Герб України

Рішення від 09.04.2025 по справі 140/11521/24

Волинський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 квітня 2025 року ЛуцькСправа № 140/11521/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Волдінера Ф.А.,

розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «КОНДИТЕРСЬКА ФАБРИКА НЕКТАР-1» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «КОНДИТЕРСЬКА ФАБРИКА НЕКТАР-1» (далі позивач, ТОВ «КФ НЕКТАР-1») до Головного управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області, відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач 2), відповідно до якого просить суд:

1) визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області про відмову в реєстрації податкових накладних:

·рішення №11509303/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №34 від 23.10.2023;

·рішення №11509304/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №34 від 22.11.2023;

·рішення №11509305/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №24 від 15.12.2023;

·рішення №11509307/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №33 від 20.12.2023;

·рішення №11509306/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №35 від 22.12.2023;

·рішення №11509308/42483694 від 30.07.24 про відмову в реєстрації податкової накладної №40 від 28.12.2023;

·рішення №11509310/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 09.01.2024;

·рішення №11509309/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 15.01.2024;

·рішення №11509311 /42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 15.01.2024;

·рішення №11509312/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №27 від 17.01.2024;

·рішення №11509313/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №30 від 23.01.2024;

·рішення №11509314 /42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №29 від 23.01.2024;

·рішення №11509315/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №36 від 31.01.2024;

·рішення №11509318/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 07.02.2024;

·рішення №11509320/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 09.02.2024;

·рішення №11509319/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 13.02.2024;

·рішення №11509317/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 13.02.2024;

·рішення №11509316/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від15.02.2024;

·рішення №11509321/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 05.05.2024;

·рішення №11509322/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №23 від 16.02.2024;

2) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних;

·податкову накладну №34 від 23.10.2023;

·податкову накладну №34 від 22.11.2023;

·податкову накладну №24 від 15.12.2023;

·податкову накладну №33 від 20.12.2023;

·податкову накладну №35 від 22.12.2023;

·податкову накладну №40 від 28.12.2023;

·податкову накладну №9 від 09.01.2024;

·податкову накладну №16 від 15.01.2024;

·податкову накладну №18 від 15.01.2024;

·податкову накладну №27 від 17.01.2024;

·податкову накладну №30 від 23.01.2024;

·податкову накладну №29 від 23.01.2024;

·податкову накладну №36 від 31.01.2024;

·податкову накладну №6 від 07.02.2024;

·податкову накладну №11 від 09.02.2024;

·податкову накладну №13 від 13.02.2024;

·податкову накладну №14 від 13.02.2024;

·податкову накладну №17 від 15.02.2024;

·податкову накладну №4 від 05.02.2024;

·податкову накладну №23 від 16.02.2024.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем відповідно до вимог статті 201 Податкового кодексу України (надалі ПК України) за фактом господарської операції з ТОВ «АТОМСЕРВІС» було складено та відправлено в електронній формі на реєстрацію до ЄРПН податкові накладні №34 від 23.10.2023, №34 від 22.11.2023, №24 від 15.12.2023, №33 від 20.12.2023, №35 від 22.12.2023, №40 від 28.12.2023, №9 від 09.01.2024, №16 від 15.01.2024, №18 від 15.01.2024, №27 від 17.01.2024, №30 від 23.01.2024, №29 від 23.01.2024, №36 від 31.01.2024, №6 від 07.02.2024, №11 від 09.02.2024, №13 від 13.02.2024, №14 від 13.02.2024, №17 від 15.02.2024, №4 від 05.02.2024, №23 від 16.02.2024. Згідно із квитанціями реєстрація податкових накладних №34 від 23.10.2023, №34 від 22.11.2023, №24 від 15.12.2023, №33 від 20.12.2023, №35 від 22.12.2023, №40 від 28.12.2023, №9 від 09.01.2024, №16 від 15.01.2024, №18 від 15.01.2024, №27 від 17.01.2024, №30 від 23.01.2024, №29 від 23.01.2024, №36 від 31.01.2024, №6 від 07.02.2024, №11 від 09.02.2024, №13 від 13.02.2024, №14 від 13.02.2024, №17 від 15.02.2024, №4 від 05.02.2024, №23 від 16.02.2024 в ЄРПН була зупинена на підставі пункту 201.16 статті 201 ПК України у зв`язку із тим, що ПН складені і подані платником податку, який відповідає п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.

З метою реєстрації зупинених податкових накладних №34 від 23.10.2023, №34 від 22.11.2023, №24 від 15.12.2023, №33 від 20.12.2023, №35 від 22.12.2023, №40 від 28.12.2023, №9 від 09.01.2024, №16 від 15.01.2024, №18 від 15.01.2024, №27 від 17.01.2024, №30 від 23.01.2024, №29 від 23.01.2024, №36 від 31.01.2024, №6 від 07.02.2024, №11 від 09.02.2024, №13 від 13.02.2024, №14 від 13.02.2024, №17 від 15.02.2024, №4 від 05.02.2024, №23 від 16.02.2024 позивачем надіслано письмові пояснення (повідомлення) та копії документів на підтвердження реальності здійснення господарської операції. Однак, за результатами розгляду вказаних документів Комісією ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення №11509303/42483694 від 30.07.2024, №11509304/42483694 від 30.07.2024, №11509305/42483694 від 30.07.2024, №11509307/42483694 від 30.07.2024, №11509306/42483694 від 30.07.2024, №11509308/42483694 від 30.07.2024, №11509310/42483694 від 30.07.2024, №11509309/42483694 від 30.07.2024, №11509311/42483694 від 30.07.2024, №11509312/42483694 від 30.07.2024, №11509313/42483694 від 30.07.2024, №11509314/42483694, №11509315/42483694 від 30.07.2024, №11509318/42483694 від 30.07.2024, №11509320/42483694 від 30.07.2024, №11509319/42483694 від 30.07.2024, №11509317/42483694 від 30.07.2024, №11509316/42483694 від 30.07.2024, №11509321/42483694 від 30.07.2024, №11509322/42483694 від 30.07.2024 про відмову у реєстрації податкових накладних №34 від 23.10.2023, №34 від 22.11.2023, №24 від 15.12.2023, №33 від 20.12.2023, №35 від 22.12.2023, №40 від 28.12.2023, №9 від 09.01.2024, №16 від 15.01.2024, №18 від 15.01.2024, №27 від 17.01.2024, №30 від 23.01.2024, №29 від 23.01.2024, №36 від 31.01.2024, №6 від 07.02.2024, №11 від 09.02.2024, №13 від 13.02.2024, №14 від 13.02.2024, №17 від 15.02.2024, №4 від 05.02.2024, №23 від 16.02.2024 в ЄРПН з підстав надання платником податку копій документів, складений із порушенням законодавства.

Позивач вважає, що надав усі наявні документи на підтвердження здійснення господарських операцій, щодо якої складено податкові накладні №34 від 23.10.2023, №34 від 22.11.2023, №24 від 15.12.2023, №33 від 20.12.2023, №35 від 22.12.2023, №40 від 28.12.2023, №9 від 09.01.2024, №16 від 15.01.2024, №18 від 15.01.2024, №27 від 17.01.2024, №30 від 23.01.2024, №29 від 23.01.2024, №36 від 31.01.2024, №6 від 07.02.2024, №11 від 09.02.2024, №13 від 13.02.2024, №14 від 13.02.2024, №17 від 15.02.2024, №4 від 05.02.2024, №23 від 16.02.2024; ці документи оформлені з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Незважаючи на надання документів, що стосуються господарських операцій, контролюючий орган безпідставно відмовив у реєстрації податкової накладної.

З наведених підстав позивач просив позов задовольнити.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 21.10.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за вказаним позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

У відзиві на позовну заяву представник відповідачів позовних вимог не визнала. З приводу цього зазначає, що на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, підприємство повинно мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема і щодо можливостей здійснення господарюючими суб`єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання відповідача 2 зареєструвати податкові накладні №34 від 23.10.2023, №34 від 22.11.2023, №24 від 15.12.2023, №33 від 20.12.2023, №35 від 22.12.2023, №40 від 28.12.2023, №9 від 09.01.2024, №16 від 15.01.2024, №18 від 15.01.2024, №27 від 17.01.2024, №30 від 23.01.2024, №29 від 23.01.2024, №36 від 31.01.2024, №6 від 07.02.2024, №11 від 09.02.2024, №13 від 13.02.2024, №14 від 13.02.2024, №17 від 15.02.2024, №4 від 05.02.2024, №23 від 16.02.2024 в ЄРПН зазначає, що повноваження ДПС України щодо реєстрації ПН в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу. З урахуванням наведеного просить у задоволенні позову відмовити повністю.

Дослідивши подані суду письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з наступних мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ТОВ «КФ Нектар-1» зареєстроване 19.09.2018 як юридична особа, видами діяльності якого є: 10.72 Виробництво сухарів і сухого печива; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок тривалого зберігання (основний); 10.82 виробництво какао, шоколаду та цукрових кондитерських виробів; 46.36 Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами; 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами.

25.09.2023 ТОВ «КФ Нектар-1» (постачальник) та ТОВ «Атомсервіс» (покупець) укладено договір поставки №25/09-7, відповідно до умов якого постачальник прийняв на себе зобов`язання поставляти і передавати у власність покупця, а Покупець зобов`язався приймати та оплачувати товари за ціною та в асортименті, погоджених сторонами в специфікаціях, та/або замовленнях покупця, і в кількостях передбачених замовленнями на товар.

За наслідками господарських операцій з ТОВ «Атомсервіс» з поставки товару «вафлі «Артек Літній», «Лимонні» (далі вафлі) ТОВ «КФ Нектар-1» складено та подано до реєстрації в ЄРПН такі ПН:

1) №6 від 07.02.2022 на загальну суму 20125,00 грн, в т.ч ПДВ 4025,00 грн;

2) №9 від 09.01.2024 на загальну суму 57500,00 грн, в т.ч ПДВ 11500,00 грн;

3) №11 від 09.02.2024 на загальну суму 115000,00 грн, в т.ч ПДВ 23000,00 грн;

4) №14 від 13.02.2024 на загальну суму 57212,50 грн, в т.ч ПДВ 11442,50 грн;

5) №16 від 15.01.2024 на загальну суму 207996,00 грн, в т.ч ПДВ 34666,00 грн;

6) №17 від 15.02.2024 на загальну суму 347988,00 грн, в т.ч ПДВ 57998,00 грн;

7) №18 від 15.01.2024 на загальну суму 277992,00 грн, в т.ч ПДВ 46332,00 грн;

8) №23 від 16.02.2024 на загальну суму 34500,00 грн, в т.ч ПДВ 5750,00 грн;

9) №24 від 15.12.2023 на загальну суму 13547,20 грн, в т.ч ПДВ 22541,20 грн;

10) №29 від 23.01.2024 на загальну суму 138597,60 грн, в т.ч ПДВ 23099,60 грн;

11) №30 від 23.01.2024 на загальну суму 68655,00 грн, в т.ч ПДВ 11442,50 грн;

12) №33 від 20.12.2023 на загальну суму 21390,00 грн, в т.ч ПДВ 3565,00 грн;

13) №34 від 22.11.2023 на загальну суму 165600,00 грн, в т.ч ПДВ 27600,00 грн;

14) №34 від 23.10.2023 на загальну суму 75900,00 грн, в т.ч ПДВ 12650,00 грн;

15) №4 від 05.02.2024 на загальну суму 208494,00 грн, в т.ч ПДВ 34749,00 грн;

16) №13 від 13.02.2024 на загальну суму 31099,80 грн, в т.ч ПДВ 5183,30 грн;

17) №27 від 17.01.2024 на загальну суму 27600,00 грн, в т.ч ПДВ 4600,00 грн;

18) №35 від 22.12.2023 на загальну суму 266593,44 грн, в т.ч ПДВ 44432,24 грн;

19) №36 від 31.01.2024 на загальну суму 55399,20 грн, в т.ч ПДВ 9233,20 грн;

20) №40 від 28.12.2023 на загальну суму 72038,88 грн, в т.ч ПДВ 12006,48 грн.

Згідно із квитанціями реєстрація вказаних ПН була зупинена з таких підстав: ПН складена та подана платником податку, який відповідає пункту 1, 8 Критеріїв ризиковості платника податку; запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

25.07.2024 ТОВ «КФ Нектар-1» подало повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено (а саме по ПН №34 від 23.10.2023, №34 від 22.11.2023, №24 від 15.12.2023, №33 від 20.12.2023, №35 від 22.12.2023, №40 від 28.12.2023, №9 від 09.01.2024, №16 від 15.01.2024, №18 від 15.01.2024, №27 від 17.01.2024, №30 від 23.01.2024, №29 від 23.01.2024, №36 від 31.01.2024, №6 від 07.02.2024, №11 від 09.02.2024, №13 від 13.02.2024, №14 від 13.02.2024, №17 від 15.02.2024, №4 від 05.02.2024, №23 від 16.02.2024), кількість додатків 41, у графі пояснення зазначено: «пояснення у додатку №1».

30.07.2024 Комісією ГУ ДПС у Волинській області прийнято такі рішення про відмову у реєстрації ПН: №11509303/42483694 від 30.07.2024, №11509304/42483694 від 30.07.2024, №11509305/42483694 від 30.07.2024, №11509307/42483694 від 30.07.2024, №11509306/42483694 від 30.07.2024, №11509308/42483694 від 30.07.2024, №11509310/42483694 від 30.07.2024, №11509309/42483694 від 30.07.2024, №11509311/42483694 від 30.07.2024, №11509312/42483694 від 30.07.2024, №11509313/42483694 від 30.07.2024, №11509314/42483694, №11509315/42483694 від 30.07.2024, №11509318/42483694 від 30.07.2024, №11509320/42483694 від 30.07.2024, №11509319/42483694 від 30.07.2024, №11509317/42483694 від 30.07.2024, №11509316/42483694 від 30.07.2024, №11509321/42483694 від 30.07.2024, №11509322/42483694 від 30.07.202 - у зв`язку із наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. У графі «додаткова інформація» оскаржуваних рішень зазначено: «непідтвердження операцій з транспортування».

При вирішенні спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.

Відповідно до абзацу першого пункту201.1 статті 201 ПК Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт201.7 статті 201 ПК України).

За правилами абзаців першого, п`ятого пункту201.10 статті 201 ПК Українипри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку (абзаци десятий, дванадцятий пункту201.10 статті 201 ПК України).

Відповідно до пункту201.16 статті 201 ПК Україниреєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно із пунктом 1 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165(далі- Порядок №1165; в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Пунктом 7 Порядку №1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

За приписами пунктів 10, 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно доПорядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. №520.

Відповідно до пункту 25 Порядку №1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, скарги на рішення комісій регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку та скарги на рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (далі - скарга). Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Додатком 1 до Порядку №1165 визначені критерії ризиковості платника податку на додану вартість, у пункті 8 яких вказано: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстраціїподатковій накладній/розрахунку коригування.

У спірних правовідносинах зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації спірних ПН встановлено, що реєстрацію ПН зупинено з такої підстави: ПН складена та подана платником податку, який відповідає пункту 1, 8 Критеріїв ризиковості платника податків.

Разом з тим, суд зазначає, що надіслані позивачу квитанції містили пропозицію щодо надання пояснень та копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Сформована у такий спосіб пропозиція щодо надання документів є загальною та формальною, вона за своїм змістом дублює припис підпункту 3 пункту 11 Порядку №1165. Така пропозиція щодо надання документів не є конкретизованою, що може свідчити про наявність у платника податків вільного розсуду щодо переліку документів, які слід надати.

Згідно із пунктом 1 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженогонаказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520(зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, далі - Порядок №520, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно допункту 201.16статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктами 2-4 Порядку №520 передбачено, що рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня). Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначеніпунктом 9цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимогКодексута Законів України«Про електронні документи та електронний документообіг»і«Про електронні довірчі послуги». У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 встановлено, що платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Відповідно до пункту 6 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених упункті 5цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Суд зауважує, що пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно з таким переліком. Наданню підлягають лише ті документи, які безпосередньо стосуються предмета господарської операції, за якою оформлено ПН, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки. Можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання ПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації ПН.

За обставин цієї справи контролюючим органом у квитанціях не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання для реєстрації в ЄРПН спірних ПН.

Незважаючи на це, позивач подав до комісії регіонального рівня разом із письмовими поясненнями копії документів, які, на його думку, розкривають зміст господарських операцій, щодо яких складено спірні ПН, та які вважав достатніми для їх реєстрації в ЄРПН.

Як встановлено пунктом 9 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимогКодексута Законів України«Про електронні документи та електронний документообіг»та«Про електронні довірчі послуги»за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимогКодексута Законів України«Про електронні документи та електронний документообіг»та«Про електронні довірчі послуги»за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Відповідно до пункту 10 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як вбачається із оскаржуваних рішень Комісії ГУ ДПС у Волинській області №11509303/42483694 від 30.07.2024, №11509304/42483694 від 30.07.2024, №11509305/42483694 від 30.07.2024, №11509307/42483694 від 30.07.2024, №11509306/42483694 від 30.07.2024, №11509308/42483694 від 30.07.2024, №11509310/42483694 від 30.07.2024, №11509309/42483694 від 30.07.2024, №11509311/42483694 від 30.07.2024, №11509312/42483694 від 30.07.2024, №11509313/42483694 від 30.07.2024, №11509314/42483694, №11509315/42483694 від 30.07.2024, №11509318/42483694 від 30.07.2024, №11509320/42483694 від 30.07.2024, №11509319/42483694 від 30.07.2024, №11509317/42483694 від 30.07.2024, №11509316/42483694 від 30.07.2024, №11509321/42483694 від 30.07.2024, №11509322/42483694 від 30.07.2024 у реєстрації ПН №34 від 23.10.2023, №34 від 22.11.2023, №24 від 15.12.2023, №33 від 20.12.2023, №35 від 22.12.2023, №40 від 28.12.2023, №9 від 09.01.2024, №16 від 15.01.2024, №18 від 15.01.2024, №27 від 17.01.2024, №30 від 23.01.2024, №29 від 23.01.2024, №36 від 31.01.2024, №6 від 07.02.2024, №11 від 09.02.2024, №13 від 13.02.2024, №14 від 13.02.2024, №17 від 15.02.2024, №4 від 05.02.2024, №23 від 16.02.2024 відмовлено у зв`язку із наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. У графі «додаткова інформація» оскаржуваних рішень зазначено «непідтвердження операцій з транспортування.

Суд не погоджується із вказаною підставою прийняття оскаржуваних рішення та зазначає наступне.

Предметом доказування у цій справі є наявність підстав, підтверджених належними та достатніми документами, для реєстрації спірних ПН.

Вказані ПН №34 від 23.10.2023, №34 від 22.11.2023, №24 від 15.12.2023, №33 від 20.12.2023, №35 від 22.12.2023, №40 від 28.12.2023, №9 від 09.01.2024, №16 від 15.01.2024, №18 від 15.01.2024, №27 від 17.01.2024, №30 від 23.01.2024, №29 від 23.01.2024, №36 від 31.01.2024, №6 від 07.02.2024, №11 від 09.02.2024, №13 від 13.02.2024, №14 від 13.02.2024, №17 від 15.02.2024, №4 від 05.02.2024, №23 від 16.02.2024 сформовані за господарськими операціями з поставки товару («вафлі «Артек Літній», «Лимонні») у взаємовідносинах саме з ТОВ «Атомсервіс». Такі відносини встановлені договором поставки від 25.09.2023 №25/09-7, яким визначено предмет поставки, умови передачі товару від постачальника до покупця, умови оплати.

Так, 25.09.2023 ТОВ «КФ Нектар-1» (постачальник) та ТОВ «Клевер Сторс» (покупець) укладено договір поставки №25/09-7, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується протягом усього терміну дії даного договору поставляти та передавати у власність Покупця визначений у розділі 2 Товар, а Покупець зобов`язується приймати та оплачувати на умовах даного договору. 1.2. Умови цього Договору викладені Сторонами у відповідності до вимог Міжнародних правил тлумачення термінів "Інкотермс" (в редакції 2010 року), які застосовуються із урахуванням особливостей, пов`язаних із внутрішньодержавним характером цього Договору, а також тих особливостей, що випливають із умов цього Договору.

Згідно п. 4.1 Договору покупець оплачує Товар шляхом безготівкового перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника на умовах 100% передоплати, згідно рахунку. Тара, пакування, доставка входять до ціни Товару. Відповідно до п. 6.7. якщо постачальник не зареєстрував податкові накладні в Єдиному державному реєстрі податкових накладних протягом визначеного Податковим кодексом України (надалі - ПКУ) терміну з моменту поставки товару та оформлення відповідних видаткових накладних, він зобов`язаний сплатити Покупцю штраф в сумі застосованих до Покупця у зв`язку з вищевикладеним, органами податкової служби (фіскальних органів) штрафних санкцій».

У разі не отримання Покупцем податкового кредиту від Постачальника у визначений ПКУ термін, Покупець має право в однобічному порядку стягнути з Постачальника штраф (неустойку) в сумі не наданого Покупцеві податкового кредиту, а також в сумі застосованих до Покупця у зв`язку з вищевикладеним, органами податкової служби (фіскальних органів) штрафних санкцій.

Покупець має право в односторонньому порядку утримати суму штрафу (неустойку), а також суму штрафних санкцій органів податкової служби (фіскальних органів) з сум, що підлягають оплаті Постачальникові за даним договором.

Суд зауважує, що згідно з пунктом187.1 статті 187 ПК Українидатою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно доЗакону України"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Так, судом встановлено, що спірні ПН були складені за першою подією «дата відвантаження товару». Відтак, для реєстрації таких ПН позивач має підтвердити подію, яка зумовила формування ПН саме цією датою (зокрема, надати договір поставки та документи, що засвідчують факт поставки товару; інші документи є допоміжними та дають змогу зрозуміти зміст взаємовідносин позивача та його контрагента).

Суд зазначає, що видаткові накладні №Н1-000030 від 23.10.2023, №Н1-00031 від 22.11.2023, №Н1-00024 від 15.12.2023, №Н1-00035 від 22.12.2023, №Н1-00033 від 20.12.2023, №Н1-00040 від 28.12.2023, №Н1-00016 від 15.01.2024, №Н1-00009 від 09.01.2024, №Н1-00018 від 15.01.2024, №Н1-00022 від 17.01.2024, №Н1-00025 від 23.01.2024, №Н1-00024 від 23.01.2024, №Н1-00031 від 31.01.2024, №Н1-00016 від 15.02.2024, №Н1-00014 від 13.02.2024, №Н1-00006 від 07.02.2024, №Н1-00013 від 13.02.2024, №Н1-00011 від 09.02.2024, №Н1-00004 від 05.02.2024, №Н1-00004 від 05.02.2024, №Н1-00021 від 16.02.2024, №Н1-00021 від 16.02.2024, №154 від 19.07.2022 підтверджують поставку товару покупцю.

При цьому, доставка товару до ТОВ «Клевер Сторс» здійснювалась перевізниками ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «Платформ», ТОВ «Полі-Пак», ТОВ «Нова пошта», ФОП ОСОБА_2 , ТОВ «Ілар Транс», ФОП ОСОБА_3 , ФОП ОСОБА_4 , КНП «Центр Експертної МД та МК», ФОП ОСОБА_5 , ТОВ «Віола-Плюс», ФОП ОСОБА_6 , ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_9 , ФОП ОСОБА_10 , ФОП ОСОБА_11 , що підтверджується договорами-заявками від 12.10.2023, від 22.11.2022, від 15.12.2023, від 22.12.2023, від 28.12.2023, від 15.01.2024, від 09.01.2024, від 15.01.2024, від 17.01.2024, від 23.01.2024, від 23.01.2024, від 31.01.2024, від 15.02.2024, від 13.02.2024, від 07.02.2024, від 13.02.2024, від 09.02.2024, від 05.02.2024, від 16.02.2024, товарно-транспортними накладними №30 від 23.10.2023, №31 від 22.11.2023, №24 від 15.12.2023, №35 від 22.12.2023, №40 від 28.12.2023, №16 від 15.01.2024, №9 від 09.01.2024, №18 від 15.01.2024, №22 від 17.01.2024, №25 від 23.01.2024, №24 від 23.01.2024, №31 від 31.01.2024, №16 від 15.02.2024, №14 від 13.02.2024, №6 від 07.02.2024, №13 від 13.02.2024, №11 від 09.02.2024, №4 від 05.02.2024, №21 від 16.02.2024, актами приймання-передачі виконаних, платіжними інструкціями.

Крім того, позивачем до позовної заяви долучено відповідні платіжні доручення (про оплату покупцем товару), банківські виписки та картку рахунку 361.

Вказані вище документи, які безпосередньо стосуються поставки товару («вафлі «Артек Літній», Лимонні») для ТОВ «Атомсервіс», позивач долучив до повідомлення №1 від 25.07.2024), що також підтверджено відповідачем у відзиві на позовну заяву.

Таким чином, подані позивачем на розгляд Комісії ГУ ДПС у Волинській області документи підтверджують господарські операції з ТОВ «Атомсервіс», за наслідками яких складно спірні ПН, та ці документи є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію в ЄРПН вказаних ПН.

Стосовно зазначеної в оскаржуваних рішеннях (такої підстави для відмови у реєстрації спірних ПН як надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства (у графі «додаткова інформація» зазначено: «непідтвердження операцій з транспортування»), то суд зазначає, що у кожному із спірних рішень відсутнє належне обґрунтування, які конкретно із поданих товаро-транспортних накладних складені з порушенням законодавства (і якого законодавства), в чому саме полягають такі порушення. Така інформація у графі «додаткова інформація» без її конкретизації не є достатнім для розуміння рішення суб`єкта владних повноважень й не відповідає принципу належного урядування.

Більше того, суд вважає за необхідне наголосити, що відповідно до пункту 9 Порядку №520 за результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в Реєстрі;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в Реєстрі (далі - Повідомлення);

або приймає рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, враховуючи зміст пункту 9 Порядку №520, у разі «непідтвердження операцій з транспортування» (так зазначено в рішеннях), Комісія повинна була надіслати позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання про реєстрацію ПН в Реєстрі (а саме щодо підтвердження операцій з транспортування), а не одразу приймати рішення про відмову в реєстрації ПН у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

При вирішенні спору суд враховує правові висновкиВерховного Суду у постанові від 07.12.2022 у справі №500/2237/20, відповідно до яких суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції, за наслідками якої складено ПН, подану для реєстрації в ЄРПН, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в ПН, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією. Предметом розгляду у справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації ПН, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом. При розгляді таких спорів, крім іншого, має бути встановлено настання обставини, яка обумовлює обов`язок платника податків скласти податкову накладу та зареєструвати її в ЄРПН відповідно до пункту187.1 статті 187 ПК України.

Суд наголошує, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначенихПК України, а не шляхом блокування реєстрації ПН. Під час реєстрації ПН фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми критеріями шляхом дослідження документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної саме у ПН. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку про те, що оскаржувані рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області №11509303/42483694 від 30.07.2024, №11509304/42483694 від 30.07.2024, №11509305/42483694 від 30.07.2024, №11509307/42483694 від 30.07.2024, №11509306/42483694 від 30.07.2024, №11509308/42483694 від 30.07.2024, №11509310/42483694 від 30.07.2024, №11509309/42483694 від 30.07.2024, №11509311/42483694 від 30.07.2024, №11509312/42483694 від 30.07.2024, №11509313/42483694 від 30.07.2024, №11509314/42483694, №11509315/42483694 від 30.07.2024, №11509318/42483694 від 30.07.2024, №11509320/42483694 від 30.07.2024, №11509319/42483694 від 30.07.2024, №11509317/42483694 від 30.07.2024, №11509316/42483694 від 30.07.2024, №11509321/42483694 від 30.07.2024, №11509322/42483694 від 30.07.2024 прийняті без наявності правових та фактичних підстав, позаяк платник надав пояснення та первинні документи щодо господарських операцій, по яких складені ПН, та, на думку суду, поданих після зупинення реєстрації спірних ПН позивачем вказаних вище первинних документів є достатньо для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН. Вказані первинні документи відповідають встановленим вимогам щодо форми та змісту, у суду відсутні підстави ставити під сумнів достовірність відображених у цих документах даних про господарські операції, передбачених законом підстав для позбавлення права позивача на реєстрацію спірних ПН в ЄРПН судом під час розгляду цієї справи не встановлено.

Відтак, з наведених вище мотивів позовні вимоги про визнання протиправними та скасування вказаних рішень підлягають до задоволення.

Крім того, підлягають до задоволення позовні вимоги про зобов`язання вчинити дії, виходячи з такого.

За приписами частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Пунктом 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (зі змінами) передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання такої події, як набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).

Відповідно до пункту 20 вказаного Порядку внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимогиабзацу десятогопункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваних рішень, а подані позивачем пояснення та документи, на думку суду, підтверджують здійснення господарських операцій, по яких складені спірні ПН, ознак порушення вимог законодавства щодо їх складення вони не містять та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію вказаних ПН, тому з метою повного та ефективного захисту прав позивача похідні позовні вимоги про зобов`язання зареєструвати ПН №34 від 23.10.2023, №34 від 22.11.2023, №24 від 15.12.2023, №33 від 20.12.2023, №35 від 22.12.2023, №40 від 28.12.2023, №9 від 09.01.2024, №16 від 15.01.2024, №18 від 15.01.2024, №27 від 17.01.2024, №30 від 23.01.2024, №29 від 23.01.2024, №36 від 31.01.2024, №6 від 07.02.2024, №11 від 09.02.2024, №13 від 13.02.2024, №14 від 13.02.2024, №17 від 15.02.2024, №4 від 05.02.2024, №23 від 16.02.2024 в ЄРПН належить також задовольнити.

Відповідно до статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

Згідно із частиною першою та третьою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в розмірі 57 532,00 грн, сплачений згідно з платіжною інструкцією від 03.09.2024 №3832.

Керуючись статтями 139, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11509303/42483694 від 30.07.2024, №11509304/42483694 від 30.07.2024, №11509305/42483694 від 30.07.2024, №11509307/42483694 від 30.07.2024, №11509306/42483694 від 30.07.2024, №11509308/42483694 від 30.07.2024, №11509310/42483694 від 30.07.2024, №11509309/42483694 від 30.07.2024, №11509311/42483694 від 30.07.2024, №11509312/42483694 від 30.07.2024, №11509313/42483694 від 30.07.2024, №11509314/42483694, №11509315/42483694 від 30.07.2024, №11509318/42483694 від 30.07.2024, №11509320/42483694 від 30.07.2024, №11509319/42483694 від 30.07.2024, №11509317/42483694 від 30.07.2024, №11509316/42483694 від 30.07.2024, №11509321/42483694 від 30.07.2024, №11509322/42483694 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №34 від 23.10.2023, №34 від 22.11.2023, №24 від 15.12.2023, №33 від 20.12.2023, №35 від 22.12.2023, №40 від 28.12.2023, №9 від 09.01.2024, №16 від 15.01.2024, №18 від 15.01.2024, №27 від 17.01.2024, №30 від 23.01.2024, №29 від 23.01.2024, №36 від 31.01.2024, №6 від 07.02.2024, №11 від 09.02.2024, №13 від 13.02.2024, №14 від 13.02.2024, №17 від 15.02.2024, №4 від 05.02.2024, №23 від 16.02.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «КОНДИТЕРСЬКА ФАБРИКА НЕКТАР-1» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області судовий збір у розмірі 57 532 (п`ятдесят сім тисяч п`ятсот тридцять дві) гривні 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «КОНДИТЕРСЬКА ФАБРИКА НЕКТАР-1» (45632, Волинська область, Луцький район, село Зміїнець, вулиця Слов`янська, 16, ідентифікаційний код юридичної особи 42483694).

Відповідач 1: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу юридичної особи 44106679).

Відповідач 2: Державна податкова служба України (04053, місто Київ, Львівська площа, 8, ідентифікаційний код юридичної особи 43005393).

Суддя Ф.А. Волдінер

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2025
Оприлюднено11.04.2025
Номер документу126479467
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —140/11521/24

Ухвала від 15.05.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 09.04.2025

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні