6/7598-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"14" грудня 2007 р. Справа №6/7598-А
За позовом Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів,
м. Хмельницький
до Приватного підприємства „Лакомка Плюс”, м. Волочиськ
про стягнення 2 165,36 грн.
Суддя Танасюк О.Є
Секретар судового засідання Сарбей О.Ф.
Представники:
Від позивача –Мороз Т.М. –представник за довіреністю №01-02/8 від 12.01.07р.
Від відповідача –Вітка Ю.А. –представник за дорученням від 06.11.07р.
Руда Н.В. – представник за дорученням від 06.11.07р.
Кнець Н.В. –представник за дорученням від 06.11.07р.
Коломенко Л.А. –представник за дорученням від 06.11.07р.
Постанова приймається 07.12.07р., оскільки в судових засіданнях 06.11.07р., 28.11.07р. та 11.12.07р. оголошувалася перерва.
У судовому засіданні згідно ч.3 ст. 160 КАСУ проголошено вступну і резолютивну частини постанови.
Суть спору: Позивач звернувся з позовом, в якому просить суд стягнути з відповідача 2 055,00 грн. адміністративно-господарських санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та 110,36 грн. пені за порушення термінів сплати штрафних санкцій відповідно до ст.ст.19, 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.
Повноважний представник позивача у судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав, вказуючи, що вони підтверджені наявними у справі доказами.
Відповідач у письмових запереченнях на позовну заяву та його повноважні представники в судових засіданнях проти позовних вимог заперечують, мотивуючи тим, що постановою КМУ №70 від 31.01.07р. передбачено обов'язковість реєстрації суб'єкта господарювання в органах Фонду соціального захисту інвалідів. Враховуючи, що відповідач, незважаючи на те, що звертався до позивача із заявою про його реєстрацію в органах Фонду, не був зареєстрованим у Фонді соціального захисту інвалідів, тому позивач не вправі застосовувати до нього адміністративно-господарські санкції.
Крім того, вказує, що позивачем порушено строки застосування санкцій, оскільки відповідно до ст. 250 ГК України, адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом 6-ти місяців з дня виявлення порушення, який, на думку відповідача, обраховується з дня подання звіту до Фонду.
За таких обставин, просить суд в позові відмовити.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позовна вимога, дослідивши докази, встановлено наступне.
До Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів відповідачем поданий звіт форми №10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік, в якому відповідачем зазначена середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу - 10 осіб, з них працюючих інвалідів –0, кількість інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону –відповідачем не зазначена, фонд оплати праці штатних працівників –41,1 тис. грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника –4 110,00 грн., сума штрафних санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів не зазначена.
На підставі даних звіту позивачем проведено розрахунок заборгованості зі сплати адміністративно-господарських санкцій, згідно якого відповідачу обрахована сума адміністративного-господарських санкцій в сумі середньорічної заробітної плати штатного працівника за не створення 1 робочого місця для працевлаштування інваліда в розмірі 2055,00 грн.
За порушення строків сплати штрафних санкцій за період з 17.04.07 по 11.10.07 позивачем нараховано пеню в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк (178 день прострочення платежу), яка становить 110,36 грн.
Позивачем також надано суду копії довідок Волочиського районного центру зайнятості №21-04/1697 від 19.11.07р. та управління праці та соціального захисту населення Волочиської районної державної адміністрації від 22.05.07 №624, згідно яких вбачається, що відповідачем інформація про створення (пристосування) робочих місць та вакантних посад, на яких може використовуватись праця інвалідів у 2006 році не подавалась.
Відповідачем, в свою чергу, подано довідку Волочиського районного центру зайнятості №21-03/496 від 29.03.07р., з якої вбачається, що протягом 2006р. на обліку в центрі зайнятості, безробітних інвалідів за спеціальністю „кондитер” не перебувало, а також заяву ПП „Лакомка Плюс” про його реєстрацію в органах Фонду соціального захисту інвалідів, яка подавалася ним до Хмельницького обласного відділення Фонду захисту інвалідів, однак, в зв'язку з порушенням форми заяви про реєстрацію не було зареєстроване Фондом.
У зв'язку з несплатою відповідачем суми заборгованості, позивач звернувся з позовом до суду та просить стягнути з відповідача суму 2055,00 грн. адміністративно –господарських санкцій та суму 110,36 грн. пені за порушення термінів сплати адміністративно –господарських санкцій.
Досліджуючи надані по справі докази та пояснення представника позивача, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне.
Статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.
Як вбачається з наданих в матеріали справи доказів, позивач вимоги закону не виконав. У поданому до позивача звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік зазначив про відсутність штатних працівників-інвалідів, тоді як згідно вимог чинного законодавства установлений норматив для нього –1 робоче місце для працевлаштування інвалідів.
Згідно ст.20 Закону „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
На підставі даного, позивачем правомірно нараховані штрафні санкції в розмірі середньорічної заробітної плати штатного працівника в сумі 2055,00 грн.
У зв'язку з несплатою штрафних санкцій в добровільному порядку у встановлені законодавством терміни позивачем обґрунтовано нараховано пеню за період з 17.04.07 по 11.10.07 в розмірі 110,36 грн.
При цьому, твердження відповідача про неправомірність застосування до нього адміністративно-господарських санкцій за порушення нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів в сумі 2055,00 грн. з мотивів його незареєстрованості в органах Фонду соціального захисту інвалідів, судом до уваги не приймається, оскільки обов'язок по реєстрації в органах Фонду відповідно до п.1-3 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затв. постановою КМ України №70 від 31.01.07р. „Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, покладений на роботодавців.
П.3 вказаного Порядку передбачено, що для реєстрації роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) відділенню Фонду відповідну заяву за формою, що затверджується Мінпраці, та копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи –підприємця, тому твердження відповідача про те, що ПП „Лакомка Плюс” зверталося до Хмельницького відділення Фонду соціального захисту інвалідів із заявою про реєстрацію його у відділенні Фонду, однак не було зареєстроване Фондом, судом до уваги не приймається, оскільки подана відповідачем заява за формою не відповідала вимогам чинного законодавства, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією даної заяви.
З огляду на вищезазначене, судом враховується, що застосування адміністративно-господарських санкцій Законом України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” пов'язується не з фактом реєстрації суб'єкта господарювання, а з фактом наявності порушення відповідачем нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2006р., наявність якого відповідачем не заперечується.
Також судом критично оцінюється твердження відповідача про порушення позивачем встановлених ст. 250 ГК України строків застосування до відповідача адміністративно-господарських санкцій, оскільки спростовується ч.15 ст. 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів”, відповідно до якої, приписи ст.250 ГК України до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються.
Враховуючи, що відповідачем всупереч вимог сч.1 ст.71 КАС України не надані докази, що спростовують доводи позивача та підтверджують відсутність порушення норм чинного законодавства, натомість позивачем доведений факт порушення відповідачем нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів та обґрунтованість застосування адміністративно-господарських санкцій і пені, позовні вимоги визнаються обґрунтованими, відповідають чинному законодавству, тому підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.4, 14, 69-71, 86, 104, 158-163, 167, 254-255, п.6 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України , СУД
ПОСТАНОВИВ:
Позов Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Хмельницький до Приватного підприємства „Лакомка Плюс”, м. Волочиськ про стягнення 2 165,36 грн. задоволити.
Стягнути з Приватного підприємства „Лакомка Плюс”, (м. Волочиськ, вул. Покровська,5, код ЄДРПОУ 33758034) на користь Хмельницького обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів, (м. Хмельницький, вул.Грушевського,87, код 23565058 в УДК у Волочиському районі р/р 31216230700053 МФО 815013 ГУ УДК у Хмельницькій області, код ЄДРПОУ 23565319) суму 2 055,00 грн. (дві тисячі п'ятдесят п'ять гривень 00 коп.) адміністративно-господарських санкцій та 110,36 грн. (сто десять гривень 36 коп.) пені.
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви по апеляційне оскарження. Подаються до Львівського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова , якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження , якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя
Віддрук. прим. :
- до справи,
- позивачу,
- відповідачу.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2007 |
Оприлюднено | 16.01.2008 |
Номер документу | 1265421 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Танасюк О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні