ; ФОП ОСОБА_28 НОМЕР_21 ; ФОП ОСОБА_29 НОМЕР_22 ; ФОП ОСОБА_30 НОМЕР_23 ; ФОП ОСОБА_31 НОМЕР_24 ; ФОП ОСОБА_32 НОМЕР_25 ; ФОП ОСОБА_33 НОМЕР_26 ; ФОП ОСОБА_34 НОМЕР_27 ; ФОП ОСОБА_35 НОМЕР_28 ; ФОП ОСОБА_36 НОМЕР_29 ; ТОВ «Реммебель» 34253169; ТОВ «Ритуал сервіс плюс» 40724606; ТОВ «Спецпідприємство -сервіс» 33017660; ТОВ «СГК» 35320885, під час оформлення документів для поховання померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності і осіб з інвалідністю внаслідок війні під виглядом надання додаткової знижки на послуги поховання надавали на підпис договори, з якими потім звертались до Комунальне підприємство «Спеціалізоване підприємство комунально-побутового обслуговування» та департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради за відшкодування витрат. За такою схемою підконтрольні «Анубісу» ФОП відшкодували з бюджету близько 6 000 000 грн.
Додатково виявлено, що Комунальне підприємство «Спеціалізоване підприємство комунально-побутового обслуговування» укладали договори та здійснювали перерахування бюджетних грошових коштів на рахунок підконтрольних ритуальному бюро «Анубіс» ФОП та підприємств з можливим завищенням цін на виконанні роботи та ритуальні предмети:
- за ремонт кладовищ у сумі 6 895 181 грн., загальна вартість завищення робіт може складати понад 2 млн. грн.;
- за ремонт печей крематорію у сумі 3 119 080 грн., загальна вартість завищення робіт може складати понад 800 тис. грн.;
- за придбання ритуальних предметів на суму 1 890 123 грн., загальна вартість завищення може складати понад 500 тис. грн.;
- за копку могил на суму 8 432 563 грн., загальна вартість завищення може складати понад 3млн. грн.;
- за реалізацію транспорту на суму 1 850 000 грн., загальна вартість завищення може складати понад 500 тис. грн.
До злочинної діяльності причетний ОСОБА_37 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який фактично здійснює керування групою компаній та фізичних осіб-підприємців, що входять до ритуального бюро «АНУБІС».
Вказані відомості підтверджуються також за результатом допиту свідка, який підтверджує, що під час розмов з представниками групи компаній «Анубіс», останні повідомляли про те, що завищення вартості робіт здійснюється по всім вказаним напрямкам.
Під час проведення слідчих (розшукових) дій встановлено, що документи, які містять докази протиправної діяльності можуть зберігатись у банківських комірках, які використовуються (орендуються) ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , а саме у банківській установі ПАТ «МТБ БАНК», адреса, м. Одеса, Польський узвіз, буд. 11.
Крім того отримано інформацію, що ОСОБА_40 з метою приховування факту використання для власних потреб банківських комірок, фактичну оренду здійснюють його близькі родичі, а саме: ОСОБА_41 , РНОКПП: НОМЕР_30 (дружина), ОСОБА_42 , РНОКПП: НОМЕР_31 (син), а ОСОБА_39 з метою приховування факту використання для власних потреб банківських комірок, фактичну оренду здійснюють його близькі родичі, а саме: ОСОБА_43 , ІНФОРМАЦІЯ_2 РНОКПП НОМЕР_32 (дружина), ОСОБА_44 , ІНФОРМАЦІЯ_3 (мати).
Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, приміщення яке використовується ПАТ «МТБ БАНК» за адресою: м. Одеса, Польський узвіз, буд. 11, на праві власності належить ТОВ «Морський бізнес центр» ЄДРПОУ 24767048.
14.03.2024 на підставі ухвали слідчого судді Печерського районного суду міста Києва №757/11396/25-к проведено обшук у банківській установі ПАТ «МТБ БАНК» за адресою: м. Одеса, Польський узвіз, буд. 11 (комірки 216 та 226), в ході якого виявлено та вилучено:
- 2 упакування чорного кольору із написом на корпусі «ST Dupont Paris» в середині яких поміщені запальнички;
- 2 упакування чорного кольору із написом «Phoenix Penaissance» та «ST Dupont Paris» в середині яких поміщені запальнички;
- додаткова угода №20/1696/5 на 1 арк. від 04.11.2024 із чеком на 1 арк. та додаткова угода №20/3064/4 на 1 арк. від 04.11.2024 із чеком на 1 арк.
Таким чином, вилучені речі мають значення речових доказів у кримінальному провадженні, оскільки підтверджують в своїй сукупності з іншими доказами обставини вчинення кримінального правопорушення, а тому відповідають критеріям визначеним у ст. 98 КПК України.
Постановою слідчого від 14.03.2025 наведене майно визнано речовими доказами, оскільки воно містить відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, тобто відповідає критеріям, визначеним у ст. 98 КПК України.
Так, статтею 170 КПК України передбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Підставами для накладення арешту, відповідно до вимог КПК, слідчий суддя вважає: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.
Відповідно до ч. 6 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
Відповідно до ч. 10 ст. 170 КПК України, що арешт може бути накладено у встановленому Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, зокрема, кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Окрім цього, суд накладає арешт на майно за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Так, слідчий суддя на підставі наданих доказів вважає, що перелічене майно відповідає критеріям ст. 98 КПК України, зокрема, що у даному випадку майно, визнане речовими доказами, є матеріальними об`єктами, які зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, та можуть бути об`єктом кримінально протиправних дій,
Таким чином, за встановлених обставин арешт зазначеного майна відповідатиме меті кримінального провадження та виконуватиме завдання такого заходу забезпечення, як арешт майна, що, зокрема, полягає у збереженні речових доказів та відшкодуванні шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, оскільки у кримінальному провадженні заявлено цивільний позов.
У цьому випадку, застосування арешту майна полягає у забороні для осіб, у володінні яких воно знаходиться, відчужувати, користуватись та видозмінювати зазначене майно.
Крім цього, вирішуючи питання щодо законності і обґрунтованості арешту майна враховує і сталу судову практику ЄСПЛ щодо «відповідності втручання в право володіння майном принципу правомірного втручання, сумісного з гарантіями ст. 1 Першого протоколу до Конвенції», згідно якої підлягають оцінці три головні критерії, а саме: а) чи є втручання законним; б) чи переслідує воно «суспільний інтерес»; в) чи є такий захід (втручання в право на мирне володіння майном) пропорційним визначеним цілям.
Таким чином, втручання держави у право володіння майном у вказаному конкретному випадку є законним і обґрунтованим та виправданим, так як воно здійснено відповідно до вимог КПК України та з метою задоволення «суспільного інтересу» та за наявності об`єктивної необхідності в цьому у формі публічного, загального інтересу, який включає інтерес держави, громади, а також здійснено з дотриманням принципу «пропорційності» - «справедливої рівноваги (балансу)» між інтересами держави (суспільства, громади), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання, який передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, що передбачається для досягнення, та засобами, які використовуються. При цьому застосовані обмеження стосовно вказаного вище майна не є надмірними або ж такими, що є більшими, ніж необхідно для реалізації поставленої мети.
Таким чином, судом встановлені підстави для накладення арешту на майно, зокрема, і з метою забезпечення збереження речових доказів, оскільки на даній стадії кримінального провадження для встановлення всіх обставин у справі виправдано втручання у права та інтереси власника майна з метою забезпечення кримінального провадження.
Враховуючи викладене, у зв`язку з метою забезпечення збереження вказаного майна як речових доказів та забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання, оскільки застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження як арешт майна є співрозмірним завданням кримінального провадження та сприятиме меті кримінального провадження, а не накладення може призвести до незворотніх наслідків.
Слідчий суддя у даній ухвалі повністю не наводить зміст документів доданих до клопотання (доказів), оскільки він обмежений таємницею досудового розслідування згоду на розкриття якої слідчим, прокурором йому не надано.
На підставі викладеного і керуючись ст. 107, 131, 132, 170-173, 309 КПК України, слідчий суддя
У Х В А Л И В :
Клопотання - задовольнити.
Накласти арешт на майно ОСОБА_45 , вилучене в ході обшуку у банківській установі ПАТ «МТБ БАНК» за адресою: м. Одеса, Польський узвіз, буд. 11 (комірки 216 та 226), а саме:
- 2 упакування чорного кольору із написом на корпусі «ST Dupont Paris» в середині яких поміщені запальнички;
- 2 упакування чорного кольору із написом «Phoenix Penaissance» та «ST Dupont Paris» в середині яких поміщені запальнички;
- додаткова угода №20/1696/5 на 1 арк. від 04.11.2024 із чеком на 1 арк. та додаткова угода №20/3064/4 на 1 арк. від 04.11.2024 із чеком на 1 арк.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її проголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2025 |
Оприлюднено | 11.04.2025 |
Номер документу | 126472799 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Білоцерківець О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні