Рішення
від 09.04.2025 по справі 640/32927/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 квітня 2025 року Справа № 640/32927/21 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Юркова Е.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "СМКД" до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

УСТАНОВИВ:

15 листопада 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю "СМКД" в особі представника Навроцького Дмитра Миколайовича звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України з вимогами:

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві № 3209126/37727853 від 06.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 14.09.2021 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві № 3209127/37727853 від 06.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 14.09.2021 року;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві № 3209128/37727853 від 06.10.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 15.09.2021 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 14.09.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання, а саме 14.09.2021 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №3 від 14.09.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання, саме 14.09.2021 року;

- зобов`язатиДержавнуподаткову службу України зареєструвати податкову накладну №4 від 15.09.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання, саме 15.09.2021 року.

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що спірні рішення прийнято відповідачем з порушенням норм чинного законодавства. Посилається на вимоги Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року та Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165. Вказує, що на вимогу податкового органу після зупинення реєстрації податкових накладних платником податків були надані усі належні документи про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК за наведеними податковими накладними з поясненнями, вичерпний перелік яких встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165. Проте надані пояснення та документи не були взяті контролюючим органом до уваги. Натомість податковий орган, як на підставу для відмови у реєстрації податкових накладних, вказав про ненадання Платником копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Отже, позивач вважає, що такі рішення відповідача суперечать приписам чинного законодавства та підлягають скасуванню.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.11.2021 у справі №640/32927/21 відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

02.02.2022 Державною податковою службою України надано письмовий відзив на позовну заяву, в якому просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що Позивачем не було надано обгрунтованих доводів щодо порушення його прав та законних інтересів зі сторони органів податкової служби та неправомірності дій останніх, що свідчить про необгрунтованість позовних вимог. Так, у квитанції вказано конкретні підстави не прийняття податкових накладних, проте Позивачем ні до податкового органу ні до суду не було надано доказів, котрі б підтвердили реальність здійснення господарських операцій.

02.02.2022 Головним управлінням ДПС у м. Києві надано письмовий відзив на позовну заяву, в якому просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що Позивачем в підтвердження господарської операції надано виключно шаблонні документи, які фіксують таку операцію. Проте платником податку не надано жодного документу, які прийнято складати в умовах сучасного ділового обороту та які відображають зміст, обсяг господарської операції, час за місце здійснення, тощо без складання яких неможливе її здійснення, зокрема: заявки на товари/послуги, рахунки фактури, специфікації, праси на товари/послуги, сертифікати, тощо.

15.04.2022 за на адресу суду від представника позивача надійшли відповідь на відзиви, в яких підтримано позицію, викладену в позовній заяві, та зазначено, що доводи, викладені в відзивах на позовну заяву не є підставою для відмови в задоволені позову.

Законом України Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду від 13.12.2022 № 2825-IX (далі Закон № 2825-IX) ліквідовано Окружний адміністративний суд міста Києва.

Відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних Закону № 2825-IX установлено, що з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя. Інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України Про внесення зміни до пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду щодо забезпечення розгляду адміністративних справ, але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України.

Відповідно до пункту 6 частини першої статті 152 та частини п`ятої статті 153 Закону України Про судоустрій і статус суддів, Закону України Про внесення зміни до пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України №2825 Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду щодо забезпечення розгляду адміністративних справ, з метою відновлення належного доступу громадян та юридичних осіб до правосуддя у публічно правових спорах, наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 №399 затверджено Порядок передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва (далі - Порядок № 399).

На виконання положень пункту 2 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України №2825-IX матеріали адміністративної справи №640/32927/21 скеровано за належністю до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду справа №640/32927/21 надійшла 04.02.2025 та за результатом автоматизованого розподілу судової справи між суддями передана на розгляд судді Юркову Е.О.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.02.2025 прийнято до провадження адміністративну справу №640/32927/21 та позовну заяву залишено без руху.

Позивачу надано строк для усунення недоліків позовної заяви протягом п`яти днів, з моменту отримання копії даної ухвали, шляхом надання до суду: договір про надання правової допомоги №04/08-ДН-АО від 04.08.2021, або новий договір про надання правової допомоги в разі спливу строку дії зазначеного договору, або надати пояснення щодо нового повноважного представника Товариства з обмеженою відповідальністю "СМКД", в разі наявності останнього та надати суду документи, що підтверджують повноваження на здійснення представництва інтересів позивача у встановленому законом порядку.

Так, на виконання зазначеної ухвали суду, 14.02.2025 представником позивача через систему Електронний суд подано до суду заяву про усунення недоліків та відповідно ухвалою 17.02.2025 продовжено розгляд справи №640/32927/21.

06.03.2025 Головним управлінням ДПС у м. Києві надано до суду письмовий відзив на позовну заяву, в якому просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийнято спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних з причини: ненадання Платником копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Тобто, Комісія контролюючого органу при прийнятні оскаржуваних рішень діяла у межах свої повноважень тау спосіб, що передбачений законом та здійснює перевірку поданих платником податку копій документів.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Товариство з обмеженою відповідальністю "СМКД" (ІК в ЄДРПОУ 37727853) зареєстровано 06.08.2011 року у встановленому законом порядку та перебуває на податковому обліку Головного управлінням ДПС у м. Києві, є платником податку на додану вартість; основними видами господарської діяльності є: Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний) (код за КВЕД 41.20 - основний).

Судом встановлено, що 14.07.2021 року між ТОВ "СМКД" (Субпідрядник) та ТОВ «КАПІТАЛЬНЕ ІНДУСТРІАЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО» (код ЄДРПОУ 38672453) (Генпідрядник)) був укладений Договір субпідряду в будівництві №14/07-21 на будівельно-монтажні роботи по об`єкту: «Будівництво житлового будинку за адресою м. Київ, Печерський р-н, Мічуріна, 29».

ТОВ «СМКД» виступає Субпідрядником та виконує наступні роботи: виготовлення проектної та технологічної документації, виготовлення конструктивних елементів фундаменту та каркасу згідно з розробленою документацією (вироби з залізобетону), виконання монтаж елементів фундаменту та каркасу будинку.

Так, між ТОВ «СМКД» та ТОВ «КАПІТАЛЬНЕ ІНДУСТРІАЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО» було укладено:

-додаткову угоду №1 до Договору субпідряду в будівництві №14/07 -21 від 14.07.2021 року;

-додаток №1 до договору субпідряду у будівництві №14/07-21 від 14.07.2021 року «Відомість ресурсів (протокол погодження ціни на матеріали та конструкції)»;

-додаток №2 до договору субпідряду у будівництві №14/07-21 від 14.07.2021 року «Календарний графік видачі проектної документації та виконання робіт по об`єкту»;

-додаток до договору субпідряду у будівництві №14/07-21 від 14.07.2021 року «Акт приймання-передачі будівельного майданчика (фронту робіт)» від «26» липня 2021 року.

26 липня 2021 року ТОВ «СМКД» та ТОВ «КАПІТАЛЬНЕ ІНДУСТРІАЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО» було складено Акт приймання-передачі будівельного майданчика (фронту робіт).

У період з 14 вересня по 15 вересня 2021 р. ТОВ «СМКД» отримало від замовника ТОВ «КАПІТАЛЬНЕ ІНДУСТРІАЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО» авансові кошти в сумі 900 тисяч гривень з ПДВ на фінансування будівельно-монтажних робіт по договору №14/07-21 від 14.07.2021 р., в т. ч. за платіжними документами:

- платіжне доручення №28 від 14.09.2021 на суму 300 000 грн;

- платіжне доручення №29 від 14.09.2021 на суму 300 000 грн;

- платіжне доручення №34 від 15.09.2021 на суму 300 000 грн.

Отримані від замовника кошти Товариство спрямовує на фінансування виконання будівельно-монтажних робіт за об`єктом для розрахунків за будівельні матеріали, роботи та послуги.

На виконання вимог п.201.1 ст.201 ПК України, ТОВ «СМКД» за вищезазначеними господарським операціями складено та подано на реєстрацію податкові накладні: №2,3 від 14.09.2021 р. та №4 від 15.09.2021 р., які були заблоковані.

Проте, 29.09.2021, та 30.09.2021 ТОВ «СМКД» було отримано квитанції з ЄРПН наступного змісту: «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 15.09.2021 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=1.9591%, "Р"=0».

З метою проведення реєстрації податкових накладних №2,3 від 14.09.2021 р. та №4 від 15.09.2021 р. в ЄРПН, 01.10.2021 ТОВ «СМКД» було подано повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано письмові пояснення № 0110/1 від 01.10.2021 щодо сутності проведеної господарської операції, а також додано завірені копії первинних документів, що підтверджували факт здійснення господарської операції.

Проте Комісією прийнято рішення: № 3209126/37727853 від 06.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 14.09.2021 року; № 3209127/37727853 від 06.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 14.09.2021 року; № 3209128/37727853 від 06.10.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 15.09.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою відмови вказано ненадання платником податку копій документів, а саме: ненадання Платником копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Не погоджуючись з вищезазначеними Рішеннями, Позивач подав в електронній формі засобами електронного зв`язку скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН до комісії центрального рівня Державної податкової служби України. До скарги Позивачем додано документи, які Позивач вважає достатніми для підтвердження здійснення господарської операції та прийняття комісією ДПС України рішення про скасування рішення про відмову у реєстрації податкової накладної на підставі ненадання платником копій первинних документів та реєстрації податкової накладної.

Проте Відповідачем-2 скарги позивача було залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

Відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).

За положеннями пункту 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

За приписами пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно пункту 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Пункту першому додатку 3 Порядку № 1165 «Критерії ризиковості здійснення операцій» відповідають такі обставини: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520).

Пунктами 2-7 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених упункті 5цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827.

Згідно пункту 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827.

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Пунктом 10 Порядку № 520 визначено, що Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як уже судом зазначалось, 14.07.2021 року між ТОВ "СМКД" (Субпідрядник) та ТОВ «КАПІТАЛЬНЕ ІНДУСТРІАЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО» (код ЄДРПОУ 38672453) (Генпідрядник)) був укладений Договір субпідряду в будівництві №14/07-21 на будівельно-монтажні роботи по об`єкту: «Будівництво житлового будинку за адресою м. Київ, Печерський р-н, Мічуріна, 29».

ТОВ «СМКД» виступає Субпідрядником та виконує наступні роботи: виготовлення проектної та технологічної документації, виготовлення конструктивних елементів фундаменту та каркасу згідно з розробленою документацією (вироби з залізобетону), виконання монтаж елементів фундаменту та каркасу будинку.

Так, між ТОВ «СМКД» та ТОВ «КАПІТАЛЬНЕ ІНДУСТРІАЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО» було укладено:

-додаткову угоду №1 до Договору субпідряду в будівництві №14/07 -21 від 14.07.2021 року;

-додаток №1 до договору субпідряду у будівництві №14/07-21 від 14.07.2021 року «Відомість ресурсів (протокол погодження ціни на матеріали та конструкції)»;

-додаток №2 до договору субпідряду у будівництві №14/07-21 від 14.07.2021 року «Календарний графік видачі проектної документації та виконання робіт по об`єкту»;

-додаток до договору субпідряду у будівництві №14/07-21 від 14.07.2021 року «Акт приймання-передачі будівельного майданчика (фронту робіт)» від «26» липня 2021 року.

26 липня 2021 року ТОВ «СМКД» та ТОВ «КАПІТАЛЬНЕ ІНДУСТРІАЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО» було складено Акт приймання-передачі будівельного майданчика (фронту робіт).

У період з 14 вересня по 15 вересня 2021 р. ТОВ «СМКД» отримало від замовника ТОВ «КАПІТАЛЬНЕ ІНДУСТРІАЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО» авансові кошти в сумі 900 тисяч гривень з ПДВ на фінансування будівельно-монтажних робіт по договору №14/07-21 від 14.07.2021 р., в т. ч. за платіжними документами:

- платіжне доручення №28 від 14.09.2021 на суму 300 000 грн;

- платіжне доручення №29 від 14.09.2021 на суму 300 000 грн;

- платіжне доручення №34 від 15.09.2021 на суму 300 000 грн.

Отримані від замовника кошти Товариство спрямовує на фінансування виконання будівельно-монтажних робіт за об`єктом для розрахунків за будівельні матеріали, роботи та послуги.

На виконання вимог п.201.1 ст.201 ПК України, ТОВ «СМКД» за вищезазначеними господарським операціями складено та подано на реєстрацію податкові накладні: №2,3 від 14.09.2021 р. та №4 від 15.09.2021 р., які були заблоковані.

Проте, 29.09.2021, та 30.09.2021 ТОВ «СМКД» було отримано квитанції з ЄРПН наступного змісту: «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 15.09.2021 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=1.9591%, "Р"=0».

З метою проведення реєстрації податкових накладних №2,3 від 14.09.2021 р. та №4 від 15.09.2021 р. в ЄРПН, 01.10.2021 ТОВ «СМКД» було подано повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано письмові пояснення № 0110/1 від 01.10.2021 щодо сутності проведеної господарської операції, а також додано завірені копії первинних документів, що підтверджували факт здійснення господарської операції.

Проте Комісією прийнято рішення: № 3209126/37727853 від 06.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 14.09.2021 року; № 3209127/37727853 від 06.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 14.09.2021 року; № 3209128/37727853 від 06.10.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 15.09.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою відмови вказано ненадання платником податку копій документів, а саме: ненадання Платником копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Суд зазначає, що обставини подання пояснень, з копіями первинних документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по призупиненій податкових накладних відповідачем не заперечувались.

З матеріалів справи вбачається, що з метою виконання робіт за договором №14/07-21 від 14.07.2021 року, Позивач має ряд укладених договорів із постійними та основними постачальниками будівельних матеріалів, послуг для виконання будівельно-монтажних робіт, а саме:

-договір поставки №28-01/2021 від 28.01.2021 року з ТОВ «ЛИМОН БЕТОН» (код ЄДРПОУ 44003519) на придбання бетону та будівельних розчинів;

-договір поставки №194-Р/21 від 28.07.2021 року з ТОВ «ВАРТІС» (код ЄДРПОУ34350636) на придбання металу та металевих виробів;

-договір про надання послуг №19/033 від 22.03.21 року з ДП «135 Домобудівельний комбінат» ТОВ «РЕНОМЕ» (код 34474732) на послуги з транспортування вантажів Товариства;

-договір оренди №10/21 від 01.08.2021 року з ДП «135 Домобудівельний комбінат» ТОВ «РЕНОМЕ» (код 34474732) на оренду виробничого обладнання за адресою м. Київ, вул. Бориспільська, 19;

-договір №9/21 про технічне забезпечення електропостачання споживача від 01.08.2021 року з ДП «135 Домобудівельний комбінат» ТОВ «РЕНОМЕ» (код 34474732) на електропостачання виробничих приміщень за адресою м. Київ, вул. Бориспільська, 19;

-договір купівлі-продажу №КП-15/06/20 від 15.06.2020 року з ТОВ «РЕМБУД ТЕРЕМКИ» (код ЄДРПОУ 34913768) на придбання плит перекриття;

-договір підряду №20-08/21 від 20.08.2021 року з ТОВ «ЛЄАН» (код 41137311) на роботи по влаштуванню паль на об`єкті «Будівництво житлового будинку за адресою м. Київ, Печерський р-н, Мічуріна, 29».

Окрім цього, Позивач має ряд первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), накладні по зазначеному вище об`єкту будівництва за серпень 2021 року, а саме:

Первинні документи щодо постачання послуг:

-акт здачі приймання виконаних робіт №1 від 31.08.2021 року між ТОВ «СМКД» та ТОВ «КАПІТАЛЬНЕ ІНДУСТРІАЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО» за договором №14/07-21 від 14.07.2021 року на суму 384 330,00 грн.

Первинні документи щодо придбання товарів/послуг:

-рахунки на оплату №238, 239 від 28.08.2021 року, №247, 248 від 31.08.2021 року ТОВ «РЕМБУД ТЕРЕМКИ» на оплату плит перекриття;

-рахунок №7430 від 25.08.2021 року ПрАТ «ВО «СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР» на оплату канатів арматурних на суму 113 084,40 грн. з ПДВ;

-видаткова накладна №28609 від 03.08.21 року на отримання від ТОВ «ВАРТІС» металопрокату та матеріалів на суму 492 156,70 грн. з ПДВ;

-видаткова накладна №5559 від 10.08.21 року на отримання від ПрАТ «ВО «СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР» канатів арматурних на суму 104 211,62 грн. з ПДВ та товаротранспортна накладна №1657 на перевезення;

-видаткові накладні № БТ000002536 від 10.08.2021 року, №ЬТ000002585 від 14.08.21 року, № БТ000002632 від 19.08.2021 року на отримання від ТОВ «ЛИМОН БЕТОН» бетонної суміші на загальну суму 36 961,81 грн. та товарно-транспортні накладні на перевезення сумішей;

-видаткова накладна №32408 від 27.08.21 року на отримання від ТОВ «ВАРТІС» металопрокату та матеріалів на суму 377 139 грн. з ПДВ.

Отже, зважаючи на обставини наявності у ТОВ «СМКД» відповідності матеріально-технічної бази для ведення профільного виду діяльності, а також первинних документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, суд приходить до висновку, що підстави для зупинення реєстрації вказаних податкових накладних є неприйнятними.

Суд зазначає, що з урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку. Отже контролюючий орган має зажадати від платника податку документів та пояснень на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Аналіз наведених норм права дає можливість дійти висновку, що можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. Необґрунтоване обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд, призводить до правової невизначеності, що не відповідає критерію обґрунтованості та пропорційності акту індивідуальної дії.

Окрім того суд зазначає, що мотиви прийняття Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації мають співвідноситись (кореспондувати) із підставами зупинення реєстрації податкової накладної.

Як вже встановлено судом, реєстрація податкових накладних: №2,3 від 14.09.2021 р. та №4 від 15.09.2021 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена з зазначенням - «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 15.09.2021 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=1.9591%, "Р"=0».

З метою проведення реєстрації податкових накладних №2,3 від 14.09.2021 р. та №4 від 15.09.2021 р. в ЄРПН, 01.10.2021 ТОВ «СМКД» було подано повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, до якого було додано письмові пояснення № 0110/1 від 01.10.2021 щодо сутності проведеної господарської операції, а також додано завірені копії первинних документів, що підтверджували факт здійснення господарської операції.

Таким чином суд вважає, що означене формулювання не є підставою для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, тому що позивачем було надано контролюючому органу: пояснення та документами визначеними у самих поясненнях, яке отримано контролюючим органом та не заперечується відповідачами.

Суд вказує, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17.

Отже, позиція відповідача викладена у оскаржуваних рішеннях щодо надання платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків., є необґрунтованою, а в спірних рішеннях не наведено належного обґрунтування причин відмови в реєстрації податкових накладних, складених ТОВ «СМКД».

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб`єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням наведеного, відповідачем не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваних рішень з урахуванням вимог, визначених ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві: № 3209126/37727853 від 06.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 14.09.2021 року; № 3209127/37727853 від 06.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 14.09.2021 року; № 3209128/37727853 від 06.10.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 15.09.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних - є необґрунтованими та підлягають скасуванню.

Суд також враховує, що чинним законодавством покладено на Державну податкову службу України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто, фіскальному органу надано права вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже, «свобода розсуду» фіскального органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в даному випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні: №2 від 14.09.2021 року датою її подання, а саме 14.09.2021 року; №3 від 14.09.2021 року датою її подання, саме 14.09.2021 року; №4 від 15.09.2021 року датою її подання, саме 15.09.2021 року.

Згідно частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За сукупності викладених обставин позов ТОВ "СМКД" підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 6810,00 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням: № 984 від 09.11.2021 року.

За результатами розгляду справи суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, а тому підлягає пропорційному стягненню з Головного управління ДПС у м. Києві та Державної податкової служби України на користь позивача судовий збір у сумі 6810,00 грн.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 139, 242-243, 245-246, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "СМКД" (бульвар Лесі Українки, буд. 7А, кв. 54, м. Київ, 01133; ІК в ЄДРПОУ 37727853) до Головного управління ДПС у м. Києві (вул. Шолуденка, 33/19,м. Київ,04116; ІК в ЄДРПОУ 44116011), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053; ІК в ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві: № 3209126/37727853 від 06.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 14.09.2021 року; № 3209127/37727853 від 06.10.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 14.09.2021 року; № 3209128/37727853 від 06.10.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 15.09.2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати: податкову накладну №2 від 14.09.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання, а саме 14.09.2021 року; податкову накладну №3 від 14.09.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання, саме 14.09.2021 року; податкову накладну №4 від 15.09.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання, саме 15.09.2021 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (вул. Шолуденка, 33/19,м. Київ,04116; ІК в ЄДРПОУ 44116011) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СМКД" (бульвар Лесі Українки, буд. 7А, кв. 54, м. Київ, 01133; ІК в ЄДРПОУ 37727853) понесені позивачем судові витрати в сумі 3405 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053; ІК в ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СМКД" (бульвар Лесі Українки, буд. 7А, кв. 54, м. Київ, 01133; ІК в ЄДРПОУ 37727853) понесені позивачем судові витрати в сумі 3405 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 09 квітня 2025 року.

Суддя Е.О. Юрков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2025
Оприлюднено11.04.2025
Номер документу126479702
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —640/32927/21

Ухвала від 12.05.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Черпак Юрій Кононович

Рішення від 09.04.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 17.02.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 06.02.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 17.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні