Ухвала
від 09.04.2025 по справі 760/6460/25
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/6460/25

1-кс/760/4071/25

УХВАЛА

СЛІДЧОГО СУДДІ

(повний текст)

31 березня 2025 року м. Київ

Слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,

за участю:

секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

захисника ОСОБА_4 ,

підозрюваного ОСОБА_5

розглянувши клопотання детектива відділу детективів Територіального управління БЕБ у Київській області ОСОБА_6 , погоджене з прокурором відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 в кримінальному провадженні № 42024110000000031, відомості щодо якого внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 18.01.2024 року, щодо:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Чернівці, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 та проживає за адресою: АДРЕСА_2

підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 199 Кримінального кодексу України, -

ВСТАНОВИВ:

Виходячи із змісту клопотання ОСОБА_5 , будучи директором ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції»», обіймаючи посаду на підприємстві пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, являвся службовою особою.

Після початку повномасштабної військової агресії з боку російської федерації, проведення протягом 2022 року країною-агресором постійних обстрілів цивільної інфраструктури, в тому числі й закладів освіти по всій території України, ОСОБА_5 усвідомлюючи запит суспільства в зв`язку із описаними подіями на будівництво укриттів та інших швидкоспоруджуваних захисних споруд, розуміючи значні об`єми грошових коштів, які втрачатимуться державою для задоволення зазначених потреб, прийняв рішення щодо зміни профілю діяльності ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції»», а саме спрямувати діяльність підприємства на виготовлення зазначених вище виробів та участь на постійній основі в державних закупівлях з метою отримання максимального прибутку від діяльності товариства.

Для реалізації постановленої перед підприємством мети ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції»» з використанням наявних в товариства потужностей та технологічних схем було налагоджено випуск бетонних виробів, які позиціонувались виробником як ланки захисних модульних споруд, які при монтуванні їх у цілісну конструкцію можна використовувати як швидкоспоруджувану захисну споруду модульного типу (найпростіше укриття).

В якості пілотного проєкту за цим напрямом, ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції»» 22.12.2022 із Управлінням гуманітарної сфери виконавчого комітету Колодяжної сільської ради укладено договір № 637 постачання із предметом закупівлі: Ланки захисних модульних споруд (найпростіше швидкоспоруджувальне сховище 4-го класу захисту) «ДК 021:2015 код 4110000-5 Конструкційні матеріали» вартістю 1 139 658,12 грн. Відповідно до вказаного договору підприємством на адресу замовника постачаються окремі ланки споруди, а саме 42 блоки залізобетонних ЛШСС-1, 2 блоки залізобетонних ЛШСС-3, 2 плити ПШСС-5, 1 плита ПШСС-4, 1 плита ПШСС-4г. На виконання вимог зазначеного договору товариством на адресу замовника 26.12.2022 року поставлено передбачену специфікацією продукцію чим в повній мірі його виконано, за результатами чого отримано грошові кошти в сумі 1 139 658, 12 грн.

Після виконання вказаного договору та аналізу потреб зростаючого ринку ОСОБА_5 прийшов до висновку про можливість отримання значно більших грошових коштів за умови формування потенційним клієнтам комерційної пропозиції, яка включатиме у себе постачання не окремих ланок захисних модульних споруд, а представлення своєї продукції як цілісного предмету закупівлі - найпростішого укриття.

При цьому ОСОБА_5 усвідомлював, що ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції»» не має технологічної бази та виробничих потужностей для виготовлення укриттів, які б відповідали за своїми властивостями встановленим нормам класу укриття не нижче А-ІV згідно із ДБН В.2.2-5-97 та вимогам ДСТУ 9195:2022.

З урахуванням цього, у ОСОБА_5 , виник злочинний умисел на заволодіння бюджетними коштами в особливо великих розмірах, шляхом постачання потенційним покупцям, якими здебільшого будуть органи державної влади та органи місцевого самоврядування, бетонних конструкцій вироблених ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції» під виглядом швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту модульного типу (найпростіших укриттів).

При цьому ОСОБА_5 був достовірно обізнаним про відсутність у ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції» технологічного, виробничого та кадрового потенціалу для виготовлення захисних модульних споруд, які у повному обсязі відповідають вимогам ДСТУ 9195:2022 та класу укриття не нижче А-ІV згідно із ДБН В.2.2-5-97.

Маючи значний досвід участі у державних закупівлях, у тому числі закупівлях, які проводяться з дотриманням відкритих тендерних процедур на платформі «Prozorro», достовірно знаючи типовий хід та вимоги процедур закупівлі, перелік необхідних для участі у ній документів, коло та повноваження осіб уповноважених замовником на оголошення, проведення тендерних процедур та визначення переможця, ОСОБА_5 розумів, що одноособово реалізувати злочинний умисел є неможливим.

З метою отримання можливості реалізації злочинного умислу спрямованого на заволодіння бюджетними коштами в особливо великих розмірах ОСОБА_5 розроблено багатоетапний злочинний план.

Першим етапом реалізації якого було створення стійкого об`єднання осіб - організованої групи, учасники якої мали забезпечити реалізацію злочинного плану ОСОБА_5 та виконання функцій відведених їм організатором на різних етапах злочинної діяльності.

На першому етапі реалізації злочинного плану ОСОБА_5 мав підшукати осіб, які погодяться на вчинення заволодіння бюджетними коштами в межах реалізації злочинного умислу у складі організованої злочинної групи, та за рівнем комунікабельності, освіти, особистими, діловими якостями будуть здатними виконувати функції визначені їм організатором групи, повністю визнаватимуть його владу та авторитет, як лідера групи, суворо дотримуватимуться встановлених ним неформальних правил поведінки, погодяться залучати інших осіб для заняття протиправною діяльністю.

Після опрацювання ОСОБА_5 осіб - потенційних кандидатів та отримання від них згоди на участь у злочинній діяльності не пізніше липня 2023 року, більш точного часу у ході досудового розслідування не встановлено, до складу організованої групи увійшли:

- директор ТОВ «Сучасні бетонні рішення» - ОСОБА_7 , який мав практичний досвід участі у тендерних закупівлях та підготовці необхідної для цього документації та ознайомившись із планом діяльності організованої злочинної групи, надав свою добровільну згоду на участь у ній;

- директор з виробництва ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції» - ОСОБА_8 , який мав практичний досвід виробництва залізобетонних виробів та підготовки документів для сертифікації, необхідної дозвільної документації для виготовлення виробів із бетону, який ознайомившись із планом діяльності організованої злочинної групи, надав свою добровільну згоду на участь у ній.

Після залучення до складу організованої групи вищевказаних осіб ОСОБА_5 визначив організаційну структуру групи та розподілив ролі між собою та залученими учасниками.

У відповідності з планом злочинної діяльності, ОСОБА_5 визначив себе організатором та керівником злочинної групи та поклав на себе виконання наступних обов`язків:

- розробку плану діяльності злочинної групи і планування вчинення конкретних злочинів;

- розподіл обов`язків між керівником та іншими учасниками злочинної групи з чітким визначенням ролей при скоєнні злочинів;

- напрямок і координацію дій членів злочинного угрупування при організації вчинення злочинів та інших осіб, яким не було відомо про злочинні наміри членів злочинної організації;

- залучення і погодження при залученні нових членів до складу організованої злочинної групи;

- організація функціонування стійкого ієрархічного злочинного об`єднання шляхом встановлення взаємодії її окремих співучасників;

- підшукання бюджетних установ, якими проводяться тендерні закупівлі укриттів та їх службових осіб, для залучення їх як пособників злочинів вчинюваних організованої злочинною групою;

- контроль за укладанням договорів з обраним підприємством з постачання модульних укриттів;

- організація виведення отриманих за поставлені бетонні вироби бюджетних коштів на рахунки підконтрольного підрядного підприємства та їх подальшого обготівкування;

- розподіл коштів (прибутків), одержаних у результаті діяльності організованої злочинної групи, між її членами;

- вжиття заходів щодо надання видимості виконання договорів з постачання модульних укриттів, з метою уникнення від можливої кримінальної відповідальності усіх учасників організованої групи.

Враховуючи, що учасники організованої групи усвідомлювали, що посадові особи потенційних замовників ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції» матимуть складнощі із підготовкою тендерної документації для організації процедури закупівельукриттів через відсутність досвіду та напрацьованої практики проведення закупівель товарів і робіт даної категорії, на ОСОБА_7 , як особу, яка має досвід взаємодії з державними органами і органами місцевого самоврядування у сфері проведення публічних закупівель та як виконавця організованої злочинної групи, покладалося наступне:

- з метою спрощення і пришвидшення для потенційних замовників оголошення та проведення тендерних процедур, підготовка від їх імені тендерної документації - документації щодо умов проведення тендеру, що має розроблятися та затверджуватися замовником і оприлюднюватися для вільного доступу в електронній системі закупівель «Прозорро»;

- забезпечення відображення у тендерній документації дискримінаційних умов, які б, навіть у випадку появи потенційних конкурентів, забезпечували перемогу ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції» у оголошених тендерах;

- виконання інших вказівок організатора групи.

На ОСОБА_9 , як виконавця, покладено функції організації проектування та виготовлення бетонних виробів, забезпечення ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції» документами, які можливо буде надавати потенційним замовникам на підтвердження відповідності виробів вимогам ДБН В.2.2-5-97 та ДСТУ 9195:2022 до швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту модульного типу, пошук суб`єктів господарювання, які мають можливість проведення сертифікаційних випробувань та комунікація з їх посадовими особами.

Стійкість організованої групи ОСОБА_5 забезпечував за рахунок її стабільного складу, згуртованості, тривалості існування централізованого підпорядкування учасників, єдиних для всіх правил поведінки, планування злочинної діяльності та чіткого розподілу ролей.

Так, між учасниками організованої групи були постійні внутрішні зв`язки. Характерним було обговорення спільних проблем, пов`язаних із злочинною діяльністю, визначення способів конспірації та прикриття злочинної діяльності від викриття правоохоронними органами.

Таким чином, зорганізувавшись в стійке об`єднання - організовану групу, вказані особи приступили до реалізації спільного злочинного плану, спрямованого на заволодіння бюджетними коштами в особливо великому розмірі, кожен у межах відведеної їм злочинним планом ролі.

З цією метою, не пізніше 20.07.2023 ОСОБА_5 будучи членом організованої групи, діючи умисно, з корисливих мотивів, усвідомлюючи, що для участі у тендерних процедурах закупівлі швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» має документально підтверджувати відповідність бетонних виробів вимогами ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення», надав вказівку члену організованої групи ОСОБА_8 , який діяв в межах відведеної йому злочинним планом ролі на вжиття заходів спрямованих на отримання ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» необхідних сертифікатів, які б підтверджували відповідність продукції вимогам вищезазначеного ДСТУ та у подальшому могли б використовуватися ОСОБА_7 для підготовки тендерної документації від імені замовників, достовірно розуміючи що продукція ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» не відповідає зазначеним вимогам.

В подальшому на виконання вказівки ОСОБА_5 , виконуючи відведену роль у організованій групі, не пізніше 20.07.2023 ОСОБА_8 діючи умисно, з корисливих мотивів звернувся до директора підприємства, яке надає послуги сертифікації продукції - ТОВ «Світові стандарти» - ОСОБА_10 та повідомив останньому, що для підтвердження відповідності якості бетонних конструкцій ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» сертифікат відповідності має відображати відповідність збірних залізоботенних огороджувальних конструкцій для будівництва найпростіших укриттів цивільного захисту у вигляді модульної швидкоспоруджуваної споруди вимогам п.п. 5.2, 5.11, 5.14, 6.1.2, 6.1.17 ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення».

У цей час у ОСОБА_10 , який не був членом організованої ОСОБА_5 злочинної групи, проте усвідомлював, що отримання сертифікату відповідності вимогам п.п. 5.2, 5.11, 5.14, 6.1.2, 6.1.17 ДСТУ 9195:2022 є необхідною умовою для підтвердження захисних властивостей бетонних виробів ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» перед потенційними замовниками та сертифікат відповідності буде використаний ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» під час участі у тендерних процедурах для підтвердження можливості використання «Швидкоспоруджуваної захисної споруди цивільного захисту модульного типу у якості швидкоспоруджуваного укриття класу А-ІІ достовірно знаючи, що у ході сертифікаційних випробувань ТОВ «Світові стандарти» не проводилися натурні випробування бетонних виробів ТОВ «ЗЗК ДЕК» на відповідність п. 5.2. ДСТУ 9195:2022, виник злочинний умисел спрямований на пособництво у заволодінні бюджетними коштами в особливо великому розмірі.

У подальшому, ОСОБА_10 , діючи умисно, протиправно, реалізуючи свій злочинний умисел спрямований на пособництво у заволодінні бюджетними коштами в особливо великому розмірі, не пізніше 20.07.2023вніс попередньо погоджені з ОСОБА_8 відомості про відповідність виробів ТОВ «ЗЗВ» ДЕК» вимогам ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення» до сертифікату відповідності та надав вказівку заступнику директора ТОВ «Світові стандарти» ОСОБА_11 , який не був обізнаний про злочинний умисел ОСОБА_10 , підписати сертифікат відповідності №UA.GS.2.28.019-23, відповідно до якого продукція, яка підлягала сертифікації відповідає вимогам ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення», п.п. 5.2, 5.11, 5.14, 6.1.2, 6.1.17.

В подальшому ОСОБА_10 діючи умисно, з корисливих мотивів, в межах відведеної йому злочинним планом ролі в невстановлений досудовим розслідуванням час та спосіб передав ОСОБА_8 сертифікат відповідності продукції ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» №UA.GS.2.28.019-23, розуміючи, що в сертифікаті вказано неправдиві відомості про те що бетонні вироби ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» відповідають вимогам п.п. 5.2 ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення» та у подальшому вказаний сертифікат використовуватиметься посадовими особами ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» для підтвердження технічних та якісних характеристик виробу у складі тендерних пропозицій ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» під час участі у процедурах закупівельшвидкоспоруджуванихукриттів за бюджетні кошти.

Отримавши у розпорядження сертифікат відповідності продукції ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» №UA.GS.2.28.019-23, ОСОБА_5 , як організатор групи вирішив переходити до наступного етапу злочинної діяльності, а саме встановлення та налагодження контактів із відповідальними службовими особами потенційних замовників продукції ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ».

При цьому, ОСОБА_5 усвідомлював, що посадові особи органів державної влади та місцевого самоврядування, які відповідальні за проведення публічних закупівель матимуть складнощі із підготовкою тендерної документації для організації процедури закупівельукриттів через відсутність досвіду та напрацьованої практики проведення закупівель товарів і робіт даної категорії, а тому, встановлення і налагодження контактів з ними має забезпечити учасникам організованої групи публікацію від імені замовника тендерної документації - документації щодо умов проведення тендеру, що має розроблятися та затверджуватися замовником і оприлюднюватися для вільного доступу в електронній системі закупівель «Прозорро», яка розроблена ОСОБА_7 та містить дискримінаційні умови, які б, навіть у випадку появи потенційних конкурентів, забезпечували перемогу ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції».

У свою чергу, на думку ОСОБА_5 , службові особи потенційних замовників продукції ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» - закладів освіти, з метою спрощення і пришвидшення оголошення та проведення тендерних процедур, мали виявляти зацікавленість у наявності готової тендерної документації, оскільки були обмежені у часі необхідністю забезпечення належних умов освітнього процесу в частині наявності у закладів освіти укриттів.

Таким чином, не пізніше 14.08.2023 (точної дати та часу органом досудового розслідування не встановлено), ОСОБА_5 , надав вказівку своїй підлеглій - менеджеру з продажу ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції»» - ОСОБА_12 (що не була обізнана про злочинний умисел учасників організованої групи), яка має практичний досвід спілкування з потенційними клієнтами товариства, ведення перемовин щодо укладання угод, з підготовки необхідних потенційному замовнику документів та комунікаційні здібності, які можливо використовувати для просування інтересів ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ», встановити контакт із уповноваженою особою зі здійснення закупівель відділу правової роботи та публічних закупівель Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради ОСОБА_13 .

На виконання вказівки ОСОБА_5 , ОСОБА_12 у невстановлений досудовим розслідуванням день та час, але не пізніше 14.08.2023, зв`язалась із уповноваженою особою зі здійснення закупівель відділу правової роботи та публічних закупівель Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради ОСОБА_13 ..

У процесі комунікації із ОСОБА_13 , ОСОБА_12 повідомила останній про намір ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» на участь у тендерах щодо закупівлі Швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту, які будуть оголошуватися Управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради, а також закладами освіти на території Білоцерківської територіальної громади, а також зацікавленості у сприянні ОСОБА_13 перемозі у майбутніх тендерах ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ».

Крім того, ОСОБА_12 повідомила ОСОБА_13 про наявні у ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» можливості швидкого виробництва та поставки на адресу замовників швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття) наявності у ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» документів, які підтверджують захисні властивості укриття класу не нижче A-IV згідно із ДБН В.2.2-5-97 «Будинки і споруди. Захисні споруди цивільного захисту», а також готового проекту тендерної документації, що значно спростить потенційним замовникам проведення тендерної процедури.

Після зустрічі із ОСОБА_12 , у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці у ОСОБА_13 , виник злочинний умисел спрямований на зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби та остання повідомила ОСОБА_12 про свою згоду сприяти ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» у перемозі під час проведення тендерів щодо закупівлі Швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту, які будуть оголошуватися Управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради, а також закладами освіти на території Білоцерківської територіальної громади.

Після отримання від ОСОБА_12 інформації про згоду ОСОБА_13 сприяти ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» у перемозі під час проведення тендерів щодо закупівлі Швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту, які будуть оголошуватися Управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради, а також закладами освіти на території Білоцерківської територіальної громади,

ОСОБА_5 , як організатор та керівник злочинної групи, з метою реалізації злочинного умислу спрямованого на заволодіння бюджетними коштами в особливо великих розмірах шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, діючи відповідно до заздалегідь розробленого та відомого всім учасникам злочинної групи плану, надав вказівку ОСОБА_7 на початок наступного етапу злочинної діяльності, а саме безпосереднього вчинення злочину.

У невстановлені досудовим розслідуванням дату та час, але не пізніше 14.08.2023, на виконання вказівки ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , виконуючи свою роль згідно заздалегідь розробленого злочинного плану, передав

ОСОБА_12 власноруч розроблену технічну документацію а саме: «ТЗ для тендера» та «Додаток технічне завдання», комерційну пропозицію

Надалі, ОСОБА_12 , виконуючи вказівку ОСОБА_7 , 14.08.2023 направила на електронну пошту уповноваженій особі зі здійснення закупівель відділу правової роботи та публічних закупівель Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради ОСОБА_13 2 листи із вкладенням двох файлів «ТЗ для тендера» та «Додаток технічне завдання», у яких знаходилась розроблена ОСОБА_7 тендерна документація, яка містила кількісні, якісні характеристики предмета закупівлі «Швидкоспоруджувана захисна споруда цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 150 осіб)» та комерційну пропозицію ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ».

Після ознайомлення із отриманими документами, 17.08.2023 ОСОБА_13 , за попередньою домовленістю з ОСОБА_12 направила на електронну пошту ОСОБА_12 кінцеві проект договору і тендерну документацію, щодо ще не оголошеної закупівлі, які містили всі надані їй раніше пропозиції ОСОБА_7 включаючи, на думку співучасників злочину, всі необхідні для забезпечення перемоги ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції»» вимоги.

Крім того, ОСОБА_13 , будучи службовою особою, зловживаючи службовим становищем уповноваженої особи зі здійснення закупівель відділу правової роботи та публічних закупівельУправління освіти і науки Білоцерківської міської ради будучи обізнаною, що в серпні 2023 року заплановано проведення закупівлі швидкоспоруджуваної захисної споруди цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття) закладами освіти підпорядкованими Управлінню освіти і науки Білоцерківської міської ради - Білоцерківським гетьманським ліцеєм-гімназією Білоцерківської міської ради та Білоцерківським академічним ліцеєм «Вектор»-гімназією №18 Білоцерківської міської ради, діючи умисно, усупереч інтересам служби, використовуючи свій вплив на службових осіб вищевказаних закладів освіти, з метою забезпечення перемоги ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» в закупівлях 18.08.2023 направила на електронну пошту уповноважених осіб зі здійснення публічних закупівель зазначених закладів освіти кінцеві проекти договору і тендерну документацію, щодо ще не оголошених закупівель, які містили всі надані їй раніше пропозиції ОСОБА_7 та ОСОБА_12 та всі технічні вимоги необхідні для перемоги ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ».

Продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, шляхом використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, з метою забезпечення укладення договору поставки з ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ», 18.08.2023 о 14 год 27 хв головний спеціаліст - уповноважена особа зі здійснення закупівель відділу правової роботи та публічних закупівель Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради ОСОБА_13 , умисно, діючи в інтересах ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ», оприлюднила у системі публічних закупівель PROZORRO оголошення (за ідентифікатором UA-2023-08-18-007966-a) про закупівлю Управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради швидкоспоруджуваної захисної споруди цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 150 осіб) із очікуваною вартістю 4 004 000,00 грн.

Тендерна документація до закупівлі, в частині вимог до учасників містила всі надані їй раніше пропозиції ОСОБА_7 , а самеДодаток 4 до тендерної документації, яким передбачено, що за захисними властивостями споруда/елементи споруди цивільного захисту повинні відповідати класу укриття не нижче A-IV згідно із ДБН В.2.2-5-97 «Будинки і споруди. Захисні споруди цивільного захисту». Учасник у складі тендерної пропозиції надає підтвердження з оцінки рівню захисту укриття, виданого державною установою або установою яка має відповідну компетенцію для надання висновку оцінки рівня захисту споруди у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки. Також учасник повинен надати сертифікат відповідності, який виданий уповноваженим органом з сертифікації, який відповідає за достовірність інформації, наведеної в сертифікаті, про відповідність споруди ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу) та сертифікат на систему екологічного управління стосовно виготовлення виробів із бетону, вимогам ISO 14001:2015 виробника.

У подальшому, 25.08.2023 не пізніше 14 год 37 хв ОСОБА_5 , будучи службовою особою, реалізуючи спільний злочинний умисел спрямований на заволодіння коштами Управління освіти Білоцерківської міської ради, через систему публічних закупівель «PROZORRO» від імені ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» (код ЄДРПОУ 43409145) подав тендерну пропозиції на суму 3 995 000,00 грн., при цьому достовірно знаючи, що у складі тендерної пропозиції, в частині вимог до учасника закупівлі визначених Додатком 4 тендерної документації, був наданий сертифікат відповідності № UA.GS.2.28.019-23, який був виданий ОСОБА_10 на замовлення учасника організованої групи ОСОБА_8 та в якому містились недостовірні відомості щодо відповідності п.п. 5.2 ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення».

29.08.2023 о 10 год 43 хв головний спеціаліст - уповноважена особа зі здійснення закупівель відділу правової роботи та публічних закупівель Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради ОСОБА_13 , продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, шляхом зловживання службовим становищем, діючи усупереч інтересам служби визначила ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» переможцем процедури відкритих торгів по указаній закупівлі та ухвалила рішення про намір укласти договір про закупівлю з указаним підприємством, оформивши своє рішення протоколом № 68 розгляду тендерних пропозицій від 29.08.2023.

Надалі, начальник Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради ОСОБА_14 (Замовник), уклав із ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ»(Постачальник) в особі керівника організованої злочинної групи ОСОБА_5 , який діяв з метою реалізації спільного злочинного умислу учасників організованої групи, Договір про закупівлю товарів № 389 від 11.09.2023 (далі - Договір), на виконання якого Постачальник приймає на себе зобов`язання передати Замовнику у власність до 30.11.2023 року предмет закупівлі: ДК 44210000-5 Конструкції та їх частини (Швидкоспоруджувана захисна споруда цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 150 осіб) (далі-Товар), визначений в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації до Договору, а замовник зобов`язується прийняти Товар та сплатити його вартість у порядку та на умовах, що визначено цим Договором.

Відповідно до Розділу 2 Договору, Постачальник має поставити Замовнику новий Товар, якість якого відповідає умовам, встановленим чинним законодавством України для цієї категорії Товару. Технічні та якісні характеристики Товару повинні відповідати чинним нормативним актам (державним стандартам) (п. 2.1.).

Постачальник повинен засвідчити якість Товару, що постачається, належним чином оформленими документами, які надаються разом із Товаром (п 2.3.).

Згідно Розділу 5 Договору, Місце поставки Товару: Піщанська гімназія-початкова школа Білоцерківської міської ради Київської області за адресою вул. Замкова, 74, с. Піщана, Київської області. (п. 5.1).

Строк поставки Товару: до 30.11.2023 р. (п. 5.2.).

Постачальник зобов`язується одночасно з поставкою Товару надати видаткову накладну, товаро-транспортну та документи, що підтверджують якість, походження та кількість Товару. (п. 5.3.).

У подальшому, з метою імітації належного виконання умов укладеного договору № 389 від 11.09.2023, діючи згідно заздалегідь розробленого злочинного плану, спрямованого на заволодіння коштами Управління освіти Білоцерківської міської ради, ОСОБА_5 , будучи службовою особою, усвідомлюючи, що збірні залізобетонні огороджувальні конструкції для будівництва найпростіших укриттів цивільного захисту у вигляді модульної швидкоспоруджуваної споруди, які виробляються ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» не відповідають вимогам ДБН В.2.2-5-97 та ДСТУ 9195:2022, як окремо кожна так і при монтажі їх у цілісну конструкцію, яка імітує Швидкоспоруджувану захисну споруду цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 150 осіб), надав вказівку невстановленим особам з числа співробітників ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» на організацію доставки збірних залізобетонних огороджувальних конструкцій для будівництва найпростіших укриттів цивільного захисту у вигляді модульної швидкоспоруджуваної споруди до Піщанської гімназії-початкова школа Білоцерківської міської ради Київської області за адресою: вул. Замкова, 74, с. Піщана, Київської області та їх подальший монтаж у цілісну конструкцію.

Так, 27.11.2023, точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, перебуваючи у приміщенні Піщанської гімназії-початкової школи Білоцерківської міської ради Київської області за адресою: Київська обл., Білоцерківський район, с. Піщана вул. Замкова, 74, директор гімназії ОСОБА_15 підписала видаткову накладну № 2365 від 27.11.2023, тобто документ, який фіксує факт передачі Постачальником товару Замовнику.

28.11.2023, точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, начальник Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради ОСОБА_14 , перебуваючи в приміщенні Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради за адресою: Київська область, місто Біла Церква, вул. Шевченка, 122, підписав акт приймання-передачі швидкоспоруджуваної захисної споруди цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 150 осіб) яке не відповідає класу укриття не нижче А-ІV згідно із ДБН В.2.2-5-97.

Досудовим розслідуванням встановлено, що швидкоспоруджувана захисна споруда цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 150 осіб), яка поставлена за договором № 389 від 11.09.2023 не вiдповiдає вимогам, якi ставляться до таких споруд у ДБН В.2.2-5-97 «Будинки i споруди. Захиснi споруди цивiльного захисту)», з класом захисту A-IV вiдповiдно, з урахуванням тендерної i технiчноїдокументації до договору № 389 від 11.09.2023 не вiдповiдає вимогам нормативно-правових актів у галузi будівництва, якi ставились до цього типу споруди на момент укладання відповідного договору.

Показники, які зазначені п.п. 5.2 ДСТУ 9195:2022, а саме місцева та загальна дія звичайних засобів ураження (стрілецької зброї, уламків ручних гранат, артилерійських боєприпасів та авіаційних бомб) дія отруйних речовин, радіоактивних речовин і бактеріальних засобів та тепловий вплив під час виникнення пожеж, не розраховувалися у Звіті з оцінки рівня захисту населення, який забезпечує розроблене ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» найпростіше укриття ШСС.

Найпростіше укриття ШСС, яке розроблене ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» не відповідає вимогам п. 5.2 ДСТУ 9195:2022 «Швидкоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу», по параметру послаблення радіаційного впливу.

07.12.2023 Білоцерківським УДКСУ Київської області на підставі платіжної інструкції № 2 (внутрішній номер 311729981) від 01.12.2023 перераховано бюджетні кошти у сумі 3 995 000,00 грн на рахунок ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» за поставлену на виконання умов договору № 389 від 11.09.2023, швидкоспоруджувану захисну споруду цивільного захисту модульного типу

Таким чином, умисними протиправними діями учасників організованої групи керівником якої є ОСОБА_5 , Білоцерківській міській раді Київської області завдано збитків на суму 3 995 000,00 грн, що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину.

На підставі викладеного, ОСОБА_5 підозрюється у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем в особливо великих розмірах вчиненому організованою групою, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Крім того, у ході досудового розслідування встановлено, що 19.08.2023 о 13 год 18 хв уповноважена особа Білоцерківського академічного ліцею «Вектор»-гімназії №18 Білоцерківської міської ради ОСОБА_16 оприлюднила у системі публічних закупівель PROZORRO оголошення (за ідентифікатором UA-2023-08-19-000310-a) про закупівлю Білоцерківським академічним ліцеєм «Вектор»-гімназії №18 Білоцерківської міської ради швидкоспоруджуваної захисної споруди цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 200 осіб) із очікуваною вартістю 5 189 000,00 грн.

При публікації тендерної документації ОСОБА_16 , яка раніше не мала досвіду організації проведення публічних закупівельшвидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту модульного типу, скористалася проектом тендерної документації, яка 18.08.2023 була надіслана їй на електронну адресу уповноваженою особою зі здійснення закупівель відділу правової роботи та публічних закупівель Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради ОСОБА_13 .

Додатком 4 до тендерної документації передбачено, що за захисними властивостями споруда/елементи споруди цивільного захисту повинні відповідати класу укриття не нижче A-IV згідно із ДБН В.2.2-5-97 «Будинки і споруди. Захисні споруди цивільного захисту». Учасник у складі тендерної пропозиції надає підтвердження з оцінки рівню захисту укриття, виданого державною установою або установою яка має відповідну компетенцію для надання висновку оцінки рівня захисту споруди у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки. Також учасник повинен дати сертифікат відповідності, який виданий уповноваженим органом з сертифікації, який відповідає за достовірність інформації, наведеної в сертифікаті, про відповідність споруди ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу) та сертифікат на систему екологічного управління стосовно виготовлення виробів із бетону, вимогам ISO 14001:2015 виробника.

У подальшому, не пізніше 29.08.2023 20 год 39 хв, більш точного часу у ході досудового розслідування не встановлено, ОСОБА_5 , будучи службовою особою діючи повторно, реалізуючи спільний злочинний умисел спрямований на заволодіння коштами Білоцерківського академічного ліцею «Вектор»-гімназії №18 Білоцерківської міської ради, через систему публічних закупівель «PROZORRO» від імені ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» (код ЄДРПОУ 43409145) подав тендерну пропозицію на суму 5 166 000,00 грн., при цьому достовірно знаючи, що у складі тендерної пропозиції, в частині вимог до учасника закупівлі визначених Додатком 4 тендерної документації, був наданий сертифікат відповідності № UA.GS.2.28.019-23, який був виданий ОСОБА_10 на замовлення учасника організованої групи ОСОБА_8 та в якому містились недостовірні відомості щодо відповідності п.п. 5.2 ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення».

29.08.2023 о 20 год. 39 хв. уповноважена особа Білоцерківського академічного ліцею «Вектор»-гімназії №18 Білоцерківської міської ради

ОСОБА_16 визначила ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» переможцем процедури відкритих торгів по вказаній закупівлі та ухвалила рішення про намір укласти договір про закупівлю з указаним підприємством, оформивши своє рішення протоколом № 3 щодо розгляду тендерних пропозицій від 29.08.2023.

Надалі, директор Білоцерківського академічного ліцею «Вектор»-гімназії №18 Білоцерківської міської ради ОСОБА_17 (Замовник), уклала із ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» (Постачальник) в особі керівника організованої злочинної групи ОСОБА_5 , який діяв з метою реалізації спільного злочинного умислу учасників організованої групи, Договір про закупівлю товарів № 50 від 11.09.2023 (далі - Договір), на виконання якого Постачальник приймає на себе зобов`язання передати Замовнику у власність до 30.11.2023 року предмет закупівлі: ДК 44210000-5 Конструкції та їх частини (Швидкоспоруджувана захисна споруда цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 200 осіб)) (далі-Товар), визначений в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації до Договору, а замовник зобов`язується прийняти Товар та сплатити його вартість у порядку та на умовах, що визначено цим Договором.

Відповідно до Розділу 2 Договору, Постачальник має поставити Замовнику новий Товар, якість якого відповідає умовам, встановленим чинним законодавством України для цієї категорії Товару. Технічні та якісні характеристики Товару повинні відповідати чинним нормативним актам (державним стандартам) (п. 2.1.).

Постачальник повинен засвідчити якість Товару, що постачається, належним чином оформленими документами, які надаються разом із Товаром (п 2.3.).

Згідно Розділу 5 Договору, Місце поставки Товару: Білоцерківський академічний ліцей «Вектор»-гімназії № 18 Білоцерківської міської ради Київської області за адресою вул. Шевченка, 33, м. Біла Церква, Київської області. (п. 5.1).

Строк поставки Товару: до 30.11.2023 р. (п. 5.2.).

Постачальник зобов`язується одночасно з поставкою Товару надати видаткову накладну, товаро-транспортну та документи, що підтверджують якість, походження та кількість Товару. (п. 5.3.).

У подальшому 06.11.2023 Додатковою угодою №1 до договору №50 від 11.09.2023 за підписом директора Білоцерківського академічного ліцею «Вектор»-гімназії №18 Білоцерківської міської ради ОСОБА_17 (Покупець) та директора ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» (Постачальник) в особі керівника організованої злочинної групи ОСОБА_5 було внесено зміни до п. 5.2. Договору, а саме подовжено строк поставки Товару до 25.12.2023.

Не пізніше 21.12.2023, більш точної дати та часу у ході досудового розслідування не встановлено, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу учасників організованої групи, з метою імітації належного виконання умов укладеного договору № 50 від 11.09.2023, діючи згідно заздалегідь розробленого злочинного плану, спрямованого на заволодіння коштами Білоцерківського академічного ліцею «Вектор»-гімназії №18 Білоцерківської міської ради, ОСОБА_5 , будучи службовою особою, усвідомлюючи, що збірні залізобетонні огороджувальні конструкції для будівництва найпростіших укриттів цивільного захисту у вигляді модульної швидкоспоруджуваної споруди, які виробляються ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» не відповідають вимогам ДБН В.2.2-5-97 та ДСТУ 9195:2022, як окремо кожна так і при монтажі їх у цілісну конструкцію, яка імітує Швидкоспоруджувану захисну споруду цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 200 осіб), надав вказівку невстановленим особам з числа співробітників ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» на організацію доставки збірних залізобетонних огороджувальних конструкцій для будівництва найпростіших укриттів цивільного захисту у вигляді модульної швидкоспоруджуваної споруди до Білоцерківського академічного ліцею «Вектор»-гімназії №18 Білоцерківської міської ради за адресою вул. Шевченка, 33, м. Біла Церква, Київської області та їх подальший монтаж у цілісну конструкцію.

Так, 21.12.2023, точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, перебуваючи у приміщенні Білоцерківського академічного ліцею «Вектор»-гімназії №18 Білоцерківської міської ради за адресою: Київська область, місто Біла Церква, вулиця Шевченка, 33, директор ліцею ОСОБА_17 підписала видаткову накладну № 2457 від 21.12.2023, тобто документ, який фіксує факт передачі Постачальником товару Замовнику.

Та 21.12.2023, точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, директор Білоцерківського академічного ліцею «Вектор»-гімназії №18 Білоцерківської міської ради ОСОБА_17 , перебуваючи в приміщенні Білоцерківського академічного ліцею «Вектор»-гімназії №18 Білоцерківської міської ради за адресою: Київська область, місто Біла Церква, вулиця Шевченка, 33, підписала акт приймання-передачі швидкоспоруджуваної захисної споруди цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 200 осіб) яке не відповідає класу укриття не нижче А-ІV згідно із ДБН В.2.2-5-97.

Досудовим розслідуванням встановлено, що швидкоспоруджувана захисна споруда цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 200 осіб), яка поставлена за договором № 50 від 11.09.2023 не вiдповiдає вимогам, якi ставляться до таких споруд у ДБН В.2.2-5-97 «Будинки i споруди. Захиснi споруди цивiльного захисту)», з класом захисту A-IV вiдповiдно, з урахуванням тендерної i технiчноїдокументації до договору № 50 від 11.09.2023 не вiдповiдає вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва, якi ставились до цього типу споруди на момент укладання відповідного договору.

Показники, які зазначені п.п. 5.2 ДСТУ 9195:2022, а саме місцева та загальна дія звичайних засобів ураження (стрілецької зброї, уламків ручних гранат, артилерійських боєприпасів та авіаційних бомб) дія отруйних речовин, радіоактивних речовин і бактеріальних засобів та тепловий вплив під час виникнення пожеж, не розраховувалися у Звіті з оцінки рівня захисту населення, який забезпечує розроблене ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» найпростіше укриття ШСС.

Найпростіше укриття ШСС, яке розроблене ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» не відповідає вимогам п. 5.2 ДСТУ 9195:2022 «Швидкоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу», по параметру послаблення радіаційного впливу.

26.12.2023 Білоцерківським УДКСУ Київської області на підставі платіжної інструкції № 570 від 21.12.2023 перераховано бюджетні кошти у сумі 5 166 000,00 грн на рахунок ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» за поставлену на виконання умов договору № 50 від 11.09.2023, швидкоспоруджувану захисну споруду цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 200 осіб).

Таким чином, умисними протиправними діями учасників організованої групи керівником якої є ОСОБА_5 Білоцерківському академічному ліцею «Вектор»-гімназії №18 Білоцерківської міської ради, Київської області завдано збитків на суму 5 166 000,00 грн, що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину.

На підставі викладеного, ОСОБА_5 підозрюється у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем в особливо великих розмірах вчиненому повторно організованою групою, тобто вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191 КК України.

Крім того, у ході досудового розслідування встановлено, що 21.08.2023 об 12 год 18 хв уповноважена особа Білоцерківського гетьманського ліцею-гімназії Білоцерківської міської ради ОСОБА_18 оприлюднила у системі публічних закупівель PROZORRO оголошення (за ідентифікатором UA-2023-08-21-004991-a) про закупівлю Білоцерківським гетьманським ліцеєм-гімназією Білоцерківської міської ради швидкоспоруджуваної захисної споруди цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 200 осіб) із очікуваною вартістю 5 189 000,00 грн.

При публікації тендерної документації ОСОБА_18 , яка раніше не мала досвіду організації проведення публічних закупівель швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту модульного типу, скористалася проектом тендерної документації, яка 18.08.2023 була надіслана їй на електронну адресу уповноваженою особою зі здійснення закупівель відділу правової роботи та публічних закупівель Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради ОСОБА_13 .

Додатком 4 до тендерної документації передбачено, що за захисними властивостями споруда/елементи споруди цивільного захисту повинні відповідати класу укриття не нижче A-IV згідно із ДБН В.2.2-5-97 «Будинки і споруди. Захисні споруди цивільного захисту». Учасник у складі тендерної пропозиції надає підтвердження з оцінки рівню захисту укриття, виданого державною установою або установою яка має відповідну компетенцію для надання висновку оцінки рівня захисту споруди у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки. Також учасник повинен надати сертифікат відповідності, який виданий уповноваженим органом з сертифікації, який відповідає за достовірність інформації, наведеної в сертифікаті, про відповідність споруди ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу) та сертифікат на систему екологічного управління стосовно виготовлення виробів із бетону, вимогам ISO 14001:2015 виробника.

У подальшому, 29.08.2023 не пізніше 13 год 52 хв, більш точного часу у ході досудового розслідування не встановлено, ОСОБА_5 , будучи службовою особою, діючи повторно, реалізуючи спільний злочинний умисел спрямований на заволодіння коштами Білоцерківського гетьманського ліцею-гімназії Білоцерківської міської ради, через систему публічних закупівель «PROZORRO» від імені ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» (код ЄДРПОУ 43409145) подав тендерну пропозиції на суму 5 166 000,00 грн., при цьому достовірно знаючи, що у складі тендерної пропозиції, в частині вимог до учасника закупівлі визначених Додатком 4 тендерної документації, був наданий сертифікат відповідності № UA.GS.2.28.019-23, який був виданий ОСОБА_10 на замовлення учасника організованої групи ОСОБА_8 та в якому містились недостовірні відомості щодо відповідності п.п. 5.2 ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення».

29.08.2023 о 13 год. 52 хв. уповноважена особа Білоцерківського гетьманського ліцею-гімназії Білоцерківської міської ради ОСОБА_18 визначила ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» переможцем процедури відкритих торгів по указаній закупівлі та ухвалила рішення про намір укласти договір про закупівлю з указаним підприємством, оформивши своє рішення протоколом № 02 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.08.2023.

Надалі, директор Білоцерківського гетьманського ліцею-гімназії Білоцерківської міської ради ОСОБА_19 (Замовник), уклав із ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» (Постачальник) в особі керівника організованої злочинної групи ОСОБА_5 , який діяв з метою реалізації спільного злочинного умислу учасників організованої групи, Договір про закупівлю товарів № 1 від 11.09.2023 (далі - Договір), на виконання якого Постачальник приймає на себе зобов`язання передати Замовнику у власність до 30.11.2023 року предмет закупівлі: ДК 44210000-5 Конструкції та їх частини (Швидкоспоруджувана захисна споруда цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 200 осіб)) (далі-Товар), визначений в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації до Договору, а замовник зобов`язується прийняти Товар та сплатити його вартість у порядку та на умовах, що визначено цим Договором.

Відповідно до Розділу 2 Договору, Постачальник має поставити Замовнику новий Товар, якість якого відповідає умовам, встановленим чинним законодавством України для цієї категорії Товару. Технічні та якісні характеристики Товару повинні відповідати чинним нормативним актам (державним стандартам) (п. 2.1.).

Постачальник повинен засвідчити якість Товару, що постачається, належним чином оформленими документами, які надаються разом із Товаром (п 2.3.).

Згідно Розділу 5 Договору, Місце поставки Товару: Білоцерківський гетьманський ліцей-гімназія Білоцерківської міської ради Київської області за адресою вул. Гетьманська, 25, м. Біла Церква, Київської області. (п. 5.1).

Строк поставки Товару: до 30.11.2023 р. (п. 5.2.).

Постачальник зобов`язується одночасно з поставкою Товару надати видаткову накладну, товаро-транспортну та документи, що підтверджують якість, походження та кількість Товару. (п. 5.3.).

У подальшому 02.11.2023 Додатковою угодою №1 до договору №1 від 11.09.2023 за підписом директора Білоцерківського гетьманського ліцею-гімназії Білоцерківської міської ради ОСОБА_19 (Покупець) та директора ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» (Постачальник) в особі керівника організованої злочинної групи ОСОБА_5 було внесено зміни до п. 5.2. Договору, а саме подовжено строк поставки Товару до 25.12.2023.

У подальшому, не пізніше 15.12.2023, більш точно дату та час у ході досудового розслідування не встановлено, з метою імітації належного виконання умов укладеного договору № 1 від 11.09.2023, діючи згідно заздалегідь розробленого злочинного плану, спрямованого на заволодіння коштами Білоцерківського гетьманського ліцею-гімназії Білоцерківської міської ради, ОСОБА_5 , будучи службовою особою, усвідомлюючи, що збірні залізобетонні огороджувальні конструкції для будівництва найпростіших укриттів цивільного захисту у вигляді модульної швидкоспоруджуваної споруди, які виробляються ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» не відповідають вимогам ДБН В.2.2-5-97 та ДСТУ 9195:2022, як окремо кожна так і при монтажі їх у цілісну конструкцію, яка імітує Швидкоспоруджувану захисну споруду цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 200 осіб), надав вказівку невстановленим особам з числа співробітників ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» на організацію доставки збірних залізобетонних огороджувальних конструкцій для будівництва найпростіших укриттів цивільного захисту у вигляді модульної швидкоспоруджуваної споруди до Білоцерківського гетьманського ліцею-гімназії Білоцерківської міської ради Київської області за адресою вул. Гетьманська, 25, м. Біла Церква, Київської області та їх подальший монтаж у цілісну конструкцію.

Так, 15.12.2023, точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, перебуваючи у приміщенні Білоцерківського гетьманського ліцею-гімназії Білоцерківської міської ради за адресою: Київська область, місто Біла Церква, вулиця Гетьманська, 25, завідуюча господарством Білоцерківського гетьманського ліцею-гімназії Білоцерківської міської ради ОСОБА_20 , на підставі довіреності від 15.12.2023 №100 підписала видаткову накладну № 2451 від 15.12.2023, тобто документ, який фіксує факт передачі Постачальником товару Замовнику.

15.12.2023, точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, директор Білоцерківського гетьманського ліцею-гімназії Білоцерківської міської ради ОСОБА_19 , перебуваючи в приміщенні Білоцерківського гетьманського ліцею-гімназії Білоцерківської міської ради за адресою: Київська область, місто Біла Церква, вулиця Гетьманська, 25, підписав акт приймання-передачі швидкоспоруджуваної захисної споруди цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 200 осіб) яке не відповідає класу укриття не нижче А-ІV згідно із ДБН В.2.2-5-97.

Досудовим розслідуванням встановлено, що швидкоспоруджувана захисна споруда цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 200 осіб), яка поставлена за договором № 1 від 11.09.2023 не вiдповiдає вимогам, якi ставляться до таких споруд у ДБН В.2.2-5-97 «Будинки i споруди. Захиснi споруди цивiльного захисту)», з класом захисту A-IV вiдповiдно, з урахуванням тендерної i технiчноїдокументації до договору № 1 від 11.09.2023 не вiдповiдає вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва, якi ставились до цього типу споруди на момент укладання відповідного договору.

Показники, які зазначені п.п. 5.2 ДСТУ 9195:2022, а саме місцева та загальна дія звичайних засобів ураження (стрілецької зброї, уламків ручних гранат, артилерійських боєприпасів та авіаційних бомб) дія отруйних речовин, радіоактивних речовин і бактеріальних засобів та тепловий вплив під час виникнення пожеж, не розраховувалися у Звіті з оцінки рівня захисту населення, який забезпечує розроблене ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» найпростіше укриття ШСС.

Найпростіше укриття ШСС, яке розроблене ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ» не відповідає вимогам п. 5.2 ДСТУ 9195:2022 «Швидкоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу», по параметру послаблення радіаційного впливу.

26.12.2023 Білоцерківським УДКСУ Київської області на підставі платіжної інструкції № 1 від 25.12.2023перераховано на рахунок ТОВ «ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ «ДОРОЖНІ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ`бюджетні кошти у сумі 5 166 000,00 грн за поставлену за договором № 1 від 11.09.2023 швидкоспоруджувану захисну споруду цивільного захисту модульного типу (найпростіше укриття на 200 осіб)

Враховуючи вищевикладене, умисними протиправними діями учасників організованої групи керівником якої є ОСОБА_5 спричинено збитки Білоцерківському гетьманському ліцею-гімназії Білоцерківської міської ради на суму 5 166 000,00 грн, що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину.

Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем в особливо великих розмірах вчиненому повторно організованою групою, тобто вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191 КК України.

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав, просив задовольнити. Вказав на наявність ризиків, передбачених ст. 177 Кримінального процесуального кодексу України.

Захисник заперечив проти задоволення клопотання. Він зазначив, що підозрюваний не вчиняв кримінального правопорушення. Також вказав, що слідчий не розібрався в обставинах справи, у зв`язку з чим припустився помилки, яку повторює і прокурор.

Захисник наголосив, що вимоги до укриттів на момент їх виготовлення не були нормативно визначені. Конструкції були змонтовані, поставлені на облік, і жодних приписів щодо заборони їх експлуатації не надходило.

З огляду на це, стороною захисту вважається, що ризики, передбачені ст. 177 КПК України, є відсутніми. Підозрюваний неодноразово виїжджав за кордон у службові відрядження, але щоразу повертався. Наразі він вчасно прибуває на всі судові засідання, з`являється на виклики детектива, не ухиляється від процесуальних обов`язків, неодноразово виявляв бажання надати показання.

Підозрюваний не знайомий із більшістю свідків, тому не розуміє, чому йому забороняється спілкування з особами, яких він не знає.

Захисник звернув увагу на те, що сума завданих збитків не підтверджена жодними доказами, а підозрюваний не вчиняв дій, які б свідчили про намір ухилятися від виконання процесуальних обов`язків чи перешкоджати встановленню істини у справі.

У підозрюваного відсутня можливість впливати на докази, а факти підкупу свідків чи інших підозрюваних документально не підтверджені.

Захисник також зазначив, що невідомо, хто саме є потерпілим у цьому кримінальному провадженні, і вважає, що потерпіла сторона фактично відсутня, отже, відсутній і ризик здійснення на неї тиску.

Підозрюваний підтримав позицію захисника. Він повідомив, що підприємство, яке він представляє, виготовляє залізобетонні конструкції, зокрема й для потреб оборони держави та енергетичної інфраструктури.

Підозрюваний не погоджується з підозрою і стверджує, що підприємство виконало всі умови договору, а укриття фактично встановлені. Усі конструкції були випробувані на полігоні, відповідають технічним вимогам, мають належну якість і вважаються одними з найкращих в Україні. Всього виготовлено 650 укриттів, і жодного офіційного зауваження щодо них не надходило.

Підозрюваний проживає у місті Києві, має постійне місце проживання, власне житло та сім`ю. За кордон не виїжджає і наразі не планує цього робити. Враховуючи викладене, вважає, що обраний запобіжний захід у вигляді тримання під вартою є надмірним та необґрунтованим.

Вислухавши думки учасників та дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя прийшов до висновків, які мотивує наступним чином.

12.03.2025 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ч. 5 ст. 191 КК України.

Обставини, що дають підстави обґрунтовано підозрювати ОСОБА_21 у вчиненні вказаних кримінальних правопорушень підтверджуються наступними матеріалами кримінального провадження:

- даними протоколу допиту свідка ОСОБА_22 від 06.01.2025;

- даними протоколу допиту свідка ОСОБА_23 від 15.01.2025;

- даними протоколу допиту свідка ОСОБА_24 від 16.01.2025;

- даними протоколу додаткового допиту свідка ОСОБА_23 від 30.01.2025;

- даними протоколу огляду речей від 19.09.2024;

- даними протоколу про результати проведення негласної слідчої (розшукової) дії стосовно ОСОБА_5 від 19.08.2024;

- даними протоколу про результати проведення негласної слідчої (розшукової) дії стосовно ОСОБА_5 від 20.05.2024;

- даними протоколу про результати проведення негласної слідчої (розшукової) дії стосовно ОСОБА_5 від 06.06.2024;

- даними протоколу про результати проведення негласної слідчої (розшукової) дії стосовно ОСОБА_5 від 28.10.2024;

- даними протоколу про результати проведення негласної слідчої (розшукової) дії стосовно ОСОБА_5 від 28.08.2024;

- висновком експерта №212 за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи від 20.06.2024;

- висновком експерта №563 за результатами проведення судової економічної експертизи від 27.06.2024;

- висновком експерта №562 за результатами проведення судової економічної експертизи від 27.06.2024;

- висновком експерта №564 за результатами проведення судової економічної експертизи від 27.06.2024;

- висновком експерта №205 за результатами проведення судової почеркознавчої експертизи від 10.02.2025;

- висновком експертів №925/926/927/928 за результатами проведення комплексної судової будівельно-технічної та експертизи матеріалів, речовин та виробів від 13.02.2025.

Слідчий суддя погоджується із думкою слідчого та прокурора, що на даний час наявні ризики, передбачені ст. 177 Кримінального процесуального кодексу України, зокрема, підозрюваний може переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду.

Так, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні особливо тяжкого злочину, передбаченого, ч. 5 ст. 191 КК України, за яке передбачене покарання у виді позбавленням волі.

Усвідомлюючи суворість та невідворотність, у разі визнання його винним у вчиненні інкримінованих йому злочинів, реального відбуття покарання, підозрюваний ОСОБА_5 може переховуватись від органу досудового розслідування та/або суду, з метою унеможливлення притягнення його до кримінальної відповідальності.

Можливі негативні наслідки для підозрюваного у вигляді його можливого ув`язнення у невизначеному майбутньому з можливим засудженням до покарання у виді позбавлення волі у найближчій перспективі доводять, що цей ризик є достатньо високим безвідносно стадії кримінального провадження та характеру слідчих та процесуальних дій, які належить провести органу досудового розслідування.

Крім того, незважаючи на відповідні заборони в умовах дії воєнного стану, згідно інформації з Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України ОСОБА_5 починаючи з 26.06.2024 по 15.02.2025 близько 10 разів перетинав кордон України, що фактично дає йому можливість переховуватись від органів досудового розслідування за кордоном;

Про ризик знищення, приховування або спотворення речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин правопорушення, свідчать:

Так, досудове розслідування триває та є необхідність у проведенні ряду інших процесуальних дій для встановлення та отримання додаткових доказів, які б підтверджували причетність ОСОБА_5 до вчинення інкримінованих йому кримінальних правопорушень, а також інших - аналогічних кримінальних правопорушень, однак у зв`язку із набуттям ОСОБА_5 статусу підозрюваного є достатні підстави вважати, що ним можуть вживатись заходи щодо їх знищення, приховування або спотворення.

Факт невстановлення, на даний час, місця, часу та способу залучення ОСОБА_5 до організованої групи ОСОБА_7 , ОСОБА_8 або інших невстановлених, на даний час, осіб, дає достатні підстави вважати, що підозрюваним можуть вживатись заходи щодо знищення, приховування або спотворення таких даних та/або технічних пристроїв на яких вони можуть зберігатись, а також за допомогою яких таке спілкування могло відбуватись.

Також, встановлюється точна дата і час надання вказівки ОСОБА_12 на встановлення контактів із уповноваженими особами зі здійснення закупівель органів держаної влади та місцевого самоврядування.

Крім того, ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції» приймав участь у інших тендерних закупівлях, поставляв «укриття» для інших органів влади та місцевого самоврядування за межами Київської області, а отже їх законність потребує додаткової перевірки в ході подальшого досудового розслідування.

Обізнаність із подальшим ходом досудового розслідування відносно ОСОБА_5 та інших членів організованої групи, з великою долею ймовірності спричинить витік інформації, якою можуть скористатися інші, наразі не встановлені особи, які причетні до вчинення кримінальних правопорушень пов`язаних з незаконним заволодінням бюджетними коштами під час здійснення закупівель швидкоспоруджуваних «укриттів» вироблених ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції».

Крім того, факт проживання більшості свідків на території Київської області та м. Києва, а також наявність службових зв`язків, дає достатні підстави вважати, що існує ризик незаконного впливу підозрюваного директора ТОВ «Завод залізобетонних виробів «Дорожні та енергетичні конструкції» ОСОБА_5 на свідків, шляхом використання наявних у нього зв`язків, в тому числі через повноваження, що надає займана підозрюваним посада, зокрема наявні свідки, які є працівниками товариства, а отже ОСОБА_5 , як керівник може спробувати здійснити вплив на підлеглих, з метою надання неправдивих показів під час подальшого досудового розслідування та судового розгляду.

Крім того, існує ризик незаконного впливу на вищевказаних свідків та інших підозрюваних у кримінальному провадженні шляхом узгодження їх дій і показань з ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 ;

Наявність інших ризиків, передбачених ст. 177 Кримінального процесуального кодексу України, прокурором не доведена.

Відповідно до ч. 4 ст. 194 КПК України, якщо при розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу прокурор доведе обставини, передбачені пунктами 1 та 2 частини першої цієї статті, але не доведе обставини, передбачені пунктом 3 частини першої цієї статті, слідчий суддя, суд має право застосувати більш м`який запобіжний захід, ніж той, який зазначений у клопотанні, а також покласти на підозрюваного, обвинуваченого обов`язки, передбачені частиною п`ятою цієї статті, необхідність покладення яких встановлена з наведеного прокурором обґрунтування клопотання.

Так, прокурор не довів належними та допустимими доказами обставини, що свідчать про недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам.

В судовому засіданні підозрюваний просив слідчого суддю застосувати більш м`який запобіжний захід, який не пов`язаний з триманням під вартою.

Таким чином, з урахуванням положень ст.ст. 177, 178, 199, 202, 206 КПК України, п.3 ст.5 Європейської Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, тримання під вартою підозрюваного є занадто суворим заходом для запобігання ризикам, передбаченим ст. 177 КПК України.

Виходячи із зазначеного, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання захисника відмовити.

Клопотання детектива задовольнити частково.

Застосувати щодо підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 запобіжний захід у вигляді нічного домашнього арешту.

Заборонити ОСОБА_5 залишати житло за адресою: АДРЕСА_2 з 20.00 до 8.00

Зобов`язати ОСОБА_5 :

1. прибувати до слідчих суддів Солом`янського районного суду м. Києва та детективів ТУ БЕБ у Київській області за першим викликом.

2. не відлучатися за межі м. Києва, без дозволу слідчого, прокурора або суду;

3. повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

4. утримуватися від спілкування в позаробочий час та/або з обставин кримінального провадження з підозрюваними: ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , свідками: ОСОБА_12 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_25 , ОСОБА_20 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_26 ;

5. здати на зберігання до відповідних органів державної влади усі свої паспорти громадянина України для виїзду за кордон, службовий паспорт, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд до України, окрім паспорта громадянина України;

Контроль за виконанням ухвали покласти на прокурора ОСОБА_27 .

Строк дії ухвали до 31 травня 2025 року включно.

Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Повний текст ухвали оголошено 7 квітня 2025 р.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.04.2025
Оприлюднено11.04.2025
Номер документу126473190
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —760/6460/25

Ухвала від 09.04.2025

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Агафонов С. А.

Ухвала від 31.03.2025

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Агафонов С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні