2/227-07-7529
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"25" грудня 2007 р.Справа № 2/227-07-7529
За позовом: Державного підприємства “Морська аварійно-рятувальна служба”
до відповідача: Державного підприємства “Чорноморсько-Азовське виробничо-експлуатаційне управління морських шляхів”
про стягнення 126 771, 62 грн.
Суддя Бахарєв Б.О.
ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН:
Від позивача: Блохіна О. О. (довіреність);
Від відповідача: Рубльов А. В. (довіреність);
Суть спору: стягнення 126 771, 62 грн.
Державне підприємство “Морська аварійно-рятувальна служба” звернулось до господарського суду Одеської області з позовною заявою до відповідача Державного підприємства “Морська аварійно-рятувальна служба” про стягнення 126 771, 62 грн., з яких 82135,15 грн. вартості робіт виконаних по договору № 566 від 19.04.2007 р., 34086,09 грн. пені за прострочення оплати по договору № 566 від 19.04.2007 р., 2428,38 грн. вартості відливного шлангу з фланцями погружного насосу «Флайт», 6750 грн. вартості зняття з рятувального судна «Світломор-4»150 куб. м. льяльних вод.
Відповідач позовні вимоги не визнає, посилаючись на невиконання позивачем своїх зобов'язань за договором № 566 від 19.04.2007 р. У відзиві на позов відповідач вказує на неналежне виконання позивачем своїх зобов'язань за договором № 566 від 19.04.2007р., а саме на значне запізнення рятувального судна “Свєтломор - 4” на місце рятування, відсутність підстав для залучення теплоходу “Володаз - 34” для проведення водолазних робіт, так як вказані роботи, проводились водолазами відповідача.
Розглянув матеріали справи, вислухав представників сторін, суд встановив
Між ДП “Морська аварійно-рятувальна служба” та ДП “Чорноморсько-Азовське виробничо-експлуатаційне управління морських шляхів” укладено договір № 566 від 19.04.2007р., відповідно до умов якого ДП “Морська аварійно-рятувальна служба” за допомогою рятувального судна “Свєтломор - 4” зобов'язується надати послуги по рятуванню землеснаряду “Чорне море”, власником якого є ДП “Чорноморсько-Азовське виробничо-експлуатаційне управління морських шляхів”, а ДП “Чорноморсько-Азовське виробничо-експлуатаційне управління морських шляхів” –сплатити надані послуги. Після завершення рятувальної операції сторони підписують акт виконаних робіт по наданню допомоги аварійному судну.
19.04.2007р. відповідно до Наказу Державного департаменту морського і річкового транспорту Міністерства транспорту та зв'язку України № 74 від 19.04.2007р. створено робочу групу з ліквідації наслідків аварійної морської події, яка сталась 19.04.2007р. з землеснарядом «Чорне море»в районі п. Южний, головою комісії призначено капітана МТП «Южний»Чайковського Л. П.
Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно ст. 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Відповідно до ст. 843 Цивільного кодексу України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Ціна роботи у договорі підряду включає відшкодування витрат підрядника та плату за виконану ним роботу.
Згідно ст. 853 Цивільного кодексу України замовник зобов'язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові.
Позивач свої зобов'язання за договором № 566 від 19.04.2007р. виконав належним чином, тобто надав послуги відповідачу по рятуванню землеснаряду «Чорне море»за допомогою рятувального судна «Свєтломор - 4»та теплоходу «Водолаз - 34», представив відповідачу акт виконаних робіт на загальну суму 82 135, 15 грн. і звернувся до відповідача з відповідним листом № АСКО 1769 від 27.08.2007 р. про необхідність підписання акту виконаних робіт.
Незважаючи на виставлені позивачем рахунки-фактури № СФ-0000043 від 01.06.2007р. № СФ –0000040 від 01.06.2007р. на загальну суму 82 135, 15 грн., відповідач свої зобов'язання за договором № 566 від 19.04.2007р. не виконав, не здійснив оплату за надані послуги та відмовився від підписання актів наданих послуг.
Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.
Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Згідно ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Враховуючи відсутність в матеріалах справи актів виконаних робіт, підписаних замовником цих робіт, а також приймаючи до уваги, що між сторонами існує спір щодо надання вказаних послуг, господарський суд вважає за необхідне проаналізувати надані позивачем основні суднові документи та надати їм оцінку з метою встановлення обсягу наданих послуг.
Статтею 35 Кодексу торговельного мореплавства України передбачено, що судно повинно мати такі основні суднові документи: свідоцтво про право плавання під Державним прапором України судновий патент); свідоцтво про право власності на судно; класифікаційне свідоцтво; обмірне свідоцтво (для суден, що підлягають технічному нагляду класифікаційного товариства); свідоцтво про мінімальний склад екіпажу; список осіб суднового екіпажу (суднова роль); список пасажирів, що перебувають на судні; судновий журнал; машинний журнал (для суден з механічним двигуном); санітарний журнал; суднове санітарне свідоцтво; пасажирське свідоцтво, якщо судно перевозить більше 12 пасажирів; дозвіл на право користування судновою радіостанцією, журнал (щоденник радіослужби) та інші документи відповідно до Регламенту радіозв'язку; свідоцтво про вантажну марку, якщо судно використовується для цілей, передбачених пунктами 1, 3 частини першої статті 15 цього Кодексу; журнал реєстрації заходів щодо запобігання забрудненню моря. Список осіб суднового екіпажу (суднова роль), список пасажирів, судновий радіо- і машинний журнали ведуться за формою і правилами, встановленими Міністерством транспорту України, а на риболовних суднах - Міністерством рибного господарства України. Санітарний журнал ведеться за формою і правилами, встановленими Міністерством транспорту України за погодженням з Міністерством охорони здоров'я України. Судна, зареєстровані в Судновій книзі України, замість документів, зазначених у абзацах другому і третьому частини першої цієї статті, повинні мати судновий білет. Судно, що плаває за кордон, повинно також мати документи, передбачені міжнародними договорами України.
Відповідно диспетчерського журналу ДП «Морська аварійно-рятувальна служба»відносно землеснаряду «Чорне море», виписки з судового журналу № 87 рятувального судна «Свєтломор - 4»з 19 по 25 квітня 2007 р., таймшиту аварійно-рятувальних робіт на землеснаряді «Чорне море»в районі п. Южний з 19 по 25 квітня 2007р. рятувальне судно «Свєтломор - 4»19.04.2007р. о 23:15 вийшло з порту у напрямку аварійного судна, а о 3:20 встало на якір в місті знаходження землеснаряду “Чорне море” в очікуванні вказівок по проведенню рятувальної операції від робочої групи з ліквідації наслідків аварійної морської події, яка сталась 19.04.2007р. з землеснарядом «Чорне море»в районі п. Южний.
З наданих актів про виконання водолазних робіт від 21.04.2007р., 22.04.2007р., 23.04.2007р., 24.04.2007р., що були підписані головою робочої групи з ліквідації наслідків аварійної морської події капітаном Чайковським Л. П. а також листу капітана порту Чайковського Л. П. № ПН-12.1/210 від 10.12.2007 р. вбачається, що водолазні роботи під час рятування землеснаряду «Чорне море» виконувались водолазами Державного підприємства “Морська аварійно-рятувальна служба”.
В ході проведення рятувальної операції з метою недопущення забруднення навколишнього середовища відповідно до умов договору № 566 від 19.04.2007р. рятувальне судно “Свєтломор - 4” прийняв 150 куб.м. льяльних (замазучених) вод від землеснаряду “Чорне море”, що підтверджується випискою з диспетчерського журналу ДП «Морська аварійно-рятувальна служба», випискою з судового журналу № 87 рятувального судна «Свєтломор - 4»з 19 по 25 квітня 2007р.,таймшитом аварійно-рятувальних робіт на землеснаряді «Чорне море»в районі п. Южний з 19 по 25 квітня 2007р.
З метою уникнення забруднення навколишнього середовища та забезпечення подальшого проведення рятувальних робіт с/с “Свєтломор - 4” позивач уклав договір з ТОВ “Еко-сервіс” № 15/08 від 15.08.2007р., відповідно до умов якого ТОВ “Еко-сервіс” зобов'язується надати послуги по прийманню та переробці 464 куб. м. льяльних вод, які знаходяться на с/с “Свєтломор - 4”, а позивач зобов'язується здійснити оплату за надані послуги.
ТОВ “Еко-сервіс” належним чином виконало роботи по прийманню та переробці 464 куб. м. льяльних вод, які знаходились на с/с “Свєтломор - 4”, що підтверджується актом здачі-прийняття робіт № ОУ-0000059 від 12.09.2007р. на загальну суму 20 880,00 грн., а позивач надані послуги сплатив, що підтверджується платіжними дорученнями № 1032 від 16.08.2007р., № 1206 від 13.09.2007р.
Відповідно до розрахунку суми позову вартість зняття з с/с «Свєтломор - 4»150 куб.м. льяльних вод, що були прийняті від з/с «Чорне море»в ході рятувальної операції, становить 6 750 грн.
В ході проведення рятувальної операції на борт з/с “Чорне море” було передано обладнання позивача, що підтверджується розпискою капітана з/с “Чорне море”, актом приймання-передачі від 20.04.2007р.
З метою повернення обладнання позивач направив відповідачу лист № 901 від 11.05.2007р., відповідно до якого просить відповідача повернути обладнання, яке було прийнято на борт з/с “Чорне море” відповідно до розписки капітана з/с “Чорне море”, акту приймання-передачі від 20.04.2007р.
На виконання листа позивача № 901 від 11.05.2007р. відповідач повернув обладнання частково, крім відливного шлангу з фланцями від погружного насосу “Флайт”, який було передано у повній комплектації на борт з/с “Чорне море”, що підтверджується актом приймання передачі від 15.05.2007р.
Собівартість відливного шлангу з фланцями від погружного насосу “Флайт” становить 2 428, 38 грн., що підтверджується комерційною пропозицією на продаж шлангу № 2578 від 03.09.2007р.
Таким чином, загальна сума грошових вимог, що підлягають стягненню з відповідача, складає 91 313, 47 грн.
Відносно нарахованої позивачем пені в сумі 34 086, 09 грн. господарський суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 18 договору № 566 від 19.04.2007р. в разі несвоєчасної оплати боржник виплачує іншій стороні пеню в розмірі 0,5 % суми заборгованості за кожний день прострочки.
Відповідно до ст. 549 Цивільного кодексу України пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 20.12.2005 р. по справі № 2/268-05-11729 порушено провадження у справі про банкрутство ДП “Чорноморсько-Азовське виробничо-експлуатаційне управління морських шляхів”, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Відповідно до ст. 12 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).
Приймаючи до уваги, що відносно відповідача порушено провадження у справі про банкрутство та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, у зв'язку з чим не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань, позовні вимоги в частині стягнення з відповідача пені за невиконання умов договору № 566 від 19.04.2007р. в сумі 34 086, 09 грн. задоволенню не підлягають.
Враховуючи вищевикладене, відповідно до ст.ст. 526, 837, 843, 853 Цивільного кодексу України, позов підлягає задоволенню частково з віднесенням судових витрат за рахунок відповідача пропорційно сумі задоволених грошових вимог, згідно ст. 49 ГПК України.
керуючись ст.ст. 44 – 49, 82 –85 ГПК України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Державного підприємства “Чорноморсько-Азовське виробничо-експлуатаційне управління морських шляхів” (65026, м. Одеса, вул. Приморська, 7, код ЄДРПОУ 01125637 , р/р 2600032132601 в ФАБ «Південний»в м. Іллічівськ, МФО 328663) на користь Державного підприємства «Морська аварійно-рятувальна служба»(65026, м. Одеса, вул. Приморська, 3а, код ЄДРПОУ 01125643, р/р 26000964867113 в філіалі ПУМБ м. Одеса, МФО 328191) 91 313 /дев'яносто одна тисяча триста тринадцять/ грн., 47 коп. основного боргу, 913 /дев'ятсот тринадцять/ грн., 13 коп. державного мита та 118 /сто вісімнадцять/ грн. витрат на інформаційне-технічне забезпечення судового процесу.
3. В решті позову відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку ст. 85 ГПК України.
Наказ видати в порядку ст. 116 ГПК України.
Суддя Бахарев Б.О.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2007 |
Оприлюднено | 16.01.2008 |
Номер документу | 1264787 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Бахарев Б.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні