Рішення
від 09.04.2025 по справі 640/12430/20
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 640/12430/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 квітня 2025 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Завальнюка І.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін справу за адміністративним позовом Національного банку України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сталь та фінанси бенк» про стягнення коштів,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва перебувала справа № 640/12430/20, в якій позивач просить суд стягнути з ТОВ "Сталь та фінанси бенк" до державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції") штрафу у сумі 17000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 16.08.2019 Нацкомфінпослуг складено акт № 1387/16-2/13 відносно ТОВ «СТАЛЬ ТА ФІНАНСИ БЕНК» про правопорушення вчинені товариством на ринку фінансових послуг. Так, Товариством не надано до Нацкомфінпослуг аудиторський звіт щодо річної фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності (у разі якщо відповідно до законодавства необхідно складати консолідовану фінансову звітність) та звіт про надання впевненості щодо звітних даних за 2018 рік фінансової компанії, що свідчить про порушення Товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме пункту 13 розділу 3 Порядку № 3840 від 26.09.2017; не надано звітні дані за ІІ квартал 2019 року, що свідчить про порушення товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме підпункту 1 пункту 2, підпункту 2 пункту 4 розділу ІІ Порядку, в частині неподання звітних даних за ІІ квартал 2019 року до Нацкомфінпослуг. 16.08.2020 Нацкомфінпослуг (вих. №6596/16-8) рекомендованим листом направлено Товариству копію Акта, та запрошено керівника на 06.09.2019 п 12.00 год. 00 хв. для надання пояснень стосовно невиконання вимог законодавства. В подальшому до Товариства застосовано штрафну санкцію постановою від 06.09.2019, яка на момент пред`явлення цього позову відповідачем не сплачена.

На виконання положень п. 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» ліквідаційною комісією 26.09.2023 скеровано дану справу до Одеського окружного адміністративного суду.

Згідно Протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 18.02.2025, головуючим по справі визначено суддю Завальнюка І.В., у зв`язку із чим справу належить прийняти до провадження.

Ухвалою судді від 24.02.2025 справу прийнято до розгляду та продовжено її розгляд.

Копію вищезазначеної ухвали направлено за адресою Товариства з обмеженою відповідальністю «Сталь та фінанси бенк»: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 4А, оф. 6, проте поштове відправлення 0610237985594 повернулося до суду за закінченням терміну зберігання.

Відповідно до ч. 11 ст. 126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відзив на адміністративний позов від відповідача до суду не надійшов, у зв`язку із чим справу розглянуто за наявними матеріалами відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України.

Розгляд справи здійснюється без проведення судового засідання та по суті розпочатий через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі відповідно до ч. 2 ст. 262 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість адміністративного позову та наявність підстав для його задоволення, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що начальником відділу пруденційного нагляду Драганом Т.М. та головним спеціалістом відділу пруденційного нагляду департаменту регулювання та нагляду за фінансовими компаніями Нацкомфінпослуг Клімовою Ю.О. відповідно до пунктів 1.11 та 4.2 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012. № 2319, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за № 2112/22424, складено цей акт про правопорушення, вчинені Товариством з обмеженою відповідальністю «Сталь та фінанси бенк» на ринках фінансових послуг.

Місцезнаходження ТОВ «Сталь та фінанси бенк» (код ЄДРПОУ 39410359) (далі Товариство) відповідно до інформації, що міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 4А, оф. 6; відповідно до інформації, що міститься у Державному реєстрі фінансових установ: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 4А, оф. 6.

Згідно акту від 16.08.2019 № 1387/16-2/13, Товариством не надано до Нацкомфінпослуг аудиторський звіт щодо річної фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності (у разі якщо відповідно до законодавства необхідно складати консолідовану фінансову звітність) та звіт про надання впевненості щодо звітних даних за 2018 рік фінансової компанії, що свідчить про порушення Товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме: ункту 13 розділу 3 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги 3 фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 № 3840, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.10.2017 за № 1294/31162 (далі - Порядок), в частині неподання Товариством аудиторського звіту щодо річної фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності (у разі якщо відповідно до законодавства необхідно складати консолідовану фінансову звітність) та звіту про надання впевненості щодо звітних даних за 2018 рік.

Також Товариством не надано звітні дані за ІІ квартал 2019 року, що свідчить про порушення Товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме підпункту 1 пункту 2, підпункту 2 пункту 4 розділу II Порядку, в частині неподання звітних даних за ІІ квартал 2019 року до Нацкомфінпослуг.

16.08.2020 Нацкомфінпослуг (вих. №6596/16-8) рекомендованим листом направлено Товариству копію Акта, та запрошено керівника на 06.09.2019 о 12.00 год. 00 хв. для надання пояснень стосовно невиконання вимог законодавства.

06.09.2019 Нацкомфінпослуг за результатами розгляду Акту про правопорушення вчинені Товариством на ринку фінансових послуг, на підставі статті 39, пункту 3 частини першої статті 40, пункту 2 частини першої статті 41, частини першої статті 42 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», абзацу першого пункту 1.5 розділу І, підпункту 3 пункту 2.1, пункту 2.4 розділу II, пункту 3.2 розділу III, абзацу другого пункту 4.20 розділу IV Положення 2319, в межах компетенції, та на виконання завдань, визначених законодавством, було застосовано до ТОВАРИСТВА штрафну санкцію (штраф) згідно до постанови від 06.09.2019 №769/1387/16-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, яка була направлена Товариству рекомендованим листом від 09.09.2019 № 7306/16-8.

Відповідно до Постанови, на Товариство накладено штраф у розмірі 17000,00 (сімнадцять тисяч) гривень і надано строк до 27.09.2019 повідомити Нацкомфінпослуг про добровільну сплату.

На момент пред`явлення цього позову, документів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови, до Нацкомфінпослуг не надходило, та, відповідно сума штрафу у розмірі 17 000,00 грн не була перерахована до Державного бюджету України, що зумовило позивача звернутися до суду із даним позовом.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність наданих сторонами доказів, а також достатність та взаємний зв`язок у їх сукупності, суд вважає позовні вимоги підлягаючими задоволенню у зв`язку з наступним.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 12-1 Закону України від 12.07.2001 року №2664-ІІІ "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі також - Закон № 2664-ІІІ) фінансові установи повинні розкривати звітні дані (інші, ніж фінансова та консолідована фінансова звітність), що складаються та подаються відповідно до вимог законів з питань регулювання ринків фінансових послуг та прийнятих згідно з такими законами нормативно-правових актів органів, які здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.

Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, від 20.11.2012 року № 2319 було затверджено Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги.

Відповідно до пунктів 10, 11, 12 частини першої статті 28 Закону №2664-ІІІ Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення; звертається до суду та господарського суду з позовами (заявами) у зв`язку з порушенням законодавства України про фінансові послуги; надсилає фінансовим установам та саморегулівним організаціям обов`язкові до виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про фінансові послуги та вимагає надання необхідних документів.

Відповідно до статті 39 Закону №2664-ІІІ у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Зазначені положення кореспондуються із пунктами 1.4, 1.5 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, від 20.11.2012 року № 2319.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону №2664-ІІІ фінансова установа - це юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг.

Відповідно до статті 14 Закону №2664-ІІІ фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Правила складання та подання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, інформація про які внесена до Державного реєстру фінансових установ, та юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України або Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, можливість надавати послуги з фінансового лізингу, до Нацкомфінпослуг, загальні вимоги до заповнення форм звітних даних та строки їх подання встановлено Порядком надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженим розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 року № 3840 (далі також - Порядок №3840).

Відповідно до підпунктів 1, 3 пункту 1 розділу ІІ Порядку №3840 фінансові компанії - управителі та фінансові компанії - адміністратори подають до Нацкомфінпослуг такі види звітності: місячна; річна.

Згідно з підпунктами 1, 2 пункту 4 розділу ІІ Порядку №3840 звітність, що складається відповідно до цього Порядку (крім звітності лізингодавців), подається до Нацкомфінпослуг у такі терміни: за місяць - до 25 числа включно місяця, наступного за звітним; квартальну та річну - у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 419.

Згідно з пунктом 3 частини першої статті 40 Закону №2664-ІІІ Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статями 41 і 43 цього Закону.

Пунктом 2 частини першої статті 41 Закону №2664-ІІІ Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до частин другої, третьої статті 41 Закону №2664-ІІІ рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.

Згідно з частиною першою статті 42 Закону №2664-ІІІ штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 41 цього Закону, уповноваженою особою, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи чи фізичної особи - підприємця та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів надсилається посадовій особі, яка має право накладати штраф.

Посадові особи Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, визначені у частині першій цієї статті, приймають рішення про накладення штрафу протягом 30 днів після надходження документів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається учаснику ринків фінансових послуг.

Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

З матеріалів справи судом встановлено, що постанову Нацкомфінпослуг від 06.09.2019 №769/1387/16-2/13-П у судовому порядку не оскаржено, докази щодо сплати штрафних санкцій у добровільному порядку у матеріалах справи відсутні.

Враховуючи те, що постанову про застосування штрафних санкцій від 06.09.2019 №769/1387/16-2/13-П прийнято уповноваженим на те органом з дотриманням вимог законодавства, у встановленому законодавством порядку відповідачем не оскаржена, а фінансові санкції не сплачені, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Судові витрати розподілити за правилами ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 242-246, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національного банку України (01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9; ЄДРПОУ 00032106) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сталь та фінанси бенк» (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 4А, оф. 6) про стягнення коштів задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сталь та фінанси бенк» до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління ДКС України за місцем знаходження платника (КБК 21081100)) штраф в сумі 17000 грн (сімнадцять тисяч грн).

Рішення суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 255 КАС України.

Рішення може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

СуддяІ.В. Завальнюк

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення09.04.2025
Оприлюднено14.04.2025
Номер документу126515198
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо валютного регулювання і валютного контролю, з них

Судовий реєстр по справі —640/12430/20

Рішення від 09.04.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

Ухвала від 24.02.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні