КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 квітня 2025 року № 320/28703/23
Суддя Київського окружного адміністративного суду Леонтович А.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1
до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, Державної податкової служби України
про визнання протиправним та скасування рішення,
в с т а н о в и в:
І. Зміст позовних вимог
До Київського окружного адміністративного суду звернувся Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 з позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві , Державної податкової служби України , у якому просить суд:
-визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №6973011/3102217011 від 28.06.2022 р., зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №1 від 28.02.2022 року на загальну суму 99 111,60 грн., у тому числі ПДВ - 16 518,60 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №6952263/3102217011 від 23.06.2022 р., зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №2 від 28.02.2022 на загальну суму 230 002,67 грн., у тому числі ПДВ - 38 333,78 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №6952264/3102217011 від 23.06.2022 р., зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №l від 31.03.2022 на загальну суму 75 000,72 грн., у тому числі ПДВ - 12 500,12 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №6952265/3102217011 від 23.06.2022 р., зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №2 від 30.04.2022 на загальну суму 82 002,16 грн., у тому числі ПДВ - 14 000,36 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №6952266/3102217011 від 23.06.2022 р., зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №2 від 31.05.2022 на загальну суму 77 503,68 грн., у тому числі ПДВ - 12 917,28 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію.
ІІ. Виклад позиції позивача та заперечень відповідача
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, ним для реєстрації спірної податкової накладної подано до податкового органу увесь перелік первинних документів на підтвердження здійснення господарських операцій передбачених чинним законодавством України. Позивач вважає, що надані документи до контролюючого органу підтверджують здійснення господарських операцій за результатом яких видані податкові накладні №1 від 28.02.2022, №2 від 28.02.2022, №l від 31.03.2022, №2 від 30.04.2022, №2 від 31.05.2022.
Відповідач проти задоволення позову заперечив з підстав, викладених у відзиві.
ІІІ. Процесуальні дії суду у справі
Ухвалою суду від 25.08.2023 відкрито спрощене позовне провадження у справі та вирішено здійснювати її розгляд без повідомлення (виклику) учасників справи.
Ухвалою суду від 08.04.2025 залишено без задоволення клопотання представника відповідача про розгляд справи в судовому засіданні з викликом сторін.
Частиною 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Згідно з частиною 2 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання; якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів.
З огляду на завершення 30-ти денного терміну для подання заяв по суті справи, суд вважає можливим розглянути та вирішити справу по суті за наявними у ній матеріалами.
IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин
Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 13.10.2004,номер запису: 20680000000000439.
Місцезнаходженням ФОП є адреса: АДРЕСА_1 , про що внесені відомості до ЄДР.
Статус платника ПДВ: ФОП ОСОБА_1 зареєстрований платником ПДВ з 01.10.2020 р.
Основним видом діяльності ФОП ОСОБА_1 є діяльність з кодом: Код КВЕД 77.39 «Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів н.в.і.y». Супутніми іншими видами діяльності платника податку згідно з КВЕД є: код КВЕД 47.19 «Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах»; код КВЕД 46.90 «Неспеціалізована оптова торгівля»; - код КВЕД 77.11 «Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів»; код КВЕД 33.12 «Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення»; код КВЕД 46.69 «Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням»; код КВЕД 46.14 «Діяльність посередників у торгівлі машинами, промисловим устаткуванням, суднами та літаками» тощо.
Свої позовні вимоги ФОП ОСОБА_1 обґрунтовує наступним.
Протягом лютого-травня 2022 року на виконання п. п.201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (надалі - ПК України), ФОП ОСОБА_1 складено та направлено на реєстрацію:
- податкову накладну №1 від 28.02.2022 року на загальну суму 99 111,60 грн., у тому числі ПДВ - 16 518,60 грн., яка, як вбачається з отриманої квитанції № 9065532262 від 06.06.2022 р. : «Документ Прийнято. Реєстрація Зупинена»;
- податкову накладну №2 від 28.02.2022 року на загальну суму 230 002,67 грн., у тому числі ПДВ - 38 333,78 грн., яка, як вбачається з отриманої квитанції № 9065561072 від 06.06.2022 р.: «Документ Прийнято. Реєстрація Зупинена»;
- податкову накладну №1 від 31.03.2022 року на загальну суму 75 000,72 грн., у тому числі ПДВ - 12 500,12 грн., яка, як вбачається з отриманої квитанції № 9065530590 від 06.06.2022 р. : «Документ Прийнято. Реєстрація Зупинена»;
- податкову накладну №2 від 30.04.2022 року (копія надається) на загальну суму 82 002,16 грн., у тому числі ПДВ - 14 000,36 грн., яка, як вбачається з отриманої квитанції № 9065562940 від 06.06.2022 р.: «Документ Прийнято. Реєстрація Зупинена»;
- податкову накладну №2 від 31.05.2022 року на загальну суму 77 503,68 грн., у тому числі ПДВ - 12 917,28 грн., яка, як вбачається з отриманої квитанції № 9023526318 : «Документ Прийнято. Реєстрація Зупинена»;
Зі змісту отриманих квитанцій вбачається, що підставою зупинення реєстрації зазначених податкових накладних в усіх випадках зазначено п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій», а саме: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 77.39, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій», та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За результатами проведеної перевірки контрагента на предмет його податкової «надійності» і економічної «доброчесності» було прийнято рішення про укладення з ТОВ «Рел Лоджистікс» (Код ЄДРПОУ - 40637393) договору оренди залізничного рухомого складу №2-509-2/10-21 від 12.10.2021 р. (надалі-Договір), відповідно до умов якого Орендодавець (ФОП ОСОБА_1 ) зобов?язується передати, а Орендар (ТОВ «Рейл Лоджистікс») прийняти в оренду залізничний рухомий склад (РС - вагони або рухомий склад), технічно справний та комерційно придатний до перевезень, очищений від залишків вантажу. Номер РС, кількість, модель, дати побудови і вид РС вказуються в Актах прийому-передачі до цього Договору, які є його невід?ємною частино (п.1.1. Договору).
Згідно п. 2.1. Договору РС, визначений за результатами технічного огляду технічно справним і комерційно придатним, Орендар приймає в оренду по Акту прийому-передачі, який складається і підписується Орендодавцем та Орендарем за датою календарного штемпеля в перевізних документах, яка підтверджує прибуття РС на станцію, вказану Орендарем.
Відповідно до п.4.2. Договору орендна плата нараховується за кожну добу оренди рухомого складу. Сума Договору в цілому складається з орендної плати за всі одиниці РС, які були передані в оренду відповідно до п.1.1. цього Договору.
Орендна плата сплачується протягом 10-ти банківських днів з дати підписання Сторонами акту наданих послуг, на підставі наданого Орендодавцем рахунку (п.4.4. Договору).
Так, на виконання умов вказаного Договору, між сторонами було підписано Додаток №1 до вказаного Договору з переліком вагонів, які передаються в оренду, а також підписано і Акт приймання-передачі залізничного рухомого складу.
Послуги з оренди залізничного рухомого складу на суму 99 111,60 грн., у т.ч. ПДВ 16 518, 60 грн. були надані ФОП ОСОБА_1 протягом лютого 2022 року у відповідності до умов укладеного Договору. Факт надання послуг з оренди залізничного рухомого складу за лютий 2022 р. підтверджується Актом виконаних робіт №5 від 28.02.2022 р., який підписаний обома сторонами.
У відповідності до ст. 187 і ст. 201 ПК України, за правилом першої події - дата оформлення акту наданих послуг ФОП ОСОБА_1 було складено та направлено на реєстрацію податкову накладну № l від 28.02.2022 р. на загальну суму 99 111,60 грн., у тому числі ПДВ - 16 518, 60 грн.
Також на адресу ТОВ «Рейл Лоджистікс» було виставлено рахунок на оплату №3 від 28.02.2022 р. Орендарем послуги з оренди згідно акту виконаних робіт №5 від 28.02.2022 р. були оплачені частково на суму 82 593,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №15057 від 17.03.2022 р.
Отже, господарські операції за податковою накладною №1 від 28.02.2022 р. підтверджуються наступними первинними документами, а саме: - договором оренди залізничного рухомого майна №2-509-2/10-21 від 12.10.2021 р.; - додатком № l до договору оренди залізничного рухомого майна №2-509-2/10-21 від 12.10.2021 р.; додатком №2 до договору оренди залізничного рухомого майна №2-509-2/10-21 від 01.11.2021 р.; додатком №3 до договору оренди залізничного рухомого майна №2-509-2/10-21 від 01.12.2021 р.; актом приймання-передачі №1 від 15.10.2021 р.; актом приймання-передачі №2 від 26.11.2021 р.; актом приймання-передачі №3 від 02.12.2021 р.; рахунком №3 від 28.02.2022р.; ?актом наданих послуг №5 від 28.02.2022 р.; платіжним дорученням №15057 від 17.03.2022 р. про оплату наданих послуг за лютий 2022 р.
Таким чином, податкова накладна №1 від 28.02.2022 р. була складена ФОП ОСОБА_1 за фактом складення акту виконаних робіт і на виконання дійсних господарських відносин з ТОВ «Рейл Лоджистікс», що підтверджується доданими первинними документами.
ФОП Замфір В.В. податкових накладних на контрагента - Товариство з обмеженою відповідальністю «Транс Капітал Україна» (код ЄДРПОУ - 41016944).
За результатами проведеної перевірки контрагента на предмет його податкової «надійності» і економічної «доброчесності» було прийнято рішення про укладення з ТОВ «Транс Капітал Україна» договору оренди залізничного рухомого складу №01/10-01 від 01.10.2020 р. (надалі-Договір), відповідно до умов якого Орендодавець (ФОП ОСОБА_1 ) зобов?язується передати, а Орендар (ТОВ «Транс Капітал Україна») прийняти в оренду залізничний рухомий склад (РС - вагони або рухомий склад), технічно справний та комерційно придатний до перевезень, очищений від залишків вантажу. Номер РС, кількість, модель, дати побудови і вид РС вказуються в Актах прийому-передачі до цього Договору, які є його невід?ємною частино (п. 1.1. Договору).
Згідно п. 2.1. Договору РС, визначений за результатами технічного огляду технічно справним і комерційно придатним, Орендар приймає в оренду по Акту прийому-передачі, який складається і підписується Орендодавцем та Орендарем за датою календарного штемпеля в перевізних документах, яка підтверджує прибуття РС на станцію, вказану Орендарем.
Відповідно до п.4.2. Договору орендна плата нараховується за кожну добу оренди рухомого складу. Сума Договору в цілому складається з орендної плати за всі одиниці РС, які були передані в оренду відповідно до п.1.1. цього договору.
Орендна плата сплачується протягом 10-ти банківських днів з дати підписання Сторонами акту наданих послуг, на підставі наданого Орендодавцем рахунку (п.4.4. Договору).
Так, на виконання умов вказаного Договору, між сторонами було підписано Додаток №1 до вказаного Договору з переліком вагонів, які передаються в оренду, а також підписано і Акт приймання-передачі залізничного рухомого складу.
Послуги з оренди залізничного рухомого складу на суму 230 002,67 грн., у т.ч. ПДВ 38 333,78 грн. були надані ФОП ОСОБА_1 протягом лютого 2022 року у відповідності до умов укладеного Договору. Факт надання послуг з оренди залізничного рухомого складу за лютий 2022 р. підтверджується Актом надання послуг №13 від 28.02.2022 р., який підписаний обома сторонами.
У відповідності до ст. 187 і ст. 201 ПК України, за правилом першої події - дата оформлення акту наданих послуг ФОП ОСОБА_1 було складено та направлено на реєстрацію податкову накладну №2 від 28.02.2022 р. на загальну суму 230 002,67 грн., у тому числі ПДВ - 38 333,78 грн.
Також на адресу ТОВ «Транс Капітал Україна» було виставлено рахунок на оплату №5 від 28.02.2022 р.
Послуги з оренди залізничного рухомого складу на суму 75 000,72 грн., у т.ч. ПДВ 12 500,12 грн. були надані ФОП ОСОБА_1 протягом березня 2022 року у відповідності до умов укладеного Договору. Факт надання послуг з оренди залізничного рухомого складу за березень 2022 р. підтверджується Актом надання послуг №14 від 31.03.2022 р., який підписаний обома сторонами.
У відповідності до ст. 187 і ст. 201 ПК України, за правилом першої події - дата оформлення акту наданих послуг ФОП ОСОБА_1 було складено та направлено на реєстрацію податкову накладну №1 від 31.03.2022 р. на загальну суму 75 000,72 грн., у тому числі ПДВ - 12 500,12 грн.
Також на адресу ТОВ «Транс Капітал Україна» було виставлено рахунок на оплату №6 від 31.03.2022 р.
Послуги з оренди залізничного рухомого складу на суму 84 002,16 грн., у т.ч. ПДВ 14 000,36 грн. були надані ФОП ОСОБА_1 протягом квітня 2022 року у відповідності до умов укладеного Договору. Факт надання послуг з оренди залізничного рухомого складу за квітень 2022 р. підтверджується Актом надання послуг №15 від 30.04.2022 р., який підписаний обома сторонами.
У відповідності до ст. 187 і ст. 201 ПК України, за правилом першої події - дата оформлення акту наданих послуг ФОП ОСОБА_1 було складено та направлено на реєстрацію податкову накладну №2 від 30.04.2022 р. на загальну суму 84 002,16 грн., у тому числі ПДВ - 14 000,36 грн.
Також на адресу ТОВ «Транс Капітал Україна» було виставлено рахунок на оплату №7 від 30.04.2022 р.
Послуги з оренди залізничного рухомого складу на суму 77 503,68 грн., у т.ч. ПДВ 12 917,28 грн. були надані ФОП ОСОБА_1 протягом травня 2022 року у відповідності до умов укладеного Договору. Факт надання послуг з оренди залізничного рухомого складу за травень 2022 р. підтверджується Актом надання послуг №19 від 31.05.2022 р., який підписаний обома сторонами.
У відповідності до ст. 187 і ст. 201 ПК України, за правилом першої події - дата оформлення акту наданих послуг ФОП ОСОБА_1 було складено та направлено на реєстрацію податкову накладну №2 від 31.05.2022 р. на загальну суму 77 503,68 грн., у тому числі ПДВ - 12 917,28 грн.
Також на адресу ТОВ «Транс Капітал Україна» було виставлено рахунок на оплату №9 від 31.05.2022 р.
Рахунки на оплату №5 від 28.02.2022 р., №б від 31.03.2022 р., №7 30.04.2022 р., №9 від 31.05.2022 р. не були оплачені ТОВ «Транс Капітал Україна» через блокування реєстрації податкових накладних.
Отже, господарські операції за податковими накладними №2 від 28.02.2022 р., №1 від 31.03.2022 р., №2 від 30.04.2022 р., №2 від 31.05.2022 р. підтверджуються наступними первинними документами, а саме: договором оренди залізничного рухомого майна №01/10-01 від 01.10.2020 р.; додатком №1 до договору оренди залізничного рухомого майна №01/10-01 від 01.10.2020 р.; актом приймання-передачі майна від 01.10.2020 р.; ?рахунком на оплату №5 від 28.02.2022 р.; Актом надання послуг №13 від 28.02.2022 р.; рахунком на оплату №6 від 31.03.2022 р.; Актом надання послуг №14 від 31.03.2022 р.; рахунком на оплату №7 30.04.2022 р.; Актом надання послуг №15 від 30.04.2022 р.; рахунком на оплату №9 від 31.05.2022 р.; Актом надання послуг №19 від 31.05.2022 р.
Таким чином, податкові накладні №2 від 28.02.2022 р., №1 від 31.03.2022 р., №2 від 30.04.2022 р., №2 від 31.05.2022 р. були складені ФОП ОСОБА_1 за фактом складення актів наданих послуг і на виконання дійсних господарських відносин з ТОВ «Транс Капітал Україна», що підтверджується вищевказаними первинними документами.
Так, придбання ФОП ОСОБА_1 залізничних вагонів, які були передані в оренду ТОВ «Рейл Лоджистікс» підтверджується наступними документами, а саме: - Договір поставки №12сб-бу-2 від 07.10.2021 з ТОВ «Рейл Інвестментс» (ЄДРПОУ 39195058); Договір поставки № 07-1021-Н-3 від 07.10.2021р. ТОВ «Рейл Інвестментс» (ЄДРПОУ 39195058); Специфікація №1 до договору поставки №07-1021-H-3 від 07.10.2021 року.
Відповідно до умов договорів, придбані напіввагони, кожна операція оформлена належним чином, згідно Законодавства України. Було підписано Акти Приймання-передачі з ТОВ «Рейл Інвестментс», а також Видаткові накладні з обов?язковими реквізитами, які необхідні для первинних документів (Акти та видаткові додаються):
??Акт приймання передачі № 1 від 15.10.2021р. відповідно Видаткова накладна №236 від 15.10.2021р.; Акт приймання передачі №1 від 26.11.2021р. відповідно Видаткова накладна №290 від 26.11.2021р.; Акт приймання передачі № 1 від 02.12.2021р. відповідно Видаткова накладна № 307 від 02.12.2021р.
Придбання напіввагонів за зазначеними договорами поставки було повністю оплачено згідно виставлених рахунків та виписані і зареєстровані податкові накладні, відповідно по факту оплат, як першої події: № 223 від 13.10.2021 Платіжне доручення №40 від 13.10.2021р. №9 від 13.10.2021р. №224 ввід 07.10.2021 Платіжне доручення №38 від 11.10.2021р. №4 від 11.10.2021. №270 від 23.11.2021. Платіжне доручення №49 від 23.11.2021р. №18 від 23.11.2021 р.
Придбання ФОП ОСОБА_1 залізничних вагонів, які були передані в оренду ТОВ «Транс Капітал Україна» підтверджується наступними документами, а саме:
- договором поставки №011020-01 від 01.10.2020 р. з ТОВ «Глобал Зернотранс» (код ЄДРПОУ - 39804468) із специфікацією; - договором поставки №011020-001 від 01.10.2020 р. з ТОВ «Транс Капітал Україна» (код ЄДРПОУ - 41016944) із специфікацією; договором поставки №011020-0001 від 01.10.2020 р. з ТОВ «Макбіс» (код ЄДРПОУ - 42821656) із специфікацією; видатковими накладними №15, №19, №24 від 01.10.2020 р.; актами приймання-передачі залізничних вагонів; зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними №1 від 01.10.2020 р., №l від 01.10.2020 р. і №2 від 01.10.2020 р.
Зазначене свідчить про прозорість діяльності ФОП ОСОБА_1 , та дає можливість встановити джерело походження залізничних вагонів, які надавалися в оренду ТОВ «Гранс Капітал Україна» та ТОВ «Рейл Лоджистікс».
Отже, взаємовідносини ФОП ОСОБА_1 з контрагентами - ТОВ «Транс Капітал Україна» та ТОВ «Рейл Лоджистікс», за результатом яких складено податкові накладні №1 від 28.02.2022 року, №2 від 28.02.2022 року, №1 від 31.03.2022 р., №2 від 30.04.2022 р., №2 від 31.05.2022 р., реєстрацію яких зупинено, підтверджується вищенаведеною належним чином оформленою первинною документацією, зокрема договорами, актами, розрахунковими документами, а результатом постачання товару з отримання ФОП ОСОБА_1 прибутку.
У зв?язку із зупиненням реєстрації вищезазначених податкових накладних, ФОП ОСОБА_1 подано до контролюючого органу;
- Звернення-пояснення на виконання вимог п.п. 201.16. ст. 201 ПКУ до Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим: Податкова накладна №l від 28.02.2022 реєстраційний номер 9065532262 Вих. № 2006 від 20.06.2022 р. (копії додаються);
- Звернення-пояснення на виконання вимог п.п. 201.16. ст. 201 ПКУ до Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим: Податкова накладна №2 від 28.02.2022 реєстраційний номер 9065561072, Податкова накладна №1 від 31.03.2022 реєстраційний номер 9065530590, Податкова накладна №2 від 30.04.2022 реєстраційний номер 9065562940, Податкова накладна №2 від 31.05.2022 реєстраційний номер 9023526318 Вих. № 1606 від 16.06.2022 р. та надано документи на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, за яким складено зазначені податкові накладні, що підтверджується змістом Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, та змістом файлів документів довільного формату, що додаються до зазначеного Повідомлення.
За результатами розгляду поданих ФОП ОСОБА_1 пояснень та первинних документів: рішенням комісії ГУ ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №6973011/3102217011 від 28.06.2022 року відмовлено в реєстрації податкової накладної №1 від 28.02.2022 р.
Підставою відмови зазначено: ненаданням платником податку копій документів: «первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання i транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Додаткова інформація: Відсутні документи, передбачені п. 5.8. Договору поставки вагонів (технічні паспорти, завірені документи, листи обліку, лист-згоду про переведення вагонів в операторське управління ТОВ «Рейл Лоджистікс», тощо). Розрахункові документ з постачальниками рухомого складу».
- рішенням комісії ГУ ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- №6952263/3102217011 від 23.06.2022 р. відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 28.02.2022 p.;
- № 6952264/3102217011 від 23.06.2022 р. відмовлено в реєстрації податкової накладної №1 від 31.03.2022 p.;
- № 6952265/3102217011 від 23.06.2022 р. відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 30.04.2022 р.;
- № 6952266/3102217011 від 23.06.2022 р. відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 31.05.2022 p.
Підставою відмови зазначено: ненаданням платником податку копій документів: «первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додаткова інформація: Відсутні документи, передбачені п. 4.4. Договору поставки вагонів (технічні паспорти, завірені документи, листи обліку тощо); не надано розрахункових документів».
Варто зазначити, що ФОП ОСОБА_1 надавав до контролюючого органу пояснення щодо власної господарської діяльності, разом з повним пакетом документів, які підтверджують факт здійснення господарських операцій. Проте органами ДПС не взято до уваги специфіку діяльності ФОП ОСОБА_1 та подані ним документи.
ФОП ОСОБА_1 намагався повторно звернутися до контролюючого органу з відповідним поясненнями і копіями документів для розгляду питання про реєстрацію заблокованих податкових накладних. Проте, подані повторно 08.02.2023 р. засобами електронного зв?язку пояснення і копії документів не були прийняті ГУ ДПС у м. Києві до розгляду з посиланням на те, що «ПН/РК від 28.02.2022 №1 відсутня/ій у Реєстрі зупинених ПН/РК», що підтверджується квитанцією №2 реєстраційний номер №9017639926 від 8 лютого 2023 р.
Позивач вважає рішення комісії про відмову у реєстрації вищевказаних податкових накладних за своїм характером необґрунтованим.
Не погодившись з рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з цим позовом.
V. Норми права
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (в редакції, чинній на час виникнення між сторонами спірних відносин).
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший); підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий); якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий).
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 передбачено механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку(додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно пунктів 6, 7, 10, 11 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11). Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25).
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216 (набрав чинності 14.12.2019), яким визначено, зокрема, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі комісія регіонального рівня) (пункт 2).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4).
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством (пункт 5).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП) (пункт 6).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7).
ДПС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному вебпорталі відомості щодо засобів електронного зв`язку, за допомогою яких можуть подаватися письмові пояснення та копії документів (пункт 8).
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку (пункт 10).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства (пункт 11).
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено «Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246.
Відповідно до пункту 19 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно пункту 20 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
VІ. Оцінка суду
Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: платника податку - критеріям ризиковості платника податку; податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Так, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/ розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що підставою для зупинення реєстрації поданих позивачем податкових накладних №1 від 28.02.2022, №2 від 28.02.2022, №l від 31.03.2022, №2 від 30.04.2022, №2 від 31.05.2022, була не відповідність платника податку пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПК/РК.
Водночас, як вбачається з матеріалів справи, контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №1 від 28.02.2022, №2 від 28.02.2022, №l від 31.03.2022, №2 від 30.04.2022, №2 від 31.05.2022.
Суд звертає увагу на те, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Зупинення реєстрації податкової накладної не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, а також прийняття негативного для платника податків рішення без зазначення конкретних мотивів дає підстави для висновку про необхідність відновлення порушеного права позивача шляхом скасування рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
Також, під час розгляду справи судом встановлено, що позивачем направлено відповідачу пояснення та копії первинних документів для підтвердження підстав подання податкових накладних №1 від 28.02.2022, №2 від 28.02.2022, №l від 31.03.2022, №2 від 30.04.2022, №2 від 31.05.2022 з метою їх реєстрації, якими підтверджується надання позивачем послуг та оплата зазначеним контрагентом наданих послуг.
Відтак, суд дійшов висновку про необґрунтованість рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкових накладних №1 від 28.02.2022, №2 від 28.02.2022, №l від 31.03.2022, №2 від 30.04.2022, №2 від 31.05.2022 критерію обґрунтованості.
Суд констатує, що рішення Комісії повинні містити чіткі підстави для відмови в реєстрації податкових накладних, у цьому випадку, або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування, або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування.
Суди, приймаючи рішення, виходить з того, що оскаржуване рішення не містить чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішення про відмову в реєстрації податкової накладної. Натомість платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.
Як встановлено судом, податковим органом у рішенні не наведено жодної конкретної інформації щодо причин, підстав та обґрунтувань прийняття такого рішення.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами, як суб`єктами владних повноважень, тверджень позивача, наведення ним відповідних мотивів прийняття спірного рішення та неврахування наданих позивачем комісії документів, а відтак, підтверджень правомірності рішень податкового органу. Відтак, оскаржувані рішення прийняті відповідачем необґрунтовано, без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, у зв`язку із чим, такі рішення є протиправними та підлягаєють скасуванню.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, подані позивачем №1 від 28.02.2022, №2 від 28.02.2022, №l від 31.03.2022, №2 від 30.04.2022, №2 від 31.05.2022 до Єдиного реєстру податкових накладних, суд зазначає, що відповідно до підпункту 201.1, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
Пунктом 28 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), окрім іншого, визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до пункту 19 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно пункту 20 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.
Втім, Європейський суд з прав людини у пункті 50 рішення від 13.01.2011 (остаточне) по справі «Чуйкіна проти України» (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява № 28924/04) зазначив про те, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює «право на суд», в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі «Голдер проти Сполученого Королівства» (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати «вирішення» спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах «Мултіплекс проти Хорватії» (Multiplex v. Croatia), заява №58112/00, пункт 45, від 10.07.2003, та «Кутіч проти Хорватії» (Kutic v. Croatia), заява №48778/99, пункт 25, ECHR 2002-II).
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачем, надані позивачем пояснення та документи складено з дотриманням вимог законодавства. Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
З метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання відповідача зареєструвати податкові накладні позивача у Єдиному реєстрі податкових накладних.
VII. Висновок суду
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Положеннями статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
VІІІ. Розподіл судових витрат
Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 13 420,00 грн.
Враховуючи задоволення позову, на користь позивача слід присудити понесені ним судові витрати в розмірі 13 420,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань призначених для Головного управління ДПС у м. Києві, оскільки саме комісією регіонального рівня прийняте оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в реєстрі.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в :
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №6973011/3102217011 від 28.06.2022 р., зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №1 від 28.02.2022 року на загальну суму 99 111,60 грн., у тому числі ПДВ - 16 518,60 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №6952263/3102217011 від 23.06.2022 р., зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №2 від 28.02.2022 на загальну суму 230 002,67 грн., у тому числі ПДВ - 38 333,78 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №6952264/3102217011 від 23.06.2022 р., зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №l від 31.03.2022 на загальну суму 75 000,72 грн., у тому числі ПДВ - 12 500,12 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №6952265/3102217011 від 23.06.2022 р., зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №2 від 30.04.2022 на загальну суму 82 002,16 грн., у тому числі ПДВ - 14 000,36 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №6952266/3102217011 від 23.06.2022 р., зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №2 від 31.05.2022 на загальну суму 77 503,68 грн., у тому числі ПДВ - 12 917,28 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію.
Стягнути на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місцезнаходження: АДРЕСА_2 ) судові витрати в розмірі 13 420,00 грн. (тринадцять тисяч чотириста двадцять гривень, 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань, призначених для Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 44116011; місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 33/19).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Леонтович А.М.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2025 |
Оприлюднено | 14.04.2025 |
Номер документу | 126514220 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Леонтович А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні