Ухвала
від 09.04.2025 по справі 554/5003/25
ОКТЯБРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Дата документу 09.04.2025Справа № 554/5003/25 Провадження № 1-кс/554/5183/2025

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

про тимчасовий доступ до речей і документів

09 квітня 2025 року м. Полтава

Слідчий суддяОктябрського районногосуду містаПолтави ОСОБА_1 ,при секретарі ОСОБА_2 ,розглянувши клопотанняслідчого відділурозслідування злочиніву сферігосподарської таслужбової діяльностіслідчого управлінняГоловного управлінняНаціональної поліціїв Полтавськійобласті ОСОБА_3 про тимчасовийдоступ доречей ідокументів,за матеріаламидосудового розслідуваннявнесеного доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №42025172690000002від 07.01.2025року заознаками вчинення кримінальнихправопорушень,передбачених ч.1ст.194 КК України,-

В С Т А Н О В И В:

Слідчий звернувся до суду із вище зазначеним клопотанням, яке мотивує наступним.

У провадженні СУ ГУ НП в Полтавській області перебувають матеріали досудового розслідування у кримінальному провадженні за №42025172690000002, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 07.01.2025 року за фактом того, до Полтавської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Центрального регіону надійшло повідомлення про те, що службові особи медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 , зловживаючи своїм службовим становищем, в умовах воєнного стану, можливо здійснили привласнення бюджетних грошових коштів під час придбання товару «Покривало рятувальне» для потреб військової частини.

В ході досудового розслідування встановлено, що посадові особи медичного центру 21 березня 2024 року оголосили в системі « ІНФОРМАЦІЯ_3 » про проведення спрощеної/допорогової закупівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 з предметом «Покривало рятувальне», згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 33190000-8: Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (НК 024:2023 10416 - Рятувальна ковдра). Умовами оголошення передбачено закупівлю «Рятувальна ковдра» в кількості 50 000 штук по ціні 100 грн. за одиницю, загальною очікуваною вартістю 5 000 000 грн. з ПДВ.

Згідно «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», очікувана ціна за одиницю це розрахункова ціна одиниці товару із зазначенням інформації про включення/не включення до очікуваної ціни податку на додану вартість (ПДВ), інших податків і зборів, а також доставки товару до замовника.

Так, подано три цінові пропозиції, а саме: від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 (м. Одеса) - на суму 4 200 000,00 грн. з ПДВ, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 (м. Київ) - на суму 4 815 000,00 грн. з ПДВ та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » код ЄДРПОУ НОМЕР_3 (м. Київ) - на суму 3 959 000,00 грн. з ПДВ.

Остаточна ціна учасника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » - 3 190 000,00 грн. з ПДВ, яка стала найменшою. Так, з вказаним учасником було укладено договір № 127 від 11 квітня 2024 на поставку товару на загальну суму 3 190 000 грн. з ПДВ. Термін поставки до 31 жовтня 2024 року.

Проведеним аналізом умов процедури закупівлі було встановлено порушення вимог чинного законодавства при проведенні спрощеної закупівлі, а саме: при формуванні ціни на товар уповноваженими особами медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 безпідставно встановлено вартість предмету закупівлі у розмірі 100 грн. за одиницю, після чого очікувана вартість склала 5 000 000 грн. з ПДВ.

Аналізуючи відкриті джерела інформації (інтернет-мережі) в торгівельних мережах України встановлено, що ціна за одиницю вказаного товару складає від 39 грн. до 55 грн., що вказує на середньо ринкову вартість «Рятувальної ковдри» 50 грн. за одиницю.

Тобто, виходячи з викладеного, очікувану вартість безпідставно завищено на понад 2 500 000 грн.

Аналізуючи укладений договір посадовими особами медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Національної гвардії України та посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , м. Одеса) встановлено, що вартість «Рятувальної ковдри» становить 63,80 грн. за одиницю та загальна вартість договору закупівлі склала 3 190 000 грн., що перевищує середньо ринкову ціну на 690 000 грн..

Також встановлено порушення уповноваженою особою медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Національної гвардії України, які виразилися в наданні незаконних переваг окремому учаснику при проведенні спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель. Так первинна ціна, яка була найвигіднішою, була запропоновано ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » код ЄДРПОУ НОМЕР_3 (м. Київ) на суму 3 959 000,00 грн. з ПДВ, а ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 (м. Одеса) на суму 4 200 000,00 грн. з ПДВ, при цьому всупереч п.7.3 Оголошення «Кожен учасник має право подати тільки одну пропозицію», перевага віддається ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».

Вказані посадові особи допустили порушення вимог статті 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників», статті 14 «Спрощені закупівлі», статті 22 «Тендерна документація» Закону України «Про публічні закупівлі»:

- учасник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » код ЄДРПОУ № НОМЕР_1 (м. Одеса) в порушення п.18 оголошення «Документи які подає учасник», не надав в повному обсязі документи, які підтверджують досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).

Але всупереч встановлених недоліків, уповноважена особа медичного закладу склала та підписала протокол про відповідність ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , м. Одеса), кваліфікаційним вимогам. Тобто, внесла недостовірні відомості в офіційні документи.

Своїми діями посадові особи медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Національної гвардії України безпідставно завищили очікувану вартість предмету закупівлі на суму 2,5 млн. грн. та безпідставного надали перевагу конкретному учаснику ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », що призвело до прямих збитків бюджету на суму близько 600 тис. грн.

З метою перевірки фактів заволодіння бюджетними коштами вищевказаними особами, а також з метою здобуття доказів вини уповноважених осіб медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРОПУ НОМЕР_4 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та інших осіб, перевірки останніх на причетність до вчинення злочинів щодо заволодіння бюджетними коштами, діями яких, як наслідок стало незаконне їх отримання, а також з метою проведення ряду почеркознавчих, товарознавчих та економічних експертиз необхідно отримати оригінали документів, які стосуються придбання товару (обладнання), за вищезазначеними договорами закупівлі, а також підстав для їх придбання, виділення бюджетних коштів.

За допомогою документів можливо зафіксувати відомості, що мають значення для досудового розслідування кримінального провадження та в подальшому провести ряд ревізій, судових експертиз, висновки яких можливо буде використати в якості доказів під час судового розгляду.

Отримання відомостей та доведення зазначених обставин неможливо в інший спосіб, оскільки вищевказані документи зберігаються лише у Медичному центрі « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Національної гвардії України, що фактично розташований за адресою: АДРЕСА_1 .

Отримання документів та долучення їх до матеріалів кримінального провадження є необхідним для врахування розміщених у них відомостей при проведенні експертних досліджень, спрямованих на вирішення питань про наявність/відсутність завданих збитків, визначення розмірів таких збитків та встановлення осіб, відповідальних за їх спричинення.

На підставі викладеного, слідчий просить задовольнити заявлене клопотання.

З огляду на наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей та документів, зазначених у клопотанні, розгляд даного клопотання слідчий вважав за необхідне проводити відповідно до ч. 2 ст.163 КПК України без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.

Слідчий в судове засідання не з`явився, надав до суду заяву про розгляд справи без його участі, клопотання підтримав, просив задовольнити.

З огляду на наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення такої інформації, розгляд даного клопотання необхідно проводити без виклику особи, у володінні якої знаходиться інформація, на підставі ч.2 ст.163 КПК України.

У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється, що відповідає положенням ст. 107 КПК України.

Суд, дослідивши матеріали клопотання, встановив, що клопотання підлягає задоволенню частково виходячи з наступного.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.

Встановлено,щоу провадженні СУ ГУ НП в Полтавській області перебувають матеріали досудового розслідування у кримінальному провадженні за №42025172690000002, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 07.01.2025 року за фактом того, до Полтавської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Центрального регіону надійшло повідомлення про те, що службові особи медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 , зловживаючи своїм службовим становищем, в умовах воєнного стану, можливо здійснили привласнення бюджетних грошових коштів під час придбання товару «Покривало рятувальне» для потреб військової частини.

В ході досудового розслідування встановлено, що посадові особи медичного центру 21 березня 2024 року оголосили в системі « ІНФОРМАЦІЯ_3 » про проведення спрощеної/допорогової закупівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 з предметом «Покривало рятувальне», згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 33190000-8: Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (НК 024:2023 10416 - Рятувальна ковдра). Умовами оголошення передбачено закупівлю «Рятувальна ковдра» в кількості 50 000 штук по ціні 100 грн. за одиницю, загальною очікуваною вартістю 5 000 000 грн. з ПДВ.

Стаття 163КПК України передбачає,що слідчийсуддя,суд постановляєухвалу пронадання тимчасовогодоступу доречей ідокументів,якщо сторонакримінального провадженняу своємуклопотанні доведенаявність достатніхпідстав вважати,що ціречі абодокументи: перебуваютьабо можутьперебувати уволодінні відповідноїфізичної абоюридичної особи; саміпо собіабо всукупності зіншими речамиі документамикримінального провадження,у зв`язкуз якимподається клопотання,мають суттєвезначення длявстановлення важливихобставин укримінальному провадженні; нестановлять собоюабо невключають речейі документів,які містятьохоронювану закономтаємницю. Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Частиною 7 ст.163КПК України також передбачено, що слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Слідчим доведено, що інформація перебуває у володінні Медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Національної гвардії України, та вказана інформація, сама по собі має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні може сприяти розкриттю кримінального правопорушення, та встановленню обставин та мати доказове значення у справі. Іншим способом довести обставини, які передбачається довести за допомогою вищевказаної інформації, неможливо.

Водночас,слідчим відповіднодо нормч.7ст.163КПК Українине доведено наявності достатніх підстав вважати, що без вилучення оригіналів вищевказаних документів існує реальна загроза їх зміни або знищення, або таке вилучення оригіналів необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів, та відповідні мотиви і обґрунтування у клопотанні відсутні.

З урахуванням наведеного, клопотання слідчого підлягає частковому задоволенню.

Особа, зазначена в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів як володілець речей або документів, зобов`язана згідно з ч. 1 ст. 165 КПК надати тимчасовий доступ до визначених в ухвалі речей або документів особі, вказаній у відповідній ухвалі слідчого судді, суду.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 159-166, 167, 372 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого задовольнити частково.

Надати начальнику відділу СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_4 , заступнику начальника відділу СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_5 , слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_6 , слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_7 , старшому слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_8 , старшому слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_9 , слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_10 , слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_11 , слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_12 , слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 , слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_13 , дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, з можливістю зробити їх копії (зняти копію інформації), які знаходяться у володінні Медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), що фактично розташований за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:

- документів стосовно підготовки, організації та проведення публічної закупівлі: « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за предметом «Покривало рятувальне згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 33190000-8: Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (НК 024:2023 10416 - Рятувальна ковдра, у тому числі: рішень уповноваженої особи, протоколів засідань комітету, протоколів розкриття тендерних пропозицій, інших документів по організації указаної процедури; документів, наданих (направлених) з метою організації та проведення закупівлі, протоколів затвердження технічного завдання, з метою проведення закупівель, технічного завдання, у яких були доведені основні характеристики та вимоги до закупівлі, що стали підставами для складання тендерних вимог стосовно предмету закупівлі, листів стосовно доведеного розміру фінансування за бюджетною програмою; документів, на підставі яких здійснено розрахунок та визначення очікуваної вартості предметів закупівель, у тому числі здійсненого аналізу меж та цін товарного ринку, визначення кола суб`єктів постачання, цінових пропозицій (ціни та вартості), залучення експертів на договірних засадах, роздрукованої інформації щодо цін товарів/робіт, протоколів та інших документів, на підставі яких було визначено (проводилося обговорення) та приймалося рішення про визначення (розрахунок) очікуваної вартості предмету закупівлі, документів стосовно проведених ринкових консультацій та/або вивчення ринку (направлених запитів та отриманих відповідей від постачальників та виробників, прайс - листів), інших документів на підставі яких приймалися рішення та порівнювалися ціни;

- договір № 127 від 11.04.2024, укладений між Медичним центром « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », за предметом «Код ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» за процедурою проведеної закупівлі: « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

- рахунки фактури та платіжні доручення стосовно проведення операцій з оплати за поставлений товар за укладеним договором Медичним центром « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРОПУ НОМЕР_4 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 );

- (ксерокопії) сертифікатів про походження, паспортів якості, декларації виробника на указаний товар;

- видаткові накладні, товарно-транспортні (вантажні) накладні на придбання та перевезення зазначеного товару, ТМЦ, шляхові листи з перевезення зазначеного товару;

- оборотно-сальдові відомості (картки аналітичного обліку), журнали ордери помісячно за субрахунками та у їх розрізі (із зазначенням залишків на початок та кінець періоду, номенклатури, руху за операціями у грошовому та кількісному показниках) у розгорнутому вигляді по рахункам бюджетного обліку Медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Національної гвардії України (код ЄДРОПУ НОМЕР_4 ) стосовно відображення операцій з придбання та введення у експлуатацію товару, згідно вищезазначеного договору та закупівлі, за період 2024 року;

- акти проведених перевірок контролюючими органами ( ІНФОРМАЦІЯ_8 та її підрозділи, ІНФОРМАЦІЯ_9 та її підрозділи) та відділом внутрішнього аудиту;

- документації, яка містить в собі інформацію про необхідність проведення вищезазначеної закупівлі та поставлення зазначеного товару;

- журналу вхідної та вихідної кореспонденції Медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРОПУ НОМЕР_4 );

- рішення, наказ про призначення уповноваженої особи у сфері закупівель медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Національної гвардії України ОСОБА_14 , згідно із Законом України «Про публічні закупівлі»;

- рішення, наказ про затвердження «Положення про уповноважену особу із закупівель Медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Національної гвардії України;

- положення про роботу уповноваженої особи з проведення публічних закупівель Медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Національної гвардії України;

- рішення, наказ про призначення директора Медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Національної гвардії України ОСОБА_15 ;

- посадові інструкції директора Медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Національної гвардії України;

- посадові інструкції уповноваженої особи у сфері закупівель медичного центру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 , згідно із Законом України «Про публічні закупівлі»;

- листування, переписка, чорнові записи з інформацією, інформація у електронному вигляді, яка міститься у комп`ютерній техніці, флеш накопичувачах, оптичних дисках, інших електронних носіях інформації.

В іншій частині клопотання відмовити.

Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого в провадженні якого знаходиться кримінальне провадження.

Строк дії ухвали не може перевищувати двох місяців з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей та документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл про проведення обшуку згідно з положеннями кримінально-процесуального кодексу України з метою відшукування та вилучення зазначених документів.

Роз`яснити, що за умисне невиконання ухвали суду, передбачена відповідальність за ст. 382 КК України.

Ухвала остаточна та оскарженню не підлягає.

Заперечення на дану ухвалу може бути подано під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудОктябрський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення09.04.2025
Оприлюднено14.04.2025
Номер документу126506931
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —554/5003/25

Ухвала від 09.04.2025

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Чуванова А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні