16/345-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м. Херсон, вул. Горького, 18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19.12.2007 Справа № 16/345-07
Господарський суд Херсонської області у складі судді Немченко Л.М. при секретарі Горголь О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Відкритого акціонерного товариства "Видавництво "Наддніпрянська правда", м.Херсон
до до відповідача-1: Виконавчого комітету Комсомольської районної ради в м.Херсоні
відповідача-2: Центральної виборчої комісії, м. Київ
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Виконавчий комітет Херсонської міської ради
про стягнення 4892 грн. 37 коп.
за участю представників сторін:
від позивача - не прибув.
від відповідача-1: не прибув
від відповідача-2: не прибув
від третьої особи: не прибув
Відкрите акціонерне товариство "Видавництво "Наддніпрянська правда" (позивач) звернувся до суду про стягнення з Виконавчого комітету Комсомольської районної ради (відповідач-1) заборгованості в сумі 48962 грн. 37 коп. за договором на виготовлення друкованої продукції-бюлетенів.
Відповідач позовні вимоги не визнав, посилаючись на те, що він не був стороною за договором, на сьогодні відсутні джерела для проведення видатків на погашення боргу.
в с т а н о в и в:
Між територіальною виборчою комісією з виборів депутатів Комсомольської районної ради в м. Херсоні (далі "Замовник") та ВАТ "Видавництво "Наддніпрянська правда" (далі - "Виконавець") 8 лютого 2006 року було укладено договір на виготовлення друкованої продукції - бюлетенів, згідно пункту 2.2.3 якого "Виконавцем" було виготовлено і передано "Замовнику" товар на суму 34300 грн., та згідно пункту 2.2.2. якого „Замовник" зобов'язаний був оплатити виконані роботи по виготовленню та друкуванню бюлетенів.
Зазначений договір підписаний сторонами та скріплений печаткою без зауважень.
Пунктом 7 Порядку фінансового забезпечення підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради АРК, місцевих рад і сільських, селищних, міських голів за рахунок коштів місцевих бюджетів, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2005 року № 1290, передбачено, що територіальна виборча комісія у десятиденний строк з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів складає та подає до відповідної ради (виконавчого органу ради) фінансовий звіт про надходження та використання коштів субвенції, дані про бюджетну кредиторську заборгованість та документи, що її підтверджують.
Згідно з пунктом 9 вищезазначеного порядку за наявності бюджетної кредиторської заборгованості після припинення повноважень територіальної виборчої комісії розпорядником коштів, що отримані як субвенція для підготовки та проведення місцевих виборів і спрямовуються на погашення зазначеної заборгованості, є відповідна рада (виконавчий орган ради), яка провадить погашення заборгованості на підставі документів територіальної виборчої комісії, що підтверджують таку заборгованість.
Враховуючи вищевикладене правонаступником зобов'язань "Замовника" за договором від 08.02.2006 р. та відповідачем у спорі є виконавчий комітет Комсомольської районної ради в м. Херсоні.
Із огляду на вищезазначений договір суд дійшов висновку, що він за своєю природою є договором підряду, правовідносини за якими урегульовані в гл.61 ЦК України.
Згідно ст.837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядчик) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням іншої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Відповідно до ст.526 ЦК України зобов'язання має виконувались належним чином відповідно до умов договору та вимог законодавства, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог –відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до ст.525 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Позивачем виконувались договірні зобов'язання за договором від 8 лютого 2006 року, що підтверджено видатковою накладною №РН-0000087 від 22 березня 2006р. та довіреністю серії ЯЛЯ №952107 від 20.03.06. За накладною позивач виготовив виборчі бюлетені в кількості 98000 штук.
Заборгованість Відповідача перед "Виконавцем" визнана, частково погашена і складає наданий час 4892,37 грн., що підтверджується Актом звіряння розрахунків від 03.01.07 року.
Відповідно до ст.82 ЗУ "Про вибори депутатів Верховної Ради АР Крим, місцевих рад, сільських, селищних, міських голів" витрати на проведення чергових, позачергових та перших місцевих виборів здійснюється виключно за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України. Відповідно до ст.83 цього Закону територіальна виборча комісія є розпорядником цих коштів відповідно до затвердженого нею кошторису доходів та видатків
У відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.05 №1290 якою затверджено "Порядок фінансового забезпечення підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад і сільських, селищних, міських голів за рахунок коштів місцевих бюджетів", визначено механізм перерахування субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (далі - субвенція) для проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад і сільських, селищних, міських голів (далі - місцеві вибори), а також повернення територіальними виборчими комісіями не використаних на підготовку та проведення місцевих виборів коштів відповідного місцевого бюджету, що отримані як субвенція, після закінчення виборчого процесу, погашення бюджетної кредиторської заборгованості територіальних виборчих комісій після закінчення строку дії їх повноважень.
При цьому, згідно до част.3 цього Порядку, субвенція перераховується бюджету Автономної Республіки Крим, обласним, міським (м.м. Києва та Севастополя) бюджетам відповідно до Порядку перерахування дотації вирівнювання, додаткової дотації на зменшення фактичних диспропорцій між місцевими бюджетами через нерівномірність мережі бюджетних установ та субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам, коштів, що передаються до державного бюджету з місцевих бюджетів, а також між бюджетних трансфертів між місцевими бюджетами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 490.
Відповідно до ч.10 Порядку територіальна виборча комісія у десятиденний строк з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів складає та подає до відповідної ради (виконавчого органу ради) фінансовий звіт про надходження та використання коштів субвенції, дані про бюджетну кредиторську заборгованість та документи, що її підтверджують».
Відповідно до ч.9 Порядку за наявності бюджетної кредиторської заборгованості після припинення повноважень територіальної виборчої комісії розпорядником коштів, що отримані як субвенція для підготовки та проведення місцевих виборів і спрямовуються на погашення зазначеної заборгованості, є відповідна рада (виконавчий орган ради), яка провадить погашення заборгованості на підставі документів територіальної виборчої комісії, що підтверджують таку заборгованість .
Із зазначеного витікає, що лише за наявності перерахованих на це з державного бюджету коштів отриманих міською радою або її виконавчим органом (фінансовим управлінням ради) відповідно погашається кредиторська заборгованість на підставі документів територіальної виборчої комісії.
Також, згідно до п.10 постанови Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2001 р. N1713 "Про затвердження Порядку оплати або відшкодування вартості послуг, наданих окружним і дільничним виборчим комісіям під час підготовки та проведення виборів народних депутатів України" після закінчення терміну повноважень виборчих комісій Центральна виборча комісія на підставі даних окружних виборчих комісій відшкодовує їх кредиторську заборгованість у межах коштів, виділених для організації підготовки та проведення виборів згідно з кошторисом видатків відповідної виборчої комісії, затвердженим у встановленому порядку».
Відповідач в судове засідання на день розгляду справи не надав доказів добровільної сплати суми боргу.
Керуючись ст.ст.49,82,83,84 Господарського процесуального кодексу України, суд
в и р і ш и в:
1. Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
2. Стягнути з виконавчого комітету Комсомольської районної ради ( м. Херсон вул. Суворова, 29 р/р 35416012001557 код функціональної класифікації видатків 250203 " Проведення виборів народних депутатів місцевих рад"ЕДРПОУ 34074615) при умові надходження цільових коштів на погашення заборгованості по виборам 2006 року із Державного бюджету на користь ВАТ " Видавництво "Наддніпрянська правда" ( м. Херсон, Миколаївське шосе, 5 км ЕДРПОУ 05905734) суму 4892 грн.37 коп.;
на рахунок (р/р 31119095700002 банк ГУ ДКУ в Херсонській області, МФО 852010, ЄДРПОУ 24104230 отримувач платежу УДК м. Херсона, призначення платежу код 22090200 символ звітності банку 095) на користь держбюджету до стягнути держмито 102 грн. та 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу
3. В задоволенні позовних вимог , заявлених до Центральної виборчої комісії відмовити.
4. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Л.М. Немченко
дата підписання рішення
відповідно до вимог ст.84 ГПК України 29.12.07
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2007 |
Оприлюднено | 16.01.2008 |
Номер документу | 1264948 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Немченко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні