ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
10 квітня 2025 року Справа 160/5808/25
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Боженко Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпрі клопотання Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області про залишення позову без розгляду у справі №160/5808/25 за позовною заявою ОСОБА_1 до відповідача-1: 2 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, до відповідача-2: Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, до відповідача-3: Державної служби України з надзвичайних ситуацій про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа №160/5808/25 за позовною заявою ОСОБА_1 до відповідача-1: 2 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, до відповідача-2: Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, до відповідача-3: Державної служби України з надзвичайних ситуацій про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
08 квітня 2025 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від відповідача-2 надійшло клопотання про залишення позову без розгляду. В обґрунтування клопотання відповідач-2 зазначає, що тримісячний строк на звернення з цим позовом завершився 19.10.2022 року.
Вирішуючи вказане клопотання по суті, суд зазначає наступне.
За ч. 1 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Положення статті 233 Кодексу законів про працю України в частині, що стосуються строку звернення до суду у справах, пов`язаних з недотриманням законодавства про оплату праці, мають перевагу в застосуванні перед частиною п`ятою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України.
Аналогічний правовий висновок міститься у постанові Касаційного адміністративного суду від 07.09.2023 року у справі №620/1201/23.
Згідно зі ст. 233 Кодексу законів про працю України (в редакції до 18.07.2022 року) у разі порушення законодавства про оплату праці працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати без обмеження будь-яким строком.
Згідно ст. 233 Кодексу законів про працю України працівник (в редакції з 19.07.2022 року) може звернутися із заявою про вирішення трудового спору безпосередньо до суду в тримісячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті.
Предметом цього спору є правомірність обчислення відповідачами розміру одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), травми або поранення, захворювання чи інвалідності осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, що була виплачена позивачу.
Така виплата здійснена позивачу під час розрахунку після звільнення 22.12.2021 року в складі суми 433608,00 грн, що сторонами не заперечується.
Водночас, цей позов зумовлений тим, що в ході розгляду справи №160/10948/23 встановлено, що відповідач неналежним чином обчислював розмір грошового забезпечення позивача.
Розмір спірної одноразової допомоги залежить від розміру грошового забезпечення позивача, в зв`язку з чим виникли підстави для перерахунку розміру такої допомоги виходячи вже з вірного грошового забезпечення позивача. Ці обставини втілились у спір, що вирішений в рамках розгляду справи №160/5227/24, за результатом розгляду якої відмовлено у задоволенні позовної заяви саме в зв`язку з тим, що позивач не ініціював перед відповідачами питання перерахунку розміру спірної допомоги.
В зв`язку з цим позивач ініціював питання перерахунку допомоги заявами до відповідачів, що були подані 08.11.2024 року. Відповіді на заяви надано листами від 15.11.2024 року, 21.11.2024 року, 10.12.2024 року. З позовом позивач звернувся 20.02.2025 року. Тобто, спірні правовідносини виникли саме в зв`язку зі змістом вищевказаних листів відповідачів, більшість з яких складена в межах тримісячного строку, що передує дню звернення до суду.
Відповідно, доводи відповідача-2 є необґрунтованими, оскільки засновані на невірній оцінці предмету спору та, як наслідок, неналежному визначенні дати, коли позивач дізнався про порушення своїх прав, саме за захистом яких і подано цей позов.
Таким чином, клопотання про залишення позову без розгляду є необґрунтованими та задоволенню не підлягає.
Керуючись ст. ст. 122, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні клопотання Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області про залишення позову без розгляду у справі №160/5808/25 відмовити.
Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та не може бути оскаржена.
Суддя Н.В. Боженко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2025 |
Оприлюднено | 14.04.2025 |
Номер документу | 126512654 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні