А38/501-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
06.12.07р.
Справа № А38/501-07
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями "Джекпот", м. Дніпропетровськ
до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська
про визнання недійсним рішення
Суддя Бишевська Н. А.
Секретар судового засідання Парфьонов Д.О.
Представники сторін:
Від позивача: Казімир С.М., дов. № 10/01-1 від 10.01.2007 року
Від відповідача: Гула Г.М., дов. № 8210/9/10-016 від 17.05.2007 року
СУТЬ СПОРУ:
Заявлено позов Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями "Джекпот" про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська №0000832303-6937/10/23-325 від 19.04.07 р.
Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на неправомірність нарахування податковою фінансових санкцій та на відсутність порушень в діях Позивача.
Представник Відповідача проти позову заперечує посилаючись на правильність та законність проведення перевірки та порушення позивачем п. 1, 2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№1776-ІІІ від 01.06.06р. (надалі –Закон про РРО).
На підставі ст. 160 КАС України в судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, господарський суд,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями "Джекпот" діє на основі свідоцтва про державну реєстрацію 12241200000019358 від 24.12.1999 р. та має ідентифікаційний код 30619404.
Працівниками ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська 16.04.2007 р. проведено перевірку зали гральних автоматів, яка належить відповідачу за адресою: м. Дніпропетровськ, Театральний бульвар, 3, щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу ТОВ з ІІ «Джекпот».
В якості доказів по справі Відповідачем-2 надано план проведення перевірок щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська на відповідний період та копії направлень інспекторів ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська на перевірку №№ 000026, 000027 від 16.09.2007 року в підтвердження правомірності проведення перевірки.
Перевіркою встановлено не проведення розрахункової операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій, не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункових операцій, не видача розрахункового документа, чим порушені вимоги п. 1, 2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№1776-ІІІ від 01.06.06р.
За результатами перевірки складено акт №000225 від 16.04.07 р. та прийнято рішення Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська №0000832303-6937/10/23-325 від 19.04.07 р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 3000,00 грн. (у відповідності до п. 1 ст. 17 Закону України № 1776-ІІІ, а саме у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг) за непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції).
Суд відмовляє в задоволенні адміністративного позову з огляду на наступне.
У відповідності до ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків).
Відповідно ст.11№ Закону України «Про державну податкову службу в Україні»позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених законами України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а в інших випадках - за рішенням суду. Позапланова виїзна перевірка здійснюється на підставі виникнення обставин, викладених у цій статті, за рішенням керівника податкового органу, яке оформляється наказом.
Умови допуску посадових осіб органів ДПС визначаються ст.11І Закону України «Про державну податкову службу в Україні».
Ч.1 ст.15 Закону про РРО встановлює, що контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Ст.16 Закону про РРО передбачає, що контролюючі органи мають право відповідно до законодавства здійснювати планові або позапланові перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону. Планова перевірка здійснюється органами, уповноваженими законом нараховувати або стягувати податки і збори (обов'язкові платежі) з осіб, що використовують спрощену систему оподаткування згідно з пунктами 5 - 9 статті 9 цього Закону. Така перевірка здійснюється не частіше одного разу за наслідками звітного календарного року, але не раніше строків, визначених законодавством для подання річного податкового звіту (декларації) такими особами з такого податку. Будь-яке податкове або адміністративне нарахування, здійснене з порушенням цього правила, вважається незаконним та не підлягає виконанню. Планові або позапланові перевірки осіб, що використовують реєстратори розрахункових операцій, розрахункові книжки або книги обліку розрахункових операцій, здійснюються у порядку, передбаченому законодавством України.
Таким чином, поняття позапланової виїзної перевірки, визначеної ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», не поширюється на перевірки по дотриманню вимог Закону про РРО.
У відповідності до вищезазначеного, податкові органи мали право проводити перевірку згідно з затвердженим керівництвом податкових органів планами графіками проведення перевірок.
Щодо фактів порушення позивачем вимог законодавства, то суд зазначає наступне.
Згідно ст.1 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами) (далі - суб'єкти підприємницької діяльності), які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.
Відповідно до п.п. 1, 2 ст.3 Закону про РРО суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:
- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Абз. 4, 26 ст. 2 Закону про РРО визначає, що розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця; місце проведення розрахунків - місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.
Перевіркою встановлено не проведення суми готівкових коштів за придбання кредитів на гру на гральному автоматі в розмірі 600, 00 грн. через РРО. Підтвердженням цього факту є відсутність чеку на продаж кредитів в сумі 600, 00 грн. та наявність чеку на повернення цих коштів. Тобто, у звіті РРО, знятому перевіряючими при проведенні перевірки, відсутня фіксація проведення операції з продажу кредитів на гру на гральному автоматі на суму 600, 00 грн. В той же час в матеріалах справи міститься чек на повернення готівкових коштів в розмірі 600, 00 грн.
Таким чином, факт внесення зазначеної суми підтверджується чеком про її повернення, а факт не проведення покупки кредитів через РРО підтверджується відсутністю зазначеної суми в показниках контрольної стрічки за вищезазначений період.
В підтвердження зафіксованих в акті перевірки порушень відповідачем надано чек на повернення грошової суми в розмірі 600, 00 грн.
Згідно п. 1 ст.17 закону про РРО, за порушення вищенаведених вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірах та порядку, передбаченому Законом, - у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.
Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, розділом VІІ Прикінцевих та перехідних положень КАС України, господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена у порядку та строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.А.Бишевська
Постанова підписана в повному обсязі 27.12.07р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2007 |
Оприлюднено | 16.01.2008 |
Номер документу | 1265050 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бишевська Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні